Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hey meiden!!

@srmande: fijn dat dl vannacht zo goed geslapen heeft, lange ruk zeg!! En wat krul zegt, hopelijk wordt ze straks ietsje flexibeler als je weer moet werken masr daar moet ze heel rustig naar toe groeien.
    Leuk het shirt!!!! Te schattig!!! Ben niet meer bij de wibra geweest.... Duurde erg lang bij de controle, namelijk mutsenactie van me: kreeg nieuwe sterkte en dus nieuw paar lenzen, doe ze in, maar met 1 oog zag ik echt enorm slecht. Dus andere lens gekregen met andere sterkte en nog steeds slecht. Meerdere mensen hielpen al (waren ook erg nieuwsgierig naar de kleine meid, wat een aandacht zeg!!) en weer eruit gehaald, bleek ik 2 lenzen in m'n oog te hebben, had m'n oude er niet uitgehaald.... *schaam schaam*. Wat gênant!!! Maar iedereen moest wel lachen en gooiden het nog op het ontzwangeren haha.
    Maar goed, had niet veel tijd meer in de stad en moest nog cadeautjes halen enzo dus helaas pindakaas, niet meer lekker kunnen shoppen.
    Dooky schijnt echt heel fijn te zijn volgens meerdere vriendinnen, vooral tegen zon maar dus idd ook tegen de wind en (net teveel) tegen. Heb m besteld via bol.com, de witte nu in de aanbieding!!

@d: wat een bereken met die voeding, zal idd vooral je gevoel volgen en kijken wat t beste volgens jou voor zl is!
    Wat goed dat hij zo reageerde op de prikjes, wat een lekker mannetje toch!!

@slapen: zo'n lange ruk van dl was wel eenmalig hoor, want meestal komt ze nog eerder (wat ook normaal is). Meestal ergens tussen 19 en 21 laatste voeding en dan ergens tussen 3 en 6. Geen pijl op te trekken nog. En de avonden zijn ook herkenbaar. Soms leg ik haar in bed en slaapt ze gewoon en soms haal ik haar er toch echt uit (idd krul dat enorme overstuur zijn vind ik echt zielig en niet nodig...). Slaapt dan soms wel op m'n arm, weer terug in bed en meteen weer enorm hard huilen.... Wat dsn nog wel helpt is nog een x de borst. Ach, het blijft lastig (en gelukkig herkenbaar dus vast normaal!!).
    Gisteravond echt een heerlijke avond gehad. Kon het helemaal los laten! M'n moeder heeft echt genoten ook, maar dl vond het wel lastig, flesje wilde ze niet echt en toch ergens anders en iemand anders. Uiteindelijk heeft ze heerlijk bij m'n moeder op de arm geslapen 😁 ach, ze moeten toch even wennen aan elkaar!

@lins: wat fijn dat het zo snel al minder wordt!

@krul: heerlijk zo'n rustige dag!!! Daar ook lekke de zon?!

@marlies: hoe is t meis?!

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Even snel. Een wonder. Kindjes vanochtend wakker. Vanmiddag slapen en nu ook. . Ben benieuwd naar vannacht.
    Tot morgen meiden.

3. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wat fijn linss!
    Hier is ze gewoon gaan slapen in dr wieg na de fles van 17u. Echt zo fijn , ook een wonder dus hier! Nu wachten tot ze zo wakker wordt en anders maak ik dr straks wakker als we gaan slapen (oke is niet op verzoek, nou ja, mijn verzoek ;) )

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Had al eerder getypt maar kwam van alles tussen...

Zoontjelief is beetje ontregeld moeten m nu in slaap gaan krijgen en normaal slaapt ie dus al uren en tillen we m zo over naar bed..

@caroline; zou zo ook iets voor mij zijn! Laatste tijd ben ik ook zo bezig dat ml nog wel eens boos wordt ook haha

Fijn dat t je t lekker los kon laten en kon genieten gisteravond!
    Langzamerhand zal dl ook aan de fles gaan wennen.. Miss vaker aanbieden.. Dan raakt ze aan beiden gewend..

Goodnight sweetys!

5. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Helemaal waar d, moeten de fles ook meer aanbieden, was er een beetje bij ingeschoten...
    Zl nog in slaap gekregen?!

Wat goed armande en lins!! Hoe gingen jullie nachten nu?!

Hier gisteravond ook clusteren... (Of hoe je het ook noemt...) 16.00 voeding en toen wakker tot volgende voeding (maar dat gebeurt steeds meer). Die was om 19.00. Maar bleef wakker en willen drinken. Had haar geprobeerd in bed te leggen maar werkte dus niet. Rond 21.00 andere borst nog gegeven en toen om 21.45 erin en ze sliep gelukkig. Wel weer een enorme lange ruk daarna tot gewoon 6.30!!!

Marlieeeeeeeehieeeeees!!!! Hoe is het meis?!! Hoop dat t goed met je gaat!!

Nog plannen vandaag meiden?!

Krul, heb je toen eigenlijk nog een luiertas gekocht?!

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Whahahahahaaaaa die caroline met dr lenzen!! :D

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @caroline, ze heeft gewoon doorgeslapen! Wat heerlijk voor jullie!
    Hier gewoon iedere 4u een voeding, maar dat geeft niet.
    Waren al blij dat t gister weer rustig was en ze niet zo huilde, vond t zo rot voor dr.... Vandaag lijkt t ook goed te gaan jeeeejjj

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijn Armande!

N wat goed Caroline! Denk Miss ook omdat zij echt Zelf kan bepalen hoeveel ze drinkt ze ook langer slaapt want waarschijnlijk langer vol?
    Miss zit ik er naast hoor maar zl had zo n bepaalde blik n houding na de borst, zo voldaan n zo tevreden, echt way to schattig
    Will never forget..

9. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Wat goed armande!!!!! Om de 4 uur is hartstikke goed! Wordt vanzelf langer die tijd.

Ahhh d, die blik moet je zeker koesteren!!

Pfff stress hier, dl weigert de fles nu echt... Vndg al 2 keer door ml geprobeerd maar een en al krijsen... Nu maar aan de borst en is ze helemaal tevreden. Echt lastig zeg! Eerst pakte ze de fles gewoon en dronk m helemaal leeg. Morgen proberen we het weer.

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Miss zijn er op t forum tips te vinden? Miss scheelt een andere speen? Een speen die t meest lijkt op de tepel of heb je die al?

11. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Heb idd al gegoogled en van allerlei tips gelezen. Hebben avent (speciaal voor naast bv) en difrax geprobeerd maar wil beide nu niet terwijl ze eerst direct beide flessen gewoon pakte... Komt vast wel weer goed, gaan de tips eens langs om te kijken wat we allemaal kunnen proberen (veel iig!).

Hoe is het bij jullie allemaal?! T is stil hier...

12. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @caroline ik had bij dl een speciale fles heet breastflow zodat ze niet verleerde om aan de borst te drinken.
    En bij zl had ik er eentje van nuby en eentje van tommi tippee (schrijf ik vast niet goed) ik zal ff linkjes opzoeken.

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dag meisjes!!
    Goede berichten hier over rustige lieve beebjes die ook lekker braaf slapen :D

Way to go Armande!!
    @Armande: fijn zeg dat je meisje een stuk rustiger is! Ze mag nog gwn elke 4 uur komen, geweldig toch al dat ze dat ritme goed te pakken heeft!
    Was nog vergeten te reageren op je luiers terugbrengen: is dat nog gelukt om t pak om te ruilen? Tuurlijk moet dat gewoon kunnen als je de bon nog hebt! Je hebt t toch niet open gemaakt?

@Caroline: oh wat fijn dat je t zo naar je zin hebt gehad! Knap dat je het goed hebt los kunne laten! Maar moet ook wel... je moet toch ook dingen samen blijven doen.
    Heb je nog iets geprobeerd wat de fles betreft? Accepteert ze het weer? Wellicht is het gewoon een fase even, aangezien ze ze eerder wel gewoon leeg dronk.

Nee ik had nog geen luiertas gekocht! Maar ik ben over een paar dagen jarig en heb er 1 gevraagd aan me ouders :D

@Linss: fijn dat de medicatie goed helpt! Schijnt best vies spul te zijn las ik van Kim (andere topic)

@Marlies: idd hoe is t met jeee??

@Dtje: tsja ik heb jou hier niet zoveel meer te vertellen he :D :p

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @krullie, vanavond eindelijk de pampers kunnen ruilen, het kon idd, maar omdat ik 1 pak gratis had (dankzij de tip van @lies met de voordeelkaart) wist ik t niet zeker. Maar heb nu dus twee pakken nr 2. Kruidvatluiers nr1 worden echt te krap!
    De overslagrompers had ik laatst gekocht bij de hema (dankzij jou) maar maat 56 is nog echt te groot voor ons popje. De lengte gaat wel maar de mouwen zijn veel te lang.

Vandaag ook weer een rustige dag thuis (ben pas vanavond naar de kv gegaan om te ruilen zodat ze niet mee hoefde) en ook nu heeft ze goed geslapen en weinig gehuild. Denk dat t ook door de behandeling van de osteopaat komt, daar waren maandag. Maar soms slaapt ze en liggen haar armpjes half in de lucht, dus niet ontspannen. Maar dit zal vanzelf beter gaan denk ik zo.

@krul, weet je al wat voor tas je krijgt?

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Moguh liefjes

Hoe is t vanacht gegaan bij jullie?
    Hier goed..
    Nog iets op de planning van t weekend?
    Hier komt VNV n vriendin eten n bridemaids kijken
    Hilarische film
    Straks nog f om pampers n pamperdoekjes n voeding
    Beter maar op voorraad hebben staan want gaat hard ;)
    Fijn dat j de luiers kon ruilen Armande!
    N goeie tips mbt die speciale flessen voor Caroline
    Heb m nog wel eens aangelegd toen n dat ging echt heel moeilijk
    Kon de tepel niet meer pakken n dat frustreerde enorm
    Uiteindelijk had ie m gelukkig..
    Nu zat er bij ons wel ff tussen natuurlijk dus zal bij jou ni zo ver komen als ie regelmatig aan de borst blijft..

Ik ga weer verder

Tot later n geniet van deze dag

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijn trouwens Armande dat dl baat lijkt te hebben bij de behandeling!

17. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Even een vraagje:

voeden jullie op vaste tijden? Slapen jullie baby's tot volgende fles of zijn ze ook eerder wakker of willen überhaupt niet slapen

De nachten gaan goed. Overdag is hier echter een drama. Wordt er gek van. Kan ze moeilijk bezig houden, enige wat helpt is de fles.

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@armande: fijn dat je ze hebt kunnen ruilen! Ik stop met de kruidvatjes, ze zitten hier bij de billetjes/beentjes echt niet goed, de poep gaat er zo doorheen.
    Heb nu Etos weer, bevallen ook goed, alleen nu nr2 ipv 1. Ben benieuwd. Anders blijf ik tocht echt bij de echte pampers denk ik.

Fijn dat je lieve schat baat lijkt te hebben bij de behandeling! Wanneer moet je weer?? Doe het maar lekker rustig aan!

Ik heb wat luiertassen doorgemaild :D
    Laat de keus over aan mijn ouders :p Ben benieuwd!

@Dtje: heerlijk bridesmaids, doe mij ook zulke heerlijke feestjes en dagen als ik ga trouwen :p
    Heb ik helaas niet voor het zeggen haha
    Heb je nog plannen voor morgen?
    Je moet hier je foto plaatsen van poeslief met je prinsje!

@Linss: ja ik voed op vaste tijden.
    7.00-12.00-16.00-19.30-23.00
    Dat weet ze ook, ze geeft het zelf aan als ik later ben, dan laat ze zich goed horen.
    Ze slaapt niet meer van fles tot fles.
    Ze slaapt van 23 tot 6 uur. Dan brabbelt ze wat, soms huilen en dut ze nog een beetje in tot 7 uur. Vervolgens slaapt ze weer tot uurtje of 11 en is ze een uur wakker (vaak badje) tot de fles van 12. Dan gaat ze weer slapen tot ongeveer half 4 en 16u de fles. Van 16 tot 19.30 is ze helemaal wakker, soms dut ze even in in de wipper of box.
    Daarna doet ze minidutjes bij ons op de bank tot de fles van 23.

Fijn dat de nachten in ieder geval al goed gaan! Je moet er niet aan denken om dan met ze te lopen!
    Miss zijn het even regeldaagjes want zo was het toch niet?

@Hier: vandaag vooral bijgeslapen na 2 dagen geleden 's nachts maar 4 uur te hebben geslapen doordat mn meisje niet zo mee wilde werken :p
    Zo typisch; als ik niets te doen heb overdag en bij wijze van spreken heel de dag in me nest kan liggen doet zij dat ook. Moet ik er om 6 uur uit omdat ik een afspraak heb, gaat ze vanaf 4 uur sochtends moeilijk lopen doen en weigeren te slapen...
    Ik word 28 alweer woensdag en kan helaas goed merken dat ik weinig slaap echt niet meer trek. Boehoe!

19. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi meiden!

@lins; hier slaapt ze tussen al voedingen wel even (meestal voeden, een op de arm, dan wat doen zoals box of wipper of wandelen en dan slapen tot de volgende voeding). Alleen idd tussen de middagvoeding rond 16.00 tot de avondvoeding rond 19.30 is ze meestal wakker. Maar bij mij geen vaste tijden met voeden omdat ik op verzoek voed.

@krul: ben benieuwd welke tas het wordt!! Wanneer ben je jarig?! NOG maar 28 zeg....!!!

@d: was t gezellig met je vriendin?!

@armande: hoe is je avond en dag nu gegaan met je meisje?!

Vanochtend heeft ml de fles weer geprobeerd, weigerde ze gewoon weer..!!! Toen na half uur weer geprobeerd en uiteindelijk dronk ze 50 cc (had expres niet meer in de fles gedaan omdat ik het zoooo zonde vind om m'n melk weg te gooien!). Daarna de borst gegeven. Morgen weer proberen.
    Verder vndg naar een kinderverjaadag geweest met dl (ml was werken) en dat ging goed ondanks de drukte. Nu ligt ze lekker te slapen.

Slaap lekker!!

Deel Deze Pagina