Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ah gatver d, wat ontzettend klote van je migraine weer zeg! Wst rot hoe het vandaag ging zeg.... Heeft de ha je snel kunnen helpen?

Leuk al dat nwe speelgoed ja!

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Jeej stoertje!!

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe is t met iedereen :)

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    hee meiden, daar ben ik ook weer een keer. Sorry echt heel druk geweest en het was een beetje te veel allemaal. Nu gaat het wel weer. Heb van de huisarts een verwijzing voor het ziekenhuis. Denken aan inwendige aambeien dat ik daardoor bloedverlies heb. Buikpijn is wellicht gewoon van mijn spastische darm. Bloedonderzoek was in ieder geval goed, dus dat is fijn. VOlgende week naar het ziekenhuis.
    D wat super dat zl kruipt :) TROTS!
    Krul nee heb niet zijn naam aangenomen, precies dezelfde reden als jij. Ik vind dat er dan niets meer over is wanneer je nog zou trouwen:).
    Haha nee geen foto gemaakt, hij was met zijn gezin..
    D wat fijn dat je veel baat hebt bij het verwijderen van het staafje, de osteopaat en de nieuwe lenzen! Fijn!
    Roos he bah dat is niet fijn die knobbel in je borst. Zou ik ook onrustig van worden. Ook al weet je dat het een paar jaar geleden wel goed was, het kan nu zomaar anders zijn dus goed dat ze het nakijken.
    Wat goed om te horen dat het goed is met de knobbel! Wat een gerusstelling!
    D he bah klinkt eng.. maar rustig aan doen, al lukt dat niet echt met 2 kids..
    Leuke sinterklaas gehad iedereen? Hier vonden de kids het wel leuk:) lekker papier eraf scheuren enzo!
    Krul al 29 weken! Wauw! Hoe voel je je verder? Ik weet nog dat ik het met de 30 weken echt gehad had!
    Hier zijn we nog steeds lekker druk met vanalles. Heb laminaat besteld voor de zolder. Komen ze donderdag brengen.
    Vandaag heeft mijn pa waslijnen gemaakt :) jippie eindelijk van dat domme wasrek af.
    Donderdag maar eens mijn administratie hier bijwerken, want heb een heel bakje vol met post wat ik moet uitzoeken, echt geen zin in haha ga liever wat nuttigs doen mjaa moet ook even gedaan worden.
    verder heb ik eigenlijk niets te melden...

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Leuk j te lezen lins!
    Je hebt t maar druk met alles en dan nog twee kids!
    Doen ze t goed? Kletsen ze? Spelen ze nog lekker samen?
    Wat leuk voor ze he dat papier scheuren?
    Blij met hun keukentje?

Oef inwendige aambeien
    Kan idd heel goed bloedverlies geven
    Bah wanneer kan j terecht
    Vervelend dat j darmen ook weer opspelen
    Gaat t al de betere kant op?

Post weer up te date?
    Bevallen je waslijnen?

Hier alles z'n gangetje
    Wel weer wat migraine hier en daar omdat ik menstrueer
    Hopelijk wordt vanaf nu alles minder als ik m'n eigen cyclus terug heb ;)

Gister zl aangemeld bij de psz
    Vanmiddag een rondleiding gehad
    Hij was erg enthousiast en ging verkennen
    Werd wel erg verlegen toen de kinderen op m af stormden haha
    Daarna was ie iig nie weg te slaan maar we konden echt maar even blijven
    T plan is na z'n verjaardag te starten met 1-2 dagdelen
    Jullie ook van plan? Vind wel spannend zl is nog nooit zonder ons of familie ergens wezen spelen
    Vind t een goede voorbereiding op school en denk dat t veel bijdraagt aan z'n ontwikkeling en simuleert hopelijk ook t praten
    Er komen wel woordjes bij maar echt kletsen zoals bij dl van krul kan k t nog nie noemen

Ga film uitzoeken
    Net foto's besteld vanaf juni tot vandaag
    Bijhouden lukt gwn nie goed

Roos hoe is t daar
    Hoe gaat t met je
    Trek j t allemaal nog

Hoop je snel weer te lezen hier!

Tot snel meiden

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

:D geweldig Roos dat ze tiet zegt ipv piet whaha

7. sunshineS1976

Haai schatjes :D

Hoe is het met jullie??

@Linss: blij weer wat van je te horen meis!! Ook al heb je t zo druk, je komt nog wel even lezen hier en wat reageren. Fijn dat we zo weer even op de hoogte zijn! Wanneer moet je naar het zh? Hoop dat het idd onschuldig is. In ieder geval je bloed al goed, dus dat is al positief. Heb je veel buikpijn nog?

Leuk laminaat op de zolder. Gaan jullie dat ook zelf leggen of je vader? Ga je er een echte kamer van maken of opslag? Hier staat het echt bommetje vol met van alles en nog wat :p Moeten er nog even orde in aanbrengen.
    Handig he waslijnen! Ik wil ze hier ook op de overloop vd zolder. Maar ja er moet nog zoveel meer gebeuren...
    Leuk he Sint! Cadeautjes uitpakken en lekker dat papier scheuren en kijken wat eronder zit, dat hebben ze nu zo goed door op deze leeftijd. Zo leuk is dat!
    Vandaag ben je lekker vrij als het goed is!

RIchting de 30 wkn jeeh. Ik moet zeggen dat het wel meevalt op het moment. Ik heb goeie dagen, maar ook slechte. Maar de laatste tijd goeie dagen. Weinig buikpijn, ook minder last van mijn bekken. Ik kan vrij goed slapen nog, ik mag nu eigenlijk niet klagen! Ik merk het wel als ik te lang sta of loop; flinke rugpijn maar verder so far so good. Dinsdag weer een groeiecho.

@Dtje: zoo leuk psz!! Hij zal het echt naar zijn zin gaan hebben hoor! Voor jou is het idd ff wennen, moet je ff doorheen door die fase ;) Maar als je ziet dat ze het geweldig naar hun zin hebben, sociale contacten opdoen en hun ontwikkeling ineens vooruit gaat, geniet je er ook van! Ik vind het altijd gezellig om even met de juffen en andere mama's te praten in ieder geval.
    En verder goed aangeven waar jij je goed bij voelt he, waar ze rekening mee moeten houden. Ben heeeel benieuwd straks!
    Zl2 gaat ook zo hard he! En nog niet eens 1! Volgens mij echt iets van jongens ook, dat ze motorisch zo vlot zijn!

Zo balen je migraine steeds... hopelijk komt zo je cyclus terug en blijft het beperkt tot 1-2x per maand als je ongi wordt en verder niet... maar dan nog; petje af. Behoorlijk heavy als je al die gedoe moet doorstaan elke maand tot je 50e...poeh.
    Wat dat betreft vind ik het niet erg dat ik "onvruchtbaar" ben.

@Roos: aah schat hoe is het met jou??
    Zooo opluchting dat dat knobbeltje niets ernstigs was! Je moet er niet aan denken he...
    Ik zie alweer dag 21 :D Yeah! Heb je een goed gevoel nu? Ik wel eigenlijk... duim nog steeds zo hard voor je en denk er zoveel aan... wil zo graag een mooie test en echo van je zien!

Fijn dat Sint zo leuk was en dl heeft genoten! Vast een berg cadeaus er weer bij! Zo leuk he, iedereen in de familie die dr wil verwennen. Heerlijk!

Sint is weg maar dl zingt nog steeds "sinterklaas kapoentje" . Te schattig haha.

Ze zingt sowieso heel veel en ook echt liedjes die wij of oma's nooit zingen. Leert ze allemaal op kdv.

Het is december dus voor jou zometeen hopelijk rustigere tijden qua werk! En sowieso natuurlijk ff lekker 2 weken vakantie zo. Gingen jullie nou op wintersport?

@Hier: gisteren nieuw groot kozijn over de hele breedte geplaatst boven. De babykamer wordt erg mooi. Het is op zich een ruime kamer, maar ben toch al mijn hoofd aan het breken hoe we alles neer gaan zetten. We hebben een behoorlijk grote kledingkast en de commode is ook best wel huge. Twee bedjes natuurlijk ook nog en heb nog een ladekastje voor opbergruimte.
    Ik weet t nog niet... Maar t gaat nu wel eindelijk opschieten. Hopelijk dit wknd het laminaat er in en dan kunnen we met de meubels aan de slag om die in elkaar te zetten en een plekje te gaan geven.

Vanmiddag komen hopelijk de bijna laatste babyspullen binnen. Heb nog een maxicosi besteld en twee dezelfde voetenzakken, extra dekentjes en lakentjes voor wiegen en ledikantjes en nog wat dingen die ik dubbel moest hebben. Durfde het eerder niet aan maar nu ik richting de 30 weken ga heb ik er wel vertrouwen in dat het allemaal goedkomt met de twins :)

Fijne dag meiden!

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    hoi lieve meiden,

heel even kort (vanaf mn werk ;) ) maar wil wel even zeggen dat ik al gelezen heb hoor. Zit nu echt elke avond te werken en ben dan kapot.... Hoop echt dat ik het weekend even rustig kan gaan zitten en dan kan reageren!!

volgende week dinsdag komt de onderwijsinspectie en als die geweest zijn dan valt er echt een last van mijn schouders af. Heel spannend altijd en in mijn rol moet ik dan veel met hun praten en dingen verantwoorden (en nu dus de hele tijd zorgen dat alles overal goed voor elkaar is). En daarnaast nog het kijken en adviseren op de andere scholen is echt teveel....
    maar einde is in zicht :)

en dan idd volgende week vrijdagnacht op weg naar frankrijk voor wintersport. Zoooooooveel zin in !!!!!!

Dtje, psz is echt super dat je dat gaat doen! is idd een goede voorbereiding voor de basisschool. je begint al goed op tijd zeg! Hij zal zeker wat ontwikkelingssprongen dan gaan maken en het sociale aspect is ook handig en leert hij veel van.
    Wij gaan dat ook doen met dl hoor, maar ik denk ergens als ze 2,5 is ofzo. Hebben gelukkig een hele goed in de buurt (en niet eentje gericht op VVE= taalachterstand, want dat heeft ze juist niet).

krul, wat heerlijk dat je nu minder last hebt! de 30 weken gewoon bereikt, zoooo fijn!!!! alle spulletjes bijna klaar :) jippie!!

lins, fijn om even van je te horen! gelukkig gaat het goed, en fijn dat het huis zo mooi wordt!

veels te korte reactie van mij (sorry) maar moet weer door! hoop heeeeeel snel even meer uitgebreid langs te komen!

fijne dag!!!

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Weekend meiden, geniet ervan n hopelijk kom j een beetje bij roos! Nog even stevig aanpoten tot dinsdag maar dan zit t erop n heb j t weer geflikt! Lekker uitkijken naar n welverdiende vakantie :) hoelang ga j?

Hier alles weer rustig naar weer n fuck uppe menstruatie n tig migraine aanvallen
    Tweede behandeling bij de osteo lokte een n ander uit n toen werd ik ongesteld, nu al dik n week n heb weinig hoop dat t verbeteren zal...
    But we shall see next month

Met kids alles goed, kleintje volgt me overal n trekt zich op n staat
    Vandaag wezen zwemmen, dit X vond ie t wel heel leuk gelukkig
    Alleen weer ontzettend druk wat stress n gedoe geeft waardoor t even nie zo gezellig was tussen ml n mij :p
    Maar goed kleintjes hebben genoten :) en dat is alles waard

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dtje, ben je al bij de psz wezen kijken? Hoe vond je het en ga je het nu doen?
    Bij de psz waar ik dl heen wil brengen kan je starten vanaf 2 jaar maar gebruikelijk daar is vanaf ong 2,5. Vandaar dat ik dat denk ik maar aanhoudt. Maar ik ga zeker ook starten hoor! Ik vind het fijn dat ze daar dan straks meer jn aanraking komt met leeftijdsgenoten. Dat gebeurt nu ook wel maar ook weer niet heel vaak. Op het kdv bij het sporten ziet ze ook wel kids natuurlijk maar daar is ze vaak maar 1,5 uur en dat 1 a 2 x per week. Vind ik niet vaak genoeg.
    Hoe vaak ben je van plan hem daarheen te doen?

Wat kut toch weer van je migrisne d...en stomme ongi al zo lang. Hmmm ik zal t wel even aangeven bij de osteo hoor en vragen of dat reageren erbij kan horen!

Niks aan die drukte dan met het zwemmen he?! Haha en dan idd het lekker op elkaar af reageren, doen wij ook regelmatig! Gelukkig hebben de kids allebei genoten! Heerlijk dat jullie dat doen hoor!!

Krul, nog steeds alles goed daar? Ga je nu met verlof trouwens? Mag toch met 10 wk van tevoren bij een tweeling nu?!

Lins, nof steeds druk aan het klussen?? Weet je al meer over de evt aambeien?

Hier verder prima, lekker van dl aan het genieten! Ze is zo gezellig op dit moment! Zo leuk hoe het spelen ook weer elke keer veranderd. Ze speelt soms echt best lang met 1 ding. Nu bijv speelt ze heel veel met een serviessetje en moeten we elke keer bij haar aan tafel komen zitten om thee te drinken Haha zo schattig! Trekt ze je echt aan je vinger mee, (mama mee) en duwt je dan in een stoel en dan (mama zitten thee drinken). Nu echt ook steeds meer zinnen met meer dan 2 wrd. Jemig wat gaat dat ineens snel zeg!!

Verder probeer ik zo min mogelijk aan zwanger worden te denken maar nu zo ri m'n nod vind ik dat echt enorm lastig... Zit nu rond 7/8 dpo denk ik. M'n ei was wat later. Pfff durf niet eens te zeggen nu welke symptomen ik heb en welk voorgevoel want zie nu alweer als een berg op tegen een teleurstelling :(

Denken jullie dat armande hier nog langs komt? Ben bang van niet. Vind ik zo enorm jammer.... Maar ze is al bijna een mnd niet meer op zp geweest zag ik net.

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoi roos!

Ja, ben wezen kijken en heb er wel een goed gevoel bij
    Zl was enthousiast, erg nieuwsgierig en ging gelijk verkennen
    Toen er n kudde kinderen op m afkwamen gestormd dook ie weg achter de juf haha
    Hier is t plan 1-2 dagdelen vanaf maart en dat evt na een tijdje uitbreiden afhankelijk van z'n ontwikkeling n hoe t gaat
    Hier gaat t praten nie zo vlot
    Komen wel woorden bij maar lang nog geen zinnetjes noch gericht twee woorden achter elkaar op uitspraken als o nee na.

Stom is ie iig nie want begrijpt alles en weet precies hoe die Netflix op moet zetten, kids moet selecteren en Madagascar moet zoeken en aanzetten
    Verheug me echt op "gesprekjes" zoals bij jullie kindjes

Ja, heb de osteo ook gebeld n mocht de andere dag langskomen
    Ben er nog nie aan toe m'n buik ed te behandelen
    Reageer ik te heftig op
    Heeft weer een en ander moet kraken omdat alles weer was verkrampt en op slot zat
    Daarna nog n gruwelijke aanval gehad maar nu is t paar dg rustig
    Wel heel droge ogen nog steeds maar gaat beter met de druppels die ik voor t weekend heb gehaald bij de apotheek

Wat leuk roos echt interactie n betrekken
    Wat genieten
    Geeft hopelijk wat afleiding om niet te malen
    Duim weer voor j lieve schat
    Dat t maar raak mag zijn!

Gotta go
    Tot snel!

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Maak je niet druk hoor dtje over zijn taalontwikkeling. Het duurt nog 3 mnd voordat hij 2 is en de normale ontwikkeling is dat ze met 2 jaar soms 2 wrd zinnetjes maken. En dst mag echt nog verkeerd uitgesproken. Dl van krul en ook mijn dl zijn gewoon met taal erg vlot, niet mee vergelijken hoor! Mijn dl kan echt nog niet zelf de tv bedienen! En taalontwikkeling is ook het begrijpen van taal en dat doe hij al wel, dus komt wel goed hoor.

Pff hoop zo voor je dat er snel een einde komt aan die ellendige migraine of iig dat het heeeel erg afneemt!
    Ik (klop het ondertussen af) heb het echt zoveel minder. Zeker niet meer maandelijks een aanval en gewoon hoofdpijn ook echt een stuk minder. Komt bij mij echt door m'n nieuwe kussen en matras en ook wel het sporten en daardoor een fitter lijf denk ik.

Fijne dag allemaal!

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankjewel roos maak me soms een beetje zorgen omdat j toch vergelijkt
    Maar t ene kindje kan idd dit weer wel of nie en dat weer sneller of langzamer als t ander
    Maar zou t zo leuk vinden en t zou ook zoveel makkelijk maken
    Dl van krul geeft bijv aan als ze moe is met taal of dat knie pijn doet
    Ik moet maar gissen :p
    Gelukkig begrijpt hij idd veel

En stimuleer m ook zelf te zeggen wat ie wilt ipv te wijzen en maar die te zeggen
    Want als j ntl gelijk geeft waar die naar wijst stimuleer je t niet
    Er komen wel woordjes bij en reageert en handelt naar m'n vragen maar goed heb nog even geduld

Denk dat t aanbod van verschillende talen n rol speelt
    Hij zegt twee zowel in Engels als in Nederlands bijv

Fijn zeg dat de migraine en hoofdpijn zoveel minder is
    Wat n heerlijkheid :)
    Lijkt me ook echt n goed plan een nieuw bed matras en kussen
    Slaap nu echt nie optimaal dus dat heeft ook zeker invloed

Succes morgen meis hopelijk valt er n last van j schouders dan :)

Wanneer is j nod precies?

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zo f abbo genomen weer oh was verwijderd

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    hoi meiden,

ff heel snel even tussendoor van werk hoor ....! pff zoveel spanning hier(iedereen is zo zenuwachtig) maar tot nu toe hele blije inspecteurs die rondlopen dus denk dat ze wel tevreden zijn (kan haast ook niet anders want we hebben serieus zoveel goede leerkrachten hier rondlopen die echt heel goed lesgeven).
    Vanmiddag ben ik aan de beurt en heb ik gesprekken. wel spannend hoor, hopelijk stellen ze niet al te moeilijke vragen waar ik geen antwoord op weet....

verder hier best heel misselijk en soms krampen in mijn buik. dacht tot gisteren heel sterk dat het deze ronde raak was, had zo'n goed voorgevoel maar nu weet ik dat die misselijkheid en mn buik komen door een virus. dl namelijk gisternacht en vannacht haar bed onder gespuugd... zo zielig! ook voor het eerst in haar leventje overgegeven. Verder eet ze nauwelijks maar drinkt ze gelukkig wel en is ze verder wel vrolijk overdag.

Maar goed, mijn hele goede gevoel is nu helemaal weg..... ongeveer een maand geleden, toen wij ook intern beoordeeld werden, precies op die dag kreeg ik spotting. Zul je zien dat de geschiedenis zich vandaag herhaald. ben zo bang om nu naar het toilet te gaan.... Ik begin die teleurstellingen zooooo te haten. Maar goed, het is nog niet zeker natuurlijk maar hou er nu maar wel heel veel rekening mee. Dan maar op wintersport lekker aan de borrel en dan kan ik ook de sauna in (zit nl in ons huis daar).

mega ego bericht, sorry....

Nog even een tip dtje wat betreft aanwijzen en die zeggen (wellicht dat je het al doet hoor) maar wat dan heel goed is om op dat moment te zeggen wat hij bedoeld; dus als hij wijst naar zijn blokken zeg je 'je wilt met je blokken spelen. Mama pakt je blokken wel even. Mama legt je blokken op de tafel enz... zo hoort hij al 3 keer het woord blokken en hoort ook de goede zinnen en uitspraak. Dus hoe hij het doet is heel goed, want hij geeft al iets aan. Hij gaat vanzelf de woorden ook actief gebruiken want hij snapt er (passief) al een heleboel!

Ik moet weer door hoor!

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja precies dat is dus wat ik doe zodat hij begrijpt wat hij aanwijst en wat gevolg daarop is en hoe het de vraag Zelf moet stellen..
    Bedankt voor de tip ga t voortzetten!

Sinds zondag zit ie trouwens wel op n andere manier te praten
    Lijken wel korte zinnen maar onverstaanbaar
    Soms lijk ik iets te horen maar weet t nie zeker
    We gaan t zien!

O wat sneu voor je meisje
    Zl 1 heeft ook nog nooit gespuugd dus kan me voorstellen hoe je je voelt
    Hoop dat ze snel opknapt want bijna op vakantie!
    Voel j j zelf verder ook nie goed want t kan gwn nog steeds raak zijn en samen vallen met haar virus
    J hoeft t niet Perse ook te hebben ;)
    Duim voor je meis
    Heel veel sterkte deze week, wat akelig die onzekerheid en angst voor teleurstelling :( knuffel

Oew spannend meis klinkt alsof t helemaal goed zit daar! En weet zeker dat je de antwoorden weet op de vragen en anders de competitie hebt t zo te formuleren dat t goed genoeg klinkt! Komt echt helemaal goed! Veel succes!

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Wrong topic :p

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hahaha :)

19. sunshineS1976

@Dtje: je kleine vent wordt zo groot he! Wat ie allemaal wel niet ontdekt en kan nu! Gaaf!
    En grote broer wordt ook zo groot. Straks naar de psz! Ben zo benieuwd hoe hij dat gaat ervaren. En ben stiekem ook benieuwd of hij nou ook ineens veel vaker ziek/verkouden gaat zijn door al die andere kinderen.
    Het zal echt een hele ervaring voor hem zijn!
    En maak je niet druk om zn praten. Dat komt echt wel! Neus maar eens rond hier op het forum, heb al wat topics gelezen met kinderen van 2,5 jaar die nog amper praten.
    Maar je ventje begrijpt wel alles, dus met taalontwikkeling zit het sowieso wel goed. Hij slaat gewoon graag alles in zich op voordat hij het echt actief gaat gebruiken.
    En jongens schijnen over het algemeen langzamer te zijn met praten.

Ben benieuwd hoe Linss dat ervaart? Is Sophie vlotter met praten dan Daan ??

Leuk dat je weer bent wezen zwemmen! Zo leuk, maar idd wat een gedoe he. Vooral daarna met douchen en aankleden en spullen bij elkaar rapen.
    Hier wil ik echt doordeweeks ’s ochtends als er bijna niemand is. Anders irriteer ik me nog meer ;)

@Roos: ik ben nog niet met verlof. Ik dacht idd ook tien weken van te voren maar die wet/regel is er nog niet door de Eerste Kamer heen. Maar ach mij boeit het verder niet want ben toch 100% ziekgemeld.
    Aanstaande vrijdag ga ik nog met de kerstviering en neem ik dl mee. Even lekker mee pronken ;) En dan neem ik voorlopig afscheid van iedereen. Vind het wel best zo. Ik mis het ook eigenlijk niet, het is zo langs me heen gegaan allemaal. Vanaf begin van het schooljaar al.

Oh geweldig dat je zo van dl geniet!! Ik bedacht me laatst ook toen ik weer een moeilijke week had met ’s avonds slapen, dat ik jou daar echt nooit over hoor? Dl is best makkelijk geloof ik he? Altijd goed en braaf slapen? Hier zoveel last van de sprongetjes steeds. Kan de klok er bizar genoeg op gelijk zetten iedere keer.
    Het is nu weer over maar vorige week was het echt dat ze boven 2 uur wakker bleef en dan konden we steeds voor iets anders komen opdraven. Dan was het weer “tut kwijt” en had ze dr speen overboord gegooid, dan “mama knuffel”, daarna “neusje vies” en moest ik dat doorspuiten en daarna “deurtje open, lamp aan” (slaapt tegenwoordig liever met deur open) en even later “mama deurtje dicht”. Omg echt hahah
    Het is dat ik het zo schattig vind allemaal, maar anders. Plus dat ze anders gaat gillen/krijsen en de huizen hier daar helaas (nu met de nieuwe buuf die tegen haar slaapkamer aanzit) té gehorig voor zijn om haar te laten doen…

Wat een leuk idee trouwens van dat thee servies. Daar moet ik ook eens naar op zoek. Geweldig wat ze met taal nu allemaal kunnen he. Maar soms word ik ook wel erg moe van dat “mama kijk” “ mama doe mee” and so on.
    Hier was het een paar dagen geleden poesje mauw zingen en toen “mama poesje mauw kijken” en zocht ze duidelijk mijn telefoon. Dus ik dat die nog boven lag. Pakt ze mn hand en zegt “mama kom mee! Mama foon pakken!” Heel daadkrachtig!
    Omg echt haha

Het gaat zo hard, ze pikt zoveel op. Heel schattig allemaal. Zeker nu op kdv gaat het ook snel. Ze zingt liedjes en heeft het over dingen die ik nooit gedaan of gezegd heb maar heeft ze dan allemaal daar vandaan.

Jij hebt ook zo een heerlijk daadkrachtig poppetje die weet wat ze wil :D

Goed door de commissie van de inspectie heen gekomen dinsdag?! Vast wel!
    Eindelijk rustigere tijden nu voor je!

Ah zonde voor je meisje!! Gaat het alweer wat beter? Je hoort het veel nu! Hier is het ook raak. Geen buikgriep, maar wel verkouden en veel hoesten en keelpijn. Sinds gisteren heb ik het nu ook helaas.
    Ik hoop dat je misselijkheid toch stiekem duidt op iets anders…
    Hoewel een wijntje en sauna op je vakantie straks ook een heerlijk vooruitzicht is, hoop ik toch echt voor je op geen spotting en een mooi roze tweede streep straks.
    Het is zo kl*te allemaal voor je L Geef de moed niet op hoor, echt niet. En anders maak je daar in de sauna op vakantie straks een heel mooi winterbeebje :D

Wbt Armande: ik denk het niet nee dat ze nog komt…jammer idd, zo opeens afgevloeid nadat we gewoon 2 jaar heel intensief alles met elkaar gedeeld hebben. Maar ja…

@Linss: hoe is het met je?? Hoe is het met je buik?? Hoop beter!
    Inmiddels al een afspraak gehad in het zh?

@Hier:
    kamertje zo goed als af. Alles geverfd en vloer erin. Alleen grote kast moet nog in elkaar en dan nog accessoires hier en daar. Zal foto’s plaatsen zodra het af is.

Dl dus ook in de lappenmand en ik ook. Morgen moet ze even naar het kdv want ik heb nog afspraken in het zh. Maar daarna gaat ze twee weken niet. Even aansterken. Slapen doet ze weer fantastisch op het moment maar vast ook te maken met het niet lekker zijn. Ze gaat er rond 20u in en slaapt gewoon tot 9.00-9.30. En ik dus ook ;) Heerlijk!

Gisteren weer een groeiecho gehad. Twins komen niets tekort, zien ze niet vaak bij tweelingen zei de gyn. Ze lopen mooi op schema tot 2 weken voor. Maar het blijft een echo en ik weet het nog wel bij dl hoe dat ging dat ze zo groot zou zijn en dat uiteindelijk ook niet was. Maar de gyn was very happy en ik ook. Ze vindt 37 wkn een mooi termijn om de bevalling in te leiden als ze tenminste niet eerder eruit willen. Dus ik kan gewoon al af gaan tellen naar rond 3 februari! Wat betekent dat dl dr verjaardag 1 of 2 weken eerder gevierd moet gaan worden want een heel wknd vol visite zie ik niet zitten in mijn kraamperiode.
    En dan maar hopen dat de twins dan niet net op dat moment uit zichzelf komen.
    Lastig hoor, ik kan erg slecht tegen onvoorziene dingen. En een datum voor inleiding kan wel gekozen worden maar dan nog kunnen ze natuurlijk lekker eigenwijs alsnog eerder komen.

Hier een rustige kerstvakantie voor de boeg met ml die gelukkig veel thuis is. De feestdagen vallen erg gunstig voor hem met zijn al vaste vrije dag. Ben ik erg blij mee hoor. Ik kan dl niet zo heel veel meer bieden dus ben blij dat hij er is.
    Ik moet er echt bewust op letten om nog even van mijn buik en zwangerschap te genieten want over een paar weken is het gewoon voorbij en waarschijnlijk voorgoed.
    Maar het valt me zwaar en ik kijk zo uit naar februari dat mijn buik weg is en de weegschaal hopelijk zeker 15kg minder aangeeft en ik weer energie voor tien heb… nog heel even geduld.

20. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    @krul, die wet is er dus nog niet doorheen??? balen zeg! Heb jij dus niks maar aan, maar zoals je al aangeeft hoef je toch niet meer echt aanwezig te zijn en kan je alles wat werk betreft loslaten, fijn hoor!
    Super leuk dat je dl mee gaat nemen, zo heerlijk om dan trotse moeder te zijn he?!

Wij hebben idd wel heel veel mazzel hoe dl slaapt. Enorm veel mazzel zelfs.... Ze gaat altijd tussen 1900 en 20.00 naar bed (in het weekend vaak iets meer ri 20.00 en doordeweeks meer op tijd) en dan doet ze eigenlijk nooit moeilijk. Soms ligt ze nog wel een tijd wakker maar dan horen we allemaal geklets. Zo schattig! Wij nemen altijd voor het slapen gaan de dag door en ook de volgende dag en dat doet ze dan bijv na, te lief!
    en dan slaapt ze de laatste weken altijd tot 8 a 9 uur. Maar eerder wakker worden dan half 8 is eigenlijk nooit zo!
    Het inslapen is in de weken dat ze een sprong heeft (die merk ik ook wel op hoor, en dan ook vooral doordat ze meer afhankelijk dan is) gaat wel lastiger. Zij heeft een nachtlampje (zegt ook altijd 'sterretje aan' want het zijn sterretjes). Wij hielden eerst ook weleens de deur open anders ook echt drama, maar wij wilden eigenlijk niet de grens elke keer verleggen. De laatste sprong wel de deur dicht gehouden, lamp op de gang aan en boven de was opvouwen met best wat geluid zodat ze weet dat ik er ben. Na 5 a 10 minuten als ze nog wel huilde, even de deur open, geruststellen en weer weg. Maar goed, onze buren hebben er verder geen last van dus dat scheelt. Ze kunnen het op zich wel horen als ze boven zijn, maar dat zijn ze toch vaak niet en ze geven ook aan dat als ze gewoon even moet huilen we dat ook moeten doen, als dat beter is voor haar. Heel lief!
    Maar ik moet zeggen dat die momenten wel echt drama zijn hoor, ze krijst de boel soms ook echt bij elkaar. Het beste helpt dan idd door de deur iets open te zetten en boven aan de slag te gaan, dus dat heb ik ook veel gedaan. Het is bij haar echt verlatingsangst op dat moment.

haha hier soms ook idd vermoeiend, ook de hele tijd mama mee en dan trekt ze me mee en duwt ze me in de stoel :) En ze kan echt woedend worden als ik dan niet mee wil....

Maar jouw meisje is wel heel erg vlot met kletsen, wauw! Wat doet zij het snel zeg! echt al liedjes zingen? knap!

Inspectie was gelukkig helemaal tevreden, veel complimenten gehad! zo fijn! waren ook zeer tevreden over de leerkrachten ,echt leuk om te horen!!! dus nu .... rust wat betreft werk! gewoon alleen even de gewone dingen doen en niks extra's!

ooo plaats je snel foto's als de kamer klaar is?? ben zoooo benieuwd!!
    ook al ziek allebei, he bah wat naar, wat hebben jullie denk je? griep, verkoudheid??

hier is dl sinds gisteren weer aan het opknappen gelukkig. niet meer gespuugd gisteren en begint weer wat te eten!

Wauw wat doen jouw beebs het goed zeg!! wat ontzettend fijn om te horen. En ook fijn om te weten wanneer ze ze gaan halen. haha, als ze net zo eigenwijs zijn als je dl zullen ze daar vast niet op wachten ;)

fijn ook dat ml veel thuis is, kan jij het lekker nog rustiger aan doen en kan dl lekker met haar papa leuke dingen doen!
    Zeker nog even genieten van je mooie zwangere buik! niet nadenken over die kilo's, dat komt straks wel weer! je bent straks ook heel druk met al die kids dat er zeker ook vanzelf als flink wat af zal gaan hoor!
    ben je eigenlijk van plan bv te gaan geven??

hier helaas wel gewoon weer spotting, hoop nu heel erg dat het snel doorzet en niet als we net naar frankrijk aan het rijden zijn... we zullen zien. dus nu dus maar op naar de wijntjes en sauna ;)
    ik hoor dus morgen wanneer we gaan starten met iui, nu wel heel benieuwd want als het komende mnd niet lukt geloof ik er echt niet meer in! wordt vervolgd!

dtje, hoe is het deze week? ongi eindelijk over en hopelijk ook je hoofdpijn? nog naar de osteo geweest?
    zl 2 al stapjes langs dingen nu denk ik?

Deel Deze Pagina