Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Caro: fijne vakantie!!! Balen van je hoofdpijn, hopelijk weer over en kun je lekker genieten!

@Dtje: die denkt ook alleen maar aan 1 ding, hoezo overse*t :p :p

@Armande: oef jij ook al hoofdpijn en zware nacht...gelukkig weer over nu?! Ik ga op zoek naar een zeef, klinkt ideaal! Hoe lang stoom je het ongeveer voor je het fijn maakt?

@Linss: wow ook nog sporten...damn respect hoor!

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Poe ben wel kapot nu dus duik mijn bed in
    Slaap lekker meiden.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankjewel linssiej. Leuk je weer te lezen! Je hebt r maar druk mee he! Knap dat je bent gaan sporten! Hoe was t?

Hoe doen ze t op de bloem?
    Hier was t geen succes Miss dat t nu inmiddels beter zal vallen
    Daan heeft dus lekker gesmuld vd bloemkool!
    Top!

Hier heeft zl vanmiddag zowaar 3u! geslapen in de box! Doet ie nooit zo lang! Ben benieuwd of t iets eenmaligs is of dat ie dit vaker gaat doen..
    Was wel 10 u uit bed
    Eerst 8 u de fles en toen nog geslapen tot 10..
    Elke dag is t anders
    De ene x gaat ie nog terug slapen de anders keer pas na z'n fruit
    Dutjes overdag meestal max 1 uur..

Ik heb weer foto's besteld en ben weer bij tot vandaag
    Wat n klus
    Liep achter vanaf week 11!
    Gezien m'n overvolle tel ben ik eerder al wat uurtjes bezig geweest met uitzoeken ;)
    Houden jullie t nog bij?

Slaap lekker voor zometeen allemaal!

4. sunshineS1976

#3304 sunshineS1976, 30 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2013
    Iedereen lekker geslapen??

@Dtje: fijn dat dat klusje ook weer weggewerkt is!!
    Ik vind het ook een vervelend klusje en loop volgens mij alweer een maand achter... wel anderhalf denk ik.
    Maar ik moet zeggen dat ik ook minder foto's maak...en dat wil ik eigenlijk niet maar het sluipt er zo in...

@bloem:
    Hier ook geen bloem, geen papfles meer. Eerste nachten dat ik het probeerde werkte het goed, ze sliep zonder een kreetje wel twaalf uur achter elkaar. Maar na een paar dagen reageerde ze er slechter op met dieptepunten dat ze elk uur wakker werd 's nachts. Sindsdien geen bloem meer en ze doet het prima op alleen maar melk!

@Hier:
    Iemand verstand (misschien Armande :p ) van ouderschapsverlofkorting??
    Ik heb net de belastingtelefoon gebeld maar word ik ook niet veel wijzer van. Zijn nogal kortaf met antwoorden en op elke vraag die ik stel word ik weer in de wacht gezet omdat ze het gaan opzoeken...

Onze belastingadviseur is er ook niet momenteel. Heb wel mail gestuurd maar weet niet wanneer ik antwoord krijg.
    Als het goed is krijg je over je ouderschapsverlof 4,24 euro netto per uur per maand. Ik heb nog betaald verlof tot december (3dgn werk per week) en eigenlijk wil ik daarna tot januari 2015 mijn onbetaald verlof opnemen en nog steeds drie dagen blijven werken. Alleen dan gaat mijn salaris wel heeeeel hard naar beneden. Maar als het echt zo werkt dat ik dan toch nog zo'n 250 euro netto van de belastingdienst krijg elke maand...dan moet het wel lukken en wil ik dat zo gaan doen.
    Maar ik heb daar dus nog geen duidelijk antwoord over... W heeft ook 1 dag per week verlof. Zouden we daar dan ook nog 120 e over kunnen krijgen per maand??
    Het schijnt dat 2014 het laatste jaar is dat je nog die korting krijgt over je verlof. Het kabinet wil het afschaffen per jan 2015. Dus ja, ik denk; pakken nu het nog kan :p

Ik had ook al berekend wat er binnen komt als ik vier dagen werk en wat ik dan nodig heb aan opvang. Dan hou ik evenveel over na aftrek van alle lasten als dat ik nog drie dagen blijf werken met die extra toeslag vd belasting en geen extra opvang nodig heb.
    Dus dan weet ik het wel toch? Nu maar hopen dat het zo werkt zoals ik hoop! Tot januari 2015 dan maar lekker drie dagen werken en veel tijd bij mijn meisje zijn :):):):):) duim duim duim!

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wat een rust hier....niet dat ik er was hoor :p

Hier komt ook nauwelijks nog wat binnen hoor Krul.... We merken t goed, maar t is ons dubbel en dwars waard!!!
    Ml doet altijd de belasting enz en wij krijgen t volgend jaar in 1x terug.
    De bedragen waar jij t over hebt las ik ook op internet. Raar dat ze geen duidelijk antwoord kunnen geven!!
    Misschien hier op t forum? Want ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet zo goed in heb verdiept (ben dan ook geen kostwinnaar):)

Heb je al een zeef?

We willen miss toch nog gaan kamperen, dus ben druk met campings enz uitzoeken. We willen niet extreem ver rijden maar ws is t in de nacht dan weer koud....;)

@krul, shirtje van dl is echt te klein (krap) denk dat ie miss verkeerd gemaakt is? Rokje is nog wel goed, dus nu met wit rompertje met spaghettibandjes en roze bolerootje :)

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Morning Ladies

Hoop dat j niet terug naar huis waait Caroline want jeetje wat n weer afgelopen dagen
    Hou vol, hou j kleurtjes goed vast, donderdag wordt t weer warm
    Tot die tijd kleuren kleuren kleuren maar

Ben j al wat wijzer krul of heb j t alleen hier geplaatst?

Leuk nog op vakantie Armande! Maar met zulk weer aks nu of n hittegolf niet te doen
    Maar dat is typisch Nederland ntl
    Van alleen een romper naar pyama en nu
    Vanacht zelfs nog met n slaapzak!
    Miss Frankrijk of omringende buurlanden?
    Hoewel t daar ntl ook slecht weer kan zijn.. Je moet t net treffen of in een bepaald gebied/periode gaan Miss
    Wanneer wil j weg?

Fles is leeg
    Gaat stuk sneller met de fase twee speen

Kom later vandaag nog wel even buurten
    Nice day y'all

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @D, vergat nog te reageren op je vraag over de spenen. Ik weet niet of ee cijfers voor alle speensoorten t zelfde zijn. Maar ik heb de mam-fles en gebruik al heel lang nr 2 maar dat komt omdat t verdikt is. Als ze sporadisch water krijgt dan nr 1 want dat verdik ik niet. De pap krijgt ze met de X-speen, speciaal voor pap dus.

We willen ergens half aug, naar noord oost frankrijk dus in de bergen kan t sowieso wisselvallig zijn en in de nacht koud. Maar ach met de juiste voorbereidingen moet t vast goed komen. En gaat t niet dan vertrekken we weer.

@krul, ik weet niet precies hoe lang ik t kook, maar langer dan beetgaar dus ;) ik blijf er bij in de buurt en prik er af en toe in tot t zach genoeg is om fijn te maken.

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Oke ja is vergelijkbaar dan Armande
    1 gebruik ik ook voor water/diksap
    2 met omneo n nu met standaard ook. En de 9 mnd gebruikt toen met bloem dat is nr4.

O leuk Frankrijk! Dan zit je zowiezo al n in prachtige omgeving! En idd op alles voorbereiden en t komt goed.

Zl gaat vanmiddag zwemmen! Wel vakantie maar vrijzwemmen in dat uur en leek me leuk om weer te starten!

9. sunshineS1976

@Armande: ik ga straks op zoek naar een zeef als dl wakker is! :p
    Ja dat shirtje is kleiner he dan t broekje met rokje! Ik vind dat shirtje meer maat 62 weg heeft want zo zitten een aantal andere shirtjes ook, zo krapjes. En die zijn 62.

haha bedankt voor je info...het is een moeilijk iets al die belastingonzin. Ik denk dat ik ff wacht tot mn belastingadviseur tijd heeft :p En idd W heeft al vanaf mei verlof dus dat krijgen we dan volgend jaar van die 10 maanden terug, maar is nu in mijn geval belangrijk dat ik die 250 e wel elke maand krijg, anders gaat het echt te krap worden vrees ik.

Leuk miss nog op vakantie! Heb je al iets op het oog??

Ik ga zsm aan de slag met de groenten stomen op jouw manier :p

@Dtje: veeeeel plezier met zwemmen! Hopelijk genieten mama & kind er ontzettend van!!

10. sunshineS1976

hahahaha arme Caro doet niets anders meer geloof ik, het is zo stil :p :p :p

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Als der kleurboek t maar houdt!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nou t was geslaagd hoor t zwemmen! Meneertje heeft genoten!
    Wat kan die lekker trappelen zeg met z'n beentjes
    Echt de grootste lol
    Waren nog twee andere Beebjes en wat grotere kindje
    Alleen hadden ze t bad nu verlaagd naar 61 cm dus dat was echt heel irritant
    Heb me maar billenschuivend over de vloer bewogen
    Kan zl nog wat van leren :p

Erna diepe rust dus kon gelijk boodschappen doen met
    Als gevolg dat er n heerlijke verse zalm pizza met mozzarella en kappertjes voor me in de oven zit
    Rucola erop Ice tea erbij n mama heeft gegeten ;)

13. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    :D :D :cool: kleurt best goed in Zeeland 👍📝

14. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Zooo nieuwe boeken zijn niet aan te slepen hier ;)

15. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Ohw d, kan je niet zo'n pizza naar hier brengen nu ik toch in de buurt ben???! :) ik hou zo enorm van zalm en kappertjes, lekkerrrrr!!

Leuke dagen hier! 1 dag mooi weer, 1 dag matig (vndg) en 1 slecht (bah wat een rotweer gisteren...) maar erg gezellig wel! 3 dg met vrienden en kids (3 jongens) geweest en nu ff alleen ( :D ). Morgen komen m'n schoonouders voor 2 dg en dan weer alleen. Morgen lekker naar t strand, whiiiiiiiiihaaaaaaa!
    Dl doet het enorm goed en slaapt super hier!! Was zooooo leuk met die jongens, die maakte haar zo aan t lachen (met geluid!!!), echt genieten.

Lins, valt t werken je weer zwaar??

Krul nog lekker thuis aan t genieten van je vakantie?

D, wat leuk weer dat zwemmen!!

16. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Wat leuk dat jullie gaan kamperen!! Tent? Vouwwagen? Caravan?!

Sorry krul, weet niet zoveel nog af van ouderschapsverlof icm belasting ed..... Maar je zeker even goed laten adviseren hoor!!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O leuk dat jullie t zo naar jullie zin hebben! :) super dat dl zich zo vermaakt en lekker slaapt! Zeewind doet goed hihi
    Veel plz morgen op t strand! Heerlijk! Bijna niet voor te stellen dat t weer tropisch wordt..
    Wil wel paar leuke vakanties kiekjes zien he!
    Heel veel plz nog! En als je nog iets lekkers wilt kom ik t brengen!
    Hoewel je denk genoeg aan je kleurtjes hebt ;)

18. sunshineS1976

:D:D:D:D:D

Doe mij ook zo een vakantie :D :p
    Dl moet wel heeeeeel vast slapen toch met al dat gekleur om dr heen?!:p Ik hoop t wel voor dr, anders krijgt ze dr nog een trauma van straks :p

19. sunshineS1976

@Caro: super dat het je het zo naar je zin hebt daar en je meisje ook!! Geniet van het strand, het is zoooo warm!
    Aftellen geblazen, nog twee hele weken vakantie en dan moeten we weer...

@Dtje: heerlijk dat zwemmen :p Zooo goed voor zl!
    Maar haha het water verlaagd?! Waarom dat zo?
    Billenschuivend over de bodem hahaha :p
    Hebben ze geen dieper bad? Hier gaan we gewoon in het diepe bad, ze hebben dan een stuk afgezet waar je kunt staan. Volgens mij is het 1.30-1.40 waar wij met de beebjes in gaan.
    Oh wat eet je toch weer lekker he :D

Hoe is het met Linss en de twins???

Armande druk bezig met vakantiebestemmingen uitzoeken ? :D

@Hier;
    Vanmorgen bij de ha geweest voor mezelf. Al iets langer dan twee weken aanhoudende pijn in mn linkerlies. Vergelijkbaar met de pijn in de eerste paar maanden van mn zwangerschap toen ik die grote cyste daar had zitten. Vandaar dat ik wordt doorgestuurd naar de gyn weer voor een echo. Ben benieuwd. Hoop dat er niets aan de hand is, maar waar die pijn dan vandaan komt... en nee, k ben niet zwanger ;) Testen gedaan :p Helaas pindakaas. Denk dat ik die cyclus toch op mn buik kan schrijven...
    Maar voor de zekerheid kleuren we sowieso om de dag, maar als het ff kan elke dag haha. Dan missen we een spontaan eitje in ieder geval niet. Maar ja op die manier kan ik er elke week wel een test tegenaan gooien...vermoeiend!
    Met de temperaturen van vandaag en morgen moet ik er overigens niet aan denken, mij te warm :p

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Normaal is t bad ook gewoon normaal en kun je staan
    Maar nu hebben ze er soort planken in gelegd ofzo
    Heeeeel irritant!
    Hoop dat t na de vakantie weer normaal is hoor
    Miss voor de veiligheid omdat er nu geen instructeurs zijn

O liefje hoop zo dat je snel weet waar t vandaan komt
    We hebben t er ntl al over gehad op de app.. Maar wil toch nog even zeggen dat k hoop dat je snel weet waar t vandaan komt
    Al dat kleuren zou ook nog t een en ander kunnen schetsen :p
    Hoop zooooo dat je spontaan zwanger wordt liefie
    Maar hoe dan ook een tweede komt er aan! Tot die tijd je kleurboek up to date houden ;)

Deel Deze Pagina