Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat goehoed!!! N dat met der verkoudheid! Jij ook goed geslapen?

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Kom morgen hopelijk ff langs weer hoor. Vndg echt ongesteld geworden en brakke Harrie dus duik m'n bed in!

Slaap lekker allemaal en de beebs (eigenlijk dreumesen) ook!!

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Truste roos!
    Knuffel!

4. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Jaaaaa weer goed geslapen! Happy! En dat idd ondanks verkoudheid! Jieehaaa! (Zal nog wel ff duren eer ik ben bijgetankt hoor..)

D, leuke foto's!
    Roos, sterkte schat! We hadden het allemaal zo graag anders gehad....

Lees net de reacties bij D dr foto en idd krul we zouden een pannenkoekdate houden! Maarre jullie zijn voorgepiept met zn tweetjes/viertjes
    Hoe moet dat nou? :p

5. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    jaaaa pannenkoekendate zal wel nog steeds echt heel leuk zijn! We kennen elkaar nu zo goed maar zien elkaar nooit :(

fijn dat je een goede nacht had armande!!! Super. En tja, in 1 nacht tank je idd niet echt bij helaas....
    Ml al terug?

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Wat betreft fles/rietje e.d. D: idd gewoon langzaam laten wennen. Elke dag misschien xtje proberen uit open beker en uit rietjesbeker. Ze leren de vaardigheid dan vanzelf. En dan langzaam aan de fles laten verdwijnen en zo min mogelijk de tuit.
    Hier ook de melk nog in de fles (gaat gewoon snel en is makkelijk) en water altijd in open beker xtje aanbieden. Daarnaast de rest uit rietjesbeker (dl drinkt er nu goed uit, maar heb ik dus elke dag eerst even aangeboden). Hier geen tuitbeker.
    En wil nu bijv bij de lunch beginnen met de melk beetje uit open beker en de rest nog met fles en dit dan afbouwen.

whhiiiiihaaaaaa, NEIN NEIN, geweldig!!!!!!! Wat een grap! heerlijk mannetje toch :)

Lins, al eruit over het bed?? Wij hebben ook boxspring, ligt echt geweldig! en lekker hoog, vind ik ook fijn.

7. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    fotoalbum is af :) :) hoop m snel binnen te hebben.

Woordjes die ze nu gericht zegt zijn: eten, hap, papa, mama, djee (de hond heet james), hondje, bah (als ze aan de prullenbak zit zeg ik dat en dat doet ze nu ook, zo grappig!), auto (toto), klaar (kla), dag (da en dan zwaait ze). En als ik iets aanwijs en ze wil het zegt ze ja of die. Dat was het geloof ik. En veel nazeggen nog. zo leuk!

Was nog benieuwd hoe het met verslikken bij jullie beebs gaat, zijn ze soms ook zo gulzig??

Armande (en lins) had nog foto's geplaatst van dl met knipje :D en ook op de fiets!

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Kan toch alsnog?! ;)
    Gedurende komende zes weken ben ik altijd op maandag en donderdag vrij. Alleen Roos niet he of wel?
    Linss ook op donderdag he? En Armande? Of anders op een zaterdag?
    Als iedereen het wil moeten we het doen...maar als we twijfelen...het moet natuurlijk niet. Het is geen verplichting. We kunnen er ook vrede mee hebben dat we het op het forum houden?
    Zeg het maar. We zouden het toen al doen maar er is nooit meer over gesproken.

9. sunshineS1976

waauwwww :D:D:D:D:D:D

10. sunshineS1976

hahahaha stel je voor in een volle supermarkt ofzo :p
    Opeens keihard k*t hahaha

11. sunshineS1976

hahahahahahahahahahahahahahahaha
    werkelijk ik lig dubbel :p
    Moet meteen aan dat roegeprik nau verhaal denken :p hahahahaha
    Ik weet wel waar die het heeft opgepikt hahaha

12. sunshineS1976

@Armande: klaag maar lekker hoor meid ;)
    Ben blij dat er na die zware nachten nu ook hele goeie voor zijn geweest!
    Geweldig trouwens wat je even terug schreef wat dl doet. Jas pakken, haartjes kammen, wauw! Komt goed overeen met de ontwikkeling op het moment heb ik gelezen! Dat ze volgordes snappen en dat jas aan betekent naar buiten gaan enz.
    Fijn he om af en toe even te werken. Herkenbaar! Daarna weer opgeladen om je kids weer heerlijk te begroeten.
    Drie losse stapjes, echt goed!! Ik geef haar nog een maandje, dan loopt ze!! (denk ik :p)

@kaarsje: haha nee ze zat niet aan het vlammetje vd taart (nou ja bijna :p haha) maar ze wees er naar :p Maar is wel slecht te zien zo van voren ja

@Roos: irri dat je meisje zo gulzig is. Dan zou ik ook wat terughoudend zijn met eten geven. Hier niet en ze eet alles zo uit dr hand. Geef ook met fruit enzo gewoon een groot stuk, ze kan er zelf kleine hapjes af bijten. Ook brood geef ik in grotere stukjes.
    Heerlijk al dat geklets he :D Zo schattig! Zat laatst bij de huisarts met dr om medicijnen op te halen en moest even wachten. Volle wachtkamer, iedereen stil natuurlijk, begint ze te praten. Superleuk. Steeds naar alles wijzen en “wat is da” en “die” schitterend. Iedereen lachen en allemaal woordjes vertellen haha Ze zegt “kijken” als ze iets wil hebben. Dus ze wees in de wachtkamer naar allemaal tijdschriften en dan “kijken!!!” Dl kan ook “eten” zeggen en “drinken” zegt ze ook. Ik kan het me verbeelden maar volgens mij zegt ze ook al haar eigen naam. Heb ik nu al een paar keer gehoord, kan eigenlijk geen toeval zijn maar toch nog niet bewust genoeg om het te noteren.

Wat goed zeg het album nu al klaar!! Hoop echt dat je het gaaf vindt. Zal toch wel?!! Ik heb alles geplakt in drie albums. Zo'n 1000 foto's. Belachelijk. Moet er nog 100 inplakken, wil ook ff snel dat afmaken en dan wil ik ook digitaal een boekje maken met alle gave momenten van het eerste jaar.

@Dtje: wat vliegt de tijd he… nog maar 2 jaar geleden dat je trouwde in een exotische omgeving…wauw…maar aan de andere kant lijkt het ook alweer zo lang.
    Heerlijk dat zl zo actief is, je zult het er druk mee hebben! Maar wel goeg zeg. Ik zei het nog he, zou ideaal zijn als hij kon lopen als zn broertje komt. En voila!

@Linss: leuk zeg en knap dat ze al uit rietjesbekers kunnen drinken. Kan ik ook eens proberen! Ah gaaf miss een nieuw bed! Waarom twijfel je nog? Wij hebben ook een nieuwe boxspring gekocht toen we gingen verhuizen. Hadden daarvoor ook een boxspring maar nu hebben we echt een goede gekocht en ook een hele hoge. Heerlijk zo hoog, heeft wat gekost maar geen seconde spijt van gehad. Ook erg makkelijk zo een hoge want daardoor hoefden we t bed niet op te hogen voor de kraamzorg. Met die dikke buik was het ook erg makkelijk in- en uitstappen. Hoop dat je morgen op je vrije dag beetje bij kunt tanken!

Ik heb zoveel mogelijk bijgelezen, hoop dat ik niemand vergeten ben!

@Hier: flink ongi sinds dinsdag, echt snel! Morgen moet ik naar de gyn. Erg spannend, want morgen zit op ik op dag 3 en moet ik morgenavond dus al beginnen met prikken. Ben erg benieuwd welke hormonen ik mee krijg. Ik hoop zo hetzelfde als bij dl. Ga er wel om vragen. Krijg ook de uitslag van bloedprikken. Hopelijk allemaal hetzelfde als vorige keer en dus gewoon goed genoeg om met prikken te beginnen. Ik moet toch die drempel over om het bij mezelf te gaan doen. Zaterdag bijv is ml de hele dag op pad ivm vrijgezellenfeest… die verwacht ik niet voor middernacht terug dus ik moet het echt bij mezelf dan durven doen… het moet elke dag op zoveel mogelijk hetzelfde tijdstip. Dat wordt nog een hele klus…voorgaande keren wou ik het ook zelf doen wat resulteerde in (serieus!) panisch met die naald twee uur lang boven mijn buik zitten en het toch steeds niet durven…

13. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Oh geweldig hoe ze die aandacht dan trekt in de wachtruimte hè?! Hoe trots ben je dan als moeder :D echt super!

Ik vind werken en thuis zijn ook heerlijke combi. Door t werken ook echt met m'n hersens bezig en leuke mensen om me heen. En t thuis zijn met dl is gewoon optimaal genieten.

Wat goed dat ue alle geplakt hebt. Als ik t album op deze manier niet mooi vind kan ik altijd alsnog plakken, maar zal vast mooi zijn!

Fijn dat je ongi bent! Snel hoor! Hoop zo voor je dat je die medicijnen krijg die je wil. Zal toch wel?
    Wat betreft r prikken, herken t wel hoor. Heb met m'n trombose ook een hele tijd mezelf moeten spuiten en ook de eerste 10 kraamweken, bij mij deed zoveel mogelijk ml het maar als hij idd niet rond t tijdstip thuis was moest ik t zelf doen.... Beste manier is de spuit er als een dartpijltje zeg maar erin prikken. En als me dat niet lukte zette ik altijd de spuit op mm buik en drukte hem er dan in. Ging meestal wel. Maar brrrr vond t soms niet fijn nee.

@armande: Knipje heb ik als kraamcadeau gekregen. Geen idee dus waar vandaan.
    Ja zijn idd openslaande deuren, en zo ziet ze ook de kippen, xe blijft loeren :)

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Krul, foto's van mn jurk geplaatst. Ze zien er wat vertekend uit omdat ik ze uit mn album heb gefotografeerd. Helaas niet digitaal :(
    Tis dit jaar alweer 10 jaar geleden! Is ook wel te zien hoor haha
    Ik had krullen in mn haar maar door de wind ziet het er niet meer mooi uit.
    Jurk is van Rembo, los lijfje en losse rok, wilde graag jurk uit een stuk maar kon ik niet naar mn zin vinden.
    Rok was zeg maar een beetje rommelig (rembo heeft dat meeestal) en veel gerimpeld en gepoft, de stof was ook gekreukt
    Lijfje had ik strapless laten maken.

En nog foto geplaatst van dl :D

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Krul, ik ben altijd op ma en vrijdag vrij. Maar lins en armande geloof ik niet?! Donderdag werk ik dus weer wel....

Nog 1 dagje werken. Schiet altijd zo op!
    En dan gaan we vrijdag lekker weekendje weg met bevriend stel naar een huisje in dl. Zin in! Lekker eten, borrelen, wandelen, stadje in. Fijn!

16. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hee meiden, ik probeer even overal op te reageren.

D wow bijna 36 weken :)! Mijn bevaltijd hihi..

Ik heb geen antilek meer in de tuitbekers .. Ik heb nu een rietjesbeker van de prenatal.. ze kunnen hier gewoon aan zuigen zonder dat het rietje iets ingedrukt is.. Ik krijg zelf amper iets uit die bekers van Nuby. Sophie drinkt niet goed uit rietjesbeker. Daan wel, die slurpt de beker zo leeg.

De kleur is niet zo moeilijk dat wordt antraciet of zwart ofzo.. verder is er zoveel keus ook qua prijs.. had er eeentje bij leenbakker gezien, maar zag ergens online een betere voor ongeveer hetzelfde geld. Gaan binnenkort maar eens de beddenzaken af.. Moeten ook kijken welk matras etc. De kkinderen vinden het geweldig bedden kijken haha..

Armande lees dat je meisje ondanks haar verkoudheid vd week goed geslapen heeft!!

Hier verslikken ze zich nauwelijks, soms met drinken..

Krul ongi geworden, spannend nu kan het traject beginnen!!

Hier eten de kids tot nu toe goed met de pot mee. Mihoen zijn ze dol op! Had ook paar stukjes kroepoek gegeven nou ze hebben echt zitten smakken haha. Ook de macaroni vonden ze heerlijk. Boerenkool vond Daan lekker, Sophie wat minder. Vanavond maak ik kip met rijst en groenten dus dat moet ook wel lukken.

Het is heerlijk weer. Lijkt wel zomer. Net met de kids buiten in de tuin gezeten. Kids lekker veel speelruimte in de tuin met hun loopauto's ideaal. Hoop dat het snel echt zomer is! Verder heb ik de auto gewassen, vorige week mijn eigen kleine autotje ook al en ben naar de hhuisarts geweest met Daan ivm zijn eczeem wat steeds verder uitbreid. Heb nu een smeerschema gekregen en moet over 6 wkn terug.

Nou ik ga weer met de benen omhoog lekker tv kijken, kids zijn samen aan het spelen.

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Krul ik werk op ma di dus het wordt nog lastig inplannen....

Weet niet of ik al had geantwoord maar zl fietst vooral rondjes hier op een pleintje vlak voor ons huis, zit hek omheen. Er komen best veel kindjes alleen zitten er altijd van die pestkoppen bij bah

Spannend krul!!

Roos veel plezier have fun, je hebt recht op een wijntje ;)

Hier heeft dl idd een paar dagen goed geslapen. Vannacht vrij onrustig veel huilen maar hoefde er maar 1x uit, komt een nieuw tandje aan en vreselijk aan t hoesten (net als jouw dl krul)

Ik denk idd nog een week of twee en dan loopt ze. Ze probeert het wel. Echt leuk te lezen die verschillende ontwikkelingen.
    Hier nog niet veel woordjes maar kletst er lkkr op los.

Pff gaaaaaar en straks nog sporten ;)

18. sunshineS1976

#698 sunshineS1976, 20 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2014
    @armande: hele mooie jurk hoor! Ben dol op de rok zo met plooien!

als we echt wat af willen spreken denk ik zo te lezen dat een keer op zaterdag het best voor iedereen uitkomt?
    Sporten gelukt?
    fijn zo n pleintje voor je huis waar zl kan spelen! pestkoppen zul je altijd houden :( naar he kun je zo weinig aan doen.
    Wat goed van dl zeg dat ze zo goed slaapt. Sneu he dat hoesten. Zo vermoeiend voor ze hier is het gelukkig weer over.

@roos: wat knap van je dat je jezelf kon injecteren! Het is gwn doen idd. Ik wil t wel zelf leren... Ga t proberen...

oh heerlijk wkndje weg! naar Zeeland weer? ? Heel veel plezier!

@linss: leuk bedden kijken samen! Laat je goed informeren hoor en goed uitproberen!
    Je hebt Veel gedaan zeg vandaag wauw. Superleuk dat je kids zo lkkr meesmullen met jullie! Hier ook dol op mihoen rijst en pasta.
    Boerenkool heb ik nog nie gedaan evenals rode kool. Had gelezen dat je beter kunt wachten tot 1.5jaar omdat het zwaar valt op de darmen. Maar ze hebben erv geen last van gehad?
    werkse morgen!

19. sunshineS1976

Vandaag naar de gyn geweest! Alles was goed Gelukkig en vanavond voor het eerst gespoten! Zelfde dosis als waarbij ik van dl zwanger raakte plus een tikje mwer. Volgende week terug om te kijken of er al wat eitjes willen groeien. Echt zo spannend!

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bijgelezen maar kom ander keertje reageren meiden
    Lig voor pampus op de bank! Hele dag op pad geweest en alles

Roos fijn weekend! En krul ben zoooo aan t duimen voor je!
    Tot snel meiden!

Deel Deze Pagina