Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    En toen had ik door dat ik op de ipad zit 'n m'n tel scherm niet zo groot is...... Moet maar gwn gaan slapen! Plaats m zsm!

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    jaaaa wat super tof Dtje dat je een ipad hebt!! verslavend he?!

Ik heb helaas nog geen tips voor apps, dl gebruikt de ipad nog niet. Het enige wat ik soms gebruik voor haar is youtube, zodat ze een filmpje kan kijken. Maar als jij straks leuke tips hebt, hoor ik het graag!!

Lekker weekend in het vooruitzicht?

Ben benieuwd naar je foto!

lins, schiet mooi op jullie huis, fijn!

armande, he bah meis, zit jullie niet mee. Pas wel goed op jezelf he?! Hoop dat het snel beetje beter gaat en dat je ook de tijd vindt om hier gezellig te komen schrijven :)

krul, nog lekker aan het nagenieten van je goede echo?!!! zijn jullie al begonnen aan een kinderkamer? gaan ze samen op een kamer of apart?

Lins, gaan ze bij jou op een eigen kamer?

lief dat je het vraagt dtje! Waardeer ik alleen maar! Ik zie heel erg uit naar de HSG (ik reken me dan al zwanger natuurlijk ;) ) maar zie qua pijn er tegenop op en ergens vind ik het ook wel spannend of het nu bijvoorbeeld ineens niet lukt, maar dat lijkt me wel onwaarschijnlijk hoor.
    Ben op zich niet echt met de mk bezig, maar ik merk wel dat ik nu weer op een punt ben, dat ik zwangeren om me heen steeds lastiger ga vinden.... Alles gaat maar door bij hen en ik heb nog niks. Maar goed, ik hou me dan vast aan 'mijn tijd komt nog wel en dan zal ik ook optimaal ervan genieten'. Das mijn motto dan maar ;)

straks lekker bij mn moeder eten, heerlijk niet te koken en even gezellig daar. Morgen dagje naar mn schoonzus, zwager en kids, kunnen de meiden lekker samen spelen.

fijn weekend allemaal!!!

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nou kan m idd moeilijk weg leggen haha
    Elke vrije minuut pak ik m!
    Bedoelde in eerste instanties vnml apps voor mezelf oh ;)
    Zl speelt met mn oude iphone4 en ook vaak met die van mij en dat vind ik genoeg :p
    Zet wel wat voor m op maar hij mag er nie mee rond sjouwen
    Zl kan inmiddels zelf facetimen met oma en zet zelf liedjes aan op YouTube. Vind maar knap hoe ze zich dat aanleren..

Zal de foto nog even plaatsen zo schrijf nu vanaf m'n tel.

Weinig plannen hier.. Ml werkt.. Als ie eerder is gaan we altijd nog even weg maar moet t weer ook mee werken

Dus gwn de dagelijkse wandelingetjes/dingetjes etc niks bijzonders

Oke, gelukkig roos! Kan me heel goed voorstellen dat dat moeilijk is.. Poeh.. Je wilt zelf zo graag, en dan wordt je er x op x mee geconfronteerd dat t nog niet is gelukt
    Maar hou vast aan je motto (mooi gezegd en zo is t ook!) en hopelijk is t gwn na de hsg heel snel raak!

Veel plz dit weekend! Klinkt enorm gezellig!

Ben trouwens weer on dus vooralsnog is de migraine er net voor m'n cyclus nie minder om.
    Benieuwd hoe t volgende maand gaat..

Ga even snel naar de winkel
    Ti's gelukkig op geklaard!

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fito van de broertjes geplaatst

En een bijzondere van zl 2
    Hij kan sinds vanmiddag naar voren kruipen
    Nog geen meters hoor.. Maar toch heel erg trots! Staat nu heel de tijd op z'n knietjes en springt dan naar voren
    (zie foto)

5. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    wat knap toch van je mannetje!!!!! en snel ook zeg!

zie nu trouwens je banner dtje, de tekst eronder staat op het geboortekaartje van dl :) love it!!!

ik gebruik niet mega veel apps op mn ipad hoor, deed ik eerst wel maar heb er tijdje geleden een heleboel afgehaald omdat ze veel ruimte gebruiken wat snelheid kost en uiteindelijk gebruik ik ze niet zo veel. Ik heb wat shop apps, zoals hema, zara, h&m,reclamefolders wat nieuws apps (nu.nl, nos, telegraaf) wat weer apps (buienalarm, weeronline) spelletjes doe ik niet zo veel maar ik vind candycrush, the room en ruzzle erg leuk, verder tv gids, rtl xl en npo (kan je tv kijken)
    voor dl vind ik baby dj ook erg leuk :) en boerderij (zie je de dieren en hoor je het geluid) en zappelin (zijn wat spelletjes, voorleesverhalen en kunnen ze tekenen)
    de groeiapp is ook erg handig, kan je alle metingen en prikken van het cb bijhouden.

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje roos! Vind t ook snel maar erg leuk om te zien!

Heb j helemaal gelijk in, onze apps komen aardig overeen! Bedankt voor t delen, sommige had ik nog niet!

Leuk gehad bij j moeder? Lekker gegeten?

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #1607 D83, 11 okt 2014
    Laatst bewerkt: 11 okt 2014
    O 'n ja echt 'n prachtige tekst hè?!

Er is echt geen liefde in de wereld als de liefde die j hebt voor j kinderen... Wordt gewoon echt elke dag meer en meer

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Echt enorm mooie tekst!!! Dekt de lading helemaal! :)

Was heel gezellig bij m'n mams, ze genieten zo enorm van dl en dl van hun! Ze is echt hekemaal gek van opa en oma!!

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoop dat de volgende cyclus voor geen migraine zorgt dtje!!

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankjewel roos :)

Ja genieten is dat he ❤️
    Als ie weg gaat overlaadt ie hen ook met kusjes ❤️ En dan 1000 x zwaaien en daaahaaaa zeggen ❤️

Zl 2 is vandaag 6mnd
    Zo lang geleden al weer dat ik lag te creperen haha

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nou jullie hebben een goed wknd gehad zo te lezen! Leuk meiden!

@Roos: wauw veel tips voor apps voor de kids. Thnx ga ze eens uitproberen dezer dagen. Dl is hier wel verslaafd aan mn tel/tablet. De laptop snapt ze nog niet. Zit dan ook steeds met dr vingertjes over t scherm maar dat is natuurlijk geen touchscreen :p

Net wat Dtje zegt: ongelofelijk he hoe snel ze zich die techniek eigen maken en er van alles mee kunnen doen!

Hier kijkt dl wel wat vaker tv en speelt vaker op tel/tablet dan me lief is...maar als ik alleen ben is het soms niet anders.
    Dit wknd rustig wknd gehad en ml heeft heel veel met dr gedaan. Geen tv aangehad. Je kan zien hoe erg ze geniet daarvan.
    Ik tel de maanden af dat ik ook weer actief kan zijn...mis het wel erg. Ik wil zoveel doen...maar mijn lijf staat het nu gewoon ff niet toe.

Zo spannend Roos de hsg komt zo dichtbij nu!
    Is het een dagopname of is het poliklinisch zo gebeurt? Moet je de dag erna ook nog beter thuis blijven?
    Ik hoop zooooo erg dat het je liefste wens gaat vervullen. Snap zo goed dat je er klaar mee bent op een gegeven moment...al die zwangeren om je heen, iedere keer dat blijde nieuws. Kinderwagens op straat, complete gezinnetjes...ik had het ook al heel erg. Maar jouw/jullie tijd komt hoor schat. En ik hoop echt meteen nu! Dat zou toch geweldig zijn...aan al die ivf enz gaan we niet denken hoor. Dit is even het zetje wat je lijf nodig heeft en dan komt het helemaal goed :D

Ga je nog naar de fysio? Gaat t weer nog beter? Je merkte laatst al veel vooruitgang. Hoop nog meer, dat je lijf helemaal klaar is voor een nieuwe zwangerschap!

Hier begonnen aan de babykamer. Is nu nog de "waskamer". Staat wasmachine en wasrekken en kasten vol seizoenskleding en beddengoed. De helft is er al uit, alles moet naar zolder. Onze loodgieter moet ook nog komen om de wasmachine op zolder aan te sluiten en leidingen aan te leggen.
    Het plan is om in de herfstvakantie te gaan schilderen. Heb al leuke ideeën :) Ik wil er graag snel mee beginnen, dan wordt het echter en ook voor dl. Wil haar er nog meer bij betrekken. Ze heeft het volgens mij al wel heel goed in de gaten want ze geeft spontaan een kusje op mn buik soms en aait me dan en zegt dan "aah mama didis" De B kan ze niet uitspreken maar ze bedoelt er baby's mee haha
    Ook hebben we meerdere prentenboeken als er broertjes/zusjes bijkomen en die zijn wel favoriet bij dr. Ze is er wel mee bezig denk ik ergens.
    Twins komen wel samen op een kamer te liggen. Ik wil ze eerst bij ons op de slaapkamer hebben in de wieg. In ieder geval 's nachts. Wellicht dat ik ze 's middags wel in hun eigen ledikantjes leg.
    Bedjes en commode hebben we al. Er moet alleen nog een grote kledingkast of twee kleinere kledingkasten komen. Gaan we over 2 weken voor kijken met schoonmoeder want die krijgen we van haar.

Verder ben ik erg zenuwachtig komende tijd. Tot 24 weken doen ze niets in nl als er iets dreigt mis te gaan en vroegtijdige bevalling ofzo. Dan komt er toch weer iets van die angst terug die ik bij dl ook had. Vroegtijdig vliezen breken of ontsluiting of wat ook... Dus nog even drie hele spannende weken voor ons. Daarna wil ik niet dat ze geboren worden maar weet ik wel dat er een kans is mocht het zo zijn.

Bij de controle was mijn cervix van 5,5cm naar 3 cm gegaan. Niet zorgwekkend vond de gyn, maar 2 cm is dat wel. Dan wordt je opgenomen of moet je thuis aan de verplichte bedrust. Nou die ene cm verschil nu... dat vind ik dus best heel eng. Dus ik ga me heel erg rustig houden de komende weken... even die zenuwslopende grens overkomen.

@Dtj: jaaah gefeliciteerd met zl2! Nieuwe mijlpaal van een half jaar! En gewoon al kunnen kruipen/tijgeren naar voren!
    Gaat zo snel...niet bij te houden gewoon.
    rot de migraine...maar het is al stukken minder dan toen met spiraal gelukkig dus ik hoop dat dit wel de oplossing voor je is met die implanon.

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    @krul, is het zo dat je cervix ook weer meer kan worden, of kan het nu alleen nog maar afnemen?
    snap helemaal je bezorgdheid en begrijp helemaal dat je zo snel mogelijk voorbij die 24 weken wil en het liefst nog veel verder! Je kan alleen helaas niks doen behalve afwachten.... maar idd wel proberen je lijf zoveel mogelijk rust te gunnen!

ohw heerlijk dat jullie aan de kamer gaan beginnen en samen op 1 kamer lijkt me voor twins juist fijn. pas als ze wat ouder zijn is misschien een eigen kamer ook wel lekker. Ben benieuwd naar je ideeën van de kamer!! kan je er iets over vertellen?

tja, dl wordt er echt niet slechter van hoor dat ze nu wat meer tv kijkt. helemaal logisch dat je op die manier even je rust pakt. het zal gewoon meer en meer op ml aankomen, de komende tijd. het is niet anders meis, maar echt niet erg!! en alles wat je wel kan doen, doe je dan wel met haar. Je kan ook samen op de tablet en dat je ondertussen dus lekker zit. Of dat dl gaat kleuren aan tafel, of met vingerverf. Activiteiten die wel heel leuk zijn maar voor jou minder belastend.

ja dtje, jemig zeg, alweer 6 mnd, wat gaat dat toch snel!! haha, idd ook alweer 6 mnd geleden dat je bevalling was ;)
    hebben jullie eigenlijk nog een wens voor een derde kindje?

ga niet meer naar de fysio, doe nu bij de sportschool bepaalde lessen mee die heel goed zijn voor mn bekken; bodybalance, pilatus en yoga. Echt heerlijk om te doen en ik word er echt sterker van, maar ik ben nu ondertussen wel zo realistisch dat ik niet meer verwacht dat het nog helemaal goed komt, want ondanks het sporten en best wel wat vooruitgang, heb ik zo snel nog pijn aan mn bekken en is het gewoon nog enorm instabiel.... op hockeyen durf ik niet meer te hopen.
    en straks met kerst gaan we skiën maar daar zie ik qua bekken dus ook wel tegenop. Maar ja, we zullen het tegen die tijd wel zien hoe het gaat!

hsg is zo gebeurd. doen ze op de radiologie afdeling. het duurt ongeveer 30 a 45 minuten, en daarna mag je weer naar huis. Wel onder begeleiding en niet zelf rijden oid.
    vorige keer heb ik die dag zelf alleen maar op de bank gezeten. dag erna wel weer gewerkt maar was toen niet een enorm pretje ofzo. heb best wel even wat dagen nog last ervan gehad. we zullen wel zien!

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Poeh roos is toch nog best wel een ingreep he
    Kan ml met j mee?

Wbt j bekken. Ben j ni bang dat j straks er snel uit ligt / moeilijk kan bewegen als j zwanger bent?

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Is t idd nog wel ja. Ik hoop wel dat ml mee kan, maar t plannen is afhankelijk van m'n cyclus, kan maar op bepaalde dagen (na menstruatie en voor de eisprong).

Nou daar zeg je wat dtje... Ben idd best heel bang dat het straks niet goed gaat met m'n bekken icm zwangerschap..... Maar ja, kan het alleen maar afwachten en hopen dat her meevalt!!!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Oke, Zodat t eitje zich daarna lekker snel kan versmelten
    met t zaadje ❤️❤️❤️

Hoop dat ml meekan!

Nou dat hoop ik ook echt voor je hoor!
    Een tweede zwangerschap is toch heel anders als een eerste en met klachten gwn zoveel moeilijker omdat je er ntl nog 1 hebt rondlopen die je niet tekort wilt doen en de situatie zoveel mogelijk normaal/bij t oude wilt houden (had ik althans wel)
    En dan met die mograine in t begin en isschias verder in m'n zwangerschap viel t soms echt niet mee want je kan je er gwn nie altijd dab aan toegeven, die situatie is er nie altijd maar net hulp hier en daar wel mogelijk
    Desondanks had ik t nie anders gewild dan hoe t is gegaan en was t alles waard en zal ook zeker bij jullie zo zijn
    Want zodra hij of zij er dan is, telt alleen dat nog
    En wie weet valt t allemaal wel mee ook, je weet t nie.
    Maar hoe dan ook, er doorheen kom je!

Hoe is t verder met je meisje kwa taal en lopen ed?

16. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Precies dtje, zo ga ik er dan ook in, de zwangerschap is zo enorm gewenst dat ik dan de pijn maar voor lief moet nemen en hopelijk kan ik me gewoon nog een beetje redden.
    Jij had t toen ook zo zwaar ja.... Zeker met die migraine ook....

Maar uh, hebben jullie nog een wens voor een derde denk je?

Qua taal is ze echt zo enorm vlot. Zegt heel veel, elke dag meer, met 2 of 3 woorden soms. Wijst in boeken veel aan en zegt dan ook wat het is ook alles om haar heen. En ze vraagt ook de hele dag 'wa is da' en na paar keer herhalen dan probeert ze het te zeggen!
    Lopen gaat nu ook heel goed. Zo fijn, hoeven we niet meer veel te tillen.
    En bij jou dan??

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O goed he! Echt heel knap! Jullie meisjes gaan vlot! Hier ook steeds nieuwe woordjes aan t nazeggen en aantal ook onthouden en herhalen
    Zijn nog nie veel woordjes achter elkaar behalve O nee en O got (god) :p (van wie heeft ie dat toch ;)) en wat Afghaanse woordjes achter elkaar
    Maar vnml losse woordjes zowel Afghaans als Nederlands

Fijn dat t lopen ook super goed gaat nu!

Mmm t speelt soms weleens door m'n hoofd hoor maar zou t nu zowiezo nie trekken als ik alleen al aan de moeheid en klachten denk en heb m'n handen vol aan deze twee
    Maar je kan ntl nie in de toekomst kijken...

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Roos: thnx voor de ideeën wbt dl. Vingerverf staat ook hoog op mijn lijstje! Wou op school nog even van die hele grote witte vellen meenemen waarop ze zich uit kan leven.
    Voorlopig gaan ze lekker zelf op 1 kamer, maar idd als ze later groot zijn mogen ze ook apart als ze dat willen. Het lijkt mij wel wenselijk maar misschien willen ze dat zelf niet. Geen idee. Ik wil nog niet over 10 jaar denken :p
    Oh ja alle oefeningen doe je nu bij het sportcentrum. Fijn dat het zoveel beter gaat, maar je weet het nooit. Superleuk skiën, hopelijk gaat alles goed daar straks. Het kan goed gaan met je zwangerschap straks, maar je kunt het ook zwaar krijgen. Maar misschien met de juiste oefeningen (weer terug naar de fysio dan?) en evt buikbanden is de “schade” misschien nog te beperken.
    Ah zo leuk dl die zo goed kletst. Wil elkaar echt graag zien! Ff overleggen nog of we dat kunnen doen? Want als de twins er zijn komt het er bij mij weer niet van denk ik haha
    Leuk he die nieuwsgierigheid en alles willen weten. Hier praat ze ook steeds meer met 3 woordjes/
    “nog een keer” en “mama kom mee” zijn veel gebruikt op het moment.
    Geweldig die taalontwikkeling. Maar we lezen ook zo veel voor, heb een hele bibliotheek hier en ze zuigen alles in zich op.
    Gelukkig is die hsg zo gedaan maar toch wel heftig ook al is het maar kort. Wel verstandig dat je de dag daarna thuis blijft lijkt me. Maar je leidinggevende is op de hoogte toch dus dat lijkt me geen probleem.

@Dtje: aaah dus misschien toch nog een derde in de toekomst?! :D :D :D
    Can u imagine? Haha Zeg nooit nooit in ieder geval, vind ik ook! So exciting! En die migraine en ichias was vreselijk op het eind, maar verder vond ik je topfit!! Wou echt dat ik zoveel energie nog had en zoveel nog kon doen als jij.
    Lijkt me alleen wel superheftig nu als de andere twee nog zo klein zijn. Voor mij toch wel een reden om, als er niets anders is, toch maar aan de pil te gaan. Heeeeel misschien ooit nog een vierde, maar echt niet binnen een paar jaar. Had in gedachte misschien een vierde als de andere drie op de basisschool zitten, maar ik kan me ook helemaal indenken dat ik dan juist geen kindje meer wil omdat je dan weer die gebroken nachten en al die slaapjes overdag hebt om rekening mee te houden.
    Ach we will see…

En jij Roos: gedachte om het bij twee kindjes te houden of drie?
    Ik had zelf altijd drie zwangerschappen in gedachte, maar ik vind dit nu toch wel heel erg heftig dus ik denk niet dat ik er nog zin in heb om het een derde keer mee te maken. Maar je weet het nooit… bovendien hebben ml en ik ook afgesproken in ieder geval niet meer naar het zh te gaan als er nog een wens is, want kans op een tweeling is te groot en daar moet ik dan echt niet meer aan denken denk ik.
    Maar goed, je kunt nooit in de toekomst kijken…;)
    Fijne dag meiden!

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    sowieso lekker laten knutselen ja! scheurpapier is ook erg leuk, dan kan ze dat weer op een blad plakken, klei is ook erg leuk en ik weet niet of je kinetisch zand kent?? Dat is echt te gek spul! moet je maar eens op youtube kijken, daar kan je filmpjes vinden. Bij al dat spul moet je er wel bij zitten (zodat ze het niet in haar mond stopt) maar is echt wel heel leuk om te gaan doen!
    O ja nog iets simpels, een grote bak met zand (uit de zandbak) vullen en daar dan telkens dingen in verstoppen die ze moet zoeken.
    nou ja, ga zo maar door ;)
    hier hetzelfde wat betreft het lezen, is echt favoriet bij haar! hier ook al zo enorm veel boeken. ken je die van de gele ballon toevallig?? Ik heb daar de enorm grote kartonnen versie van. Echt GE-WEL-DIG. Staan zulke mooie prenten op, met zoveel details, enorm goed voor haar woordenschat en dl vindt het echt erg leuk om alles aan te wijzen (op elke blz moet ze o.a. de gele ballon zien te vinden) of dus te vragen wat het is.

ja dtje een derde :) :D . Snap dat je het voor nu nog niet weet, ben heel benieuwd of jullie dat nog een keer zouden willen.
    Poe krul, zelfs misschien een vierde?? wauw!!! wel echt te gek een groot gezin! maar snap wel dat jullie het dan alleen nog zonder hulp van het zh zouden willen.
    Hier altijd een wens voor een groot gezin gehad, idd 3 of 4 kinderen, maar ik denk niet dat ik nog een keer zo'n traject zou willen. Dus ben bang dat we het bij 2 houden (als die nou eens een keertje opschiet ;) ). En daarbij vooral ook de reden dat ik wel steeds ouder wordt. In nov word ik alweer 36 dus voordat de tweede er is en ik hersteld ben e.d. wordt ik echt te oud.
    en dan komt ook nog eens mn bekken om de hoek kijken, hoe dat zal gaan bij de tweede zwangerschap.... idd krul, zal ik zeker weer begeleiding van fysio krijgen, bekkenband kan ik gebruiken (maar advies is om dit zo mogelijk te doen) en goede combi van trainen maar ook ontspannen. En dan hopen dat het goed gaat, we zullen zien tzt!!

wel super knap dat zl tweetalig wordt opgevoed. hoe eerder je dat aanbiedt hoe beter ze het oppakken!

ik ga snel weer verder, had ff een korte pauze ingelast!! fijne dag!

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat n leuke ideetjes allemaal! Zal ze onthouden/noteren!
    Benieuwd hoe zl1 dat vind.. Hij is wel geïnteresseerd in spel maar vnml motorisch bezig.. Des te leuker t eens op n andere boeg te gooien!

Leuk jullie ideeën/gedachten te lezen over nog eventuele kindjes.. Allemaal begrijpelijke gedachten maar niets onmogelijk ook als je al wat ouder wordt..

We zijn op weg naar t zwembad!
    Voor zl 2 de eerste x!

Deel Deze Pagina