Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Pffff door omstandigheden moesten we voor vandaag oppas hebben voor de kids bah niks aan om met je kids te moeten lopen leuren :(
    Zou bijna stoppen met werken ;)

Ga ff mn kleine man onder de douche doen en daarna eten en heul vroeg naar bed.
    Hebben prive t eea te verwerken en dat hakt er aardig in (ik kan er niets over zeggen al zou ik dat best willen om even te spuien....) maar dl doet het zooo goed , knap meisje :)
    Heeft niet zozeer met dl te maken maar als je dan ziet dat ze t zo goed doet dan voel je je gelijk weer blij

Lieve fotohe, vind ik ook en ben ook zo dol op dat jasje, zou zulke momenten wel 100x vast willen leggen zucht....

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Sorry ben echt te moe om nu te gaan lezen. Sophie werd gisteren om 00.00 huilend wakker. Was niet stil te krijgen. Uiteindelijk voor de makkelijke weg gekozen. Hop ons bed tegen te muur zodat ze naast mij kon liggen want vriendlief vind dat eng naast haar liggen.. maar daar trapte mw niet in ze wilde perse tussen ons in en ging gewoon slapen. Vanmorgen had ze het hele bed zowat opgeëist. Het was dat ik moest werken anders had ik volgehouden om haar op haar eigen kame r te laten slapen, maar was al zo moe dacht ach als ze bij ons wel slaapt dan heb ik ook mijn nachtrust, maar ben nu best nog wel moe want uiteindelijk was het toch 1.00-1.30..

3. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    hee meiden, daar ben ik toch even. Kids zijn naar bed.

Hihi grappig krul dat dl al het eten lekker door het restaurant mikte. Alleen voor jezelf is dat minder leuk..

Ik ben hier weer helemaal opgeknapt hoor. Vorige week woensdag al:). Sophie ook niks aan de hand. Ze begon vandaag wel te snotteren, maar mss door het weer. Hoop niet weer verkouden..

Die plas opvangen is echt niet te doen. Zo piesen ze over het verschoon kussen en als ze moeten doen ze het niet. Ach ja de urine stinkt niet meer en ze is niet ziek dus we zien wel.

Krul wanneer geef jij de melk? Ik 180 in de ochtend met pap en 120 in de avond. Dus 300 in totaal. Ik wil nu ipv de pap fles een bordje pap geven afgewisseld met de ene dag boterham en een fles melk. Volgens mij gaf nog iemand in de ochtend brood en melk toch? Hoeveel melk?

Oh heerlijk krul dat jr een goed gevoel hebt bij de kliniek! En fijn dat je mag gaan spuiten!! Spannend!!! Ga voor je duimen!

He balen Roos dat ze haar melk niet wil.. komt vast wel weer... Net als Sophie met dr avondeten..

Ik heb alleen dunne pyjama's met dikke slaapzak. Op onze babykamer is het ook niet echt koud. Heb wel dagelijks even het raam open als ze uit bed zijn..

Hier verschilt het ook qua kleding welje maat ze hebben. Ze gaan nu langzaam naar 80. Al zijn de broeken bij Sophie in 80 echt nog te lang. Mouwen sla ik gewoon om omdat ze het voor haar omvang wel mag hebben. Broekjes dus nog in 74, maar sommige truitjes ook. Daan ook 74, maar neigt nu toch meer naar 80..

Ik ga binnenkort maar eens op zomerjassenjacht. Zal wel een 86 worden denk ik?

Armande ik heb best wat van h en m maar past goed. Alleen heb een truitje in 80 wat erg groot valt dus dat is wel jammer. Hope lijk kan hij die binnenkort toch aan.

Poe zl 5 uur wakker. Valt ook niet mee he!!

Krul poe ja met dl in vliegtuig zal nog wel wat worden. Vooral omdat ze al die tijd op schoot moet.. Ik ga voorlopig maar niet vliegen..

Ja winterjas zat ik ook aan 92 te denken.

He bah krul dl ziek!! Hoe is het nu met haar?

Hier slapen ze meestal nog 2 x. Gisteren en eergisten 1x maar meestal 2x. Eerste keer niet lang nadat ze uit bed zijn.. dus zijn dan ongeveer uurtje anderhalf uur wakker en willen dan slapen en dan ook echt 1,5 uur ofZO en in de middag vaak nog een uurtje.

Ik doe ook wel eens een clipje in bij Sophie maar dat vind ze niks!

Armande heerlijk vroeg naar bed. Doe rustig aan!

Oh het eten gaat hier echt weer goed haha.. Ze krijgen nu de potjes v.a. 12 mnd die grote.. echt volledig met de pot is nog niet gelukt. Soms geef ik een klein potje en dan wat eten van obs wat met het potje matcht. Vandaag hadden we bami met saté. Sophie zat na het eten even op mijn schoot. Ze zag die bak bami en met beide handjes zat ze te graaien en in haar mond te proppen alsof ze nooit wat krijgt haha. Volgende x maar ook allebei bami laten eten (proberen). Doe het stapje voor stapje want ze zijn ons eten gewoon niet gewend en wil ze ook niet dwingen..

Ik ben zaterdag in amsterdam/hoofddorp geweest. Primark weer leeggekocht! Eind deze maand opent hij in Nijmegen.. Oh oh haha!!

Gisteren met de driewielers erop uit geweest echt heerlijk. Was vergeten drinken mee te nemen voor onderweg dus effe langs supermarkt pakjes drinken gekocht. Daan had het meteen door en zat lekker te drinken op de driewieler. Sophie moest ik even helpen.. heb de tip van jou gebruikt armande. Even in pakje knijpen en toen zoog ze ook aan het rietje :).

Uhmm en voor de rest heb ik niet zoveel. Ja hier ook lekker bezig geweest buitenshuis. Heb de ramen gewassen en vriendlief is het schuurdak opgeklommen om schoon te maken :)!

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    He meiden hier was ik heel even
    Moet zo naar de verloskundige dus kan maar even typen
    T komt er gwn nie van
    Hopelijk alles goed met jullie
    Veel sterkte Armande met wat er speelt
    Je mag ons altijd pben he als je iets kwijt wilt

Hopelijk dl snel beter krul bah niks aan en jij ook nie lekker :(

Hier alles goed
    Had gister veel last van m'n rug door de reis en eigenwijs iets te veel te doen na t thuiskomen maar na n goede nachtrust gaat t wel weer

Echo laatst was helemaal goed
    Hij wordt kwa gewicht waarschijnlijk niet zo zwaar ligt ietsje maar boven t gemiddeld(is eerder gemiddeld) maar heeft wel lange benen en zal wel weer zl z'n lengte krijgen denk ik
    Verder zag t er allemaal goed uit
    Toch mag ik 27/3 nog n een xtje komen om te zien hoeveel die weegt en alles

Weekendje weg was weer geslaagd
    Zl is zo flexibel, Past zich super aan
    Doet z'n dutjes eet en drinkt goed en was super vrolijk
    Hij heeft t meest gedanst en geklapt en gelachen van iedereen
    Op n gegeven moment heeft ie geslapen met oordopjes
    Wel nodig want wat n geluid op zulke trouwfeesten
    Toen die rond half twee wakker werd zijn we ook gelijk weg gegaan en heeft ie geslapen tot 11.20 en wij tot 11 omdat er oo de deur werd gebonkt van ontbijt is zo afgelopen en we moeten twaalf u uitschelden
    Hebben in 50 min gedouched aangekleed
    Zl gewassen en ontbijt gegegeven, zelf gegegeven en alles ingepakt
    Goed team wij haha
    Zl was uitgelaten onderweg echt ontzettend blij mannetje is t ook
    Thuis was ie helemaal door t dolle
    Zo blij om weer thuis te zijn
    Kreeg m alleen nie in z'n bedje want hij had al dik twee u in de auto geslapen en was te hyper ook vond ie zonkant een beetje eng ofzo dus bij ons genomen
    De dag erna niks meer aan de hand en sliep als vanouds
    Denk daarom ook dat t best kan als ie t nodig heeft om bij ons te zijn
    T is nie dat ik m de dag erna er nie meer in krijg

Nou en verder is ie heel actief met zelf lopen
    Kleine stukjes van papa naar mama en andersom en uit zichzelf los staan en stapjes zetten naar bijv tv meubel of n kast
    Hij krijgt er geen genoeg van
    Ben zoooo trots
    Zijn best flinke stukjes
    soms 5/6 sec
    Als ie richting ons loopt laat ie zich uiteindelijk opvangen door ons
    Sn als ie t zelf doet moet ik echt heel goed opletten
    Heb m een x al bij z'n pyamatje gegrepen om te voorkomen dat ie gestrekt ging hihi
    Benieuwd Hoelang t nu nog duurt voor ie t helemaal zelfstandig kan

Well Gotta go

O ja btw lins ik ben diegene die zl ochtends 150 melk n een boterham geef! Goed idee zo afwisselend pap en melk/brood

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wauw D, dat klinkt als een geslaagd weekend! En zl doet het idd super!!
    En nu alweer bijna een beebje erbij, ik vind het zo spannend!

Hier hectisch maar ja niks aan te doen.
    Wie weet pb ik het ooit, maar nu kan dat nog niet.
    Lekker vaag he ;)

En wat goed D van je zl, nou ik noem dat best zelfstandig lopen hoor! Super! Dan is jouw zl de eerste van ons allen die kan lopen wat goehoed! Hier heeft dl een paar stapjes gedaan,3x in totaal maar ze laat zich gauw zakken op de grond. Zal niet lang meer duren en zl kan fietsen dus apetrots hier:)

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hier krijgt dl trouwens 's morgens 210cc papfles en dit blijft voorlopig ook nog wel zo.

Krul, ik kreeg dit van de geitenmelk mee als advies ipv soja, ze is geloof ik niet zo'n voorstander van soja. Ze hoeft van mij echt geen liters koemelk te drinken (hoeft zl ook niet) maar het zou fijn zijn als ze de allergie gewoon wat te boven komt.

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    J hebt ook gelijk daarnet ging die echt een paar meter richting papa
    Trots :)

Wat van je meisje en van zl! Bijzonder he hoe ze alles doorlopen en aanleren
    Vind t zo fascinerend

Nasr de vlos gewees en do extra extra omdat de vlos twijfelt of ie ni In stuit ligt
    Hope not
    Verder alles goed

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#608 sunshineS1976, 11 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2014
    @Dtje:
    Trots :) zegt ze dan....die Dtje!
    Damn TROOOTTSSS :D :D :D :D :D :D moet het op zn minst zijn :p :p :p
    GE-WEL-DIG!! He's the first :D
    Maar het is ook gewoon een flinke snelle jongen :D Met álles!!
    Dat belooft nog wat :p

@Armande: sterkte hoor meis met alles... idd vaag haha maar als het kan en als je behoefte hebt kun je altijd spuien. Sterkte iig!
    Hoop dat dl de allergie ook te boven komt. Ben benieuwd hoe ze de geitenmelk vindt!
    Hier ook weinig haar, kan er nog weinig mee. Wel krullend. Wat zou kunnen verklaren dat het langzaam groeit. Bij jouw dl misschien ook! Haha grappig dat mensen t zeggen maar je t zelf nog niet ziet :p
    Oh hebben jullie een schommel, wat gaaf! Zal er nog wel staan van zl? Maak eens een leuke foto :D

@Linss: goh wat er met sophie aan de hand was geweest? Ik zou hetzelfde hebben gedaan hoor, tussenin gelegd. Je moet vroeg op, je hebt de puf niet om het anders te doen.
    Hoop dat het nu weer goed gaat? Nieuwe tandjes of gewoon ff zo een nachtje?
    Prima ontbijtje zo, goed idee ook dat afwisselen! Ik geef ook wel eens een bordje, vooral als ze de fles niet wil.
    Ik geef 180 papfles (2 schepjes pap maar) en een boterham daarna. Gaat er goed in.
    's Avonds krijgt ze voor het naar bed gaan nog 150cc melk. 's Middags na de boterham drinkt ze nog een klein bekertje gewone volle melk, zo'n 50 cc.
    Ochtend en avondfles gaan ook nooit echt helemaal op dus denk dat ze in totaal ook op 300-350 uitkomt elke dag. Wel altijd yoghurt na avondeten dus ligt dan nog wel ietsiepietsie hoger.
    Heerlijke slaapkopjes heb je! Fijn zeg! En super dat t eten weer goed gaat. Hier gaat het ook weer goed eigenlijk :)
    Leeukk de Primark! Ik hoor er zoveel leuke dingen over, ik wil daar ook nog steeds heen, maar zo jammer dat er geen in de buurt is. Moet het toch maar eens gaan plannen!

9. sunshineS1976

@Roos: ja weer aan het werk. Vakantie is te snel voorbij gegaan idd. Maar we gaan weer aftellen; nog zeven weken tot de volgende vakantie van bijna 2 weken ;)

Hoe is het daar? Ook lekker gewerkt? Ik was er wel aan toe na zo een offday die dl gisteren had. Niets was goed, alleen maar hangen en huilen pff. Was gewoon blij dat ik mocht werken vandaag :p

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    J hebt helemaaaal gelijk krul!
    Triple Proud i am! Want nu heeft ie VNV bij opa en oma zeker 5 meter gelopen en kon nog langer als ik er nie stond
    Wilt wel nog vnml naar een van ons, bij andere vind ie t nog beetje eng maar doet wel kleine stukjes maar dan uit zichzelf zeg maar

Hij is zoooo moe van alle inspanningen!
    vanmiddag na t eten nog in z'n stoel in slaap gevallen maar moest m na klein half uurtje wakker maken ivm de vlos
    En daarna niet meer geslapen en alleen maar actief geweest
    Dus net viel in m'n armen in slaap n heb k slapend z'n pyama en alles gedaan
    Melk er nie eens meer ingekregen haha
    Thats new

Nou ga f verder! Tot later!

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    *breekt in* heb gauw ff foto's geplaatst van de kleertjes en het jasje *breekt weer uit*

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Vndg reageren wordt m niet meer... Komende 2 avonden weg (verjaardag en ouderavond) dus hoop dat ik op m'n werk ergens ff snel tijd heb!!!

13. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ff snel, Lins ja dat verkopen ze nu! Alleen is dat groene setje met dat rokje niet als 1 set te koop, dat heb ik zelf zo samen gesteld. Rennen naar de winkels :)

14. sunshineS1976

Hoop dat beeb niet in stuit ligt Dtje!! Pff!

Succes Roos met alle drukke werkzaamheden!

K ga je foto's even bekijken Armande!

Hier zit de week er weer bijna op! Morgen lekker dagje vrij en vrijdag alleen nog. Wat gaat de tijd toch snel :D

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Roos, wat voor rokje heb jij erbij? Ook van zeeman?
    Hihi krul, te bloemig, ja das waar daar hou jij niet zo van, ikke wel hoor :)
    Ik had er eerst eentje roze met witte stippen (zeeman) maar was te klein.
    En dat tuniekje, ik wist helemaal niet dat er een legging bij zat ;)
    Alles is gewassen en ligt klaar in de kast!

Jeetje D, hopelijk niet in stuit! Draaien hoor beebje!

Spanned Krul en roos, straks komen er miss nog meer beebjes bij! Zou ook best graag willen.....maar doen het niet......

Linss hoe is het met sophie?

16. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hee meiden, ik kom later vandaag reageren. Hier allebei verkouden, dus denk dat Sophie daarom wakker werd laatst..

17. sunshineS1976

@Armande: kom maar op met dat zomerweer he ;)
    Heb ook zulke schattige zomerkleertjes. Kan niet wachten!! Ook om zelf weer in een hemdje buiten te liggen en weer wat kleur te krijgen!

Ik hoop echt dat er snel een beebje bij komt... maar we zullen het zien! Maybe i'm Lucky... maybe i must be patient ;)

Heb je al een foto van je trouwjurk gepost? :p Ben benieuwd!

@Linss: vervelend he verkouden. Vind het zo naar voor ze al dat snot en slijm bleh
    Hopelijk kunnen jullie wel lekker genieten van je vrije dag vandaag!

@Roos: bijna wknd jij!
    Dit wknd is D-day toch??? Heb je al getest???? :D
    Wil dl al wat gewone melk drinken?

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    (ff snel vanaf werk... ;) )

poe d, in stuit misschien??? ohw lief beebje van D, ik stuur nu van een afstand even wat draaitechnieken zodat jouw mama jou gewoon makkelijk eruit kan p*en doordat je weer netjes ligt zoals mama natuurlijk wil!

jaaaa krul, hoop zo dat wij snel voor nieuwe beebjes gaan zorgen!!! Pfff mijn d-day is aankomende maandag. Bah, ik vind deze spanning echt helemaal niks. Wil het loslaten maar lukt me gewoon niet. Hoop ook zo dat het niet op een teleurstelling uitdraait (alhoewel ik dit bij een 3e poging nog wel goed los kan laten hoor en kan relativeren, maar ik wil nu zoooooo graag!!!).

jaaaa kom maar op met die zomer!!! zo'n zin in! Dit weer nu is ook al zo heerlijk. al die leuke kleurtjes, ben ook gek op mintgroen!

rokje heb ik in het roze, maar dan katoenen stofje zonder randje zeg maar.

he bah, s en d weer verkouden, niet leuk.... hoop dat ze door dit mooie weer snel opknappen lins!!!

ff snel ego:
    heb ein-de-lijk zitje op mn fiets. Gisteren voor het eerst (en ml met de hond ernaast, zo leuk!) gefietst. Nou echt helemaal het einde voor haar! Ze brabbelde aan 1 stuk en kirde het uit en keek haar ogen uit! Daarna nog ff met haar naar de stad gefietst, ging ze bij de stoplichten telkens tegen mensen brabbelen, zo cute!!

Verder gisteren bij kinderarts geweest voor controle nog. Hij was erg positief, ze is zo goed en toch heel snel opgeknapt. Vond het een erg gezond meisje die verder weinig ziek is geweest (heel veel minder dan gemiddeld) maar gewoon domme pech heeft gehad. Verder ook geen dingen waardoor ze er meer kans op heeft gelukkig.

Verder nog even aan hem gevraagd over hoeveel vocht ze nou moet: zijn advies: kijk naar het kind, is ze vrolijk, ziet ze er gezond en 'sappig' uit en heeft ze plasluiers dan is het goed. Het dorstreflex is bij iedereen erg goed ontwikkeld en kinderen kunnen heel goed aangeven hoeveel ze willen en dat verschilt gewoon heel erg per persoon.

Dtje, trouwens, waaaaaauuuw, dat zl zo goed loopt al zeg!!!!! trots als een pauw als forum-tante ;)

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    o ja wat betreft melk:

- ochtend 120 cc gewone melk (jaja dl drinkt het nu, maar dan heel iets verwarmd, anders niet) en 1 a 2 boterhammen.
    - fruit en water
    - lunch 120 cc gewone melk en 1 a 2 boterhammen (in totaal meestal 3, niet meer hoor per dag)
    - koekje/fruit/halve boterham oid en water
    - avondeten met de pot mee en water, meestal toetje yoghurt of kwark
    - fles opvolgmelk 120 cc (volgende week wil ik naar 90cc en dit dus afbouwen naar geen fles meer uiteindelijk)

- ze drinkt op een dag meestal iets van 120 cc tot 200 cc water. Geef eigenlijk nooit wat anders, heel soms thee (maar wil ze niet graag) en diksap ook nooit, water vindt ze echt heerlijk!

20. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Nou vandaag wordt niks meer.. ontzettend druk geweest..

Kids zijn snot verkouden maar lijken er niet veel last van te hebben gelukkig. Tja wat wil je met dit weer. Dan weer ijskoud en nu gewoon lente..

Deel Deze Pagina