Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    he gatver d, dan heb je waarschijnlijk een virus te pakken.... Dit zal wel niet door je zwangerschap komen. Dan zit er niets anders op dan uit te zieken, zoveel mogelijk proberen te drinken (thee met suiker?) en proberen lichte dingen te eten. Sterkte! Hopelijk is het nu al wat minder?

Armande, hoe is het nu met zl? Kan je vandaag wel weer naar werk?

Ik zit nu net op mn werk en heb vandaag een vrij lege agenda gelukkig. rustig opstarten dus. Morgen mag ik echt weer aan de bak. Was wel weer ff wennen vanochtend met het vroege opstaan. Als dl nl wakker wordt (rond 730/800) gaat ze altijd lekker brabbelen en kan ik nog ff douchen en de hond doen. Dus hoef nooit eerder dan die tijd op te staan. En nu was het 6.15 wel weer vroeg hoor.
    Wel jammer altijd dat ik haar voordat ik naar mn werk ga vaak niet meer zie. Laat haar natuurlijk gewoon liggen, hoop altijd dat ze net wakker is als ik ga zodat ik haar nog een kus kan geven maar vanochtend was dat niet zo helaas.

Hier is dl erg verkouden. Snot loopt uit haar neus en ze rochelt best wat. Maar gelukkig lijkt ze er niet heel veel last van te hebben, ze eet wel ietsje minder maar drinkt gelukkig goed! en ze slaapt ook goed en is vrolijk. We spuiten haar neus elke keer voor de fles goed door en ook voor het slapen gaan. Wat helpt dat goed zeg! echt fijn.

Ga ff je foto's bekijken D!!

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ben op m'n werk heb ff pauze :)

Wat balen D, dat je zo ziek bent! Denk ook een virus! Hoe gaat het nu?

Roos, wat superspannend hè? Ik duim hoor! Hoe mooi zou het zijn als het zomaar raak is!

En wat D zegt, iedere week is weer spannend, Pff ik heb dat echt m'n hele zwschap gehouden ;)

Web het eten, hier ook zoutloos. En sowieso eet de geen kaas ivm de KMA.
    Ze eet soms met de pot mee en ik laat dan t zou achterwegen. Dat doen wij er later op ons bord wel op ;)
    Verder koken wij altijd zonder zakjes en pakjes dus daar hoef ik niet op te letten.
    Soms kook in een heleboel voor uit en dat vries ik in. Nu heb ik in de vriezer bv. rijst aardappel boontjes worteltjes

3. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Zo ff gepost hoor want kreeg telefoon.

Maar goed, ik haal dan bv. rijst uit de vriezer en dan een deel van wat ik vers kook. Hangt er net vanaf wat we eten.
    Avondeten geef ik met een lepeltje en dan daarna vaak wat stukjes groenten. Ze heeft vaak erge honger en dan gaat het haar niet snel genoeg ;)
    Brood eet ze zelf, vaak ruim 1 boterham of 1,5 vaak geef ik dat met een vorkje en dit kan ze zelf ook afhappen :)

Deels rapley deels gewoon 'voeren' maar net hoe t uitkomt.
    Leuk te lezen krul dat je de banaan zo geeft!

Hoe zien jullie schema's er ongeveer uit?
    Dit is die van ons:

6:00 fles 210 cc pap
    Verder slapen tot 7:30/8:30 (dit doet ze sinds eind dec)
    9:30 fruit en thee/water met sap
    10:30-12:00 slapen
    12:00/12:30 boterham en fles 120cc melk
    14:30-15:30 slapen
    16:00 tussendoortje en wat drinken 90/120cc melk
    18:00 avondeten
    19:30 papfles 210cc
    En aansluitend naar bed

De laatste dagen wordt ze dus wakker om 6u :( heeft dan echt honger, tis een hongerlapje....
    Overdag eet ze niet weinig...toch??
    Gelukkig slaapt ze daarna inde ochtend weer maar een uurtje langer slapen voor de fles zou niet verkeerd zijn.gewoon zoals jouw dl roos;)
    Ook slaapt ze overdag hazenslaapjes maar zou dat een sprong kunnen zijn??

Meiden ik moet stoppen arbeid roept!

Tot later

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    T gaat hier nie zo meiden
    Reageer later op jullie
    Werd om t uur wakker om te spugen en had ook continue diarree
    T kwam er aan beiden kanten uit echt vreselijk wat voelde ik me ellendig
    Uiteindelijk rond 5 tot 9 aan n stuk geslapen maar toen weer spugen en diarree
    Ben nu helemaal leeg kwa spugen
    Puur gal.
    Ben klein beetje havermout aan t eten
    Als ik aan andere dingen denk moet ik al overgeven
    Diarree houdt nog aan
    Duik m'n bed weer in
    M'n lijf doet zeer
    M'n gewrichten spieren alles bah
    Ml heeft heel de dat voor zl gezorgd de schat n t huis gedaan
    Hij is nu half uur met zl naar z'n ouders
    Heeft ie ook z'n handen f vrij hopelijk
    Afgelopen zondag wilde hij alleen ons dus benieuwd hoe t gaat

Tot later en Werkse meiden!

5. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    ach jemig d, wat rot dat je je zo voelt...... Hoop dat je snel weer opknapt. Ik moet zeggen (niet dat je er wat aan hebt) maar dat het erg heerst op dit moment. Mijn ml heeft het dus met kerst gehad. Kijken of je hele lichte dingen kan eten (beschuit met suiker of cracker met suiker) en iig thee met suiker/honing drinken en misschien wat bouillon?! Wel heel fijn dat ml thuis was en voor zl kon zorgen en nu dus ff naar je schoonouders. Zal vast goed gaan!

Nou armande, jouw dl eet wel goed hoor! Mijne zeker niet meer.
    Slaapt ze dan wel tot 6 uur door, want dat is natuurlijk al heel mooi (al snap ik zeker dat je liever hebt dat ze wat langer slaapt....).Het zou vast wel een sprong kunnen zijn, zeker als ze overdag van die hazeslaapjes heeft, misschien gaat ze steeds meer naar 1 slaapje??!

Qua eten aanbieden hier denk ik wel hetzelfde. Wij maken eigenlijk ook nooit wat met zakjes, maar wel met kruiden, sommige kruiden geef ik al wel hoor, maar bijv sambal natuurlijk niet.
    Ook begin ik hier altijd met wat geprakte happen omdat ze ook altijd ongeduldig is. Daarna bied ik wat meer in stukken aan of laat ik haar afhappen (geef het niet in haar hand want dan gooit ze het altijd op de grond, leuk als de hond het dan opeet he?!). Boterham snij ik door de helft en hapt ze helemaal af. Ook al echt hele grote happen, het liefst propt ze haar mond vol, maar dit gaat wel heel goed. Ze kauwt echt steeds beter! Zo leert ze het dus wel.
    Een appel bijv rasp ik nog wel. die vind ik zo hard en durf ik nog niet af te laten happen.

dit is mijn schema nu:
    800 wakker en dan hele boterham en fles 180/6
    10.00 fruit en wat drinken (water,thee of verse jus)
    1200 hele boterham en 120/4
    12.30 - 15.30 slapen (dit varieert nog weleens qua tijd en lengte hoor)
    15.30 tussendoortje en weer wat drinken
    17.30 avondeten met soms toetje
    18.45 fles 180/6

Ik wilde eigenlijk die laatste fles steeds wat gaan minderen, op advies van cb, omdat de melkbehoefte steeds minder gaat worden, maar die drinkt ze juist nog zo graag. En tussen de middag dronk ze juist minder, vandaar die dus 120. Ik wil wel die laatste fles nu ook wat gaan minderen, dus eerst naar 150. En zo wat gaan afbouwen.

6. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Krul hier hetzelfde.. ook nog veel foto's die ik moet af laten drukken.. Ik heb nu ook ongeveer 1,5 album.

Wat grappig de ene baby motorisch snel en de andere baby praat al woordjes.. Hier nog niet. Hier heel druk met staan.

Ik wil Soof ook zien en mannen harten.

D ik was ook super moe tijdens mijn zwangerschap.. wat een rotkwaal was dat .

Roos wat fijn dat je die tent over hebt kunnen nemen van vrienden. Inderdaad niet fijn zwanger kamperen, even afwachten :).

Hier ook droge huid bij Daan (eczeem) en Sophie op sommige plekken wat droog. Maar goed weg te smeren met ZWITSAL en soms vaseline.

D spannend pretecho maandag!!

Spannend Roos gaan voor een tweede. Hoop dat het zonder hulp gaat llukken.

Hier nog steeds potjes eten. Wil ze binnenkort toch ook met de pot mee laten eten als we wat eten wat ze mogen..

D hoop dat je je snel beter voelt klinkt als buikgriep.. beterschap.

Mijn schema:

7.30 pap

10.00-10.30 fruit

12.30-13.00 brood en 90 melk

16.00 koekje en drinken

17.00 eten

18.30-19.00 fles 180

Tussendoor bied ik water of diksap aan. Slapen doen ze nog twee keer. Ongeveer een uur na de ochtendfles willen ze naar bed en dan rond 14.00-14.30 weer.

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje meiden
    Ben er nu poosje uit
    Veel geslapen
    Heb wat bouillon op, crackers en witte rijst. Thee en voor de tweede x ors
    Dat is echt nie weg te drinken zeg bah
    Maar k hou t binnen iig
    Vlos raadde dat aan
    Niet meer gespuugd
    Wel diarree maar niet continue

Lekker slapen allemaal
    Succes met werken!

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Gelukkig wat aan t opknappen d, maar bah wat een ellende om je zo te voelen. Hopelijk slaap je goed.

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Jeetje D wat rot!! Wat een ellende he om je zo te voelen!
    Heeft zl nergens last van?
    Beterschap en zo te lezen heb je t ergste achter de rug.

Ik ga slapen....

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx meiden duiken er ook weer in
    Zl is gelukkig oke! Slaap lekker!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gaat t goed met iedereen
    Hoe is t op werk geweest

Hier vandaag niet meer overgeven noch diarree
    Maar wel vanacht en vandaag hoofdpijn gehad
    Gaat de betere kant op maar echt fit ben k nog nie
    Laat staan de oude want m'n eetlust is nog nie zo als t was :p

Hoe gaat t met de kindjes?

Fijne avond allemaal

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Even snel meiden. Heb wel alles gelezen maar even geen tijd om uitgebreid te reageren.

@Roos: superbedankt voor je quiche idee, laat ik dat nou nooit gemaakt hebben... Ik heb lijstje gemaakt en ga het morgenavond maken :D Verheug me dr op!
    Hoop dl ook haha Die eet echt bijna nix meer 's avonds tegenwoordig.
    Goh en misschien zwanger! Omg dat zou natuurlijk geweldig zijn zo snel!

@Armande: hihi een hongerlapje :p
    Dl eet hier 2 boterhammen om 12u. Dat mag ze hebben hoor. Ze mogen 3 sneetjes brood per dag, volgens mij zelfs 3-5 staat op een voedingslijn van Nutricia voor 1 jaar...
    Kun je ook proberen! Zou ze niets ontzeggen hoor, honger is eten. Ze kunnen het goed gebruiken allemaal!

@Linss: ik smeer ook af vaseline (spec creme vd apotheek) maar ook pure vaseline. Doe ik vaak op dr wangetjes en lippen want die zijn ook best droog.
    Ja gaat hard he die albums!!

@Dtje: aah maandag echo!! Ben zo benieuwd of zl 2 op je rupsje lijkt :D Denk het wel!!!
    Hoop dat je snel weer helemaal de oude bent!!

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier gewoon k*t op het werk. Werkdruk wordt alleen maar hoger en kwaliteit is gewoon dieptriest. Ik irriteer me ontzettend aan het feit dat mensen 10x harder gaan rennen om alles rond te krijgen. Laat gewoon zien dat het belachelijk is en niet meer gaat...dat is wat ik ga doen iig. Ik heb er maling aan...

Dl heeft ook verlatingsangst. Erg lastig als ik even uit dr zicht ben. Tegenwoordig wil ze 's avonds ook niets meer eten. Ook niet meer zelf, ze speelt r alleen maar mee. Zucht.

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Haai krul

Zwaaaaait ;)

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zl eet ook 2/3 boterhammen per dag.
    Ochtends fles 180/6 en boterham
    Dan verse jus met wat fruit of n koekje/rijstwafel/maissnack
    Tussen de middag sap/water met 2 boterhammen
    Rond 4 150/5 melk en n koekje/rijstwafel/maissnack
    18u avond eten
    20u 210/7 melk en gaat nog helemaal op
    zl vind zo n fles voor t slapen ook heel fijn n ga k nie minderen
    De melk heb ik sinds de vakantie naar Smiddags verplaatst omdat t toen daar beter uitkwam omdat ie tussen de middag warm had en hier is de lunch vrij dicht op t ontbijt en t fruit ed dat k t daarom juist pas 4u half vijf geeft en dan gaat ie op..
    Als je de indruk heb dat je meisje behoeft heeft aan meer dan gewoon aanbieden..
    Ze geven t zelf wel aan als ze vol zitten
    Zelfs zl ;)

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bah wat n situatie he krul
    Gedver
    Jammer dat t zo moet
    Je spreekt je oude baas zeker nie meer?
    Zo jammer dat ie is gestopt :(
    Je was er al zo bang voor

Hier ook momenten dat we niet uit t zicht moeten hoor
    En vooral als ie lekker aan t spelen is maar ons zit wilt ie bij ons
    Ook bij anderen
    Zodra die een van ons ziet brullen en naar ons willen..
    Gaat wel weer over ;)

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    He bah krul, ben t helemaal met je eens! Niet harder gaan rennen maar er tegenin! Ik heb collega's die dan zeggen "laat maar ik doe t zelf wel" als ze vinden dat een andere collega t niet goed doet. Ik zeg dan dat iedereen hetzelfde betaalt wordt en dus ook gewoon alles moet doen ;)

D spannend je echo! Ik dacht toen dl geboren werd dat er een tweede zl uitkwam qua uiterlijk, nou nee hoor en om over dr gedrag maar niet te spreken!
    Dus ik ben heeeel benieuwd of dat zl op zl lijkt!

Fijn dat je je weer wat beter voelt, iig niet meer spugen, dat eten haal jij wel weer in ;)

Vandaag at dl 2 boterhammen, ik ga dat dus ook aanbieden nu. Zie dat onze kids vrijwel allemaal hetzelfde eten. Bdankt ladies voor jullie schema's.
    Hier is de laatste papfles ook echt nog nodig (vanmo 5:30 wakker) en zooo knus!

Slapen met dl gaat stukken beter al durf ik dat niet al te hard te zeggen. Het grootste deel van de week slaapt ze door tot ong 6u en vanmo dan wat vroeger. En een deel van de week hoor je haar huilen in de nacht maar niet meer zo extreem. Denk dat de meds hun werk gedaan hebben. Overdag is ze ook heel vrolijk behalve als ze dr zin niet krijgt.

Ego, zl heeft een microfoon en dl is er weg van. Ze heeft ontdekt dat ze er in kan "zingen" en zodra ze hem ziet pakt ze hem en gaat ze "zingen" echt te cute! (Probeer het steeds te filmen maar lukt niet goed)

18. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Armande wat goed dat het slapen beter gaat! Heerlijk!
    Wat lief kleine dl zingen met haar grote broer :)!

D fijn dat je weer wat beter bent.. hopelijk snel weer de oude.

Kru l ik ken je verhaal over werkdruk. Bij mij nu ook erg hoog. Zit me ook heel hoog. Heb maandag gesprek en ga dat ook aankaarten want anders gaat het straks mis.

Wbt brood: hier 1 boterham en soms 1,5.

Spugen jullie kindjes nog? Hier nog af en toe. Sophie vaak na de avondfles, lijkt dan ook alsof ze net wat te veel heeft gehad.

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Can imagine Armande
    Idem bij m'n schoonzus
    Echt twee verschillende jongens
    Ben erg benieuwd
    Moet de echo verplaatsen ivm ml
    Onverwachte afpraak die nie verzet kan worden

Wat leuk haha hoop dat t lukt om te filmen
    Soms bijna onmogelijk alsof ze t weten

Fijn dat t slapen zoveel beter gaat
    Snap dat je t nie hard durft te roepen
    Maar zal duimen dat t zich zo voortzet ;)

Succes as maandag lins
    Bah wat vervelend dat t zo moet

Hier heeft zl eigenlijk nooit gespuugd
    Hooguit paar x mondje terug gegeven maar ook echt maar zelden

20. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Pfff ben echt heel moe, veel te doen gehad vnvd dus ga nu slapen! Wel gelezen hoop morgen op werk in m'n pauze te kunnen reageren anders vrijdag weer want morgenavond naar vrienden!

Slaap lekker

Deel Deze Pagina