@armande; kwijlt al best lang, niet iets van de laatste weken zeg maar Wel wit tandvlees gezien ook in t midden boven n onder Maar hoe voel j t? Moet t echt scherp zijn dan ofzo, kartelig? Ja wist ik vd bloem, al voor ik t gaf. Maar toen zl ineens niet meer doorsliep maar aan de max zat kwa flessen wilde ik t toch proberen Pas na 2 wk kreeg k de indruk dat z'n darmen er last van kregen maar t gaf vnml onrust Sliep juist totaal niet lekker erop, met n paar uitzonderingen Toen ik stopte ging hij ook ineens naar vier flessen van 200 om de 4u dat onrustig slapen kan op hebben samengehangen met t feit dat ik om de 3/3.5u flessen ging geven om ze voor hij ging slapen voor de nacht in te krijgen Hij wilde vroeger slapen maar kon nog nie zonder die laatste fles Nu krijgt hij ze vanaf 7.30 om de vier u Enkele keer half u tot een uur later omdat ie iets later komt Tussen de eerste en tweede fles krijgt hij fruit en tussen de derde en vierde groente Soms is t fruit ook tussen de tweede en derde omdat hij nog lang slaapt na z'n eerste fles Vandaag heeft ie verse meloen op! Ging er lekker in Wel waterig na t staafmixen Kreeg als tip liga erin te verkruimelen Vanaf 4 mnd mogen ze dat ook. Maar ook ben ik bang dat t verstopt Geen idee of t hetzelfde effect heeft als bloem Ti's gwn idd zoals krul zegt kwestie van proberen en kijken hoe t valt Biedt VNV t hele potje worteltjes maar aan wordt ie weer wakker voor fles dan de dag erna die van olvarit We komen er wel Wil gwn t allerbeste voor m De combi van wennen maar minimale last
@krul, ik doe olie op dr hoofje en laat dat de hele nacht erop, de volgende dag kan je het met een ansichtkaart er zo af krabben, klinkt n btje gek maar t werkt wel. Wauw wat n superschema! Wil ik ook! Maar dan vooral omdat ze nu al twee weken dus raar drinkt en vandaag ook n potje ervan maakt (tot nu toe) echt zo balen. Ook voor haar want om 11:49 had ze ineens weer honger (t valt dus niet in te schatten momenteel) en om 12u ging de school uit, zucht, dat is dus drama, kiezen tussen twee kindjes. Ze slaapt nu en zo moet ik dr meenemen in de auto.... T zal wel een fase zijn, maar wel sneu nu ik dus niet altijd "tijd" heb voor dr...bah niks aan... @D het voelt hard aan, soort hard randje btje wittig soms en na een tijdje voel je n puntje. Jouw mannetje is naar mijn idee best snel dus ik zou er niet vanop kijken. Ken n jongetje die voor zn 1e verjaardag al zn tandjes en kiezen had!! Ik moet gaan ladies!
hoi meiden, even vanaf mijn werk (heb mezelf maar even een pauze gegund, aangezien ik net tijdens de echte pauze een gesprek had!). D, wat lastig toch elke keer met zl.... Wat zou het toch zijn? Gevoelige darmen? tandjes? honger? ...... Tandjes zijn wel vroeg, maar zou wel kunnen. Dromen zou wat betreft dat krijsend wakker worden kunnen, of dat hij idd ergens van geschrokken is (kan best iets zijn wat voor jou onopgemerkt blijft maar hij wel mee krijgt). Wat ik je wel kan adviseren, is bepaalde dingen op te schrijven en bij te gaan houden zowel wat betreft het eten als het schrikken. Zo kan je misschien zelf uiteindelijk erachter komen wat er elke keer aan vooraf is gegaan en ontdek je een bepaald systeem wat werkt. Lijstjes voor vakantie zijn errug handig! Ik heb ze hier ook op de pc voor de verschillende soorten vakanties. Nu idd met dl eraan toevoegen (staan ook lijsten op internet, maar das vast al bekend!). Ik hou van lijstjes, geeft me het gevoel dat ik tenminste niet iets ga vergeten. Armande: wat een mooi gewicht en lengte zeg!!! Wat doet ze het toch goed, fijn!! En ik snap dat je vndg niet de prikjes doet ivm de kinderarts. Ben benieuwd wat hij/zij zegt (idd over die tong toch?!). 5 voedingen is al heel erg goed vind ik hoor. 4 is ook best wel weinig! je merkt vanzelf wanneer ze daar aan toe is en wat krul al zegt, misschien wel straks als ze ook andere hapjes krijgt! Ik zit sinds eind vorige week op 4 voedingen. Op mn werkdagen krijgt ze 2 flessen van 220 cc en de rest natuurlijk de borst. De laatste voeding, rond 19.00/19.30 krijgt ze 2 borsten, de andere voedingen altijd maar 1, want daar is ze altijd tevreden mee. Ik heb ongeveer hetzelfde schema als krul qua tijden, voed nog wel beetje op verzoek maar probeer het wel rond die tijden te geven.
O lieverd je hebt er maar druk mee! Lijkt me echt lastig want je kan t niet f verdelen zo van k geef fles ga jij om zl.. Hoop dat ze snel in n ritme komt die goed combineert Ze doet iig wel der best, klinkt alsof ze aan t regelen is.. Ze heeft iig snachts al n fles minder he Duim voor jullie! Mooi gewicht en lengte! Ze doet t goed! Wordt al n flinke meid! Succes bij de kinderarts!
Goed zeg ook Caroline! Top! Ja klopt zodra je met bijvoeden gaat beginnen gaat dat vaak samen met een fles minder Zl gaf daarmee aan dat hij er echt klaar voor was en dat gevoel had ik al! Hoop dat die vanacht gwn lekker doorslaapt Goeie tips Caroline n Armande zal straks eens voelen! T zou idd snel zijn maar t kan dus wel.. Ik hou ook van lijstjes, geeft rust n overzicht! Leuk dat je in je pauze f kwam kijken J hebt gelijk dat j nog f pauze nam, pauze heb j nodig!
armande, het blijft idd lastig met een schoolgaand kind, die moet toch echt opgehaald worden..... Tja, ligt ze net te slapen moet je haar wakker maken. Is het niet mogelijk om een babyphone aan de buren te geven, zodat je haar kan laten liggen en je snel je zoontje kan ophalen? of is dat te ver weg of heb je geen buren waarmee je dat zou kunnen afspreken?
dtj, leuk ons onderschrift he?! 4 maanden!!! jee wat gaat dat snel...! het kan zeker wel hoor wat betreft tandjes, er zijn zelfs kinderen die al met een tand worden geboren! Zeker als je zegt dat het wittig is, want bij dl is het gewoon allemaal nog roze, nog niks te zien (ben ook wel blij ivm bv...brrrrr meot er niet aan denken dat ze een tandje krijgt en zal bijten!! Nu af en toe draait ze haar hoofd om omdat ze zo nieuwsgierig is en doet dat met tepel en al...!)
Las idd dat vanaf 4 mnd ze ook gaan dromen Zou ook echt kunnen en hij was ook echt erg moe toen die gisteren ging slapen Dutje overgeslagen zeg maar
haha, moet je ook maar net weten! lijkt beetje op roos, wat gelig en kan zich als een 'berg' vormen op het hoofd van de baby!
Auw! Dat zal idd zeer doen met tandjes haha Weet nog wel dat t al zo zeer kon doen zonder die tandjes Alsof ie ze eraf beet hihi
Ik hou ook van lijstjes idd! Ben altijd wel van het organiseren...wil alles regelen en vooral niets vergeten! @Caro: mooi voedingsschema ook!! Goeie drinker je meisje!! Je hebt haar nog geen papfles gegeven he met bloem? Ga je dat doen binnenkort? Ze doet het ntl wel echt prima op die laatste voeding! @Armande: ooh wat moeilijk zeg dl en honger op het tijdstip dat je zl van school moet halen Lastig met die schooltijden. Het is sowieso lastig denk ik als een nr 2 komt. Die moet gewoon meedraaien met het gezin en het schema dat er al is natuurlijk. Maar als er dan ook nog aan schooltijden moet worden gehouden maakt het dat wel extra lastig. Sterkte ermee hoor... troost je, het gaat vanzelf over en vanzelf soepel lopen... Alleen nu is het erg moeilijk idd Wit tandvlees: aaii dat zie ik hier bij mijn meisje ook al, vooral beneden! Nee he? Ik ben er nog niet aan toe dat ze tandjes krijgt...eerst nog ff pijnvrij op vakantie ajb en ik wil nog geen slapeloze nachten! Hoewel ik die slapeloze nachten misschien maar beter in mn vakantie kan hebben dan wanneer ik straks weer aan het werk ben... @D: heerlijk die meloen!! Goeie tip ligakruimels! Je hebt toch ook wel liga's met vezels ivm verstoppen?
Eindelijk!! Het is er van gekomen! Ik heb mijn bevallingsverhaal opgeschreven en geplaatst onder weblogberichten! In twee delen, ik ben nogal lang van stof Dus als jullie tijd hebben, ga je gang!
@Armande: hoe was het bij de kinderarts? Bedankt voor de tip wbt berg verwijderen. Had het ook gelezen op internet idd en mn schoonma zei het ook. Toch vind ik het erg eng om te doen. Ben bang dat ik dr hoofdhuidje beschadig omdat er toch ook nog wat eczeem zit. Gelukkig is de berg al stukken minder. Hoop dat het met zes maanden vanzelf weg gaat. Evenals het eczeem
Zo meiden heb alles teruggelezen. Poe er is te veel geschreven dus ga niet overal op reageren want dat lukt me gewoon niet. Heb het zo druk en doordat het vakantie is, is het om zo druk op het werk. Leuk armande een mamafiets. Ik wil graag als ze wat groter zijn een bakfiets kopen. Lijkt me wel leuk af en toe lekker op de fiets. Babyzwemmen is hier ook vrij prijzig en altijd doordeweeks haha dus dan kan ik nooit. Gaan waarschijnlijk in mijn vakantie keertje naar zwembad hier in de buurt samen Leuk caroline een nichtje erbij (klopt toch higi ben het dus alweer kwijt). En wat erg van je vriendin dat ze ivf moet gaan doen. Poe lijkt me zwaar Wat betreft hapjes zijn broccoli en banaan favoriet. Daan eet al flink door. Sophie verschilt heel erg. Ze zitten hier de ene dag op 5 voedingen en de andere op 4. Ik geef ze wel steeds verschillend fruit en groente. Vandaag hebben ze peer gehad dat ging er ook goed in. Sperziebonen vinden ze niet heel erg lekker. Worden jullie kindjes ook al te klein voor het badje? Daan komt gewoon met zijn voeten tegen het eind. Vind het echt krap worden. En toen was ik alles wat ik wilde zeggen kwijt. Poe heb het ook zo druk. Ben blij als het donderdag is. Krul jij gebruik toch ook difrax? Ik had een klacht ingediend omdat er twee flessen kapot gingen en kreeg gewoon twee nieuwe thuis. Merken jullie ook dat de kleintjes minder huilen? Ik heb het idee dat het steeds minder wordt. Vooral in de avond gaat het steeds beter slaap lekker meiden.
Alles is goed met ons meisje!! Arts heeft geen bijzonderheden gevonden en noemt haar een gezonde mooie baby Ook zijn bepaalde syndromen uitgesloten. We worden binnenkort nog wel ff teruggebeld omdat ze t nog voor de zekerheid "inde groep gaat gooien" but so far so good! Blijblijblij Vanavond ook 1e hapje gegeven brocolli, geen probleem, ze vond t lekker! Pas toen ze genoeg had gehad begon ze vies te kijken, foto's volgen. @krul, t viel me ineens op dat je twee weblogberichten hebt staan! Ga ik zeker eens lezen! @slabber, ff tipje wb de worteltjes. Bij de wibra hebben ze wel eens slabbers van badstof met mouwen eraan, zijn erg handig! En nog handiger zijn de slabbers van silly billy junior slab - Anyslab heeft een uitgebreide collectie slabben Deze zijn van fleece en kan je zo onder de kraan uitspoelen en alle vlekken gaan eruit, ook wortel en spaghettisaus etc. Erg handig op vakantie! Tip van de dag Wilde nog meer zeggen maar ben t ff kwijt...wordt vervolgd....
Foto is geplaatst! Wat jullie kunnen, kan ik ook @berg, is idd een soort roos, tis dikker en gelig. Ik had t eigenlijk niet eens door dat ze t had, ik zag een paar schilfertjes en toen ik goed ging kijken zat dr hele hoofdje aan de bovenkant vol "geplakt" Maar met olie en een kaart was t zo weg! Krul, denk niet dat je dr huidje kapot maakt hoor, anders doe je toch n klein stukje? Of gewoon laten zitten, kan ook! Hier gaat t gepaard met haaruitval, had zl ook rond de vier maanden, bijna kaal en berg! Daarna een mooie kop haar ervoor teruggekregen Viel me gister ineens op dat haar wimpers nu donker zijn, mooi!