Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Rustig aan roos slaap lekker n plz morgenavond!

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Roos: Hoe lang moet die quiche in de oven?
    Heb net alles in huis gehaald om m vanaaf te maken! Hoop dat dl er ook zo van smult als jouw dl.

3. sunshineS1976

Ik reageer vanmiddag meiden

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi meiden,

ff (een verlate) pauze en ff snel hier langs.

Krul: hierbij de uitleg:
    - bladerdeeg ontdooien
    - courgette, ui en gerookte kip in stukjes snijden (andere groenten, vlees, vis natuurlijk ook mogelijk, maar sommige moeten dan even kort worden gekookt).
    - 4 eieren klutsen met roomkaas/roomkaas kruiden / kookroom / melk / kwark / dikke yoghurt / creme fraiche. Hier varieer ik vaak mee en kijk ook wat ik in huis heb. Afgelopen keer dus een combi van kwark, melk en klein beetje roomkaas kruiden. Hier kan je nog verse bieslook doorheen doen.
    - dan bladerdeeg in de vorm, gaatjes prikken met vork en klein beetje bloem erover strooien (dit hoeft niet maar zorgt ervoor dat de quiche wat minder nat wordt)
    - groenten/vlees erover
    - dan eimengsel erover
    - evt nog wat gerapste kaar erop
    - ongeveer 40 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! ik ben echt fan van quiche en maak het regelmatig!

5. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Fijn dat je bent opgeknapt D!
    he wat shit dat de echo verplaatst moet worden, leef je zo naartoe. Al een nieuwe datum gepland nu?

pfff wat een k* zooi wat betreft het werk krul en lins....gatver niks aan. Inderdaad is het niet altijd handig om het 'maar gewoon allemaal te doen'want zo hou je het in stand. maar er wat van zeggen is ook vaak weer erg lastig.....
    goed lins dat je maandag een gesprek hebt.
    Krul, kan jij dit kwijt bij iemand op je werk? Niet bij je baas dus...?!

spugen hier nauwelijks. af en toe idd een mondje terug. Heeft ze ook nooit heel erg gedaan. soms met periodes iets meer.

Ik wist niet dat ze al zoveel boterhammen mogen zeg! Ligt dat aan leeftijd of aan gewicht ofzo?
    hier dus nu 2 boterhammen, ochtend en tussen de middag 1. Nou eet ze in de ochtend hem niet altijd helemaal op ,maar dan eet ze het vaak bij de lunch wel weer op.

Veel melk nog d! maar wat je zegt, als je merkt dat hij er behoefte aan heeft zal ik t ook geven.
    Hier is de melk wel ietsje minder aan het worden en drinkt ze steeds meer water. geef nog steeds alleen maar water, lauwe thee of verse jus. Diksap ed doe ik nog niet. wil haar nog niet aan zoet drinken laten wennen.

Zooooo fijn dat dl beter slaapt Armande! En snap idd ook dat je het niet hard durft te roepen, maar laten we er nu eens gewoon vanuit gaan dat het goed blijft gaan!!!!!!!! zou zo fijn zijn.
    ahhhhhhh te cute dl met de microfoon!!!!!!! uberschattig!!!! ik zie het echt al helemaal voor me :) :D

krul, dat minder eten is vast even een periode. hier eet ze haar avondeten ook met ups en downs. Wat ik wel merk is dat ze vers eten bijna altijd goed opeet en iets uit de vriezer al minder, en heb nu paar x potje gedaan en dat eet ze helemaal niet of weinig. Volgens mij gaat het er vooral om dat ze hetzelfde krijgt als ons (zo lijkt het tenminste).
    krijgt ze misschien niet een tandje?? bij ons eet dl dan ook altijd wat minder.

jaja, hier nl het 3e en ook meteen 4e tandje op komst!! voorin bovenin.

Ik ga weer verder meiden! fijne dag allemaal

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ik had het idd niet hardop moeten zeggen :( wakker van 4:30-5:30 boehhoehhh

Grappig ik maak ook regelmatig zo'n hartige taart, echt precies hetzelfde. Alleen geen kaas erdoor maar geraspte erover

Pff dl stopt echt alles in dr mondje en eet t dan smakelijk op....zl stopte nooit wat in zn mondje beh eten. Papier...aarde...pluisjes...

7. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    He gatsie armande..... Alsof je het afroept :(

Dat meen je, dan moet je dus goed opletten!!

Haha, toevallig van due taart! Maar ik doe ook vaak zat alleen kaas bovenop hoor (brie is ook lekker trouwens op bv broccoli ;) ) en dan de vulling met room of melk. Maar heerlijk he?!

Pfff had trouwens enorme hoofdpijn vndg.... N dan net een enorm drukke dag op werk. Nu zakt t gelukkig!
    Vnvd aan we niet naar onze vrienden want dl heeft verhoging en is niet fit dus we gaan niet slepen. Ze krijgt 2 tanden en is ook nog steeds verkouden, zielig meisje! Maar gelukkig gaat t nog wel prima, ze is nog wel vrolijk drinkt goed en eet redelijk. Wel wat meer hangerig en wil meer slapen (wat alleen maar goed is nu!)

Wij hebben lekker aso pizza besteld, jummie!!
    Hebben jullie overigens na hoofdpijn ook altijd zo'n zin in vettige dingen zoals pizza of friet?! Ik dus wel, raar haha!!

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    En en en?! Wil m ook x proeven :)

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O roos wou t net vragen hoe t met j meisj is
    Sneu zeg :( hopelijk gauw weer de oude n de tandjes snel door
    Hier duurde t even voor z'n tweede voortand doorkwam
    Maar gelukkig is ie een eind nu
    Hij heeft nu zeven tandjes
    Drie onder vier boven

Zakt j hoofdpijn?
    Hier vanacht weer raak n heel slecht geslapen
    Niet hoeven prikken gelukkig
    Ml was weer n enorme hulp heb tot drie u op bed gelegen n t rustig aan kunnen doen
    Gaat betere kant op nu gelukkig
    Ben t nu wel beu

Hoe gaat t met zl Armande?
    Al Beter?

O meen j ni he
    Durf hier ook nie teveel te roepen want dan gaat t mis

Ga zl zo op bed leggen n voor de buis
    Fijne avond

10. sunshineS1976

Haai meiden

Ben alleen thuis. Dl ging wonderlijk genoeg meteen slapen om 19u dus ik heb het rijk alleen :D

@Roos: Genoten van je pizza? Heerlijk! Doen wij zelden, ik heb na dat soort eten altijd zo een buikpijn. Kan niet meepraten over hoofdpijn. Hopelijk krijg je het in ieder geval niet meer de komende dagen, want dan ben je miss wel zwanger!

Beterschap voor je meisje. Gelukkig doet ze het wel heel goed onder al die verkoudheid en tandjes! Komt ook lekker bij elkaar nog s, bah. Lekker thuis blijven kan ze lekker in dr eigen bedje slapen. Neem je dan altijd een campingbedje mee als je naar vrienden gaat met dr?

Quiche was heeeeerlijk! Ik had alleen geen bloem in huis dus was het best nog wel nat onderin. Maar hij smaakte heerlijk! Vult wel snel zeg! Dl heeft wat stukjes geprobeerd, maar moest het niets hebben. Wederom alleen met melk op naar bed.
    Mmm broccoli en brie variant klinkt ook zalig. Als je tijd hebt wil ik wel wat versies van je overnemen! ;)

Wbt boterhammen met 10 maanden mogen ze er al 2-3, met 1 jaar 3-5. Gaat denk ik per leeftijd ja. Ik denk maar zo: gewoon aanbieden als je merkt dat ze nog wat lusten. Dl geeft hier echt altijd heel goed aan als ze genoeg heeft. Overeet zich echt niet.

Wbt het werk; veel collega’s (op enkele strebertjes na) denken hetzelfde. Van het management krijgen we amper reactie. “Zo is het nou eenmaal en daar moet je het maar mee doen…” Fijn he?!
    Daar ben ik het niet mee eens in ieder geval en ik deins er niet voor terug om mij ziek te melden in de hoop een statement te maken. Er zijn er al 5 ziek op het moment dus…

@Armande: oh bah had je nou maar niets over het slapen gezegd!
    Hoeveel werk je nou nog? Lijkt me wel heavy als je een paar uur later moet werken! Pff
    Ze is bijna 1, wie weet gaat dat het keerpunt zijn !

Superschattig dat dl gaat zingen met de mic! Oh dat moet je echt filmen!! Maar idd dat is zo moeilijk om dat vast te leggen als ze dat opeens gaat doen. Hoop dat het je lukt!

Gaat t al beter met zl of heb ik daarover heen gelezen??

@Linss: gek dat Sophie nog wat spuugt. Alleen na de avondfles? Dat is wel opmerkelijk. Misschien iets minder geven?
    Het viel mij hier juist op dat ze het al zo’n 2 maanden niet meer doet. Pakje Johannedbroodpitmeel is bijna op en dan hoop ik dat ze de melk zonder verdikking kan drinken.

Oh bij jou ook al zo shit op het werk L
    Goed hoor dat je het aan gaat kaarten. Ik ben erg benieuwd hoe daar op gereageerd wordt… hier kunnen we er in stikken in ieder geval. Dat zeggen ze niet letterlijk maar zo bedoelen ze het wel. Succes maandag hoor.

@Dtje: hope you feeling better!!
    Nog 1 dagje morgen...kijk uit naar het wknd!

Nu lekker een theetje en zo de film Gooische vrouwen nog maar eens kijken. Blijft leuk :D

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Woooh 7 tandjes al! Das veul!
    Hier nog steeds 2 onder maar vlgs mij komen er wel gauw 2 aan boven.
    Hoop iig dat ze vannacht beter slaapt, vanmo heeft ze niet geslapen en vanmi maar een klein uurtje. Na een tijdje weer ruim een uur geslapen. Denk niet dat ze al met 1 slaapje kan...maar waarom ze zo onrustig slaapt? Geen idee, miss toch sprong...?

Zl is nog niet de oude. Vandaag weer thuis gehouden van school. Gelukkig is hij nog niet leerplichtig, hij heeft echt nog de rust nodig af en toe.

Handig roos die diepvriesgroente! Nooit aan gedacht...zou wel graag een grotere vriezer willen...

Hoofdpijn, jeetje roos en D wat naar...moet zeggen dat ik in de kerstvak ook vaak hoofdp had. Ik gooi t ff op slaapgebrek... Ml neemt altijd meds mee uit de usa en die helpen goed gelukkig.
    Heb niet t idee dat ik extra trek heb in vettig eten. Wel drink ik dan vaak cola en wil ff iets hartigs maar soms drie tellen later heb ik nergens zin in, als de hoofdp zakt kan ik de hele wereld aan en ga ik heel druk praten;) (als ik echt migraine heb kan ik niet meer gewoon praten)

Balen d dat de echo verzet is...hij houdt t spannend hihi!

Kijken jullie wie is de mol trouwens?

12. sunshineS1976

Fijn he ml Dtje!! Soms kunnen we schieten, maar soms....fijn dat ze er zijn! :D :p
    Lekker liggen zo meis!! Hopelijk morgen weer een beetje meer de oude!

AL nieuwe datum voor de 3D echo geprikt??

7(!) tandjes....wooow!

Hahaha allemaal tegelijk gepost :D

Nee Armande kijk geen Wie is de mol. Lijkt me wel een leuk programma, maar het komt er steeds niet van haha
    Boer zoekt vrouw wel :p

13. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Haha idd tegelijk krul!
    Oja boer zoekt vrouw is ook zooo leuk!
    Mn moeder zei dat utopia ook leuk is!

Lins, hier spuugt dl zo nu en dan. Toevallig gister een aardig plasje op de grond en die fles was verdikt, was ongeveer 2u na de fles...wordt wel heel veel minder gelukkig. Geen projectielbraken meer. Denk dat de omeprazol er ook mee te maken heeft.

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Idd d heul veul tandjes al zeg!!!

Whaaaaaaa hier is dl aan t knarsetanden.... :( wat een naar geluid zeg!!
    Idd zo zielig tanden en verkoudheid tegelijk maar goed ze doet het gelukkig goed!

Armande verstandig dst je zl thuis houdt. Ook al was hij wel leerplichtig geweest goed uit laten zieken hoor!

Jaaaaaa ik volg wie is de mol :) en ik heb Gooise vrouwen opgenomen :D heerlijke film ook en was heerlijke serie!

Hè bah d ook alweer hoofdpijn....wat rot toch elke keer!
    Fijn een behulpzame man!

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Super krul dat je de quiche lekker vond. En dl eet vanzelf wel weer wat en dan ook wel een quiche :)

Wij nemen idd dan campingbedje mee. Gaat altijd heel goed, gaat heerlijk slapen,bedje is bekend en kn haar zo meenemen en slaapt weer verder in haar bedje!

Hier geeft dl ook goed aan als ze genoeg heeft, echt dametje :)

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat is er veel geschreven haha :)
    Zit net lekker voor de buis, red 2 gaat op
    Hou t ff kort..

Hoop dat zl snel opknapt Armande
    Wijs om n nu ff thuis te houden hoor!
    Fijn dat je meisje minder braakt!

Ja, we hebben n nieuwe datum voor de echo
    Wel wat verder vooruit; 24/1 ook omdat ik een beetje tussen de twee echo's van zl in wil zitten

O kom later nog ff ml wordt ongeduldig
    And i owe him now

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    We liggen al, zijn zo moe
    Bij mij de nasleep bij ml het harde werken hihi

Miss vanwege de tandjes Armande
    Omdat j denkt dat er twee aankomen
    Kunnen ze erg onrustig van zijn

Je vertelde weleens van die medicijnen
    Fijn om iets te hebben wat helpt
    Kan ook ni buiten m'n injecties

Hoop dat dl lekker slaapt roos
    Heb j dr nog gehoord

Ik zal close up plaatsen vd tandjes

Lins hoe gaat t bij jou
    Bijna weekend
    Je zult er ook wel aan toe zijn

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe is t met iedereen?!

Hier weer op de rails alleen last van ellendig maagzuur
    Bah had ik bij alleen op t eind en maar af en toe
    Rennie is my new bf

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ff ego: Hoi meiden, nou hier echt een rotdag. Migraine..... En net terwijl ik van alles moest doen (zondag surprise party voor ml omdat hij jarig is) moest van alles regelen en moest vanochtend omdat ml het dan niet zou merken en ik alle spullen bij vrienden kon laten. Maar goed, ik kon het echt niet.... Vriendin is komen oppassen zodat ik naar bed kon en m'n moeder heeft alle boodschappen gedaan taart opgehaald ed. Zooooooo lief! Eind Vd middag ging het gelukkig weer.
    Snap niet waar t vandaan komt, het kan komen omdat ik bijna ongesteld moet worden of ik ben gewoon zwanger.... Zou heeeeel bizar zijn maar ben ook de hele dag (afgelopen dagen al) met vlagen misselijk. Maar m'n lijf kan me natuurlijk ook voor de gek houden ....

D, ahhh bah maagzuur. Helpt rennie nog voldoende? Anders bestaan er geloof ik ook drankjes.
    Wel fijn dat je hoofd weer goed is!

Armande, zl al meer opgeknapt? Dl goed geslapen vannacht?

Lins en krul lekker weekend!!

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O roos wat spannend
    Ik was ook met vlagen misselijk
    Ik wist gewoon dat t raak was omdat ik weer dezelfde symptomen had voor m'n nod
    Ben heel benieuwd
    Welke dag kun je testje wagen
    Ik had m al voor m'n nod gedaan
    Met de kruidvat 2 voor 5

Lief van je mama en je vriendin
    Hopelijk zo goed als voorbereid nu
    Nu nog opknappen!

Deel Deze Pagina