Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wauw Dtje... tekst is opgeslagen...prachtig!!!

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @D en krullie, bedankt meiden xxx

@D, prachtig! Dankjewel :)

Het is de rest van de dag heel goed gegaan, zijn niet weggeweest behalve naar de psz. Ze heeft ook heel veel gekletst en een paar keer een grote lach :)

Truste

3. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Wauw Dtje das mooi geschreven. Een vriendin van mij heeft een dochter met een beperking ik ga het haar mailen!

@Armande meid ik heb respect voor je wat is het zwaar af en toe he? Blij dat ze ook lacht af en toe! Knuf

Hier gister prikjes gehad en M is nu wat uit zijn hummetje. Iets verhoging maar wel lachen he?
    Ze gaan nu naar 5 flessen van 150 en mogen eind mei hun eerste hapjes!!! Begin met groente denk ik maar dat zie ik nog wel even. Ze wegen nu 4510 en 4545, niet te vergelijken met die van jullie natuurlijk maar voor hun doen is het super goed, en ze gaan nu richting maatje 62. Pfff moeilijk om al die kleine kleertjes weg te doen hoor.

Heb mijn fotoalbum hier leeg gehaald maar zal weer even wat nieuws plaatsen, nu eerst M tijd! J ligt nog heerlijk op 1 oor.

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hier Was het vroeg vannacht. Al weken niet geweest dat ze zo vroeg kwamen. Om 3.40 zaten wij beneden voeding te geven. Maar daarna was het gelukkig pas 8.30, ze zitten nu lekker te spelen. Laatste fles was 21.30.
    Meestal slapen ze tot 6-7 uur afhankelijk van laatste fles. De laatste fles is meestal tussen 20.00 en 22.00. Eergisteren had ik ze meegenomen naar mijn werk. Dat was waarschijnlijk zo vermoeiend dat ze na de fles van 19.00 lekker naar bed gingen en sliepen tot 5.00! Was wel een gekke avond zo zonder de kleintjes want normaal liggen ze altijd bij ons tot de laatste fles. Gisteren trapten ze er niet meer in om om 19.00 al naar bed te gaan.
    Ik heb via mijn schoonzus twee elektronische schommelstoeltjes gekregen. Eentje deed het niet meer, maar aangezien mijn pa wel handig is dacht ik dat hij hem wel kon maken. En ja hoor was gewoon los contact en toen konden ze allebei lekker schommelen. Zal zo foto plaatsen.
    Hier zitten ze de ene dag op 5 flessen en andere dag op 6. Ben Nu langzaam aan het ophogen zodat ze dadelijk naar 150 gaan.
    Zo leuk hier daan die brabbelt erg veel. Echt flink wat geluiden maken en ons nadoen. Sophie doet dat niet.
    Ik doe ze om de dag in bad. Die bos haar van hun is erg snel vettig.
    Heb gisteren twee dooky's binnen gekregen voor de kinderwagen. Parasol leek mij niet fijn en mama zei ook dat een parasol erg irritant is. Ga straks even die dooky uitproberen.

Het zonnetje schijnt hier mooi. Hopelijk blijft dat zo vandaag.

5. sunshineS1976

Yeeh!! Ben heel blij voor jou en je meissie!! Hoop dat het vandaag ook goed is gegaan!

6. sunshineS1976

Ha Caroline :D
    Daar ben je! Hoe is het??? Je was maar stil vandaag! ;)

7. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    En ik was weer weg 😉 maar ben ik weer 😄 druk dagje gehad dus alleen ff snel gelezen hier. Morgen een wat rustigere dag, zal dan weer effe reageren. Slaap lekker meiden!!! 😘

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    :D daar wordt ik blij van!

9. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @armande: fijn dat het goed was gegaan met dl. Gisteren en vdng ook weer?!

@d: mooie tekst zeg!!! Wauw!!

@marlies: al bijna eerste hapje, leuk leuk!!! Ben echt heel benieuwd wat ze er van vinden.
    Raar he dat sommige kleren gewoon echt niet meer passen.... Onze beebs worden groot!! En die van jou zijn ook echt goed aangekomen zeg!!!
    Hoe is t nu met m na de prikken?!

@lins: en bevalt de dooky bij jou?! Ik vind het heel fijn, enige nadeel is dat dl niet goed uit de wagen kan kijken wat ze juist zo leuk vindt...

@amande: nu 2 keer dat 30 days shred gedaan. Pfff best pittig nog, jemig heb echt geen conditie meer zeg!! Je hebt van haar ook poweryoga, ga ik ook eens uitproberen!

10. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @armands: hoe komt t dat je je polsen overbelast hebt?! Vervelend zeg!!!
    Hoe was t met je meisje bij de osteopaat? Nog over t kiss syndroom gehad?! Want het lijkt echt daarop!! Die baby's huilen vaak ook veel, gevoelig, reflux klachten en die voorkeurshouding. Bij mijn dl is het nagenoeg zonder klachten, alleen dat ze moord en brand schreeuwt als er iets over haar hoofd moet of haar armen (is dus pijnlijk, zielig...! Maar wordt nu echt al minder :))

Krul, lekker veel met je meisje aan t knuffelen???!!

11. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @fruithapje: de nieuwe richtlijn bij bv is om er met ongeveer 4 mnd mee te beginnen (was eerst met 6 mnd) dit omdat dit goed is voor de mondmotoriek. Dit wordt nu dus door alle instanties geadviseerd. Kk kijk gewoon tegen die tijd of ze er aan toe is, merken we denk ik snel genoeg.

12. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Geen idee, moet de dooky nog uitproberen. Ga straks even doen op de wagen denk ik.
    Hier ging de nacht weer goed. Waren pas 6 uur wakker en daarna om 10 uur. Vervelende is dat ze na de fles van 10 uur na een uur / 1.5 uur wakker te zijn geweest gaan slapen maar ook na 45 minuten wakker zijn en gek genoeg weer honger hebben. Heb het nu gelukkig wat kunnen rekken met badje en schommelstoel maar dat lukt niet altijd. Moet het toch even met consultatiebureau overleggen. Donderdag prikjes.
    Nu slapen ze weer lekker. Meestal dutten ze in de middag lekker lang. Dat is wel echt superfijn.
    Gaat steeds beter naarmate ze ouder worden.

13. sunshineS1976

#2193 sunshineS1976, 10 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2013
    @CB: fijn dat ze er zijn hoor zo'n bureau waar je advies in kan winnen maar het is niet zaligmakend. Met veel dingen kan ik dus helemaal niets; bijv het slaapprobleem hier. Laten huilen is hun advies, gewoon duidelijk maken dat ze daar hoort te slapen als ze moe is.
    Dat zal best maar als een baby van drie maanden krijst alsof ze vermoord wordt vind ik het niet normaal als je dr helemaal over dr toeren laat gaan.
    Dus een echte oplossing hebben ze ook weer niet.

@Armande: je pols overbelast??? Zou een brace niets voor jou zijn dan? Om erger te voorkomen?? Hoe is het vandaag met je meisje gegaan?

@Caroline: jaa ben veel aan het knuffelen...straks kan het niet meer :p Lekker dramatisch haha
    Hoop dat je een oplossing kunt bedenken wbt hockey!! Lijkt me dat je als moeder zijnde, zeker als je ook nog eens een baan hebt, ook niet elke zondag naar een training/wedstrijd wilt?? Moeten andere moeders toch ook mee zitten? Of ze nu wel of geen man hebben die er dan is. Of ben je een van de weinigen met een kindje?

@fruithapje: wisselend want sommigen zeggen dat 6 maanden wachten met andere dingen dan melk beter is... maar over het algemeen lees je dat je iets eerder moet beginnen, puur om ze eraan te laten wennen qua structuur en smaken omdat ze vanaf 6 maanden de voedingsstoffen ook echt nodig hebben.

@Hier: drukke ochtend gehad. Lekker wezen stadten, berg nieuwe kleertjes gekocht in maat 68. Ze heeft nu net maat 62 maar vooral broekjes gaan snel te kort worden. In 68 had ik nog niet echt veel liggen. Heb nu wel een voorraadje voor de zomer.
    Bij de etos ook ff vier pakken pampers gehaald, was ook een aanbieding, via de post kortingsbonnen gekregen.
    Bij de prenatal was een fotohoek opgesteld waar een fotograaf een reportage deed! Natuurlijk moesten we dat even proberen!! Zooo lieff om te zien hoe je beebje daar ligt en aan het lachen wordt gemaakt. Helaas deed ze dat alleen als de camera ff naar beneden was gericht *zucht*
    Fotoshoot was gratis. Donderdag kunnen we de foto's bekijken of er wat leuks tussenzit. Schijnen sowieso een gratis sleutelhanger te krijgen met een fotootje naar keuze.
    Wel echt heel gaaf om te zien hoor hoe ze je kleintje uitdagen en in posities leggen haha. Mensen in de winkel ook vertederend kijken. Veel "oooohss en aaaaaahs" gehoord ;)

Bij thuiskomt stopte de post voor de deur en werd de babybox van Felicitas bezorgd! Verrassing want dat wist ik niet dat ik die kreeg! Leuke box hoor!!! Hebben jullie m al?? Zitten echt leuke en handige dingen in!

Meisje is hier onrustig, weigert vanmiddag te slapen,veel huilen *diepe zucht* Ben zelf ook aardig moe en niet zo lekker dus ben er al snel klaar mee...

Vanaaf lekker voor de buis met xfactor.
    Morgenaaf mn verjaardag vieren voor onze vrienden!

Fijn wknd alvast lady's!!

14. sunshineS1976

Oh Caroline:

Die papjes kun je aanmaken met borstvoeding!!
    Op de achterkant staat hoe je het aan moet maken.
    Met 200ml borst- of flesvoeding!

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoi meiden,
    We zijn de hele dag op pad geweest, naar thomas trein :)
    Meisje deed t supergoed ondanks de herrie! Thuis wel een huiluurtje maar ja dat is niet gek!
    Slapen 's nachts doet ze ook goed, rond 21 de laatste fles en dan pas rond 5 weer. Jammer dat dit niet een paar uurtjes later is. Maar om nou om 23 wéér een fles te geven lijkt me geen goed idee. Ach nu kunnen we ten minste vroeg naar bed, dat is hoognodig hoor. Kom echt slaap te kort.... Geniet er nog maar van dat jullie na de ochtendfles nog even kunnen slapen!

Ik denk niet dat t t kisssyndroom is. Heb t niet specifiek met naam gevraagd maar zowel de osteopaat en t cb hebben gekeken naar hoe scheef ze kan zijn, maar niks bijzonders. Ze slaapt soms ook gewoon met dr hoofdje naar de andere kant en met aankleden geen problemen. Maar ik hou t wel in gedachten.

Mn polsen zijn overbelast door te dragen en vasthouden, dan krom ik mn polsen terwijl dat dan niet echt nodig is en dat is nu dus aan t irriteren. Ik draag nu soms mn skatebeschermer dat deed ik bij zl ook.

Meiden, jullie eerste moederdag komt eraan! Jiehooeee

16. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Al met al geen klagen dus met ons meisje :)
    We hebben best al aardig een ritme met zn viertjes en herkennen de huiltjes enigzins. Alleen het hele harde huilen en overstuur zijn is lastig, maar wie weet wordt dat ook ooit minder ;)
    Ook iedere dag nu een lach en wat kletsen, ml heeft t nu ook gezien :)

@linss fijn dat je die stoeltjes hebt! En nog fijner dat hij zó gemaakt was! Vinden ze t leuk? Dl vindt t soms oke soms vreselijk (alhoewel dan alles huilen is en ws niet aan t stoeltje ligt)

@dookie, ik maak een hydrofiele doek vast aan de wagen waardoor hij ongeveer net zo zit als een dookie ( volgens ml een heeeeuuul andere betekenis in t engels ;) )
    Als je soms aan t wandelen bent dan blijf je t parasolletje verzetten om je kindje uit de zon te houden. Met een dookie natuurlijk niet, maar dan zien ze ook niks. En als het heel heet is (jaja wie weet deze zomer!) dan doe ik de kap naar beneden voor frisse lucht en dan geeft t parasolletje wel schaduw (bv in de tuin)

@krullie, fijne verjaardag!
    Leuk die foto's! Ik heb van zl bij de v&d en de ah/c1000 laten maken, duur maar zoooo leuk!

Ik ga slapen
    Fijn weekend xx

17. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hier ook een goed ritme. Gisteren laatste fles 20.45 en vanmorgen weer om 6.30. Meestal worden ze rond 6/7 wakker.
    Daarna slapen ze vaak weer een tijdje en na die fles zijn ze een tijd wakker.
    Die stoeltjes vinden ze superleuk. Sophie valt bijna altijd in slaap en Daan vind het veel te interessante. Onze huiskamer is nu net een speelparadijs

18. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wacht maar tot ze groter zijn! ;) duplo, blokken, loopfietsje enz:p
    Hier ook zo lang geslapen! Om 21:00 laatste fles en pas om 7:30 werd ze wakker! Echt bizar lang. Ben blij te lezen dat jouw kindjes ook zo lang slapen, ze hebben helemaal geen nachtvoeding meer he?

19. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hier nog 1 nachtvoeding maar dat is prima. Ze liggen er om 21.30 in en dan tegen half 5 wakker. Voelt bijna als een volwaardige nacht. Punt is wel dat de ene soms nog niet wakker is maar wakker wordt als de ander uit bed gehaald wordt.

Wat betreft fruithapje zegt het CB hier dat je naar het kind moet kijken. Geeft het signalen af? Ze zegt ook je kan wel heel krampachtig 4 maanden aan houden maar het gaat hier wel om een kind en niet om een robot. Dus ja mijn mannetjes beginnen de signalen af te geven maar moeten even wennen aan het nieuwe fles schema 5 ipv 6 en dan gaan we proberen.

Ik wil eerst ook de babycook aanschaffen. Wil echt zoveel mogelijk vers en zo weinig mogelijk potjes. En zo'n babycook schijnt ideaal te zijn. Dus van de week maar eens even kijken.

Gister naar de tandarts geweest, pffff was nerveus. Was er na de bevalling niet geweest en ja ze zeggen elke zwangerschap kost je een kies, nou dan zou het bij mij 2 moeten zijn maar haleluja ik had niks dan een beetje tandsteen.

Vandaag een rustig dagje in de planning!

Morgen de eerste MOEDERDAG!!!! Hoe leuk is dat!!

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Moguh schatjes!

Inderdaad onze eerste Moederdag is bijna n feit :D leuk
    Van mijn moeder eerder al omdat ze ni kon wachten met geven n armbandje gehad met de naam van zl
    Jullie plannen morgen?
    Gaan morgen waarschijnlijk bij ml eten in de zaak

Fijn goede berichten over j meisje te lezen Armande
    Wow tot half acht! Las daarvoor nog n post met daarin t verzoek of t ni n paar uurtjes later kon..
    Verzoek n Zp draait Hahaha :D
    Vond zl t leuk met Thomas Trein?
    Hoe gaat t met m? Hoe vind ie t nu om n zusje te hebben?
    Hoop dat t snel beter gaat met j polsen, echt vervelend.. Lastig om ze te ontlasten want j hebt ze veel nodig
    Hopelijk geven die beschermers genoeg steun

Hier ook n goede nacht
    Half acht z'n laatste fles
    Sliep rond half tien
    En kwam pas half zes en half tien
    Na z'n eerste fles slaapt ie altijd na de tweede de ene keer wel de andere keer pas 1 a 2 u later
    Dat verschilt

Super dat die potjes ook met gekolfde melk aan kunt maken
    Jammer genoeg heb ik geen melk meer maar merk ook dat er heel veel voordelen zijn mbt t geven van kv n dat heeft geholpen in t accepteren ervan

Fijn dat t goed ging bij de tandarts lies! Kan me herinneren dat je t rete eng vond! Progress!

@krul; we appen! Right on this moment dus reageer f daar ;)

Deel Deze Pagina