Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #1261 D83, 19 jun 2014
    Laatst bewerkt: 19 jun 2014
    ...Poeh n heel geregel nog he lins! En dan nog verhuizen! Maar gelukkig alles bijna rond! Hopelijk kunnen jullie gauw verhuizen! Vast n hoop in te pakken?

Vind een rietjesbeker voor de melk idd ook ni zo fijn..
    Sap ed drinkt ie er wel uit
    Open beker gaat ook steeds beter

Goed he, ze begrijpen zo veel
    Blijf me verwonderen
    Prijs mezelf gelukkig m'n kindjes te zien ontwikkelen en opgroeien
    Mooiste wat er is he

O ga zo voor j duimen roos! Laat j t weten hier?
    Succes morgen!

Ben t weer kwijt wat ik wou schrijven..
    Fles is ook bijna leeg
    Tot Laterz

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Roos: iedere moeder doet wat zij denkt dat het beste is! Er zijn zoveel adviezen!
    Ooh spannend dus morgen krijg je het te horen! Nou ik ga voor je duimen dat je toch die hsg krijgt! Ik denk dat het dan wel eens meteen raak zou kunnen zijn net als met dl :)
    Ik snap m ja,ze mogen m wel als behandeling benoemen vind ik. Het is toch het doorspuiten van je eileiders of heb ik dat mis en ben ik in de war?
    Dat is een behandeling, toch geen onderzoek...
    Ga voor je duimen dat je m snel mag ondergaan!! Al is dat ook geen pretje...maar wel voor een heel mooi doel. Jij hebt snel een posi test in handen, i can feel it!

Ik heb nog drie weken te gaan na deze week. Twee weken les, de derde week is vergaderen, opruimen, teamuitje enz. Heerlijk vooruitzicht!!

@Dtje: aaah gefeliciteerd morgen :D :D :D Welke film heb je in gedachten? Ook al een restaurant op het oog?
    Maak er een geweldig leuke dag van, heerlijk even met ml er tussen uit, heb je nodig!!! ENJOY every minute schat!!

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    En toen viel m'n haar weer uit....

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Officieel is het dus wel echt een onderzoek, om te kijken of de eileiders doorgankelijk zijn spuiten ze met hoge druk de vloeistof erdoor, maar dus bij veel vrouwen met het effect dat ze daarna zwanger raken. Logisch idd omdat de boel wordt doorgespoten maar zo raar dat het dus ng geen behandeling is. En dat blijft zo totdat blijkt uit het onderzoek dat het wel zo is. Maar de arts zei ook dat we dat wel bijna kunnen aannemen maar mag mij dit dus niet zonder overleg laten ondergaan. Zie ook wel erg op tegen de pijn, maar heb ik er zeker voorover. Maar goed, wie weet wel niet eens meer nodig!! Maar durf niks meer te hopen....

Zeker heerlijk vooruitzicht!! 1 weekje eerder vakantie dus dan ik. Voor mij nu wel veel extra verplichte dagen en avonden: musical, schoolkamp, avondvierdaagse, afscheid van collega's enz.... Veel oppas regelen das wel balen...

O dtje fijn dat je zo gelukkig bent!! Is en blijft een wonder 2 gezonde kindjes!!!
    Genietse morgen!! Ik ga dl in bad doen en daarna naar bed, daarna met wat vriendinnen borrelen en bijkletsen :)

5. sunshineS1976

En en en en Roos?!
    Heb je antwoord gekregen vandaag vd gyn???
    hoop voor je dat je mag!

6. sunshineS1976

Speciaal voor dtje!

Hoop dat je een hele leuke dag hebt gehad!

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx sweety ❤️

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier ook tres benieuwd!

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Nou meiden dagelijks reageren zit er gewoon niet in hier....old nieuws ;)
    Ik vind het jammer maar wat niet gaat, gaat niet...

@D, nog van harte meid!! Het was vast een leuke dag samen met ml op pad!
    Dat snaaien noem ik altijd pms, niks bevalling enz ;) ik heb dat altijd dat ik een paar dagen vanalles door elkaar wil eten ;)
    Balen je haaruitval :( ik zat toevallig van de week te denken dat ik een jaar geleden mn haar korter liet knippen om die reden en dat de korte stukken (wat dus echt helemaal nieuw haar is) nog steeds niet erbij is :( nu ong 10/12 cm... Wil het nog steeds weer wat langer....
    Mag ook van de kapper echt niet meer zwanger worden ;) ze zegt dat het echt t eveel met mn lijf doet. Hopelijk valt het bij jou mee!!
    Hihi ook daddy dus! Zooo schattig!
    Jeetje eerste prikjes alweer, sneu he :(

@krul. Welkom terug fijn dat het zo leuk was! Heerlijk dat ze zo genoot van het zwembad, hier is is water in alles vormen erg favoriet. Is ook niet bang van de zee en loopt er zo in met dr laarsjes.
    Het was idd heerlijk om weg te zijn. Ben in totaal bijna 6dagen weggeweest. 5 nachten. Hadden goeie deal op de tickets en lang van te voren geboekt. Tis niet goedkoop. En deed ik dan ook voor het eerst en helaas kan zoiets niet ieder jaar want ik heb genoten, zo gaaf! Aanrader ;)

@lins, gelukkig dathet van jullie kant prima is met het huis, zou vervelend zijn als het zo ver gezakt is dat je in de problemen zou komen. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
    Wat schattig dat oh oh, dat doet dl nog niet hoor. Ze weet wel veel want ze loopt ergens heen of wijst om wat duidelijk te maken maar kan het niet zeggen. De klanken lijken (voor mij) ook nog nergens op.

Dl ziet op dit moment een vlieg, haha hilarisch! Ze praat ertegen en wil hem pakken en gaat hem dan achterna :)

@roos, klinkt erg leuk die kinderboerderij, echt wat voor mij! Nou ja voor de kids haha
    Wat een "gedoe" meid :( mn duimen draaien overuren echt waar en hoop dat het helpt!! Ik snap dat je bijna niks meer durft te hopen, zou knap zijn als je altijd positief en opgewekt hier in zou staan.
    Wat heerlijk dat jullie straks weer zo lang vakantie hebben! Met kids lijkt me dat zo fijn! Hier moeten ze dan (althans zl) extra naar de oppas vind ik nog steeds best lastig...)

@Badpakje het is een gewoon badpakje en ze had daar geen luier aan ;) we zaten aan een rivier, op het gras. En ook maar een half uurtje ofzo. Normaal heb ik de zwemluiers van kruidvat.

@melk, hier in de ochtend 210cc papfles en gaat in een ruk leeg. Tot 2 wkn geleden ook voor het slapen gaan 210cc pap en begon de dagen ervoor al wat minder te worden. In de ardennen was het zo heet (vandaar die foto dat ze in dr luier zit) dat ze een avond niet kon slapen dus een rondje gewandeld. Hierna was ze zo van slag dat ze tot 23u gekrijst heeft de papfles wegduwde en sindsdien geen avondfles meer wilt. Ik vond dat dus ook zo'n fijn moment maar ze heeft zelf besloten ermee te stoppen. Nu krijgt ze overdag weer melk want vorige week op cb zeiden ze datze nog 300cc nodig hebben idd maar ik weet eigenlijk ook niet tot wanneer. Ik ben van mening dat ze het nu ook uit de andere voeding kunnen halen maar dan moet je wel aan alle voedingsstoffen komen.
    Hier blijf ik dit toch nog maar even geven ivm de kma. Gaat wel heel goed maar durf nog geen gewone melk te geven.

@ slapen, krul dat is ook pittig wat je nu hebt gehad met dl. En vooral omdat je vaak niet weet wat er nu echt aan de hand is. 's Nachts wil je gewoon slapen en dan een verdrietig meisje is gewoon niet leuk. Het is ook niet vol te houden dus op andere vlakken gaat het mis, rillerig, duizelig, snel aangebrand, vergeetachtig.... :( maar een paar x goed slapen en je voelt je weer een stuk beter. Maar pittig blijft het hoor...thanks
    Sinds het avontuur met het krijsen in ardennen slaapt ze ineens een soort van klokje rond! Ze gaat rond 19u zonder papfles naar bed en slaapt dan tot 6:30/7:00 we zijn zoooo trots! Denken nu weer dat de papfles miss te zwaar was voor de nacht (buikje kan niet veel hebben) maar ach toenzedie pap nog niet kreeg huilde ze ook zo ;)we zullen het nooit weten...

@beker, van de logo mag ze alleen nog pap uit de fles en de rest aleen uit open beker of evt rietje. Dl drinkt uit alles maar het is maar net hoe dr pet staat. Dus als ik kijk hoeveel ze drinkt en als ze alleen een fles wilt prima dan alleen een fles want vocht vind ik momenteel belangrijker, de rest leert ze vanzelf wel.

Dl heeft een schoenentic :D, ze komt steedsiedereen zn schoenen of slippers brengen en dan aan je voeten doen. Gister was erhier een kindje op bezoek en die schoenen (maat24) vond ze zo mooi ze heeft er de hele middag op rond gestapt!

Ze heeft ook dr poppenwagen (zo een rieten) ontdekt, zo schattig <3
    Hele wandelingen door huis en tuin!

Ook bedenkt ze zelf wanneer ze verschoont moet worden, pakt dan matje luier en doekjes uit de luiertas en gaat op het matje zitten :)

Poepluieralarm.......

10. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoeveel slapen de kids overdag nog? Zl ging met 13/14 mnd over naar 1 slaapje (noodgedwongen op vakantie omdat tent te warm was) maar dl kan nog niet met 1 slaapje hoor. Ik probeer het wel eens maar ze slaapt vrijwel 6 dagen in de week gewoon nog 2 slaapjes. Zo lang ze nu de nachten slaapt zoals nu maakt het mij niet uit ;)

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Helaas geen hsg...... Zit ff in de baalmodus... In principe zouden door de vorige hsg mijn eileiders nog doorgankelijk moeten zijn. En dat willen ze nog een half jaar afwachten. Ze zeggen dat de kans klein is dat we nu weer wat zit. Hsg is en blijft een risico en die willen ze nu nog niet nemen. De afspraak is dat ik nu nog max een half jaar probeer en als ik het mentaal eerder echt niet trek mag ik komen. En als ik wel zwanger raak mag ik voor een vroege echo bij hun komen, dat is dan wel weer fijn.
    Dus... Opladen weer voor deze mnd en vertrouwen hebben dat het goedkomt, maar Poe wat is dat lastig. Ik heb in mijn leven nu al zooooveel mnd een teleurstelling wat dit betreft moeten verwerken wat het gewoon zo lastig maakt. Maar goed, ik heb wel het gevoel dat het goedkomt hoor maar wil zoooo graag gewoon niet meer wachten...
    Bah bah.... :(

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dtje nog gefeliciteerd!!! Heb je een leuke dag gehad?? Was het gezellig met ml? Nog verwend? (Endan bedoel ik met cadeautjes ;) )

Armande, fijn dat dl nu zo goed slaapt! Snap dat je gewone melk nog niet durft te proberen, zou ik in jouw geval denk ik ook hebben hoor.
    Leuk van die schoenen!!! Heerlijk hoe ze dingen nu na gaan doen van ons he?!

Krul, mooie banner hoor :) besef je het al een beetje??

Lins, hoe is het daar?? Al weer meer duidelijk in jullie huis verhaal?

13. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Armande, hier slaapt dl al sinds ze 10 /11 mnd is nog maar 1 keer. Was ze al heel vroeg mee. Ze gaat naar bed tussen 19.00 en 19.45, wordt wakker tussen 7.30 en 8.30. Dan gaat ze altijd na de lunch naar bed, zo rond 12.30/13.00, en slaapt dan tussen de 1,5 en 3,5 uur, maar meestal echt wel tussen de 2 en 3 uur hoor.

14. sunshineS1976

Ooh dikke knuff roos... snap dat je r van baalt! !
    Maar probeer r dan op te vertrouwen dat ze het goed hebben en je zelf snel zwanfer bent! !

15. sunshineS1976

Armande: geweldig dat dl nu doorslaapt! Hiep hiep hoera!
    zolang ze dat Nog blijft doen dan ook gewoon overdag lekker laten slapen!

Hier al best een behoorlijke tijd 1 slaapje. Vanaf 1jaar zoiets. Nog iets eerder denk ik. Schema is wel verschoven sinds paar wkn. Geen idee hoe dat komt. Ze slaapt nu voor de lunch ipv erna. Van 11 tot 13/13.30.
    Dan blijft ze wakker tot ze naar bed gaat 19/19.30.

16. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Had ik natuurlijk niet zo trots moeten roepen ;) was weer raak om 6:10....
    Het is geen honger ik denk misschien dat ze t fris krijgt dan heb ik zelf ook rond 5/6uur. Maar als ik dr meer aantrek ligt ze 's avonds te zweten.... En een dekentje erbij durven we echt niet.

Hier gaat ze ook rond 19:00 en soms 1930 en laatst sliep ze ook zoals jouw dl krul.
    Dus jullie meisjes (roos en krul)slapen dus al een tijdje 1x.
    Ws hebben jullie t allemaal wel al eens gemeld hier maar heb ik er overheen gelezen.

Dl heeft bmr gehad vorige week en ik verwacht morgen of de komende dagen een dipje. Krul jouw meisje had er toch zo last van?

17. sunshineS1976

hahaha das vaak he bij jou :p Als je iets hebt gezegd wordt het weer minder!
    Maar met 6.10 mag je toch ook niet geheel klagen??? ;)
    Zolang het niet midden in de nacht is, mwah :p

Ooh sterkte met de BMR! Ze hoeft er geen last van te krijgen he...maar idd dl is er heftig beroerd van geweest. Was echt verschrikkelijk, zelfs paar keer bij ha geweest. Huilen huilen en nog eens huilen, ik wist het op een gegeven moment ook niet meer.
    Maar goed, ik hoop voor jou dat dl het fluitend doorstaat!! ;)

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #1278 D83, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Hoiii meiden

Tussendoor bij gelezen maar vind maar geen gelegenheid om goed te reageren dus dan maar f kort want kan t al bijna ni meer bijbenen (en dat met m'n stelten :p)

Hoe gaat t lins? Fijn dat alles aan jullie kant zo goed als rond is! Almost!

Hoop dat j meisj geen last krijgt Armande
    Zal duimen!
    Zl had er totaal geen last van
    Deed m juist goed, of nee moet t goed zeggen, t deed ons goed, hij sliep alleen maar dieper leek wel en hoefde er nie meer uit voor m waar ik dat normaal nog wel eens moest.. Net als bij jullie ineens na vakantie t slapen zoveel beter gaat
    Zo typisch maar zo hoef ik er nachten niet uit en zo loopt ie ineens weer te spoken, blijf ik heen en weer lopen of wilt ie bij ons..
    Zei laatst tegen ml;
    "Wie is nou de baby?" haha want voor de beeb hoef ik er maar zelden uit t eerste flesje is rond zeven en maar een enkele x ergens snachts als ie Avonds na de fles van 8/9 al z'n diepe slaap pakt dat ie nog f drinkt
    Maar meestal laatste fles tussen 22.30-23.30
    Daarna gaan wij ook gelijk naar bed en kan je flink wat uurtjes pakken mits zl 1 meewerkt
    J hebt gelukkig nu ook weer mogen ervaren hoe fijn t is door te slapen
    Hopelijk blijft ze dit zo doen n was die 6 u eenmalig
    T weer zal ook zeker invloed hebben
    Zo veranderlijk.. De temp Verschilt hier zelfs per slaapkamer en t is soms dan nog lastig kleden

Poeh roos, j klinkt sterk al zal t echt ni mee vallen allemaal..
    Vind t knap hoe j j zelf weer bij elkaar raapt en er weer voor gaat
    Thats the spirit :) succes lieverd!

Krullllll :D :D :D stuitert ook hier f verder voor jou :D :D :D

Maar moet al weer gaan.. Sorry maar heb dit bericht al in etappes geschreven en moet nu f snel paar dingen doen want we gaan straks met zl 1 zwemmen
    Quality time met z'n drietjes
    Volgende x mag beebj ook mee :)

Fijne dag meiden

19. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Vannacht was ze heel verdrietig leek zich niet lekker te voelen, zetpil gegeven en viel op schoot in slaap. Vanmo weer vrolijk wakker dus wat dat nu was? Wel weer rond 6en, maar ach als dit een eenmalig nacht was dan geen gemopper ;)

Ging net met dl even naar de winkel en bij binnenkomst pakte ze zo'n kinderkarretje en ging wandelen door de winkel en ging dat bedenkend kijken voor een schap en pakte dan soms wat om erin te doen :D na afloop ging ze zelf t karretje terugbrengen:)
    Sorry ff ego ;)

Lkkr D ff zwemmen! Hier is er altijd wel wat waardoor het niet lukt om te gaan zwemmen...

Krul hoe voel je je??

Roos, idd wat D zegt, knap hoe je jezelf weer herpakt xxx

20. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Even vanuit mijn kant een bericht. Ben druk en heb me vandaag ziek moeten melden. Ben steeds zo extreem duizelig. Kon echt niks vanochtend. Nu gaat het beter. Donderdag even langs de huisarts want dit is niet de eerste x. Eff suiker, hb en bloeddruk nakijken.

Lukt me dus nu ook niet om te reageren. Hoop morgen anders donderdag.

Hier trouwens wel wat uit hun doen vorige week en wat koorts door BMR prik, maar echt ziek kan ik niet zeggen. Daan was wat humeurig maar verder ging alles gewoon door :)

Deel Deze Pagina