Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Goodmorning Ladies

Weer beetje bijgetankt lins? Drukke dag heb j gehad!

Fijne avond gehad met ml Armande?

Is jouw ml veel aan t werk laatste tijd Caroline of lijkt dat zo
    Hier pampers maatje drie
    Had ze al eerder kunnen pakken dan ik had gedaan maar twee kon nog net
    Drie zit echt zoveel beter n met die baby dry kan hij ook Heel de nacht mee

Wat vervelend dat j zo last hebt van hartkloppingen
    Heb er geen last van
    Wel af n toe gehad in m'n zwangerschap
    Kan me ni herinneren of k dit had toen ik bv gaf
    Volgens mij niet..
    Vervelende klachten lieverd
    Kan me voorstellen dat j dan tegen de nachten op gaat zitten zeker als ml er ni is
    Denk alleen wel dat die angst t erger maakt
    Omdat j daarmee in zo n gespannen modus komt
    Kan t me voorstellen hoor..
    Goed dat j probeert te relativeren
    J moet jezelf echt toespreken dat t zo weer over is
    J zou voor j eigen gerust stelling t nog eens met de ha kunnen overleggen
    N filmpj stelt j wellicht ook gerust
    Ik denk als j vriendinnen t ook hadden t er goed bij kan horen
    Wellicht kun j op t forum hier nog meer over lezen of evt j vraag posten?

De uitslag is minimaal hoor
    Maar komt wel steeds terug daarom ben ik toch even gegaan
    Heel raar want we doen alles om te beperken
    Iedereen die m verschoond n dat ben alleen ik m'n schoonmoeder n een enkele x ml wassen hun handjes van te voren
    Gebruiken bij elke verschoning sudo
    de hydrofiele washandjes n doekjes waste ik op n gegeven moment niet meer met neutral, nu weer wel, n gebruikte andere doekjes van pampers als normaal dus daar zal t m ergens in zitten
    Gebruik nu weer doekjes van zwitsal en die geven geen last. Die van pampers zijn wel erg nat!

@ego; zl sliep om half tien tot 8u!
    Lag wel rond half een even te draaien rond half een maar dat was echt maar f en waarschijnlijk gwn omdat elke baby in z'n slaap beweegt en toen vanaf half zeven weer maar sliep bij ons in bed nog door tot 8u
    Nu hopen dat ie ontlasting heeft vandaag en we geven t weer VNV!
    Dit x niet met de papspeen want t liep er te snel uit, fles was binnen 10-12 min leeg en dat is echt te snel! Desondanks was t geslaagd!

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Armande: prachtige foto's!!
    Genoten van de quality time in de achtertuin met ml? :D:D:D

@Caro: nee sorry geen last van hartkloppingen hier. Lijkt me wel erg vervelend zeg :( En vooral eng, zeker als je alleen bent!! Misschien geen gek idee om er uit voorzorg even naar te laten kijken?

Ik heb grotendeels pampers, maat 3. Heb ook Etos luiers liggen, maat drie. Ook prima hoor! Ml is nogal van de goedkopere merken uitproberen :p 's Nachts sowieso altijd pampers, heb bij Etos soms het idee dat het broekje een beetje vochtig is...
    Heb net een maandbox aan pampers (45e) besteld bij Wehkamp, kan ik weer even vooruit!
    Ik vind het cool om een berg luiers op voorraad te hebben :p Is een tic aan het worden, hoe bizar wil je het hebben?! Heb voor twee maanden liggen nog nu haha.

@Linss: lekker geslapen? Werkse vandaag !!

@Dtje: toppertje die knul van jou!! Vanaaf weer lekkere rijstebloem!!

Fijne dag meiden!

3. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ik had een vermoeden dat ik deze reactie zou krijgen:D

4. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @D, misschien kan je uitproberen of t aan de luierdoekjes in t algemeen ligt. Dus de doekjes even niet gebruiken en steeds wassen met een hydrofiel washandje en warm water, goed afdrogen/deppen. Tis even wennen en je hebt wat meer was maar tis t proberen waard. (Wij gebruiken alleen onderweg/'s nachts/met haast doekjes en anders washandjes.

@luiers, heb net pak bij etos gekocht, voelen zacht aan, maatje 2. Heb geen etos in de buurt maar was nieuwsgierig :)
    Er zit ook n babyzegel op de verpakking, dat wist ik niet!
    Verder draagt ze sowieso maat 2 en overdag kruidvat en voor de nacht pamper. Maaaaar ook wasbaar, maar dan alleen overdag.

@caroline, ik heb ook wel eens hartkloppingen maar niet heel vaak. Ha legde t eea uit en dat stelde me raar genoeg ;) gerust genoeg. Maar als je er zelfs tegenop gaat zien dat je de nachten alleen bent, dan zou ik miss toch even langs de ha gaan. Miss dat je op controle mag en is er niks aan de hand of de ha kan je geruststellen zodat je weer lkkr kunt slapen. Je bent tenslotte ook vaker de nachten alleen!
    En hier verder geen ontzwanger klachten volgens mij!
    Alleen die verrekte beenhaartjes waren in mn zwangerschap toch een stuk fijner als nu :(

@hier, ml is vier nachten weg nu. Bah niks aan, maar ja t hoort erbij. Ik hoorde t ook pas twee dgn van de voren dus daar irriteer ik me dan aan. En nu net de eerste week met school dan was wat extra hulp vnml in de nacht wel fijn geweest.
    Meisje slaapt nl nog steeds niet door...zucht....soms een nachtje wel en dan weer een week niet. Laatst twee nachten achter elkaar maar dat was t dan wel weer...
    Lekker benauwd he buiten?
    Net ff bij de zeeman een uberschattig zomersetje voor dl gekocht met ijsjes erop :)

Thanks voor de leuke reacties op de foto's! Vind idd ook dat we een knap jongetje hebben :D enne nee hoor heeft ie niet zelf bedacht, ideetjes heeft mama van pinterest gepikt ;)

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Im glad you know me :D

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx krul!
    VNV doen we t weer! Hij heeft vanochtend gepoept!

Schattig setje heb je gekocht Armande! Leuk!

Hier ook weer volop haartjes op de benen.. Had wel weg mogen blijven!

Ja, vind zelf die doekjes wel fijn. Zeker die van zwitsal, zijn niet zo nat en erg zacht voor t huidje.
    Doe naast 1 x per dag in bad savonds ook met warm water alles even wassen ed
    Denk dat dat ook wel bijdraagt
    Hou t iig in m'n achterhoofd!
    Met n plaspamper is t wel te doen maar als ie heeft gepoept haha no thx

Vervelend dat ml juist nu weg Is! Komt eigenlijk nooit echt gelegen maar nu helemaal niet! Zou ook balen als ik t pas zo laat zou weten!
    Beste er maar weer van maken schat!

Ga f opschieten moet om twee u bij de tandarts zijn
    Bah
    De gaatjes die toen niet geboord konden worden worden t nu..

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @D, wij vinden juist dat poepbilletjes makkelijker schoon worden met een washandje, met doekjes blijf je t soms uitsmeren ;)
    Fijn dat t zo goed ging met de rijstebloem! Heerlijk een lange nacht gehad, hopelijk doet ie dat vanvond weer zo goed!
    Hoe was de tandarts? Ik moet ook terugkomen voor een gaatje, tussen twee kiezen in onder een vulling :(:(

@krul, hoe is t met je meisjes gehoor?? (miss heb je dat al gepost onlangs sorry als ik dat niet heb meegekregen)

Ach ja we maken er idd t beste van, ml komt vanzelf terug! Zal wel n cultuurshock zijn, hij is naar india (voor t eerst)

Ik moet ff verder, tot later!

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wow India! Gaaf! Wel echt heel wat anders! N heet! Benieuwd hoe die t heeft!

Ik haal met pamper zelf t ergste weg n dan gebruik ik de doekjes anders blijf j idd smeren haha

Weer terug van de tandarts
    Zijn n uur bezig geweest
    Eerst met m'n twee gaatjes n de controle
    N toen is er nog tandsteen n aanslag verwijderd n is m'n gebit polijst
    Spierwit zijn ze weer! :D

Wel moet ik binnenkort n kroon
    Zal wel gaan kosten
    Krijg n begroting thuis gestuurd
    Iemand enig idee?

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    He get een kroon..... Nee geen idee wat dat kost! Ben je aanvullend voor de tandarts?

@D/krul, ook zeemist? Hier komt en gaat t en koelt dan gelijk wat af dus dat is wel lkkr voor vannacht.

10. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @linss, hoe doen de twins het met dit weer? Zal bij jullie wel aardig heet zijn!

@caroline, merk je dat je meer bv moet geven nu? Volgens mij past je lijf de bv aan he met warm weer? Zoiets heb ik wel eens gelezen dacht ik.

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Armande: geweldig leuke foto's!! Prachtige kijkers heeft je zoontje zeg, in combi met zn haartjes...hartenbreker later!! ;)
    Haha en wat betreft de foto's;beter goed gejat dan slecht bedacht toch :p
    Erg leuk zeg, echt om in te lijsten! Wat een verschil he tussen die twee, zo'n klein poppetje en dan een grote stoere broer van 4! Terwijl dat eigenlijk nog helemaal niet zo groot is ;)

Ben benieuwd hoe de Etos je bevalt. Maat 2 is anders dan maat 3. Maat 1 en 2 sloten heel goed aan, in ieder geval hing er niet zo een "opvangzak" aan wat ik bij pampers wel bij dr heb. Nr 3 lijkt erg veel op pampers, maar wel iets kleiner heb ik het idee.

Ik pak ook washandjes bij poepbeurten. Anders blijf je toch vaak die gelige uitslag hebben.
    Ml in India, toe maar!! Niet leuk dat alleen zijn, maar kan me voorstellen dat het ook went na al die tijd. Alleen op het laatste moment is niet leuk nee. Gelukkig duren zijn dienstreisjes nooit zo lang!
    Dl vindt vanzelf dr ritme. Extra genieten van die nachten dat ze wel doorslaapt!

Met gehoor van mn meisje gaat het waarschijnlijk wel goed. De gehoortest werkt maar tot 8 weken, dus dat ging niet meer. En een betrouwbare gehoortest is pas bij baby's vanaf 8 maanden uit te voeren. DUs ik moet t gewoon zelf in de gaten houden, maar ik merk de laatste weken dat ze wel gewoon reageert. Ze was gewoon lui, vond het niet de moeite waard om te reageren of ze was gewoon wat langzamer ;)

Lekker dat briesje!! Hier minder helaas dan waar we vroeger woonden, dat was echt aan het water...nu wat verder er vandaan :(

@Linss: lekker gewerkt vandaag? Je hebt vast airco op je werkplek denk ik! Bij ons op school niet :(

@Caro: lekker gewerkt met die hitte? Vast ook geen airco??
    Voordeel dat je niet voor de klas staat nu...houd me hart vast voor morgen haha Denk dat ze niet vooruit te branden zijn!!
    Weet dat ik me nu al ga irriteren aan het gezucht en gesteun van ze :p "het is zoooo waarmmmm" (en in de wintermaanden: ooooh het is zoooo koudddd") *zucht* :p
    Alsof ik er geen last van heb haha

@Dtje: fijn dat je gebitje weer lekker op orde is!! Een kroon?! Dat is een neptand? Of? Ik heb geen idee sorry haha
    Volgens mij kost dat behoorlijk wat geld ja. Aanvullend?? Ik heb twee jaar geleden mijn complete tandartsverzekering weggedaan. Ik heb nooit wat, moest elke maand 20 euro betalen en kreeg maar 300e per jaar vergoed. Zulke dingen schieten niet op he. Houd me hart vast voor als ik eens een keer een kroon moet pff!

Hoe vonden jullie kindjes de warmte vandaag? Dl wilde vanmiddag niet echt goed slapen, wellicht te warm. Op een uitstapje na vanmiddag, heb ik dr verder binnen gehouden. Zo benauwd buiten. Ze werd ook echt wel wat rood toen ik naar buiten ging met dr en begon ook een beetje te zeuren.

12. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Even snel reactie op de luiers. Ik had de laatste tijd van ah maat 2. Die zijn nu echt te klein en heb nu kruidvat maat 3 (zaten in de luiertaart). Vind ze echt fijn. Pampers vond ik fijn in de Newborn versie, maar babydry vind ik rot luiers. Die had ik laatst 4 pakken van 64. Kleintjes kregen daar uitslag van, waren echt ruw vond ik.

Ik ga verder met daan want die zit te huilen.

13. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    En toen lag kleine madame op dr buik! :) best trots....!

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
  15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat goehoed!!! :D

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Volgens mij ben ik wel aanvullend verzekerd krul maar moet toch altijd nog wat bij betalen he..
    Je moet wel echt iets hebben wil je t er uithalen
    Even als met de basisverzekering..
    Maar goed.. What can we do ;)

Ja, t is n soort neptand om m'n tand volgend mij
    Weet ik t..
    Haha
    Zal t nog wel horen wat kost

Hier heeft zl 3 x gepoept vandaag en twee x een mondje terug gegeven en zl spuugt echt nooit..
    Bijna zeker te weten wel vd warmte maar idd door de zeewind was t goed vertoeven namiddag avond lekker gewandeld en het was goed te doen

Ben donderdag jarig n dan gaan ml n ik dagje ouderwets shoppen in Antwerpen! Savonds uit eten bij de Griek met m'n mama erbij..
    Lange dag zonder zl..
    Morgen krijgt ie voorlopig z'n laatste prikjes weer
    Lins moet ook he! Succes

Slaaplekker allemaal! Goede nacht!

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @D, denk ook van de warmte hoor! Weet dat zl dat ook deed en was ong ook zo oud en toen was t ook zo heet. Bij hem kwam alles eruit, lag in de box en t liep zo in zn oortjes. Als kersverse mama wist ik even niet waar te beginnen ;)

18. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hallloooooo ;)

Net naar de apotheek geweest mét machtiging voor de dieetvoeding van dl, morgen kan ik de voeding ophalen en ik neem aan dat de verzekering akkoord gaat. En zo niet, dan niet, ons meisje doet t er heel erg goed op! Kreeg net te horen dat t een wolk van een baby is en zij maar lachen naar iedereen :)

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx Armande voor je reactie
    Ik denk ook dat dat t was
    Verder ni meer gespuugd of iets

Ah dan smelt j he van zo n compliment!
    Zucht... Wat is t toch genieten!
    Hoop dat wordt vergoed!

Prikjes zitten r weer in! 7760 gram n 66 cm schoon aan de haak hihi
    De kinderarts vond m overduidelijk toe aan bijvoeding n mocht starten met pap in n schaaltje
    Dus naast de papfles 1 fles vervangen door pap
    Het was zooooo leuk om m bezig te zien! Hebben t gelijk gedaan toen we thuis kwamen
    Als ie ni zo moe was had ie vast nog meer op maar de helft heeft ie op in zo n klein half uurtje
    Hij zat lekker te smakken n tongetje hele tijd op n neer!
    Ging echt goed dus hij was er wel echt aan toe
    Heb net nog n flesje 120/4 gemaakt omdat ie niet alles op heeft
    Zo heeft ie toch z'n fles op
    Laatste fles VNV is dan ook n papfles
    Mochten ook starten met fruit
    Dit kan goed samen met de pap ivm laxerende werking
    Mocht t nodig zijn ivm evt verstopping of moeizame ontlasting
    Mij adviseren ze dus eerst fruit ipv groente
    Ga me er f verder in verdiepen
    Start nie eerder dan volgende week
    Wil t rustig opbouwen
    Vind zo f genoeg!

Ga m ff verschonen
    Tot later Ladies

Lins hoe gingen de prikjes bij jouw kindjes?

20. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Zo D je mannetje is echt een flinkerd zeg! Zie je, hij loopt gewoon wat "voor" (positief bedoeld hoor) en t kan daardoor dus geen kwaad om al te beginne met t eea. Fijn hoor want voor hem prettiger als hij er idd aan toe is.
    Ik las vandaag dat nutramigen (dl dieetvoeding) lichter verteerbaar is, vandaar dat ze nog komt om een nachtvoeding. Ml wil liever nog even wachten tot vlgde week met rijstebloem toevoegen, ik denk dat t voor haar voor de nacht wat fijner is, want soms is ze echt moe en drinkt ze de fles niet eens leeg.
    Mag ook stoppen met jbpm, dit gaat tot nu toe goed. Ze geeft wel wat terug maar niet extreem veel.

Ik zou zelf met groenten beginnen omdat dat minder zoet is als fruit (beh wortel dan) want ik denk dat t anders "zo tegenvalt" als je na fruit groeten gaat leren eten.

Ik moet nog even navragen of we tot 6mnd flesvoeding gaan geven en dan pas beginnen met groenten, ik denk van wel. En dan wel af en toe pap denk ik.

Deel Deze Pagina