Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hee meiden, ben al lang niet geweest.. ben helemaal op. Moe en druk met werk. Veel buikpijn gehad weer en weer migraine. Voor buikpijn weer medicijnen gekregen dus hopen dat mijn darmen weer normaal gaan doen.

Roos klote zeg! En het erge is nog dat de verzekering tegenwoordig zoveel invloed op de zorg heeft. Wat een domme regel dat je nu op de iui moet wachten.. mmm van de hormonen heb ik geen verstand.... Maar poe hoop dat er maar snel een brusje mag komen! Sterkte....

Verjaardag van de twins vieren wij op zaterdag van 13.30-17.00.. Dag zelf weet ik nog niet wat we doen..

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Oh ja foto geplaatst

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    he bah lins, wat rot dat je je zo voelt. doe je wel een beetje rustig aan en zorg je goed voor jezelf?? misschien moet je je wel even ziek melden en bijtanken??

komt alweer dichtbij de verjaardag he? wat gaat dat toch snel!

leuk ook dtje hoe jullie het gaan doen. Snap dat je zeker de verjaardag van zl2 omdat het zijn eerste is, nog apart wilt doen. en dan idd de volgende x samen is wel zo makkelijk

wat gaan jullie voor cadeautjes vragen??

krul, gaat het nog steeds goed bij jou??? de datum komt steeds dichterbij!!! bedacht me net dat samen zwanger zijn er gewoon niet eens meer inzit... wel jammer!
    maar wat fijn dat ze zo lang bij je zijn blijven zitte!!!! gelukkig.

hier trouwens met mijn moeder gesproken over die hormonen, blijkt dat zowel mijn moeder als mijn oma vroeger dan gemiddeld in de overgang waren. mijn moeder met 44 en mijn oma met 42... word daar wel een beetje onzeker van.
    nu afgesproken met ml dat we wel gewoon eerst in ons zh aan de slag gaan (ach nog maar kleine 2 mnd wachten en wel lekker dichtbij). dan ga ik nog wel duidelijk zeggen van mn moeder en oma en zeg ik ook wat ik op internet lees (vaak met lage amh direct ivf idd krul, ik las het ook). niet dat ik dat meteen wil, ivf, brrrrr. ligt ook aan de hoogte van amh en dat heb ik niet gevraagd...
    kortom, nog even wachten, wie weet nog spontaan (zou nog steeds moeten kunnen lukken) en anders dus met hulp.

verder hier alles goed met dl, ze is zo'n lekker meisje, erg gezellig momenteel, kletst de oren van je kop, en kan best goed zelf spelen. echt genieten!

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    luek dtje dat jullie als gezin ook een dagje weggaan! leuk idee!

wij vieren het de zondag, de dag voor haar verjaardag. gewoon vanaf uur of 14.00 denk ik en dan maak ik een grote pan soep met broodjes voor degene die blijven hangen.
    weet nog niet zo goed wie we allemaal uitnodigen, wil het niet te druk hebben maar kan sommige vriendinnen met kids ook echt niet niet uitnodigen.... dan maar in 1 keer iedereen en zijn we weer klaar. ze kan dat nu wel aan.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hey meiden :)

Ben ik ook weer ff. Heb t zwaar op het moment. Niet meer slapen; deels omdat ik echt last heb van mijn rug, buik en heupen maar ook omdat ik veel lig te piekeren. En moet er om de haverklap uit om te plassen en dat valt ook niet mee. Ook door mijn knie gegaan. Bijna 20 kg aangekomen en mijn knie trekt het gewoon niet meer heb ik het idee. Traplopen is helemaal killing.
    Elke dag hoop ik dat ze zelf komen, al weet ik natuurlijk dat het beter is dat ze blijven zitten. Maar ik ben gewoon op... alles is me nu gewoon te veel.
    Straks vk. Volgende week 37 en hoop op een datum maar ik twijfel heel erg omdat ik naar de vk moet en niet naar de gyn. En vk lijkt me niet zulke beslissingen te nemen. Hoop echt niet dat ze zeggen kom maandag maar terug ofzo :( Ik kan niet eens alleen terug. Ik kan dat stuk van de parkeerplaats naar de poli echt niet meer lopen... Nu woensdag dus ml kan mee en zet me af voor de deur met dl en gaat dan parkeren.
    We zullen het zien vanmiddag.

@Linss: bah meis dat gaat ook niet lekker bij jou he. Sluit me beetje aan bij Roos. Het klinkt mij enorm heftig allemaal en volgens mij ga je maar door en door... misschien tijd om even goed pas op de plaats te nemen?!

@Dtje: heerlijk naar de Efteling op de bday! En wat zou het geweldig zijn als het dan mooi weer was he!! Ik wil ook zo graag, maar word nu alleen al moe van het idee alleen al haha
    Straks bergen energie hopelijk; can't wait!

@Roos: goed dat je het er met je moeder over hebt gehad! Zowel zij als je oma dus best vroeg in de overgang. Echt aankaarten! Ik vind het wel apart dat de gyn iui goed inschat ipv IVF wat meer gebeurt bij lage amh-waardes, maar je zou toch denken dat zij er wel meer verstand van hebben dan wij. Maar wat je zegt; op internet lees je hele andere ervaringen.
    Bovendien dacht ik ook dat iui alleen werd gedaan onder de zoveel miljoen zaadcellen. Ik dacht dat de grens bij 20 miljoen lag. Dus als ml er 100miljoen heeft gaat dat volgens mij ook niet door? In ieder geval; ik zie er de meerwaarde niet van in zo 1 2 3 want het zou prima vanzelf allemaal moeten gaan.
    Maar kaart het aan hoor meis. Leef echt met je mee. En nee samen zwanger gaat niet meer :( Maar dan kunnen we straks alleen maar 100% helemaal met jou meeleven als jij het alleenrecht hebt ;) hihi

Hier dus aankomend wknd de verjaardag. Ik vier het 't hele wknd. Mensen mogen komen wanneer ze willen als ik maar weet wanneer. Ik vond het vorig jaar, iedereen op 1 dag in de middag, veel te heftig. Gevoel ook mensen tekort te doen. Heb ook veel minder mensen uitgenodigd nu. Twijfelde ook bij bepaalde mensen. De single vrienden van ons die hebben we nu niet gevraagd. Zij zien dl ook bijna nooit want als we afspreken is dat vooral 's avonds. Dus lijkt me beetje overbodig om ze dan uit te nodigen. Wil mensen ook niet dwingen om een cadeautje te kopen.

Heb een grote taart besteld van Kikker. Weet niet of jullie die animatieserie kennen? Maar dl is er helemaal weg van. Ben heel benieuwd hoe ze er op gaat reageren. Vind m aardig aan de prijs, dus ik heb hoge verwachtingen haha

Wat gaan jullie cadeau geven aan de kids??

Werkse weer meiden en fijne dag/week nog!

6. sunshineS1976

Update:

Ben gestript vanmiddag.
    Misschien doet het wat, misschien ook niet.
    Maar DE datum staat voor volgende week woensdag :D
    Om half 8 melden in het ziekenhuis! Aaaaaah!
    Nu maar hopen dat ik dat haal en dat we dl dr verjaardag gewoon kunnen vieren dit wknd!

Ik heb net hele avond pijnlijke krampen en bloedverlies gehad door het strippen. Het lijkt nu af te zwakken. Lees alleen net op internet dat de bevalling vaak doorzet na 48u na het strippen... als ik dat had geweten. Vk deed het gewoon opeens. Dus het moet of vannacht beginnen of de kindjes moeten gewoon braaf wachten tot na het wknd hoor. Anders dl dr verjaardag niet en zit ik met een mega grote (belachelijk) dure taart.... kan hem morgen nog annuleren namelijk, daarna niet meer.
    Maar goed, dat zijn weer andere zorgen :p Wel erg dat ik me daar nu drukker om maak dan om de bevalling haha

Truste meiden!

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    He meiden was ik ook weer f
    Menstrueer weer en rond mijn ei en afgelopen week regelmatig migraine gehad weer
    Wat een ellende zeg

Lins hoe is t met je buik
    Helpen de Meds?
    Weer last van migraine las ik.. Speelt echt op door alle drukte en spanningen van afgelopen tijd denk je niet?
    Hoop dat je in een rustiger vaarwater komt
    Vrije dagen in t vooruitzicht?
    Wel helemaal gesetteld en blij in jullie huis?
    Hoe doen de kids t? Ze zien er goed uit! Wat n schatjes zeg!

Jaaaa krul een datum! Ze maken t wel spannend hoor! Echt serieus een paar gedacht dat t zo ver was!
    Nog even volhouden en ook zo ver dat kan genieten van de bewegingen in je buik
    Ben heel trots op hoe j j door alles heen hebt geslagen en er mee om bent gegaan!

O roos toch.. dat is dan zeker wel iets om te melden idd!
    Even alles goed navragen nog en bespreken
    Dan kun je zelf ook even alles op n rijtje zetten
    Dikke kinuffel

Wat fijn dat j meisje t goed doet
    Nog vergeten te zeggen maar snap j man volkomen wbt foto's
    Ga ze ook weghalen
    Ml deelt zijn gedachte net zo

Zal zowiezo wel blijven spammen zo nu en dan
    Zal gelijk kijken of ik n leuke foto heb ;)

8. sunshineS1976

Mooi gezegd Dtje naar Roos toe :)
    Balen van je migraine weer he :( Gelukkig op rond je menstruatie en ei na, weinig aanvallen meer. Maar het blijft natuurlijk gewoon ronduit *piep*!

Het is stil hier verder meiden, jammer!
    Alles wel goed met iedereen?

Hier steeds meer het besef dat over 4 nachtjes en 3 dagen ons leven (en dat van dl dus ook) voor altijd veranderd zal zijn en nooit meer hetzelfde zal zijn. Heel erg raar om dan weer te moeten bevallen, weer een baby te hebben (zelfs 2) en gewoon voor altijd met zn vijven te zijn. Poeh, best heavy en scary allemaal.

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hey lieve krul, poe het is ook spannend meis! Jemig wat is dat ineens snel gegaan zeg.... Gewoon ineens met z'n 5en ja, zo bijzonder!! Maar volgens mij ben je er ook wel aan toe of niet? Maar idd eerst natuurlijk ook nog bevallen... Zie je er erg tegenop? Straks gewoon 2 minimensjes om voor te zorgen :) ben ook zo benieuwd hoe dl het gaat vinden!!

He gatver dtje, zo irritant dat je toch telkens migraine hebt tijdens de menstruatie.

Hoe was het verjaardagsweekend krul? Allemaal goed gegaan? Dl bijna 2!!!! Klinkt super die taart! Was t ookzo?
    Leuke dingen gekregen? Wat hebben jullie zelf gegeven?

Hier laat ik ook een taart maken. Kado ben ik nog niet over uit eigenlijk.... Weet al wel wat dingen die we gaan vragen maar nog niet dus wat we zelf gaan geven....
    Ben idd erg druk geweest, veel afgesproken, wel leuke dingen hoor!

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zo spannend allemaal he krul :) bijna onwerkelijk en niet te bevatten
    Net als dat als ze er dan straks zijn je je bijna nie meer kunt voorstellen dat zij in j buik zaten..

Tel met j mee af :)
    Hoop t weer tot zo ver t gaat te volgen over de app en kan dan als je dat wilt hier weer f updaten :)

Idd stil hier..

Hoe gaat t nu lins? Helpen j Meds?

Hier alles weer rustig gelukkig

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #1971 D83, 2 feb 2015
    Laatst bewerkt: 2 feb 2015
    Nog een maand he roos
    Dan zijn ze gwn twee
    En dat maakt ons dan al twee jaar moeder..

Kan me geen leven meer zonder hen voorstellen..

Qua kadootjes vragen we eigenlijk nooit iets specifieks
    We zien wel wat ze kunnen en willen geven
    Zou t ook bijna nie weten, ze hebben al zoveel..
    Meestal krijgen ze van onze families geld, kleding of speelgoed
    Maar vnml geld eigenlijk

Wij gaven vorig jaar zl die driewieler van puky
    Daar kan zl 2 nog makkelijk op en omdat ie dat ntl met alles heeft want alles is nog zo goed als nieuw of nog in gebruik, is t lastig iets te bedenken wat ie niet heeft en echt voor hem is
    Denken aan zo n autootje voor buiten ofzo waar die op kan (dus nie in zoals die van binnen) en voor zl 2 denk een eigen tablet want hij legt nu steeds beslag op die van mij en kan er echt goed mee overweg
    Die dan lekker voldouwen met leerzame spelletjes en kindertube ed

Wil ook weer n taart laten maken! Vorig jaar goed bevallen!

12. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Her meiden, druk geweest vandaar nu pas bericht. Krul lees ik ook steeds op Facebook! :). Zo spannend!!!

Roos wat klote zeg. Heb geen verstand van hormonen maar wat rot. Ivf lijkt me ook kut, maja als je daarmee toch een brusje krijgt geweldig! Hoop toch stiekem dat het niet nodig is!
    Ik doe ook iedereen in 1x met verjaardag, kan het maar gehad hebben!

Vervelend D die migraine! Buh ik heb het echt heeeeeeel af en toe maar kan dan ook niks..

Hier helemaal gesetteld! Vrij snel al. Zijn hier en daar nog wat dingen te doen maar dat doet mijn pa. Die werkt niet en vind thuis zitten niks.

Buik is rustig nog wel bloedverlies... Hoop dat het weggaat anders moet ik weer..

Vrije dagen niet echt... Ja volgende week een dag en verjaardag van kids dat wel. Ga vanaf half maar 2 uur minder werken en 5 uur thuis werken :).

Hier gaat eigenlijk alles zn gangetje. Daan gisteren koorts en snotteren en nu is het over..

13. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Sophie krijgt de little love pop met wagen. Daan de duplo trein. Verder van de oma's en opa toet toet of iets voor buiten..

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Leuke kadootjes lins :)
    Vind trouwens een trein ook wel n goed idee voor zl, dat heeft ie nog niet! Met n rails n alles, zo leuk!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gelukkig gaat t weer beter met Daan!
    Snel weer beter!

Vervelend nog bloedverlies!
    Wanneer moet j weer terug? Of staat er nog niks gepland?

O dat is wel fijn denk aan huis werken of nie? Zijn de kinderen dan gwn thuis? Wie passen er nu trouwens op?

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb nog foto's geplaatst laatst maar haal ze met n paar dg weer weg
    Dus wie ze nog wilt zien!

Roos doe jij ook nog f n update?

17. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik maak een digitaal lijstje met kado ideeën, dan kunnen ze wegstrepen wat ze gaan halen, of natuurlijk wat anders of geld doen (dat doet eigenlijk nooit iemand behalve opa en oma). Heel handig, doen veel mensen om me heen, krijg je ook geen dubbele dingen of dingen die je niet leuk vindt en ook heel handig als je dus wat moet halen!
    Duplo is idd altijd erg leuk! Ik vraag iig wat uitbreiding setjes. Ik wil graag een glijbaan voor buiten, een loopfiets (met 2 wielen) voor buiten, Kapla (geweldig spul!!), spulletjes voor in haar keuken. Muziekinstrumenten, houten poppenhuis. Maar ook praktische sdingen zoals een rugtas (voor naar de opvang en psz) peuterdekbedovertrek, wasco, kleding.
    Wij hebben niet idioot veel speelgoed, kopen zelf haast nooit wat, allemaal gekregen met verjaardag Sint ed.
    Alleen twijfel ik nog wat we zelf gaan geven...

Djte fijn dat je nu weer bent opgeknapt!
    Jaaaaa idd al bijna 2 jaar moeder! Wauw! Zo bijzonder om te mogen meemaken!

Lins, wat rot dat je soms nog bloed hebt. Hopelijk stopt dat snel. En fijn dat jullie lekker gesetteld zijn!
    Idd met thuiswerken dan wel oppas? Naar hoevee uur ga je dan?

Pfff hoop ookzooooo geen ivf nodig te hebben, dat is zo'n enorm zwaar traject. Iui is ook al zwaar maar lijkt me wel een stuk beter te doen. Ach en wie weet lukt het nog gewoon spontaan de komende 2 mnd ;)
    Ben het wachten soms zo beu, waarom lukt het al die anderen om me heen wel en ons niet.... Bah!

Krul, spannende dagen zeg!! Wat dtje zeg, straks kan je niet meer voorstellen dat ze in je buik zaten! Gek is dat he want nu kan je ze nog niet in het echt voorstellen.

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dtje, her haar is zeker leuk zo zeg! Heeft ml mooi gedaan!
    Hier knipt een vriendin het, ook bij ons, altijd heel fijn!
    Wat een geweldig mooie foto's ook met jou en je mannetjes!
    Geweldig hoe ze ook voor het raam staan, naar ml te kijken, zo lief saampjes!
    En wat worden ze groot zeg. Gaat echt hard!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Goed idee roos, zo n lijstje! Wij hebben eigenlijk niet zoveel mensen die komen naast m'n moeder, schoonouders en ml z'n broers met aanhang en wat vrienden/neven en die geven dus meestal geld 50-100€.. Nie gek ntl
    Kunnen we wat groters kopen of sparen
    Heb zelf maar weinig familie en m'n nichtje bijv vraagt dan wat we nodig hebben.. Vorig jaar waren dat schoentjes bijv :)

O schrijf straks verder
    Walking dead gaat weer aan :) zooo spannend

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje roos. Ideaal toch zo? Zl vond t zo veel minder vervelend die tondeuze
    Was laatste x bij de kapper ook echt n ellende en dat heeft ntl nie bijgedragen aan t eindresultaat.

Ja echt way to cute
    J zou ze samen moeten zien! Kon k maar filmpjes plaatsen hier

Deel Deze Pagina