Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Alles goed hier!
    Snel bijgelezen maar t was een drukke dag gister en vandaag dus geen tijd gehad om me uitgebreid te melden ;)
    Meisje was weer overstuur (echt hysterisch) van 19-20:30u en ml was overwerken, maar we hebben t weer gered :D en iedereen is uiteindelijk lekker gaan slapen.
    En dat ga ik zo ook maar doen, want delaatste dagen ga ik echt pas tegen 12u slapen, dan een voeding ergen om 3/4/5 uur en om 6:30 begint de dag in huize armande. En hoe graag ik me dan nog een x zou omdraaien zl wil dan al vanalles.... Kan t vaak nog wel rekken hoor btje spelen op bed enz.
    Ik zou natuurlijk ook eens eerder kunnen gaan slapen
    Kom mezelf vanzelf tegen op deze manier ;)

2. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
  3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hello Ladies

Was ik ook weer ff

Kan t me helemaal voorstellen Armande
    Leuk dat j toch f komt schrijven
    Kon vanacht maar ni in slaap komen n toen was t al tegen tweeën n zl kwam al rond vier (half negen laatste uit) n toen rond 8 n gelukkig nu net pas
    Heb gelukkig bij kunnen slapen
    Gave tip Caroline
    Ga ik onthouden :D
    Hoe gaat t nu met t aanbieden van de fles? Hoeveel drinkt ze dan weg? Heb j al veel voorraad gekolfd?

Zl was gister al weer twee mnd
    Als j die filmpjes terug kijkt..
    Wat is ie dan veranderd
    Filmen jullie?
    Doe t te weinig n alleen op m'n tel muv de eerste dag. Kaartje is al vol

Fles is uit.. F laten boeren ;)

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lees nu j andere post..
    Wat fijn dat jullie er op tijd bij zijn n er veel aan te doen is n de peut er alle vertrouwen in heeft
    Dat ze hier maar snel de effecten van merkt
    Succes vandaag
    Hoop dat t Goed gaat

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @caroline, bedankt voor de link. Ik heb er al vaak naar gekeken maar vind t wat duur...hoewel t wel een handig ding is natuurlijk ;) we hebben t wel eens geprobeerd met een tijdschakelaar en een nachtlampje wat heel goed zou moeten werken...maar hij tikte...dus dat was niet handig. We hebben volgens mij nog een andere stekker liggen die geen geluid maakt.
    Op zich is 6:30/7:00 best normaal voor een peuter, alleen zou ikzelf wat eerder moeten gaan slapen haha.
    Maar ja als dl zo lang onrustig is (gister was t weer feest) dan ben je blij dat ze om 21u stil wordt en de avond kan beginnen ;)

Wat goed dat je al gelijk fysio en oef hebt gekregen! Wij gebruiken voor dl een wigje zodat ze netjes op dr zij blijft liggen maar een opgerolde handdoek zou ook kunnen.
    Verschoon je dr nu ook andersom? Best lastig he?
    Ik ga wel bij de osteopaat aangeven dat ze scheef hangt als we dr dragen (zowel met als zonder doek)
    En nu we t toch over de osteopaat hebben: "leuk" in de vorm van leuk-leuk ;) tis toch geweldig om zo'n stoere vent met zo'n klein babytje te zien hihi

Weet ondertussen niet meer wat ik aan iedereen wilde schrijven...sorry!

@lies, hmm geloof dat je laptop niet meer gemaakt kan worden...?
    @krul, heb je je tas al?
    @linss, hoe gaat t met je nieuwe schema?
    @D, ja we filmen wel ook van zl vanaf geboorte. Maar soms schiet t er bij in maar dan is t alweer een aantal weken verder, dat is balen want je kan t helaas niet meer terugdraaien ;)
    Ik word ook nerveus dat alles op de pc staat en ik zoooo bang ben dat we t kwijt raken (hebben back up op externe harde schijf hoor maar toch...)
    Bij zl zitten de filmpjes door elkaar en t is een werk om dat goed te krijgen...bij dl filmen we digitaal dus dat is makkelijker.

Gaan jullie nog wat leuks doen? Het is iig heerlijk weer!
    Wij krijgen kraamvisite! En weet je, dat is nog iets van een tweede kindje, de mensen lopen niet meer zo hard, bij zl hadden we veel kraamvisite net als ik bij jullie lees maar bij een tweede is t toch een stukje rustiger, helaas(vind t zo sneu voor dr)

@D had jij nog een kraamfeest oid? Of heb ik dat helemaal gemist?

Wij gaan even eten, fijn weekend!

6. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Jaaaaaaaaaa lappie is weer heel, maar ik kom werkelijk handen en voeten te kort hier. mannetjes vragen veel van mij en overdag is mama veelal alleen.

Mannetjes doen het overigens erg goed. ze groeien als kool en moeten woendag hun derde en voorlopig even laatste prikjes. Kinderarts en consultatieburo zijn meer dan tevreden. Ze slapen gemiddeld van 21.30 tot 4.00 en dan tot ongeveer half 7 a 7 want dan zijn ze gewoon klaarwakker. Hebben ze nog steeds op de zelfde tijd met voeden en das heerlijk anders ben je de hele dag bezig. Ze lachen nu breed uit en zitten tegen het schateren aan. Alles wat beweegt vinden ze prachtig en ze proberen al echt te praten.

Ze zijn dinsdag al 8 weken thuis en dat is op 1.5 week na al net zolang als ze in het ziekenhuis lagen. Het gaat allemaal zo snel. Ik ben me zo bewust van dat het ook heel anders had gekunt. Maar gelukkig zijn ze kern gezond en gaan ze richting de 4500 gram denk ik. Woensdag weten we het.

Verder zijn ze eigenlijk heel tevreden ( sorry voor de moeders die wel meer te doen hebben met hun kindjes, ik bedoel het niet verkeerd) maar ze huilen eigenlijk alleen maar als ze honger hebben of een poepbroek.

Helaas geen tijd gehad om alles terug te lezen maar ik zal mijn best doen tussen de bedrijven door om wat meer langs te komen!

Liefs Lies en geniet van het mooie weer meiden!

7. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Jaaaaaaa daar is lies weer!! Heb je gemist!!
    Super fijn om te horen dat het zo goed gaat en je mannetjes zo tevreden zijn, wat heerlijk!!! Moet jij trouwens ook binnenkort weer mrt werken aan de slag?!

@armande: is idd een erg goede tijd al van zl! Zeker! Maar ietsje rekken op je vrije dagen is natuurlijk niet verkeerd!
    Is t vooral s avonds dat je meisje jengelt?!
    Wij hebben idd ook zo'n wigkussen, wel heel makkelijk voor op d'r zij. Fijn zo'n leuke therapeut!!!! Hier een wat oudere vent 😕
    Morgen moet ik er weer heen. Merk serieus nu al n beetje verschil. Draait d'r hoofd al iets makkelijker en zakt iets minder in. De oef vindt ze super leuk om te doen (gelukkig!!).

Hier gaat t verder ook heel goed, blijft een tevreden meisje als ze idd te eten krijgt en aandacht. (Kijkt graag van zich af is erg nieuwsgierig!!). Nu op 5 voedingen met steeds iets meer ritme. Voeding 1 altijd rond 7 uur, de 2e rond 11 en daarna nog wel iets meer variatie, maar laatste altijd ergens tussen 19 en 20.30 uur.

Hier ook echt super lekker weer!! Krijg al best een kleurtje!!

Verder alles goed met krul lins en d???!!

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hi Ladies

Hier was t best fris vanmiddag
    Sluierbewolking ook dus ben de badkamer gaan poetsen n lekker gaan douchen n mezelf verzorgen in de trant van benen scheren (boehoe They are back :() n nagels lakken And so on

Jammer dat n tweede minder belangstelling krijgt
    Gaat toch nergens over
    Alsof t er allemaal minder toe doet
    Ben wel benieuwd hoe n tweede kindje voelt voor n mama
    Kan me bijna niet voorstellen dat wat ik nu voel weer ga voelen..
    Tot k hem of haar vast heb wellicht

Hier ook panisch dus druk ze steeda af
    Jammer genoeg weinig tijd voor t vullen van t album
    Ook veel alleen dus niet te doen

Geen kraamfeest gegeven
    Financiël werd t m niet helaas
    Zouden eigenlijk niks zelf hoeven te betalen
    Family thing
    Maar niks van gekomen :(

Fijn dat goed gaat liesj
    Doe ni zo mal zijn allemaal blij voor j zeker na zo n moeilijke start
    Heerlijk dat t ze zo goed gaat
    Voor jullie allemaal alleen maar fijn!

Hoe gaat t met de flesjes Caroline?
    Drinkt ze ze er al beter uit?
    Heb j al veel melk gekolfd?
    Had ik eerder gepost maar die heb j Miss gemist hihi

Fijne avond schatjes
    Zal nog n foto posten!

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Jaaa lies!!
    Geen excuses maken alsjeblieft! Zoals D al zegt je hebt t al moeilijk genoeg gehad! Trek t je maar niet aan als ik hier weer eens kom klagen over t huilen ;) ben echt blij voor je dat t zo goed gaat! En time flies !

@caroline, ook al zo goed bericht, fijn die regelmaat in je voedingen en fijn dat je al,wat verbetering ziet!
    Ben blij dat ik maandag weer met dr naar de osteopaat mag (nee nee gewoon blij voor mn meisje!) ze is ook vandaag weer heel onrustig zo zielig....
    Ik hoor dr steeds een huiltje en snikje geven, zolang ze niet compleet over dr toeren raakt (dat was nl met t eten net) laten we dr liggen. Fingere crossed dat ze langzaam in slaap valt...Please....

@D waar druk jij je foto's af?

Hier vandaag vooral heel veel wind...maar uit de wind was t heerlijk! Geen sluierbewolking gezien gelukkig! Maar die wind mogen ze van mij uitzetten ;)

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    @armande; fingers crossed weety
    Hier ook vaak als ik net wil eten of f wil zitten voor de buis

Dit is ook al weer de zoveelste poging om te reageren hihi

Ik druk af bij kruidvat. Jij?

11. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Thanks meiden!

Ik vroeg me af he? Ben al aan het googlen geslagen maar wordt er niet wijzer van of M misschien allergies voor poes is? Hij is best wel snotterig vooral in de ochtend, maar als ik internet mag geloven is dat pas vanaf 6 jaar te bewijzen?

Nee @caroline ik zit in de ziektewet. Tot november laten ze me met rust en dan wordt er verder gekeken. Ik heb ook geen werk op dit moment hoor maar nu ook geen sollicitatie verplichtingen of wat dan ook.

Zal de kinderen zo in de tummie doen. Vinden ze heerlijk!

Fijne zonnige dag meiden en geniet als jullie naar een festival gaan!

12. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Fijn marlies dst je voorlopig geen sollicitatie verplichtingen hebt, kan je optimaal van je mannetjes genieten!!
    Ik heb geen idee over die allergie.... Sorry! Wat ik wel weet is dat sommige kindjes gewoon sneller snotterig zijn en soms ook slijm in de luchtwegen. Hoeft niet perse echt iets te zijn maar heeft te maken met dat alles zich nog moet ontwikkelen en rijpen. Maar als je je zorgen maakt zal ik t gewoon aan je ha navragen!

Armande, is je meisje nog goed gaan slapen?! Fijn dat je weer naar de osteopaat gaat want het lijkt ook echt erg op het kiss syndroom bij jouw meisje (moet je maar eens googlen!!).

@d; flesjes gaan helemaal goed nu!! Gelukkig maar zeg. We geven haar nu wel elke dag of om de dag een fles en gisteren hebben we haar er zelfs 2 gegeven en dat ging ook makkelijk.
    Wij filmen ook steeds met telefoon. Maar prima toch?! Heb je gewoon altijd voorhanden, wel zo makkelijk!

@armande: wanneer moest jij nou ook alweer beginnen met werken?!!(ben echt nog een zeef...)

D en lins, is de spruw helemaal weg?!

Ohw wat een fantastisch weer alweer!!! Zit nu ff lekker in de zon tot m'n meisje wakker wordt. Wel lastig met wat je aantrekt vind ik hoor... Doe nu nog wel gewoon lange mouw omdat ze nu veel buiten is. En heb een te schattig wit zonnehoedje!
    Verder geen festival plannen. Jij marlies?!
    Hier eind vd middag vrienden die komen bbq'en 😃

13. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @ foto's: ik druk ze af bij webprint.nl. Echt goede kwaliteit, niet duur en ze worden verzonden.

O ja d, kolven gaat ook super, ik produceer melk voor een heel weeshuis. Zou t serieus aan andere kunnen geven. Dus al een lekkere voorraad in de vriezer, maar ik ben ook wel lui hoor en heb vaak geen zin om na t voeden nog wat te kolven...
    Maar als ik 2 borsten kolf heb ik binnen 10 minuten tussen de 250/300 cc. En dan zou ik nog door kunnen gaan maar dan zitten ds flesjes vol....

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wow Caroline! Heb jij geen ongelooflijk flinke memmen nu :D
    Zal ml wel leuk vinden hèhè :p
    Wat fijn zeg dat je zoveel melk hebt! En super dat ze de fles ook pakt nu!
    Hoe gaat t met de krampjes? Weinig last? Hoor je er iig niet over dus hoop dat t goed gaat allemaal!

Hier ook f lekker in de zon
    Weet nie voor Hoelang maar hoop toch nog wel ff
    Was n veelbewogen nachtje/ochtend

De katten hebben nu n ren he
    En gisteravond toen t al donker was wilden Ze nog ff buiten
    Ik t Luikje open gedaan
    Komen r twee ineens helemaal wild terug binnen
    Allebei in aanvalshouding en vals joh! Dikke staarten, scheve rug, haren overeind, grote ogen, dacht wat is er!
    Zat er n tijgerpoes tegen de ren aan met z'n neus te snuffelen
    Maar nu is een poes van mij zo geschrokken dat ze nog steeds in shock is en niet bij de andere twee kan
    Een heeft er niks van meegekregen maar werd ook aangevallen
    Ze sist gromt slaat der poten uit en is echt heel agressief en vals
    Ken der zo niet
    Ze is wel stress gevoelig dus arm kind heeft er echt last van gehad
    Ben er tot 01u mee bezig geweest, uiteindelijk ze in verschillende ruimten gezet.. Moest natuurlijk n kattenbak klaarmaken etc dus dat is leuk als je wilt gaan slapen
    Zl ook ineens wakker n overstuur dus maar een fles vast gegeven want de laatste was half acht dus na 6 u moet kunnen
    Toen sliep ie tot half Zeven en heeft erna niet meer geslapen
    Alleen maar brabbelen en aandacht vragen en toen ml uiteindelijk opstond voor werk (tegen tienen) ging die slapen..
    Werkelijk...
    Maar goed kort erna fles gegeven en mee naar beneden..
    Geslapen toen m'n ma er was met kalmeringstabletten vd dokter (ja zo erg is t met der gesteld!) dus kon k f douchen
    Poeslief was toen ik terugkwam al iets rustiger en heeft gelukkig gegeten
    Maar toen we 1 poes erbij lieten begon ze weer te sissen dus laat der maar ff
    Op internet gelezen dat t echt wel f kan duren..
    Ik kan er iig wel bij en ze laat me ook toe maar is erg op haar hoede

R na schoon gaan maken wat lastig ging omdat zl steeds huilde als ik ook maar f uit beeld verdween
    Maar slaapt nu gelukkig maar wel omdat de stofzuiger aan staat
    Wat n huishouden he...
    Maar alles f nu voor even rust en een zonnestraal
    Geen festival voor mij
    Vriendin komt eind vd middag
    Hier eten enzo, gezellig kletsen

T zou kunnen dat zl een allergie heeft lies
    Hoelang heeft ie t al
    Kan ook n verkoudheid zijn
    Weet dat ze iig veel niezen om zo hun neusje te reinigen want er zitten nog geen haartjes
    Toen zl hier verkouden was(snotterig)
    Heb ik m neus spray voor babys met zoutoplossing gegeven n
    Zo n pipetje gebruikt om snot uit zn neus te verwijderen
    Hebben ze bij de apotheek
    Als dat allemaal niet helpt is t Miss een allergie
    Zou even overleggen!
    Heeft ie ook rode oogjes ed?

En ja hoor t is wakker haha :D

Wordt vervolgd

Veel plz met de bbq caroline

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Spruw is trouwens helemaal weg Caroline!

16. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @d: echt ENORME joekels idd!! 3 cupmaten groter... Pfff voel me net zo'n p*ster, haha! Ml is zeer tevreden 😉
    Ahhhh wat zielig van je kat, echt traumatisch voor haar... Was t n wilde kat die langs kwam??! Is t zo'n gevoelig katje? Er zijn sprays ed te krijgen om de katten rustig te krijgen. Helpt echt! Spray je bv op de krabpaal en dan worden ze er haast verliefd op! Is op biologische basis.
    Fijn dat de spruw weg is!!
    Veel plezier met je vriendin.

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Echt Dtje he :D:D:D:D:D

18. sunshineS1976

#2138 sunshineS1976, 5 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2013
    Hahahaha :D

Ja ik hoor jou nooit over kleuren dame! :p
    Ook al hele dikke boeken volgekleurd??? :p

19. sunshineS1976

He lieve meiden!

Ik kom ook weer even gluren ;)

Weer veel te lang afwezig geweest, weer druk gehad! En de tijd vliegt!
    Chaotisch weekend achter de rug. Blij dat het voorbij is! Gisteren feest schoonmoeder van 16 tot 22 uur pff was doodmoe. En de kleine ook! Bijna niet geslapen van alle drukte. Maar zich gelukkig wel rustig gehouden.
    Vanmorgen is ons meisje gedoopt. Was een mooie dienst, de andere baby was hard aan het bleren (en wat galmt een kerk goed dan he!) en ons meisje sliep heerlijk, ook toen ze drie plenzen water op dr hoofd kreeg!
    Daarna familie en vrienden mee naar huis waar we buiten lekker met zn allen gelunched hebben. Was super en we zijn weer verwend met geld en cadeautjes alsof ze jarig was.
    Nu zijn we echt helemaal op! Kleine ook, is pas om 16u nadat iedereen weg was weer in slaap gevallen.

@Caroline: heerlijk al die pedagogische tips van jou :D (tijdklokje)
    Fijn dat je steeds meer een lekker ritme hebt! Fijn zo’n tevreden meisje!
    Lekker dat je een kleurtje krijgt. Het begint nu echt zomer te worden!
    Fijn dat flesjes geven nu helemaal goed gaat! Kun je met een gerust hart straks weer werken!
    En jezus was heb jij veel melk….echt fantastisch gewoon. Wat heerlijk dat je je meisje dit kunt meegeven!
    Lekker gebbqd???

@Armande: ooooh heb jij een leuke osteopaat?! :D Armande kleedt zich dus extra leuk aan en net even een tikkie meer make-up voor de osteopaat :p
    Fotooooo hahaha :p
    Idd heel leuk om te zien een man met een babytje !
    Kan het me wel voorstellen wbt kraamvisite dat het allemaal wat rustiger gaat. Een eerste is en blijft het meest bijzonder voor de meeste mensen… Idd sneu voor de beebjes die daarna komen hoor!

@Marlies: fijn dat poeslief weer op de been is!
    Nou meis fantastisch dat je boys het zo goed doen! Geloof je helemaal dat het druk is!! Fijn dat ze wel een vast ritme hebben. Zeker wenselijk met een tweeling!

Mijn meisje niest zich een slag in de rondte elke dag en heeft best wat eczeem. Ik vermoed ook een allergie door de huisparkiet :p Maar idd de ha vertelde dat dit pas vanaf een jaar of 4 met zekerheid kan worden gezegd, tenzij het echt hevig is. Bij ons is het wel even oppassen geblazen want het zit bij ons in de familie.
    Kan het btw niet iets van hooikoorts zijn?? Is nu ook nogal erg aanwezig in de lucht he. En idd kan het ook gewoon tijdelijk even iets zijn.

@Badderen: waar badderen jullie het liefste in? Ik gebruik de tub niet meer, niet meer te doen, ze jumpt er gewoon uit. Ze is echt niet te houden. Maar in het gewone badje groeit ze er ook al bijna uit. Ze vindt het zo leuk om heen en weer te zwemmen en zich af te zetten maar dan is het meteen al “doing” met dr hoofdje tegen t einde. Ik heb nooit om een bad in huis gegeven, maar nu vind ik het wel erg jammer dat we er geen hebben! Ga denk ik een flexibel opvouwbaar badje aanschaffen speciaal voor grotere kindjes.

@Dtje: hoop dat je een leuke aaf hebt met je dinnetje!!
    Wat een verhaal he over je diertjes!! Andere katten zijn ze zeker niet gewend omdat ze nooit buiten kwamen? Niet in een tuin iig. Het is nu natuurlijk open, alle buurtkatten kunnen even komen snuffelen als ze zin hebben. Sneu dat Nina zo van slag was! En vervelend dat jullie daar ook last van hebben gehad!

@kleding beebje: wel lastig met deze temperaturen wat je ze aan moet trekken he?? Is het niet te warm en is het niet te koud? Kunnen korte mouwtjes al?? Niet in de schaduw…maar in de zon mogen ze eigenlijk niet. En insmeren zie ik ook niet echt zitten. Vies spul. Mag haar niet vaak badderen dus.
    Ze sliep afgelopen nacht in een broekje en romper met lange mouwen, aankomende nacht ook maar weer denk ik. In de wagen denk ik haar buiten nog wel af met een wikkeldekentje.

Morgen een hele fijne zonnige dag meiden!!

20. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hihi Net een foto geplaatst van mij 1 dag voor de bevalling.
    Morgen probeer ik weer te kletsen hier.

Deel Deze Pagina