Hoi meisjes Supertrots op zl! Hij gaf geen kik! Daarna keek hij sip maar huilde niet. Thuis na een paar uur wel zere arm en huilerig... Dl heeft nog geen prik gehad. We stellen dit uit, vinden haar nog te klein. En we verspreiden de prikken ook, soms krijgen ze er 2 tegelijk en die splitsen we dan. @wibra, ik ben vergeten een foto te plaatsen en mn foon heb ik niet bij de hand. Maar ik heb een gestreepte legging wit met mintgroen en eentje met bloempjes met roze erbij en een shirtje met een schattig plaatje erop! @voeding, dl krijgt 6 flessen van 150/5 ze krijgt op verzoek maar dit is altijd rond de 4 uur en in de nacht zit er 5/6 uur tussen. Na de ochtend fles weet ik weer t ritme van de dag. Zo ging t ook bij zl toen hij bv kreeg. Soms krijgt ze eerder een fles omdat ik eenmaal ook met zl ergens heen moet enz. Ze heeft net 180 gekregen omdat ze echt nog niet tevreden was en deze had ze zo goed als leeg. Heb ook niet veel verstand van kv maar op verpakking staat dat dat bij 5 kg mag en ze woog vandaag 4955. Ik kijk vooral ook hoe zij doet en vraagt en niet alleen naar een schema of klok. Al met al vind ik het best een ritme hoor caroline, maar ik snap dat nu je bijna moet werken iets meer regelmaat wilt. Zl kwam bij mij eerst om de 3u en ik weet dat dat zomaar om de 4 u werd en vrijwel zo bleef. Ons meisje is nog niet zover qua brabbelen reageren en lachen. Zl was naar mijn idee eerder, net als jullie kindjes. Dl begint met brabbelen de laatste dagen, maar echt maar 1x per dag ofzo. Heeeel soms valt er een klein glimlachje te bespeuren. Ze zit echt nog in haar hele kleine fijne wereldje, ik denk echt dat zij nog veel te druk is met het verwerken van alles, ze is nog niet toe aan een stapje verder. Geeft niks, komt vanzelf. Fijne avond!
Lieve schat, je kindje is pas 7 weken, dan is het heel normaal dat ze om de vier uur komen om een voeding. Tuurlijk is de tijdsplanning wat minder, doorslapen doet een mens goed Hij heeft nog honger als hij ontevreden is en blijft zoeken of sabbelen, niet als hij 's nachts om een voeding komt... Ten minste dat is mijn idee Maar kan me voorstellen dat jullie binkie die niet echt een teer popje is vergeleken bij ons meisje best wat meer wil drinken Succes bij t cb!!
Hey liefies ff snel, ben nu aan t voeden en zo de stad in voor m'n lenzen (en dan meteen ff wat winkels in). Wel lastig mrt dit weer hoe haar te kleden, niet te warm maar ook niet te koud.. Doe maar niet de voetenzak maar gewoon een wat dunner dekentje over haar heen. Ga zo een dooky kopen, erg handig volgens vriendinnen ipv parasol: houdt de zon wind en regen tegen! D, ben benieuwd hoe het bij cb ging!!! En wat armande zegt, ze zijn nog zo jong!! @amsnde: ieder kind volgt z'n eigen lijn qua ontwikkeling, jouw meisje is idd nog van alles aan t verwerken. Goed dat je zo naar haar kijkt wat haar behoeftes zijn. Ze kan zo ineens een sprong maken. Vnvd uit eten zonder dl, spannend!!! Enneh lekker zonnetje!!! Ik word daar zo vrolijk van!!
Dag lieve meiden! Sorry sorry weer veel te lang niet geweest hier zie ik!! @Dtje: ooh wat bijzonder om die filmpjes van de eerste dagen dan weer terug te zien!! Kun je het nog voorstellen hoe het was?! Je hebt in ieder geval een heerlijk vrolijk manneke @Armande: fijn dat je weer hebt kunnen genieten van ml! En alweer ongi!! Bleeeh! Oooh zl wordt inderdaad groot, gewoon al wennen op school! Gelukkig heeft hij het naar zijn zin gehad en zelfs een vriendje gemaakt! Stoere knul! Ook met de prikjes! Sneu je dochtertje dat ze moest huilen bij de osteopaat! Maar het gaat de goede kant op, komt vanzelf helemaal goed. Ook het brabbelen en lachen! Ze moet idd zelf even eerst lekker tot rust kunnen komen. @Caroline: nou meis het enthousiasme over je wkndje weg spat van het scherm! Heerlijk hoor! Ben blij voor je!! Idd trots op je meisje zijn, een heerlijk makkelijk dochtertje heb je! Wauw dat is pas doorslapen! Jeetje! Ben al blij met die van mij, van 23u tot 7! Maar uiteindelijk moet ze ook heel snel al vanaf een uur of 20 gaan doorslapen en dat lukt maar niet boehoe! Heel veel plezier vanavond! Spannend zo voor de eerste keer!! Maar het zal thuis vast allemaal super gaan en jullie zullen n geweldige avond hebben! Lekker eten en drinken! @Linss: vervelend dat Sophie spruw heeft! Dacht het al toen je het had over witte vlekjes. Hopelijk is het snel weer over. Wel een geluk dat ze er geen last van heeft. @Hier: afgelopen zaterdag een feestje gehad. Collega was tien jaar samen met partner. Hij wilde nooit trouwen, zij wel en guess what: ze kwamen opeens binnen in trouwkleding en gingen trouwen! Big surprise voor iedereen!! Echt te gek! Ons meisje heeft het super gedaan bij opa en oma. Heeft wel even tien minuten heel hard gehuild toen we weggingen hoorde ik achteraf @Ritme: Hier zit er wel een vast ritme in. Geeft ze zelf ook echt altijd aan, ze weet precies dat het tijd is voor de fles. O wee als ik vijf minuten te laat ben! 7 uur- 12 uur- 16 uur- 19.30-23 uur (170cc per fles) Van 23 tot 7 slaapt ze door. s Avonds zit er minder ruimte tussen de voedingen, heeft ze sneller honger. Ze weigert nog steeds naar bed te gaan na de fles van 19.30. Ze is echt wel moe, maar vertikt het om boven te liggen. Kan er ook niet echt goed mijn vinger opleggen of het nou krampjes zijn of dat ze gewoon boos is en niet wil slapen. Het gekrijs is in ieder geval hysterisch. Alsof ze vermoord wordt, echt. Als je naar dr toe gaat is ze meteen stil maar na 3x ben ik daar ook wel klaar mee en laat ik dr ff huilen. Helaas kan ik daar dan maar 10 minuten tegen, zo tekeer gaat ze. En het is zo lastig want ze is moe! Beneden leggen we dr op de bank (of ff op je arm) en ze is zo vertrokken hoor We krijgen er al commentaar op (van schoonma die hier was en mijn ouders die oppasten afgelopen wknd) dat t niet normaal is en je dr gewoon moet laten huilen. Ik kan dr best laten huilen maar niet zó compleet over dr toeren. Zeker niet omdat ik niet precies weet wat er aan de hand is. Het is niet dat ik dr naar bed wil hebben, want dat is zo stil en ongezellig, maar tis wel goed voor haar wat is er toch aan de hand en waarom wil ze niet We hebben ook al geprobeerd om het bedritueel van 23u dus te vervroegen naar 19.30. Dus met zn drieën naar boven, fles geven op bed, in dr wieg en wij bleven ook nog ff liggen. Maar daar trapt ze dus echt niet in. Voor de rest slaapt ze prima en kan ze ook rustig een uur na de fles in dr wiegje wakker liggen brabbelen voor ze in slaap valt, ook om 23u. Behalve dus vanaf 19.30
Bedankt voor jullie reacties lieverds Bij t cb ging t best goed al was t wel f flink brullen toen hij de prikjes kreeg Erna was t snel over n kon er zelfs n lachje vanaf Thuis weer blèren en ook na de fles huilerig Gripe water gegeven en dat kalmeerde hem. Naast dat t helpt bij krampjes helpt t bij t doorkomen van tandjes ed. Vervolgens heeft ie lekker geslapen tijdens t wandelen over de boulevard. Hij had 37.5 toen we weg gingen en net met verschonen 37.6 dus hoop dat hij koortsvrij blijft. Als t VNV nog Steeds zo is komt t niet meer toch? Sluit me aan bij Armande mbt voeden.. Hier een soortgelijk ritme Om de 4 u overdag, snachts zo n 5u er tussen, net als bij jouw zoontje ging dat ineens van 2.5/3u a 4u over naar 4 a 5 uur.. Hij krijgt ook 6 flessen van 150/5 Mbt de honger zou ik rijstebloem mogen toevoegen maar dan moet ik wel z'n ontlasting in de gaten houden ivm z'n gevoeligheid voor verstopping Iemand ervaring met rijstebloem? Iig mocht ik nog niet omhoog gezien z'n leeftijd.. Pas vanaf vier mnd kunnen we z'n voeding aanvullen met papjes en fruithapjes ed maar als ie nu al omhoog gaat wat moet ie dan over paar weken.. Daarnaast zei hij ook van t hoeft niet altijd Perse honger te zijn zeker gezien z'n gewicht onwaarschijnlijk.. Maar he als ik m soms nog nie sabbelen denk je t wel.. Want als ie erna snel in slaap valt denk k oke je was moe maar als k t probeer te rekken n hij gaat maar door met sabbelen kan t bijna niet anders dan honger zijn want n speen Wilt ie dan ook ni Eerst kreeg hij 9 u zo zn laatste fles, nu geef ik er nog een voor we gaan slapen. Half 5, half zes komt ie dan weer, en dan bepaalt net als bij Armande die eerste fles n beetje t ritme.. Hij slaapt na de eerste twee flessen nog f door maar na die tweede vaak ook nog even wakker en brabbelen/lachen ed Dan als ie wakker is aankleden n naar beneden voor de volgende fles Erna in zn wipper of de box n doe ik m'n ding, vaak tussendoor nog n kort slaapje en pas na de fles van 8/9 en na zn krampjes (die bijna zo goed als over zijn, iig over de ergste piek heen ) slaapt ie door tot de andere morgen met nog 1/2 flessen tussendoor waarna hij gelijk verder slaapt Ik moet weer gaan Hij huilt weer... zo zielig
Veel plz Caroline VNV! Spannend! Benieuwd hoe t was! Hoop dat j lekker aan t smullen bent n geniet van j glaasje wijn J meisje slaapt al lekker lang door he! Benieuwd hoe t VNV gaat! Wat goed van zl Armande! Heeft ie er vandaag ook geen last van gehad? Fijn dat j t met dochterlief zo kunt regelen! Alles op z'n tijd!
Ons meisje vanmo om 8:30 moeten wakker maken omdat we weg moesten en ze is de rest van de dag onrustig geweest, huilerig en soms echt veel en hard huilen en nauwelijks geslapen. Alleen even in de draagdoek geslapen 30/45min. Dit heeft geduurd tot 21:00 en nu ik dacht dat ze al diep sliep hoor ii dr nog steeds af en toe huilen.... Pfff dit is niet leuk Hoe kan dat nou he? Ik ga maar slapen hopelijk slaapt ze vannacht gewoon net als altijd....
Hoe is t gegaan vanacht Armande? Hoop dat t goed is gegaan! Hier half twaalf wakker gemaakt voor nog n fles n zl komt nu net pas weer Dat heeft vnml met de vaccinaties te maken Gister avond had ie 37.4 dus is allemaal goed gegaan Na half tien gisteravond continue geslapen Was fijn zo lang doorslapen Fijne dag lieverds
Ben ik weer én bijgeslapen Ze was nog even onrustig in dr wieg en af en toe een klein huiltje (en wij kromme tenen haha) maar ze heeft voor de 2e nacht op rij heel lang doorgeslapen, gister om 21u laatste fles en vanmo pas om 5:30 nu slaapt ze nog. Ze moet echt even bijtanken. Maar weinig ondernemen met dr vandaag... Weten jullie of je een pak pampers zou kunnen omruilen bij t kruidvat voor een maat groter? (Met kassabon)
@D, fijn dat zl niet veel last heeft gehad van zn prikjes! Kan idd dat hij daardoor zo goed sliep. Ik zat nog over de voeding na te denken, maar ik dacht dat dat met t gewicht te maken had ipv leeftijd? Ik zal t wel mis hebben hoor, maar op t pak staat dacht ik dat ze 180/6 mogen als ze 5kg en zwaarder zijn. @linss zijn de foto's gelukt? Ben benieuwd! Ik heb gister ook een poging gewaagd,,zitten een paar mooie bij. @lies, hoe is t met de laptop? Kan hij nog gemaakt worden? @krullie, ik had niet meer gereageerd op je verhaal over je meisje. Ik zag dat je er ook een topic over was gestart. Ik zat eigenlijk met precies hetzelfde en had er de dag ervoor geloof ik ook een topic over gestart. Krijg toch steeds dezelfde antwoorden, t hoort bij de leeftijd enz. Gekke is dat ik t niet meer weet van zl. Ben benieuwd hoe het vandaag hier gaat. Hoe ging t gisteravond met je meisje? @caroline, lkkr geshopt? Ik ken idd die dookys maar ik denk altijd dat een hydrofiel ook werkt...maar nu schreef jij dat t ook wind enz tegenhoudt? Was je uit eten geweest? Was t gezellig en hoe ging t met dl? Lijkt me ook wel wat even met zn tweetjes weg! Hmmm nu nog een oppas Ontbijttijd hier! Fijne dag ladies!
Fijn dat t goed ging vanacht! Dat is n hele ruk! Heerlijk! Hier flestijd dus ff snel n korte reactie.. Klopt dat dat op de verpakking staat, dat was ook mijn gedachte maar zl weegt nu 6200 Gr. n is 60.4 cm n dat is wel iets boven t gemiddelde Ik heb toen met die verstopping zowel met Nutrilon als t cb en de huisarts overlegd n gezien z'n leeftijd adviseren ze daar in combi met z'n groeicurve naar te kijken n niet zo zeer naar t gewicht alleen want dan zou hij teveel voor z'n leeftijd binnen krijgen.. Z'n maagj is nog zo klein n de voeding moet opgehoogd worden in stapjes tot de 4 mnd toe want dan kan z'n voeding gecombineerd worden met papjes en fruithapjes ed Ik zou z'n honger ook ni meer kunnen stillen over paar wk als ik nu 200/4 zou geven wat volgens de verpakking mag met 6 kg n meer Daarnaast kan ik nog geen vier voedingen geven Geef er nog 6 n dat is al 1 meer dan op de doos staat.. Maar goed zoals ik gister al zei kijk net als jou vnml naar wat hij nodig heeft N 6 x 150/5 gaat nog goed Zwker nu ik weet dat snachts om n voeding komen nog normaal is voor deze tijd Cb zei ook dat ze met deze leeftijd vaak Zelfs nog om de drie u komen dus ben best trots
@dtje: je mag terecht trots zijn op die mooie zoon van je @Armande: zonde dat je dr wakker hebt moeten maken gisteren! Maar ja dat zal wel vaker gebeuren toch...ook als je straks weer aan het werk moet. Sneu dat ze er zo op reageert...hopelijk "groeit" ze daar een beetje overheen kan de osteopaat daar bij helpen. Fijn dat het nu beter gaat en jullie allemaal heerlijk hebben geslapen!! Idd maar lekker rustig aan doen vandaag! Wbt slapen: heb idd een topic geopend en al wat reacties gehad. Idd wat jij zegt: hoort bij de leeftijd...clusteren and so on. Ik heb r nu niet naar bed gedaan savonds maar op de bank laten slapen...volgende week weer een nieuwe poging... Al ben ik ook bang dat ze dat dan "weet" en helemaaaaal niet meer in dr eigen bedje wil... pfff ik dacht er vooraf best wel makkelijk over allemaal, maar opvoeden valt echt niet mee.... wat is nu het juiste om te doen? Continu ben je je dingen aan t afvragen... Hier een lekkere rustige dag vandaag!
Onze kleintjes slapen na de fles rond 5 ook niet, in ieder geval de enalaatste fles blijven ze wakker. Nu liggen ze in de box. Zo visite en je raad het al ze slapen gewoon. Dat doen ze bijna nooit zo makkelijk. Nog geen foto's gemaakt. Ze waren die dag zo sloom. Doe het zaterdag. Spruw word al minder. Goed spul zeg. Wel heel plakkerig. Ze kijkt wel heel zuur als ze het proeft. Daan sabbelt het lekker weg haha.