Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Gefeliciteerd D!!! 1 jaar alweer! Binnenkort ook nog een klein broertje erbij!! Fijne dag vandaag.

Roos gefeliciteerd met jouw kleine meid! 1 alweer wauw!

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Jaaaaa lieve meiden, bedankt coor de felicitaties!!!! Dtje, jaaa jouw moppie ook jarig, gefeliciteerd!! :) bijzonder he?!

Tot nu toe echt geslaagde dag!! Lekker kado op bed gedaan, ontbeten en vanochtend vrienden op bezoek gehad met de kids. Dl vond t echt te gek al die aandacht! Ga nu ff verder, maar zal nog wel verslag doen en reageren 😉 o ja en natuurlijk komen er nog foto's! Srmande heb jij ze al geplaatst??!!

Fijne dag!!!!

3. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Jaaa foto's geplaatst!
    Maar waar zijn die van jouw meisje krul???!!

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Leuke foto's armande!!

Wij zijn naar de carnavalsoptocht geweest. Komt hier bijna langs de deur haha.. hoefde er alleen de straat voor uit te lopen. Daan keek zijn ogen uit. Sophie vond het ook interessant maar had het niet zo op al die mensen.. harde muziek hadden ze geen last van. Op een gegeven moment kwam er een groepje kinderen die deelde zelfgemaakte sterretjes op een sateprikker uit.. hihi die lieten ze dus niet meer los.. moest thuis echt moeite doen om het af te pakken.

Verder krul ik ben het eens over het schoot zitten. Kinderen moeten kunnen spelen en het zijn geen schoothondjes.. Daan wil zelfs bij ons amper nog op schoot, eigenlijk alleen met zijn fles..

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hier heeft dl nog nooit graag op schoot gezeten behalve 's nachts haha

Leuk lins om met de kids te gaan kijken! Hebben we hier niet ;)
    (En op zondag al helemaal niet...)
    Enne hier is ook de echte telefoon favoriet ze heeft al heel vaak het laatstgekozen nr gebeld ;) maar deze kreeg ze gister en vindt ze reuzeleuk!

6. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hier is het nu tot dinsdag feest. Volgens mij elke dag wel ergens een optocht..
    Ik moet gewoon werken, veel collega's vrij.. zit nu eenmaal in de carnaval regio..

Vl had van zijn werk twee neppe telefoons meegenomen maar dat hadden ze snel door.. Hier nog niet gebeld, wel foto's maken hahs

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Oh echt maken ze foto's met mobiel?! Hilarisch! Hier is de huistel favoriet en daar "belt" ze dan mee, houdt ze hem aan dr oortje zo schattig om te zien. Zl deed dat ook heb ik toen n foto van kunnen maken maar dl lukt t steeds niet.

Heb zekf nooit carnaval meegekregen maar lijkt me best leuk! Heb ook collega die er de hele week vrij voir neemt die komt uit brabant.

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Vroeger vierde ik het ook die hard haha. Moet er nu niet aan denken alle dagen feesten..

Ja is ook wel makkelijk met me mobiel.. soms zetten we camera aan zodat ze zichzelf zien dat vinden ze ook leuk..

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    idd lins, bij jou is het natuurlijk volop carnaval! snap dat je het nu niet meer zo uitbundig viert als vroeger, we worden ook een dagje ouder he?! ;)

Ahhh wat lief dat ze het mobieltje al zo gebruiken lins!!!!! en ook te schattig van jouw dl armande met de huistelefoon!!!

Nou de verjaardag was echt helemaal geslaagd!! niet normaal verwend worden ze dan he?! Grote dingen die ze gehad heeft zijn: houten keukentje van de ikea, boerderij van little people, grote set van duplo, smartmax (super leuk speelgoed met magneten waarmee ze kunnen bouwen). verder boekjes, houten speelgoed dingen, kleding enz.
    Gelukkig genoot dl er echt van! Ook heeft ze gelukkig goed geslapen vannacht. Taart vond ze redelijk lekker, paar happen gehad.

Zal zo foto's plaatsen.

idd krul, van jou nog geen foto's van de verjaardag van dl gezien ?:

Dtje, hoe was het bij jou????!!!!!!!!
    Hoe slaapt zl nu trouwens op zijn eigen kamer??

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    hmmm lastig met dat opstaan krul. Het zal ook lastig blijven. Ik heb er ook een hekel aan hoor, maar ben gezegend met een meisje dat ergens tussen half 8 en 8 uur wakker wordt.
    Is het dan ook zo dat je er meteen heen moet? hier brabbelt ze eerst altijd een tijd zodat ik mooi snel kan douchen en omkleden.
    Maar lastig dat je je dan zo ergert.... tja, heb daar ook geen 'tip' voor.
    Maar overdag slaapt ze nu dus ook niet veel? Kan je haar dan ook niet nog even laten liggen, zodat ze in ieder geval wat uitrust? dat heb ik een tijdje gedaan toen ze nog 2 slaapjes had. In de middag sliep ze ook niet of nauwelijks maar liet ik haar dan even uitrusten.
    2 slaapjes werkt verder hier niet meer, ze slaapt nu nog 1 keer en dan iets tussen de 1,5 en 3 uur.

Wat betreft schootkind, hier wel eentje. Tenminste, ze vindt het echt helemaal geweldig om boekjes te lezen en dan zit ze dus lekker op schoot. Als ze huilt oid werkt een boekje altijd. Ze is er echt verslaafd aan ( en ik stiekem ook wel ;) ). En inderdaad met fles natuurlijk. Wat ze ook lekker vindt is naast me op de bank spelen, dan staat ze tegen de leuning waar ik wat speelgoed op heb liggen en dan af en toe geeft ze me tussendoor een knuffel! om op te eten is ze dan :)
    Van mij hoeven kids ook niet zo nodig maar bij iedereen op schoot, maar vaak gebeurt het wel. Als de oma's, tantes er zijn of mijn oma bijvoorbeeld, dan pakken ze haar wel regelmatig. Ze vindt dat heel wisselend leuk en zeker als ze mij ziet vindt ze het op dit moment minder...

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    ohw armande, dat was een pittige nacht.... hoe ging het afgelopen nacht? Hoe vond ze haar speelgoed?
    Hier ook paniek als konijntje kwijt is hoor!! ze wordt al helemaal vrolijk als ik het woord 'konijntje' noem, zo schattig!

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    foto's geplaatst!

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zo meiden! Lekker veel geschreven! Erin geslaagd bij te lezen tussendoor! Nu nog antwoorden! Probeer vandaag n momentje te vinden!
    Zal dan ook paar foto's plaatsen maar veel heb ik nie op m'n tel gezien alles vnml met t foto toestel is gemaakt en ik nog wacht op foto's via de app!

T was hier ook n geslaagd feest! Zal er nog alles over komen vertellen!
    Fijn dat t bij jullie ook super was roos!

Tot heel gauw!

14. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Roos wat fijn dat het een geslaagd feest was en wat een leuke cadeaus.

D ben benieuwd naar je foto's!

Ik ben ziek :(. Sinds gisteren erge buikpijn en met vlagen beroerd. Heb ik wel vaker. Rottige darmen.. nu hopen dat ik me snel beter voel. Hey duurt nu wel lang al. Normaal snel over.

Sophie eet al 3 dagen geen avondeten. Ze steekt gewoon haar tong uit en begint soms te kokhalzen. Ik geef gewoon hetzelfde als alltijd. Heb haar vanavond naar brood gegeVen en dat at ze wel. Korsten eet ze overigens ook al drie dagen niet meer.. die gooit ze weg en als ik het in haar mondje doe haalt ze het eruit.. Heb cb gemaild. Lees echter wel meer verhalen van dreumesen die rond hun eerste jaar ineens slecht eten..

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    dtje, hoop snel meer van je te lezen en fotoooooo's!!! :)

he bah lins, wat rot dat je ziek bent.... bah. Ellende wat je soms met je darmen kan hebben he?! Heb je het vooral door stress of door iets wat je eet ofzo?

nou hier een dame die helemaal geen fruit meer wil eten..... banaan op brood gaat nog maar apart niet. Terwijl ze dat altijd zo heerlijk vond.... Denk hetzelfde verhaal als bij sophie (helaas :( ) krijg het er ook met geen mogelijkheid in. Avondeten daarentegen gaat er de laatste tijd juist erg goed in.

16. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Zal wel een fase zijn dan.. jouw dl met fruit en hier met avondeten..

Meestal triggert eten het.. dus denk toch te vet eten ofzo gehad..

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Linss, ben je miss aangestoken door dl??
    Dat slechter eten kan een fase zijn idd
    Ben benieuwd wat t cb zegt.

Roos, ja idd een clipje, ik heb hele kleine van name it gekregen toen ze geboren werd haha. Ik heb er een klein roosje op geplakt speciaal voor dr verjaardag :)

We probeerden gister een goeie foto te maken van dl in dr jurkje maar ze had er geen zin in en gooide zich op de grond .,het is een dametje hoor!

Vannacht was t helemaal weer drama :( ging net weer een dag of 5/7 goed en dan begint t gedonder weer bah
    Eerst zl bang om 12u en toen dl voor mn gevoel ieder uur, maar het was 3x en uiteindelijk om 4:45u de fles gegeven en toen konden we slapen...zucht....
    We halen haar nu niet meer uit dr bedje maar troosten en geven knuffeltje terug maar t blijft vermoeiend.
    Duimen maar dat t vannacht goed gaat

Roos wat is je dl verwend zeg!! Echt veel! Ik ben stiekem wel blij dat ze vnml klein spul heeft gekregen....

Ik ga ff foto' s kijken

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Snap ik Armande, maar jij hebt van zl natuurlijk al van alles!

Lastig hoor lins, ik heb niet zo last van mn darmen als jij, maar vet eten trekt mijn buik ook niet te vaak.

Haha herkenbaar, altijd als ik denk iets op de foto te willen zetten of op film, lukt het natuurlijk nooit...

Hè gat, weer van die rotnachten....pittig hoor en dan moest je vndg toch ook werken?

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Armande; ja sorry voor mijn geklaag dan weer over dl die vroeg wakker wordt…jij hebt het nog wel wat moeilijker daarmee… wat dat betreft bof ik nog wel… moet er idd ook maar mee dealen…en ooit, ooit went het wel. Hopelijk.
    Poeh heftig zeg weer voor jullie afgelopen nacht L Hopelijk nog een beetje nasleep vd verjaardag en dat het nu snel beter gaat. Zo heftig is het toch niet vaak? Hopelijk een fase…erg zwaar als je naar je werk moet zeg de volgende dag… sterkte :(

@Roos: wauw wat veel speelgoed, geweldig! Wij hebben hier een deel even op zolder gezet (nu hopen dat we dat niet vergeten) omdat ze echt niet met alles tegelijk kan spelen.
    Leuk he die boekjes, hier ook echt nr1. Echt speelgoed boeit dr niet zo.
    Heerlijk dat dl zo genoten heeft. K ga zo je foto’s eens bekijken!

Heerlijk toch dat ze zo lekker tegen je aan kan kruipen en bewust knuffelen :D Genieten he, echt smelt! Dl kan soms wel even lekker komen zitten om voorgelezen te worden maar is ook een draaikont en wil ook veel ondernemen.

Vanmorgen was ze pas na 8 uur wakker…kwam te laat op babyzwemmen gewoon. Moet ik mijn bed uit dan blijft ze liggen… ach ja…net wat Armande zegt..ik moet er mee dealen… het is niet anders, het hoort erbij.
    Hier ook nog maar 1 slaapje. Idd net zo wisselend als bij jou. Het kan een uurtje zijn maar ook rustig 3 of zelfs 4 uur achter elkaar. S ochtends is wisselend. Soms kan ze best nog een half uur rustig brabbelen en kan ik nog wat doen, maar soms gaat ze gillen en moet ik dr wel halen.
    Wat ik wel moeilijk vind is dat ze nu best driftbuien kan krijgen als iets niet mag. Pff dan gooit ze zich in een keer achterover of probeert te meppen/schoppen. Dat begint nu al… jeetje ik hou mn hart vast voor als ze ouder wordt. Tegen ml ook gezegd dat we echt heel consequent moeten zijn en daardoor niet de “nee” in een “ja” veranderen want ze moet gewoon leren omgaan met teleurstelling en dat ze niet in alles dr zin krijgt. Afleiden is de beste manier tot nu toe maar soms laat ik dr ook maar even uitrazen en besteed ik er geen aandacht aan. Gelukkig houdt ze er nog redelijk snel mee op als ik niet op dr let en gaat ze weer spelen.

Hier nog geen foto’s geplaatst idd. Moet ze nog verzamelen van tel en gewone camera’s.
    Zal deze week mijn best proberen te doen ;)

@Linss: gatver carnaval. Heb er echt een hekel aan. Ben blij dat ik in een carnaval-vrije regio woon ;) Wel leuk om even naar de optocht te kijken, ook makkelijk als je er middenin woont. Voor kids is het wel een grote happening ntl. Leuk van die sterretjes haha
    Maar nu ben je ziek :( Ziekgemeld? Lijkt me wel als je echt beroerd bent!
    Veel beterschap hoor! Klinkt als buikgriep. Even flink aan de diarree raken en dan verlaat het virus je lichaam. Maar prettig is het niet!!
    Wbt Sophie ik denk ook fase. Las het al ergens op zp en in tijdschrift dat eten waar ze eerst dol op waren ineens van ene op andere dag allemaal niet meer moeten hebben. Allemaal fases ;) Als ze echt honger heeft eet ze wel hoor. Hier heeft dl het regelmatig gehad en maak me er nu niet meer druk om. Ze kunnen het best hebben om een paar dagen bijna niet te eten. Drinken is nog altijd het belangrijkste.

20. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Poe wat een nacht Armande!

Zou ook nog kunnen alleen Sophie is volgens mij niet echt ziek geweest want overdag was ze steeds heel actief.. Ik heb dit wel vaker alleen laatste tijd niet meer.. Heb gisteren ook Mac gegeten dus denk dat dat verkeerd gevallen is bij mij..

Daan eet echt alles hier. En vaak is hij niet vol te krijgen. Vandaag een klein potje (8mnd) gegeven en wat eten van ons (rijst, gehaktl en beetje appelmoes). Hij eet met gemak de potjes van 12 mnd leeg. Het zakt bij hem niet snel genoeg denk ik. Als hij dadelijk volledig met pot mee eet ga ik wel goed in de gaten houden hoeveel hij eet want het is net een goudvis haha..

Deel Deze Pagina