Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Paar nieuwe foto's geplaatst

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ladies!
    Alles goed met iedereen?
    Hier op zich wel, ben alleen erg moe dus kom alleen ff hallo zeggen!
    Dl kwam om 1&6u en zl om 3&4u ben gebroken pfffff
    En t hele huis ligt onder t zand, dus de stofzuiger zou ik eens moeten pakken ;)
    Kom net terug van de osteopaat met dl, gaat de goede kant op maar nog steeds afplatting. Ze wil ook absoluut niet meer op dr zij liggen, ze wrikt net zo lang tot ze op dr rug ligt.

Ik ga ff verder, moet zo zl weer ophalen

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Aah je bent een lieverd! mua!

4. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Krullie! Hoe was jullie dag? Van harte!!
    Het weer zat iig mee :D
    Was het gezellig!? Fijn zeker dat alles goed geregeld is?

@D, voel je je alweer wat beter? Ik hoop t meid!

@tweede vs eerste, tja....;) ;)
    Ons leven met twee kindjes is bijzonder! Blijft een wonder vinden we.... Hoe gek t is om je voor te stellen hoe t was met zn tweetjes als er een kindje bijkomt, zo gek is t nu om voor te stellen hoe t was toen we nog met zn drietjes waren. Ze is niet meer weg te denken hoor!
    Het heeft wel lang geduurd eer we onze draai hadden gevonden. Dit heeft er denk ik alles mee te maken dat ze zoveel huilde en ongelukkig was. Nu heeft t er vnml mee te maken dat ze nog steeds in de nacht komt en we daar zó moe van zijn.
    Ik vind eigenlijk "het lastigst" dat ik zl 100% aandacht kon geven (naast t werk en huishouden) en nu kan ik hem dat niet meer geven omdat hij dat moet delen met zn zusje. En dl zal ik nooit de 100% kunnen geven die zl wel heeft gehad gewoon omdat ze de tweede is. Kan mn moederhart niet zo goed tegen...;) en daarbij moet zl naar school en dat vindt deze mama niet zo leuk maar t zal moeten. Heb liever mn kindjes dicht bij me :)
    Ik vind hem nog zo klein en hij moet 's morgens echt wel even "bij de les blijven" willen we op tijd zijn en dan hangt t er weer vanaf of dl slaapt of niet, constant dat wikken en wegen pfff
    Nu moet ml ook nog eens vrij lang weg (1,5 wk) dus ik word er niet gezelliger op haha

Maar we houden net zoveel van haar hoor:D ik was ook niet bang of ik van haar net zoveel zou kunnen houden als van hem (al je liefde zit tenslotte al bij je eerste kindje ;)) maar vooral of ik nog wel "genoeg overhield" voor zl.
    We hebben hem al vier jaar om ons heen, dus dat zit dieper geworteld bij haar zit t ook diep (zoals nu bij jullie en de beebs) maar zal alleen maar meer worden...:)

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Emo als ik ben krijg ik natte oogjes van j stukje
    Wow.. Wat verwoord je t goed, ik voel gewoon j liefde voor je kindjes
    En dat raakt me.

Kan me zo voorstellen hoe je worstelt met bepaalde situaties
    Ik zou precies t zelfde hebben
    Geef ik ze allebei wel genoeg
    Doe ik niemand tekort
    Wie gaat nu ff voor
    And So on

En die gebroken nachten
    Pff hoop dat daar gauw n eind aan komt lieverd
    Hoe is t vanacht gegaan
    Eergister was helemaal pet he
    Ik heb echt respect voor j hoe je de boel draaiende houdt

Ben nu al soms zo moe als ie niet gelijk of helemaal nie meer (zoals vandaag) wil slapen na de eerste fles

Over fles gesproken! Ga m ff maken! Tot later schatjes

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Dtje! Kheb je zojuist benoemd in de lounche :D

7. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Poe zwaar hoor armande. Ik weet niet meer goed wat gebroken nachten zijn gelukkig. Ik ben nu al doodmoe en kan gewoon normale slapen.

Sophie lijkt beetje eenkennig te zijn. Gisteren op verjaardag gaf ik haar aan mijn schoonzus en meteen krijsen en dat duurde een uur. Laatst deed ze dat ook bij mijn ouders, maar dat ging snel weer goed

Heb een kookboek voor kinderen tot 4 jaar gekocht. Bij Albert heijn. Erg leuk vind ik.

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Oh wat leuk linss dat kookboek, ik ken het niet ik zal eens kijken.

Wij vinden t ook zwaar die gebroken nachten, zl sliep pas door met 7,5 maand de dag dat hij voor t eerst een boterham at haha ik vergeet t nooit meer. Dacht dat dat aan de bv lag, nu ligt t ws aan de lichtverteerbare voeding...óf wij hebben gewoon kindjes die graag wakker worden 's nachts ;)

Dl kan steeds de slaap niet vatten en is al wakker sinds 17u.....dus wie weet slaapt ze vannacht wel door ;)
    Kan ik ff bijtanken voor aankomende week, zit ik best tegenop maar ja niks aan te doen, t beste er maar van maken :)

Vannacht (en de afgelopen nachten) nam ml de voeding op zich, dl vond t blijkbaar gezellig en heeft wel 15 min keihard liggen kletsen. Achteraf best grappig, maar wij dachten echt van ga nou slaaaapen :)

9. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi lieve meiden!!

Dat boek heet opperdepop, ik heb m ook, staan leuke dingen in!

Armande: wauw mooi beschreven hoe het is met 2 kids, idd de liefde spat er vanaf!! Fantastisch, ik kan daar idd zo ontroerd van raken.... Het is onvoorwaardelijk! Ik zie dat vaak terug bij ouders van leerlingen, hoe sterk dat is.
    Fijn dat ml de nacht op zich heeft genomen, is fijn om af te wisselen zodat je allebei een keer aan slapen toekomt!

Pff armande; 1,5 week is wel lang zeg helemaal in jouw geval met 2 kids en gebroken nachten. Maar ja, je moet doorgaan en je kan het, maar leuk en makkelijk is anders...

Vervelend wat betreft de eenkennigheid lins.... Is niet zoveel aan te doen ben ik bang.... In ieder geval niet meteen bevestigen in het gevoel door haar weg te pakken maar dat heb je ook niet gedaan. Vaak werkt even afleiden en als moeder weglopen??! Lastig...

Krul van harte met??! Ik heb wat gemist sorry.... 😬
    Bijna weg!!! :)

D, hoe was jouw dag??!

Hier alles goed. Geen bijzondeheden eigenlijk!

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lief Armande! Heb gelijk gekeken!

Hier lekker op pad geweest met de wagen
    Was heerlijk op de boulevard
    Lekker op terras gezeten en gegeten

Nu filmpje

Ml is ook weer heel de week zeker tot maandag aan t werk
    Van ochtends tot Avonds laat
    Voel me soms ook een alleenstaande moeder :(
    Gelukkig is t maar een seizoen
    Maar wel een van de leukere
    Gelukkig gaan we nog naar de zon in t najaar

Fijn dat t goed gaat Caroline
    Nog ongesteld?
    Hoe is t met de bv?
    Geen hoofdpijn meer gehad?

Ow linss echt?
    Al vroeg of niet! Miss toeval?
    Of is t vaker gebeurd?

Leuk zo n kookboek
    Heb er een van nutricia en baby Cook
    Erg leuk!

Ga verder met m'n filmpje.

Slaap lekker allemaal!
    Ga er vroeg in als t lukt
    Ben al paar x naar boven geweest en zo wil ik nie slapen hoor :(

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    D wat bedoel je met zo wil ik niet slapen??

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hebben jullie kleintjes ook leuk speelgoed en interesse?
    Zl stopt alles in z'n mond en pakt alles wat ik aangeef of in z'n bereik ligt
    Heeft van m'n moeder zo n leuke beertje gehad ook met lichtjes en muziekjes..

Maar uhm Speen is niet veilig meer want die propt hij echt helemaal in z'n mond
    Lippen omhullen m dan zeg maar
    Dood eng
    Haal m er continue uit
    Geef m nu alleen nog om te slapen en dat gaat goed
    Dan spuugt ie m uit als ie z'n diepe slaap raakt
    Kwijlt nog steeds heel veel
    Benieuwd wanneer de tandjes doorzetten!

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dat ik dan in slaap val maar steeds wakker wordt van zl
    Echt n marteling.. Als ik moe en wil slapen wil ik ook echt slapen
    Ben niks meer waard als ik continue wakker moet worden dus wacht ik nog even
    Meestal als ik naar bed ga slaapt ie diep maar dat is dan wat later als nu..
    Als ie echt poosje stil ligt en doorslaapt ga ik n poging wagen
    Ben moe

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Oja caroline, nu weet ik weer dat jij dat eens had gezegd vh kookboek.
    En idd ben je nog ongesteld en ben je er een btje goed vanaf gekomen? Hopelijk niet teveel hoofdpijn?

@lins, jeetje eenkennig, weer een nieuwe fase, geen idee eigenlijk met welke leeftijd dat "hoort"

@D kan me voorstellen hoor dat je je een alleenstaande moeder voelt. Tis gewoon saai, anders, in je uppie he?
    Maar aan de andere kant, de centjes zijn ook nodig... ;)
    Sterkte meid!
    Leuk dat je lkkr bent wezen wandelen op de boulevard. Waaide t niet heel hard? Hier al twee dagen harde wind, bah niks aan.... Uit de wind is t heerlijk.

Hihi ben blij dat ik niet de enige ben die emo kan worden om wat een ander schrijft!
    Liefde voor je kindje(s) gaat zo ontzettend diep, dat t soms zeer doet...

Ik ga maar eens wat doen hier wat nog moet gebeuren. Dl slaapt eindelijk...

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Oh oke D ik snap het!
    Maar slaapt hij dan altijd pas heel laat op de avond diep?
    Ligt hij al wel in zn eigen bedje?
    Hier begint rond 19u (afh van de tijd van de voeding) de avond voor haar. Dus slaapzakje of pyjama aan en rolgordijn helemaal dicht. Ze slaapt dan (beh vandaag) gewoon diep tot de volgende voeding. Maakt geen verschil tussen bv 19-23 of 23-3

Ja hier best wat speeltjes, had natuurlijk ook nog t eea.
    In de box leg ik maar 1 of 2 speeltjes en aan de zijkant hangt een ding van stof met dieren erop (weet niet hoe ik t moet omschrijven)
    Soms hangt de mobiel erboven en soms heeft ze de speelboog erboven.
    Ze grijpt echt gericht naar speeltjes en vindt t leuk als er wat boven of voor haar hangt, bv in maxicosi of kinderwagen.
    Zachte kleine knuffeltjes of lapjes heeft ze graag beet en bijt er dan in. Soms als ze een jurkje aanheeft is die ook niet veilig.
    Rammelaars swiept ze van links naar rechts. Ben apetrots :) dat ze dit nu doet na hey zwakke meisje van de eerste twee-drie maanden.
    Toen we begin juni op vakantie waren begon ze voor t eerst te grijpen naar de speeltjes.
    Ze heeft graag iets van een knuffetje in dr handjes, kan ik me van zl niet echt herinneren.

Zet t nog niet door zn tandjes? Mmm.....

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijn dat ze slaapt Armande
    Ik lig ook net
    Tot morgen weer!
    Slaap lekker allemaal
    Succes met wat j nog moet doen Armande!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heeeeel verhaal getypt is t weg
    N dat op zo n tijdstip als nu
    Grrr ga t niet weer typen hoor

Kort samengevat zl slaapt al heel lang in z'n eigen bedje boven bij ons op de kamer
    Gemiddeld tussen half negen n half tien
    Meestal tot ik naar bed ga 1/2 x f voor speentje naar boven omdat ie meestal binnen 1.5u even huilen wakker wordt
    Slaapt gelijk na speentje n aai over z'n bol
    Tussen 3&5 meestal ook nog ergens n paar x speentje of goed liggen
    N dan tussen 7&8 komt ie voor fles n slaapt er na meestal nog tot 10/11u

Reageer later op de rest
    Hij is weer ko
    Had denk honger want tussen 4&5 is ml er veel uit geweest n nu pas na z'n pamper n fles in rust

18. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ja erg leuk boek hè caroline!

Hier pakken ze ook alles vast. Qua speelgoed hebben ze vanalles. Favoriet is toch wel de bijtring met verschillende ringen eraan. Die hebben ze continu in de hand. Ook de muziekmobiel in de box blijft top

Ik ga lekker douchen. Moet over uurtje weer in de auto zitten.

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Leuk om te lezen hoe jullie kleintjes zo lekker spelen ook
    Fijn he Armande die enorme vooruitgang ook! Ze zit zoveel beter in der vel! Hahaha ti's dat zl geen jurkjes draagt anders zou die dat ook nog in z'n mond proppen

Fijne dag allemaal
    Werkse linss!

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ha meiden!
    Nog even een laatste berichtje voor we vertrekken.
    Ik heb wel alles gelezen, maar geen tijd meer om te reageren.

@Armande: wauw dat heb je erg mooi verwoordt, de liefde voor je kleintjes!

@all: leuk om te lezen wat jullie kleintjes doen qua spelen!! Wordt alleen nog maar leuker wat ze kunnen doen straks!!

Meiden, fijne dagen allemaal. Werkse nog even voor Caro en Linss, bijna weer wknd/vakantie!!
    Armande en Dtje: geniet van vrije tijd die je hebt met de kleintjes, al is het pittig omdat jullie vaak allebei het alleen moeten doen.

Fijne dagen meiden, hopelijk blijft het zulk mooi weer.
    Geniet van jullie wondertjes!!

Deel Deze Pagina