Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ga maar lkkr genieten D, zal je goed doen even wat afleiding!

Ik bedacht me dat de groenten best gaar moet zijn wil je het fijn kunnen krijgen, dus denk ik dat wanneer je stoomt de vitaminen er inblijven. Armande-logica ;)

Wij hebben geen staafmixer en als dit goed gaat en me bevalt dan ga ik er ook geen een aanschaffen.
    Straks met 6 mnd gaan we toch aan de rapley :)

Handig caroline van die ijsblokjes! Dat is dan wel een afgesloten bakje toch? Ik kon die vandaag niet vinden dus heb ik maar gewoon deze genomen. Bovendien moet er nog een tweede vriezer bijkomen, dan kan ik ook meer invriezen.

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Oooh wat een goeie tips hier!!
    Slabbetjes! Geweldig Caro, ook bedankt!!

En groentehapje maken Armande; stomen en een zeef! Thnx!! Ik heb ook geen staafmixer, alleen een blender maar dat wordt m niet!

De oogjes kunnen nog van kleur veranderen toch tot ongeveer een jaar dacht ik?
    Hier heeft dl felblauwe oogjes. En die houdt ze ook wel, wij hebben ook blauw. Iedereen zegt het meteen; wat een mooie oogjes ze heeft!

@Fruit: gisteren mee begonnen, rond 10.30 uur. Maar ze moet het niet hebben. Heb peer twee keer aangeboden maar ze vindt het echt helemaal nix. Proeft wel goed, maar trekt echt een heel vies gezicht en vervolgens gaat dr mondje niet meer open.
    Morgen banaan. Hoop dat dat er wel in gaat. Daarna gewoon nog een keer peer.

@Armande: wat een dilemma zeg dl die lekker slaapt en zl van school halen of m brengen. Kiezen tussen twee kwaden dan. Ik weet niet wat ik zou doen als ik nog een kindje erbij zou krijgen. Ik kan me nu niet indenken dat ik haar alleen zou laten, al is het maar even. Je weet het nooit en ook al is de kans klein, er kan altijd iets gebeuren. Inbraak of brand... maar ook jij kunt onderweg opgehouden worden door een ongeval of weet ik t wat... wie weet dan dat je meisje alleen thuis is als je bijv. geen id of telefoonnummers bij de hand hebt?
    Ik draaf misschien een beetje door haha maar het kán.

Fijn dat je mn verhaal leuk vond! Ik ga het uitprinten en in dr plakboek plakken. Zo leuk voor later. Moet je ook echt doen! Wil het graag lezen! Van begin tot eind! En ook hoe je je voelde en wat er gebeurde en wat je dacht enz! Zo leuk!

Is ml thuis nu? Of weer op reis? Is hij weer helemaal opgeknapt? Volgens mij is het virus jullie wel bespaard gebleven he!

@Linss: aah vreselijk die migraine! W heeft het ook en ben toch blij dat ik het niet heb, want als ik het zo allemaal hoor is het echt vreselijk. Hopelijk vandaag genieten van je vrije dag! Heb je nog iets leuks met de twins gedaan?

@Caro: nou je bent druk in de weer zeg met hapjes maken enzo :p Geef je haar ook elke dag iets anders of een paar keer achter elkaar dezelfde smaak? Handig zeg die hapjes invriezen in ijsblokjesformaat! Geweldig die tips hier!

Oh apart he dat die oogjes kunnen veranderen! Jij hebt ook bruine ogen toch?

Ga jij ook nog je bevallingsverhaal opschrijven? Ben ook echt benieuwd naar jullie ervaringen!

@Dtje: fijne dag vandaag meis!! Geniet er van ff lekker eruit zijn en lekker eten!

@Hier: volgende week donderdag gaan we weg! Eerst naar Twente, naar een hotel. We gaan daar met dl nog even langs wat familieleden die we niet vaak zien. De volgende dag dan door naar Duitsland. Ik ga morgenochtend de stad even in om nog de nodige dingen te shoppen voor de vakantie. Dat komt er anders niet meer van want de komende dagen staan vol met feestjes en andere leuke dingen!

Fijne dag meiden!

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    T was niet zo n succes want ondanks dat ie heel de weg heeft geslapen was hij daar moe en jengelig

Heb er zelf dus niet echt van genoten :(
    But what can u do

Ga deze dagen lekker thuis blijven, alleen Smiddags even wandelend dat vind ie heel leuk

Wat betreft oogjes; moet t terug zoeken maar rond de 12e dag werd ie ineens wakker met donkere oogjes
    Kan dus ook heel snel gaan...

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe is t met iedereen?

5. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    hoi meiden!

Hier weer lekker weekend! Geniet er zooooo van dat ik telkens 4 dagen vrij ben. Nog maar 2 weken en dan lekker vakantie. zie ik ook wel naar uit hoor! Het werken is wel echt heel leuk maar ook druk. En daarbij gaat het kolven niet altijd naar wens....Komt gewoon omdat je dan zo in de werkdrukte zit en dan moet je in je hoofd helemaal omturnen om veel melk te produceren en dat lukt gewoon altijd niet. En daarbij is het in de middag altijd lastiger omdat je dan sowieso wat minder produceert. Al met al lukt het me dus niet elke dag om genoeg te kolven waardoor ik dan soms nog in de avond moet kolven.... bah! Of ik moet 3 keer op mn werk wat korter kolven, dat hoorde ik van collega's maar dt is zo lastig in te plannen. Nah ja, nog maar 2 weken en dan vakantie en daarma zien we wel weer verder hoe het gaat!

Apart idd dat de ogen van kleur veranderen. GRappig D dat het bij zl ineens heel snel ging. Het kan idd tot een jaar duren. Hier heeft ml blauwe ogen en ik bruin/groen. Maar het lijkt nu bij dl echt ricthing bruin te gaan.

D, wat balen van je avond gisteren, dat heb je dan dus soms he?!

ohw, dl wordt wakker! kom later nog terug!!

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lastig met dat kolven he
    Kan me voorstellen dat t schakelen lastig is
    Miss toch proberen die tips van je collega's te proberen
    Al is t maar n week
    Zo blijft je productie goed op dreef denk ik
    T loopt zo lekker! Je hebt veel melk! Zou zonde zijn als je door je werk straks minder kan geven en t Miss moet afbouwen
    Bij mij ging t zo snel!

Ga fles maken!

7. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    lief van je D! ik wil het ook nog echt niet gaan afbouwen dus idd wil ik wel voor elke dag genoeg kolven en als dat niet in 2 keer lukt moet ik dus nog een keer kolven!

weer ff ego.....gatver de gatver zie gewoon net dat ik wat bloedverlies heb....grrrrrrr :x dat is NIET de bedoeling nog tijdens de bv.... Ik hoop ZO dat het niet echt gaat doorzetten. Want doordat ik wat verklevingen heb/had heb ik altijd erge buikpijn tijdens de ongesteldheid en leef ik op combi paracetamol en iboprufen. Maar dat mag wel tijdens de bv maar moet je zo min mogelijk gebruiken :(
    En daarbij heb ik dus hormonale migraine, altijd in de week voor de ongesteldheid of de eerste dagen heb ik meer kans op migraine. Daar zit ik dus nog helemaal niet op te wachten. Maar goed, er is nog hoop dat het niet doorzet!

Lins, hoe is het nu met jou??

Krul, lekker aan het genieten van je vakantie?!! Jammer dat dl fruit gisteren niet lekker vond, maar gewoon nog een paar keer aanbieden of ander fruit en dan komt dat vanzelf!

8. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    vraagje: hebben jullie beebs al een keer tv gekeken? Ik was gisteren bij mn vader en zijn buurvrouw heeft een zoontje van 1,5 mnd ouder dan dl en die zet ze gewoon zo een uur in de wipper voor de tv.... :(
    Misschien ben ik wel een beetje teveel van de regeltjes, maar ik ben echt tegen de tv bij kleintjes. Als ze straks ouder is, ik echt even wat moet doen (bv koken oid) dan misschien zou ik haar er even voor kunnen zetten, maar in principe niet. Ze kunnen hun hele leven nog voor de tv hangen. Genoeg andere dingen te doen!
    Maar goed, nogmaals, ik ben hier dus best wel stellig in (ml ook) ..... Er is natuurlijk een groot verschil tussen even voor de tv en de hele dag! Dat laatste is gewoon echt slecht....
    (en dan heb ik het dus niet over dat je zelf de tv aan hebt en ze wat meekrijgen hoor, want dat gebeurt hier soms natuurlijk ook, maar ik heb het over echt ervoor zetten! En dan dus ook niet even, maar echt meerdere keren per dag zo een uur!)

9. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    D, heb je gisteren zelf nog het groentehapje gemaakt?

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O nee he Caroline! Hoop t ook nie zeg! Zit je zo niet op te wachten ntl! Duim dat t mee gaat vallen!
    Je wilt ntl t liefst niets gebruiken!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja maar uiteindelijk potje gegeven want durfde t niet te geven omdat ik nou niet wist waar die last van had
    Z'n buikje of vermoeidheid
    Dacht Miss dat n potje wat milder zou zijn
    Weet t soms niet meer oh
    Z'n ontlasting is zo dik elke x
    Wordt vanmiddag terug gebeld ha

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Eerlijk gezegd wel elke dag even maar probeer t zo veel mogelijk te beperken ntl
    Ik kom anders echt de deur niet uit als ik alleen ben want zl vermaakt zich met alles maar even hij reageert ook echt met big smiles en veel geluid want hij vind Madagascar geweldig
    Is ook t enige wat ie kijkt overigens
    Geen tv in t algemeen
    Hij doet helemaal mee met de liedjes
    T is soms niet anders
    Hij vind wandelen bijv geweldig
    En slaapt maar om de paar u een half uurtje dus daar kan ik niet alles in doen

13. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    D heerlijk jouw kleine gisteren ook lekker geslapen. Mango mm lekker. Ik wil ook zelf gaan maken voor mijn twins maar ben met potjes begonnen om te proberen

Ik heb kleine bakjes gekocht bij zeeman. Mogen in vriezer, magnetron en vaatwasser

Mooi verhaal krul van je bevalling. Ken sommige dingen wel. Ik heb me toch een rare dingen uitgekraamd. Helaas Door de snelle bevalling niets opgeschreven.

Ik geef fruit zo tegen 11 uur en groente meestal tegen 6 uur.

Caroline ik heb ook van die slabbers met opvangrichel. Erg handig. Maar nog stopt daan zijn handje er lekker in en zitten wij ook onder haha

Ik ben eraan het denken om zo'n stomer te kopen om hapjes te maken. Lijkt me erg makkelijk. En volgens consultatiebureau behoud je met stomen smaak en vitamines.

Ik heb overigens niks meer gedaan gisteren. Twins gingen rond 13.30 naar bed tot 15.30 en ik ook. Heerlijk had ik echt nodig.

Qua ogen heeft sophie bruine en daan blauwe :)

krul bijna op vakantie! Leuk!!

Caroline nog twee weken en dan lekker vakantie heerlijk.
    GaDver bloedverlies caroline. Hopelijk zet het niet door. Snap dat je daar totaal niet op zit te wachten.

Wat betreft tv; zodra ze tv in het oog krijgen kijken ze. Maar ik zet ze er niet voor, dat niet. Moet wel zeggen dat ze er rustig van worden als ze erg huilen

Twins liggen al op bed. 19.00 laatste fles bij mijn ouders gehad. Zit nu lekker op de bank. Vriendlief komt zo thuis

Gisteren was het een jaar geleden dat ik positief testte :). Wat vliegt de tijd toch.

Hier gaat het trouwens weer goed. Hoofdpijn is weg. Nu lekker weekend.

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Alles goed hier, was gister de hele dag van vroeg tot heeeeel laat (gaaaap) op pad.

@caroline, hmmm balen als t door zou zetten!! Hier was t vanmo ook feest, maar ben al blij dat er enige regelmaat in zit! Sterkte

@D, balen dat t ff niet ging :( kop op, t zonnetje schijnt :)

@linss dan hebben wij denk ik dezelfde bakjes gekocht, kleine vierkante? Ik heb twee sets gekocht, liggen gevuld met wortel en broccoli in de vriezer

@krul, heerlijk op vakantie! Heb je een aanhanger? :p
    Veel plezier!

@ogen, dl heeft nu blauwe ogen en t lijkt de kleur die ze zal houden. Het is niet die kleur die baby's aan t begin hebben. Het gaat richting de kleur van zl. Ml heeft blauwe ogen. Maar ik denk dat zl zn kleur die van mn broer is, ze hadden nl ook t zelfde haar vroeger en leken erg op elkaar (zo bijzonder!)

@tv, de eerste 2/3 maanden deden we de tv/radio uit als dl erbij was gewoon omdat ze t niet aankon. Als ze nu blijft "hangen" in dr huilen en wij gaan bv net aan tafel (en met een kleuter die om 7u toch in bed moet liggen moet t eten dus doorgaan) zetten we haar in dr schommelstoeltje voor de tv. Zetten dan een Zen-zender aan, dan zie je de zee en palmen enz en t ruisen van de zee enz. Dus net als bij lins, om de boel te doorbreken, daar wordt ze rustig van (afleiding)
    Verder zet ik haar met wipstoeltje voor t raam om naar de bomen te kijken.
    En soms moet ze maar ff piepen in de box, ze moet t ook leren om zich te vermaken (als ik druk ben) en vaak pakt ze vanzelf n speeltje.

We wilden vandaag met zn vieren naar t zwembad, maar btje zonde van t mooie weer.
    We gaan iig lkkr de tuin in! Heerlijk!
    Fijne dag!

15. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Goedemorgen!

Ben het hekemaal eens met jullie, soms is het gewoon even praktisch, maar in principe niet voor de tv. Maar dst je je kleintje echt meerdere keren per dag zeker een uur ervoor zit vind ik wel veel!

Nou, ben dus gewoon hartstikke ongesteld.... 😡 Met dus ook hoofdpijn en buikpijn. Gelukkig niet zo erg als dat ik t altijd had maar baal wel want met die hoofdpijn kan ik echt niet in de zon want dan zou ik wel eens migraine kunnen krijgen... Hoop dat t morgen beter gaat zodat ik wel lekker in de zon kan!

Heerlijk in de tuin armande. Hier ook hoor maar dan in ee schaduw gezellig bij dl!

Fijne dag, geniet van het zomerse weer!!

16. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Goed van je lins dat je gisteren even in bed bent gekropen! Even rust en bijkomen!!
    Zo'n stomer lijkt me echt ideaal voor jou als je het zelf wilt maken met 2 kleintjes. Zal t zeker overwegen!
    Wat grappig dat ze verschillende kleuren ogen hebben!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hello Ladies!

Fijn dat t beter met je gaat lins!
    Kijk je weer anders tegen dingen aan he?

Ideale bakjes ook! En handig zo n stomer! Moet ik nog eens over denken ;)
    Fruit geef ik vers, heb nog paar potjes peer die maak ik op
    Groente geef ik ook uit potje tot ik weet hoe t allemaal valt
    T lijkt nu de betere kant op te gaan met Zn ontlasting maar durf nog niet te juigen :)

Hier Dezelfde tijden met hapjes..
    Als ie echt heel laat wakker is en t is te dicht op de fles doe ik t Smiddags
    Soms kan t net n schuif ik de fles iets op dan zit er iig nog 1 uur tussen
    Probeer altijd twee..

Bijzonder zeg die gelijkenissen Armande! Zie soms ook iets van m'n vader in zl
    Ook heel apart om te zien!
    Fijne dag met z'n viertjes!
    Hoe gaat t met drinken?

O nee toch Caroline! Wat rot!
    Hoop dat t geen migraine wordt
    Hier was t vanacht raak maar gelukkig geen erge aanval n zo weer over met m'n Meds..

Fijne dag allemaal!

18. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Bij ons krijgen ze de fles nu. Nog vrij snel na hapje, maar eten ook nog niet genoeg. Echt maar paar hapjes dus alleen om te proeven lijkt wel.

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Oke wordt vanzelf meer linss
    Zl had hier al vanaf t papje enorme jonger
    Dus moet echt maar n half potje geven want hij eet m zo leeg haha
    Peer wel heel potje van gegeven maar groente geef ik voorlopig nog maar halve potjes

20. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    HiHi onze twins komen nog niet eens zover. Moet nu nog veel weggooien.
    Maar merk wel dat ze steeds meer en makkelijker eten. Zit inmiddels wel meeste dagen op 4 flessen

Ik zit met de kleintjes in de tuin. Zo lekker weertje.

Deel Deze Pagina