Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Kaaa uuuuu teeeee
    Heel verhaal getypt naar iedereen, grrrrrrr alles weg (te bedenken dat ik het laatste woordje schreef blegh)
    Bah bah ik stop ermee voor nu
    Sorry

Lins, neem ajb je rust! Ik ken iemand die het had en denk aan jezelf! Kan heel vervelend worden anders

Hier een rotnacht achter de rug, madame was klaarwakker maar gelukkgi niet overstrekken of krijsen dus dat was fijn
    Hebben maar 2x2u geslapen dus ga zo naar bed

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik kom toch even reageren. Want ben bang dat ik het weekend er weer niet aan toe ga komen.

Krul wat goed dat je het zo lekker hebt gehad op je honeymoon. Wel jammer dat je niet meer vrij kon krijgen. Ik vond onze laatste vakantie ook echt een verschil met die in november. Nu konden ze lekker spelen en hoefde ik geen rekening te houden met de slaapjes heerlijk!
    Brrr krul wat koud op dat kamertje zeg, 16 gr! Gek zeg..

Oh wat betreft de kapper... Geen foto's gemaakt, was alleen bezig ze te troosten. Ze vonden het NIET leuk. Sophie bleef maar huilen.. Daan vond het minder erg, maar huilde ook zo nu en dan. Had het zandkasteel opgezet, maar dit hielp ook niet. Ach jaa het hoeft gelukkig niet iedere week! EN het was de eerste keer en ook nog door iemand die ze niet kennen dus geef ze eens ongelijk haha :).

Roos ja heerlijk. Kijk echt uit naar de verhuizing, alles weer lekker fris in de verf enzo :). Meteen alle rommel opruimen :). Hoop dat alles snel rond is en we een datum krijgen voor de verhuizing!
    Ja ieder zijn eigen mening wbt melk, gelukkig maar:). ZOu niet goed zijn als iedereen hetzelfde denkt.
    Mmm balen dat je de HSG niet krijgt.. hoop dat het bij jou ook snel een keertje 'RAAK' mag zijn.

D ja zeker een hoop om in te pakken. AL wil ik wel een nieuwe bank en bed, dus die hoeven niet mee. DIe gaan op marktplaats:). Scheelt een hele hoop gezeul! Verder komt het wel goed.
    HEb er zin in!
    Nee rietjesbeker voor melk vind ik ook niet handig.. Flesje vinden ze ook nog erg lekker:).
    D was je afgelopen week jarig? of was je ... jaar getrouwd met ml? Shame on me, helemaal niet gezien. Nog gefeliciteerd!

Armande die schoenentic heb ik hier ook x2! Ik kan geen schoenen in de woonkamer neerzetten want dan komen ze ze steeds brengen. Eerst kwamen ze de schoenen brengen en zeiden ze telkens bah.. Nu doet Daan ze aan me voeten hihi..
    Ook de luiers zijn natuurlijk bah en die legt hij bij de achterdeur, want ja de prullebak voor de luiers staat buiten..
    WBt slaapjes, dat verschilt hier enorm. De meeste dagen 1 slaapje, maar soms ook nog wel 2. Ligt er een beetje aan hoe moe ze zijn.

D wat doet jouw kleine vent het ook goed zeg. Heerlijk dat hij ook al zo goed doorslaapt.

Armande wat goed dat ze zelf al aan de wandel gaat met een mini winkelwagentje :). Die hebben ze hier volgens mij niet meer.. Morgen eens kijken..maar weet niet of ik het aandurf, denk dat ze er dan een race van maken.. Gisteren had ik ze meegenomen naar een paar schoenenwinkels, nou daar hadden ze de grootste schik!

IK heb v.a. woensdag weer gewoon gewerkt. Ik heb zoiets van als ik me goed voel en overeind kan komen dan ga ik weer verder! Woensdag ging het ook wel beter, maar ben nog wel met vlagen duizelig maar niet zo extreem als dindsag.

Armande thanks voor de tip van de APP.. was laatst op zoek naar een leuke. Talking Tom vinden ze hier echt geweldig.

Krul he gedsie.. DL zo onrustig in de nacht.. mmm vreemd.. Ik kan er ook niet meer tegen hoor tegen de gebroken nachten.. Maar gelukkig heb ik die nauwelijks.. Ik ken het ook wel dat als ze in de nacht huilen en je ze eruit haalt dat ze kei vrolijk zijn en willen gaan spelen. Echt zo van ja mama ik heb geen slaap meer :). Hopelijk gaat deze periode snel over.
    Oh krul hier is het als ml een huiltje hoort zal ik dr maar ophalen (sophie is het namelijk meestal, daan kan ik me amper herinneren dat die ooit wakker is in de nacht).. Maar ik haal haar alleen uit bed als ze echt niet stil wordt en dan is het puur uit gemak omdat ik zelf wil gaan slapen.. Laat haar liever even huilen zodat ze toch in haar eigen bedje blijft. Is toch het beste.

hier heeft Daan ook nog steeds eczeem en denk niet dat dit snel overgaat.. Ik heb het ook al me hele leven. Ik smeer nu voornamelijk vette zalf. Hormonencreme zo min mogelijk.

D ja ouderschap stelt je relatie echt op de proef. Ultieme relatietest.. Hier is soms ook het huis te klein!

Armande ik probeer zo veel mogelijk te rusten, maar afgelopen week was het mission imposible, dus probeer het dit weekend want komende week weer wat afspraken en werken.. Gisteren wel lekker vroeg naar bed gegaan, heerlijk!
    Mmm vervelend Armande wat een nacht zeg! Dat scheelt wel dat ze niet huilt of krijst.. hopelijk kun je vannacht lekker doorslapen..

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Poeh heavy.. Beterschap lins! Knap maar gauw weer op oh!

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Morning

Hoe heeft iedereen geslapen?

Leuk he lins zo op vakantie gaan? Naar t zwembad gaan was nu ook zo anders!

Heb gemist dat ze naar de kapper zijn geweest! Dacht dat j nog f zou wachten maar tijd vliegt werkelijk
    Ben benieuwd naar t resultaat
    Zonde dat ze t maar niks vonden dan duurt t nog best lang he

O zeker heerlijk alles wat ook bij verhuizen komt kijken
    T moment voor n grote schoonmaak!

Heel herkenbaar dat met schoenen
    Zl laat wel merken wanneer hij naar buiten wilt
    Dan komt ie onze schoenen brengen n op zijn manier bij ons aandoen
    Gister kwam die voor t slapen ook steeds z'n slaapzak brengen
    Reminds me dat dl van Armande wanneer ze verschoont wilt worden t Matj n alles pakt n gaat zitten! Ge-wel-dig!

Goh bedacht me laatst dat onze kiddos richting t peuterschap gaan
    Zl kan zich er al aardig naar gedragen haha

Beeb gaat richting drie mnd

Gaat regelmatig door m'n gedachten dat we ze een dag moeten achterlaten.. Grijpt me echt naar de keel
    T gaat zo hard n ons klokje tikt net zo hard mee :(

Nou genoeg sadness probeer t altijd om te buigen naar elke dag intens van ze te genieten, ook in de moeilijkere momenten
    Want tijd komt ni terug helaas

Sorry for the hormon dip ;)

Fijne dag meiden!

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Oh Dtje toch...zo herkenbaar allemaal wat je schrijft!! Heb daar zo zo'n last van....gaat nooit meerover ben ik bang ;)

Hier was het raak om 5:30 voor beide kids :(
    Hebben jullieverder niks aan mar omdat D het vroeg haha
    Drama dus blegh

Maar goed ga nu zo naar CAS dussss aju! Fijn weekend (ja krul ik hou wel van die gezelligheid :) )

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ps badje was van kruidvat maar van een jaar of wat geleden en zonnehoedje van de hema

Ik had ook gemist dat de twins naar de kapper gingen ;)

En ik zou nog steeds foto van dr schoentjes plaatsen ;) kan ik gelijk ook van dr haartjes knippen doen (heb het zelf gedaan) is alweer een tijdje geleden en begint weer aan te groeien.

Nu moet ik echt gaan!

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O ga gelijk kijken, leuk!
    Heb ook van gister n vanochtend paar foto's geplaatst die ik moest delen ;)

Veel plz vanmiddag!
    Ben er nog nooit geweest eigenlijk!
    Kids mee of?

Fijn dat j t herkent, dacht dat ik me weer eens aanstelde want heb vaker zulke dingen, maar rot dat je die gevoelens ook hebt
    Hoe ga jij er mee om?

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Poeh was weer vroeg dag
    Hier om 5 ineens flesje n sliep rond 6 pas weer..

Hooooi roos
    Zwaaaait

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Das dan vroeg wakker worden he d?! Was dat zl 2??

Heb je het over een zemelenbadje dan armande? Want dat schijnt heel goed te zijn bij eczeem, heb je idd van eigen merk kv. Kan je ook zelf maken met zemelen of havermout in een washand in het badje.

Wat ontzettend vervelend voor dl van krul en Daan dat ze eczeem hebben zeg.... Wat sneu als t dan zo jeukt!!!! Snap helemaal dat je zo min mogelijk met hormoonzalf wil smeren, is best een heftig middel.

Hoe was het festival armande?? Wat heerlijk dat je erheen bent gegaan, ik hou daar ook enorm van :)

Herken je gevoel zeker wel dtje, soms bekruipt me dan ineens het gevoel dat alle tijd zo snel gaat of dat ik iets zou missen van dl..... En wil al hekemaal niet nadenken over dat er iets met dl verkeerd zou gaan. Maar door het werk van ml soms zulke nare verhalen met kids op jonge ouders, bah bah vind ik zoooo lastig!!!

Lins wat naar zeg, want duizelig zijn is volgens mij zo enorm vervelend!!!! Wel fijn dat je weet wat het is!

Nou ouderschap stelt je relatie zeker op de proef! Hier soms ook zo klaar met ml.... Maar gelukkig ook vaak juist zo blij met hem dus dat compenseert dan wel weer ;)

He bah krul, wat naar van die nachten... Lijkt me zo pittig! Herken het helemaal niet, sorry, hier echt nooit. Maar goed, hoop t ook niet ineens mee te meoten maken...

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Super fijn trouwens dst dl geen allergieën heeft krul! Durf je nu al pindakaas te geven?
    We nemen niet nog een kat, hebben er nu nog 1 maar nemen over een tijdje nog een tweede hond.

Poe, dl heeft hier soms pittige buien, echt een kattenkop dan zeg, krabben en ook echt bijten! Als haar iets niet zint doet ze dat of niet snel genoeg gaat. Wel herkenbaar overigens hoor want wij zijn allebei soms ook erg pittig!

Heerlijk weekend verder, hier in de stad is ook een festival, drakenboot. Daarbij ook concerten, en dus het varen over het kanaal. Heel groots opgezet! Vrijdag was startconcert met de kik, Niels geizenbroek en Guus meeuwis! Wat een geweldig feest zeg! Echt heeeel de inwoners van onze stad kom je tegen, maar heerlijk gedanst en lekker biertjes gedronken! Gisteren langs het kanaal gelopen met dl, zo gezellig sfeertje! En nog gebbqed bij vrienden. Nu zo naar verjaardag, ons nichtje wordt 1, daar ook met de familie voetbal kijken, dus ook leuk!

Enige lastige, gisteren kwam ik een goede vriendin tegen, ik wist dat ze gestart waren mer zwanger worden en ze is dus zwanger. Ze vertelden dst ff op t festivalterrein dus kwam beetje onverwacht. En dus al na 2 mnd zwanger. Wel echt suoer voor hun natuurlijk maar dan ook meteen confronterend dst ik zelf niet leuk nieuws heb en alweer wat maanden meer bezig ben. Lastig om dan te accepteren dst het bij sommige zo hups lukt. Dat ga ik dus nooit meemaken (want voor een derde gaan we niet, zou echt niet nog een keer weer die teleurstellingen willen en wordt ook gewoon echt ouder nu). Maar goed, wil zo graag volledig blij voor hun zijn, en ben ik ook wek echt, maar ergens voel ik gewoon een vleugje jaloezie en dat vind ik zo slecht van mezelf!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoi meiden

Was ik weer :)

Nou, poeh die verhalen zijn heftig he.. Vooral ook omdat t net wat dichterbij komt dan van horen zeggen.. Ml maakt t van heel dichtbij mee.. Zal bij m ook wel wat losmaken..
    Gelukkig leer je ook wel weer heel veel te voorkomen door dat je weet waar gevaar schuilt..

Ja dat was zl 2 roos
    Maar vandaag kwam die pas 9 u sinds de laatste fles dus dat was heerlijk
    Over t algemeen komt ie tussen 6&7 na de laatste fles
    Gister was zl 1 overstuur voor t slapengaan
    Beetje combi van oververmoeid en buikpijn.. Gelukkig goed geslapen en weer de oude!

Fijn dat t zo gezellig is geweest afgelopen weekend roos
    Heerlijk
    Krijg je energie van he?

Maar kan me voorstellen dat t zwanger nieuws erin hakt
    Goed dat je r uitspreekt en er vooruit komen dat je best wel beetje jaloers bent is juist een kracht vind ik..
    Je niet schuldig voelen! En vooral niet voor jezelf houden en jezelf bekritiseren. Dit gevoel is onlosmakelijk verbonden met jouw situatie op t moment! Ervaart iedereen wel zo denk.. Ook in andere situaties. Er is altijd wel iets om bij een ander "jaloers" op te zijn
    But count Your blessings en accepteer dat dit nare gevoel er gwn beetje bij hoort en niets is om je schuldig over te voelen want zulk nieuws bevestigt alleen maar hoe graag jij ook weer wilt en getuigt nu al van de enorme hoeveelheid liefde je voor je tweede kindje Zal hebben
    En zodra dit kindje er klaar voor is komt hij of zij in jullie leven
    En bedenk ook dat Andere mensen ook weer jaloers zijn op jouw meisje die t zo goed doet.. And So on.. Bedenk me ook vaak als ik met de kids op pad ben hoeveel mensen dit nie kunnen vanwege bijv ziekte of gebrek aan geld
    Vreselijk..
    Maar goed ik dwaal af..
    Kop op meid
    We duimen met je mee en zullen j blijdschap straks delen!

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ahhh lieve woorden d, thanks schat!!!
    En je hebt helemaal gelijk het weer jaloersmakend kan zijn hoe goed het met dl gaat!! En het is ook wel weer zo da het altijd ergens anders erger is maar het voor je eigen situatie niet sltijd even makkelijker maakt. Gelukkig lukt het relativeren zeker wel, zeker als je soms nare situaties hoort. Maar ja, de wens blijft en ik wil gewoon zooooo graag :) maar heb er wel vertrouwen in dat het lukt, dat wel!

Knap dat zl2 zo lekker slaapt al zeg! Super fijn! Want jemig wat hoor ik veel om me heen dat kids veel wakker worden s nachts. Doorslapen lijkt wel meer een uitzondering dan een regel te zijn.

Nog leuke dingen gepland vandaag?

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Klopt hoor ik ook om me heen, m'n schoonzusje heeft 2 kids die niet doorslapen
    De jongste van bijna 1 heeft totaal geen ritme en de oudste (2.5) die slaapt pas laat en heeft er een handje van te spoken snachts

Ja.. Klopt, al weet je dat allemaal toch is t moeilijk he
    Totaal iets anders maar vergelijkbaar kwa er mee omgaan is dat ik regelmatig f in de put zit en daarin kan blijven hangen
    Over heel m'n leven gezien zoveel tijd verspilt met denken, piekeren, huilen And So on.. En al weet je dat je moet genieten omdat er eigenlijk geen reden voor is, en er mensen zijn die binnekort afscheid moeten nemen van t leven en/of erg ziek zijn, toch lukt t dan niet.. Pas als ik weer uit m'n dipje klauter wat gwn tijd nodig heeft
    Ik kan gwn m'n gedachten dan nie ombuigen hoe graag ik ook wil en hoe ik ook vergelijk..
    Reminds me dat ik nog nie heb verteld dat de broer van m'n moeder kanker heeft
    Twee juli weten we of t uit is gezaaid of dat hij n goede kans maakt op genezing.. Bah..

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    We gaan straks naar m'n schoonouders zoals elke zondag
    Daar eten enzo, kids met elkaar spelen..

Mag de draagzak van m'n schoonzus lenen omdat ik wil kijken of t dan wel makkelijker en leuker weg gaan is met alle twee..
    Die duo is denk pas fijn als ie goed kan zitten want in de joolz gaat t bijv in de wandelwagen inzet al zoveel beter

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Btw waarom worden pampers verschonen zo n drama?!
    Gezicht mag ik ook alleen in bad wassen op de commode niet?
    Zucht.. Afleiden daar trapt ie nie meer in hoor..
    Wordt echt boos.. Trappelen, krijsen, heftig protesteren..
    Herkenbaar?

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe was t gister Armande?

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lins beetje rust kunnen nemen dit weekend?

18. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hee meiden, vandaag heerlijk niks gedaan! Alleen beetje geluierd en de kids in bad gedaan. Gisteren zijn we naar zo'n binnen speeltuin geweest, erg leuk! De kids hebben zich goed vermaakt haha en wij ook. Leuk zeg!! Papa ging ook gezelliig mee de ballenbak in. Heerlijke middag gehad. Sophie ging er een paar keer vandoor haha, ze is dus echt niet bang meer (soms nog), ze loopt gewoon overal heen. Gisteren mocht de buurjongen haar gewoon optillen en de buurvrouw vond ze ook ineens leuk.
    Zal straks even foto's plaatsen van gisteren.

Roos wat naar dat je man soms die situaties mee maakt, lijkt me moeilijk. Ik werk op een medisch secretariaat en lees soms ook dingen. Sommige mensen hebben zoveel tegelijk, jeetje wat ben ik dan blij dat ik gezond ben.

D hier gaat verschonen op de commode goed, op alle andere plekken is het een drama!! Soms krijg ik dan de pamper niet eens dicht.
    Mmm ik heb dat eigenlijk bijna niet dat ik zo pieker, heel soms, maar is vaak zo over. Vervelend dat je er soms in blijft..
    Wat naar van de broer van je moeder. Hopelijk goed nieuws. Sterkte.

Hier kunnen de twins ook gemeen zijn. Krijsen, bijten en slaan. Moet er soms gewoon tussen springen.

Roos bah snap dat je baalt. Vond het ook nooit leuk als mensen om me heen vertelden dat ze zwanger waren, maar niet omdat ik het ze niet hun, maar gewoon omdat ik ook zo graag wilde. Het sloopt je gewoon iedere X de teleurstelling.

Morgen weer werken.

Ben benieuwd naar de schoentjes Armande.

welke maten hebben jullie kids in de schoenen. Daan heeft 21 dus makkelijk schoenen kopen. Sophie heeft 18.. Ben nog steeds op zoek naar leuke goede schoenen.

19. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoi meiden
    Festival was geweldig, wat hebben we een lol gehad, heerlijk!
    D, mooie woorden voor roos. Ik sluit me er bij aan :)
    Sorry ben te moe om zoveel moois te kunnen verzinnen....
    Moet echt naar bed, ben brak, ml is weg (te lang naar mijn idee) en dl is weer (na 2 weken goed te hebben geslapen) veel te vroeg wskker :(
    Ik merk dat ik nu weer ga slapen met het idee "als ze maar niet gaat spoken of veel te vroeg wakker wordt "
    Is niet goed om zo in slaap te vallen maar vind t zo moeilijk
    En om jullie gerust te stellen (of niet ;) ) zl heeft alleen 7mnd een nachtvoeding gehad en daarna altijd goed geslapen en nu nog dus alles is mogelijk

Wb badje, ik bedoelde het opblaasbadje op mn foto die komt van kv :) maar die havermout is geen gek idee!!

Ik ga slapen, althans dat zou ik willen dl is erg onrustig hoor ik nu pffff
    Truste en ik lees en reageer hopelijk morgen meer/weer

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Morning Ladies

Hoop dat j goed geslapen hebt Armande, dl Goed geslapen?
    Hier was zl 1 aan t spoken..

Fijn dat j t leuk heb gehad gister! Krijg j hopelijk n beetje energie van!
    Was je met vriendinnen? Had in m'n hoofd dat je met ml was.. Wanneer komt ie terug?

Leuk lins! Heb j hier ook dichtbij huis n zl vind t geweldig vooral nu die kan lopen! Deinst nergens voor terug n gilt alles bij elkaar van plz! Morgen gaan we toevallig ook weer!

Hier maat 20.5/21
    Heeft ni zulke grote voetjes in verhouding met de rest

Kom later verder schrijven zl 2 net wakker n duty calls ml zo naar werk
    Klok nog f m'n redj weg hihi

Fijne dag meiden!

Deel Deze Pagina