Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lief hier ook geen bloem meer
    Hij sliep er heel onrustig op en in combi met t starten vd groente en fruithapjes werd t too much voor z'n darmpjes
    Hij eet nu een heel potje groente en vers fruit of soms n gemengd potje/kuipje van olvarit
    Plus 4 flessen en extra water tussendoor
    Ze mogen nu die bloem gewoon hebben he! Dus als t goed valt zou ik t gewoon zo voort zetten!
    Nog eventjes geduld en je meisje slaapt ook weer lekker door
    Wil wel even aanvullen; t is niet zo dat als ik zl op bed lig k er niet meer voor uit hoef / naar boven moet om even te troosten, goed te leggen etc
    Hij is 9 vd 10 x ook nie wakker maar wel aan t huilen/jengelen in z'n slaap/bijna wakker modus, als ie me alleen maar hoort en k f zn speentje in, kusje geef en soms f goed lig is t al goed..
    De ene avond moet ik maar 1 x naar boven voor ik slaap en de andere x 4/5 x..
    Snachts doet ml t
    Soms gwn niet dan weer paar x
    Maar echt wakker is echt maar een enkele x en dan alleen ivm honger of kou bijv

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nou ti's idd n combi van zl niet naar opa en oma twee dagdelen in de week ivm de geboorte vd nieuwe baby. schoonzus der man is snel weer gaan werken. Schoonmoeder is veel daar om te helpen. Dus doe t vnml allemaal alleen want ml maakt vreselijke lange dagen en is maar 1 dag thuis die afgelopen wk ook nie zo ontspannen waren
    Plus de warmte waar k totaal niet tegen kan, t slecht slapen en idd uit de hand gelopen meningsverschil met ml

Voel me vandaag stuk beter
    Lekker geslapen
    Wel pas weer laat maar na z'n fles kon ik terug n heeft ml zl bezig gehouden ;)

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe is t gegaan vanacht met Sophie in haar slaapzak?

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Vannacht geen slaapzak want lag nog te drogen. Pas vanaf vanochtend en ze kan gewoon nog draaien. Maar het gaat moeilijker dus na 1x was het vanmiddag snel afgelopen.
    Daan vond het niet zo leuk, maar ze slapen lekker allebei nu.

Straks visite. Poe geen zin in haha. Moet ook lasagne maken. Moet eerst nog gehakt halen want vergeten.

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja t gekke is dat na aantal nachten alleen maar op z'n buik slapen hij nu weer vnml op z'n zij slaapt..

Succes met t maken vd lasagna en de visite
    Heb daar ook echt bijna geen zin meer in weet je dat
    Ga liever af en toe zelf ergens heen dan bepaal ik zelf wanneer ik weer weg kan

Net terug vd boulevard
    Lekker op n terrasje aan zee gezeten, zl heeft zich ook vermaakt nog f langs zee geweest
    Nu bij mama samen in t grote bad

Tot VNV!

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Haai
    wat een heerlijk weertje vandaag!
    Heel de dag lkkr buiten
    vanmo ff weg geweest en vanmi vrienden op bezoek en heel lang gebbqt
    zl vond t erg leuk maar dl was huilerig
    ook steeds maar 90cc drinken wel goed groente en fruit gegeten. pas aan t begin van de avond in een teug 180cc leeg.
    vaker kleine hoeveelheden aanbieden lukt niet want dan slaapt ze...
    Ze slaapt best veel op n dag. kan niet zeggen hoeveel slaapjes maar eigenlijk nog steeds t zelfde ritme als sinds de geboorte. alleen langer ertussen wakker.

Oke D thanks voor je aanvulling wb t slapen.
    Hier slaapt dl meestal tussen de fles van 19:00/23:00 (tijden zijn niet precies hoor) maar soms okk huilen en mee naar beneden. na de fles van 23u gaat ze direct slapen en wordt dan rond 4:30/5:30 weer wakker. Omdat zl ernaast slaapt ben je geneigd toch wat eerder naar haar te gaan. ze begint dan echt te huilen. paar weken geleden viel ze dan weer in slaap maar nu dus niet meer...
    Wij hoeven er dus niet uit voor te troosten oid.

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Was zeker lekker! Niet te warm, precies goed! En gek genoeg lag t strand wel vol! Zo warm vond ik t dan ook weer nie want stond best nog n frisse zeewind..
    Maar goed kan ook aan mij liggen ;)

Lekker gegeten zeker? Lekker hoor bbq! Kan me niet herinneren wanneer k dat voor t laatst op heb! Schuif volgende x wel aan goed?

Fijn dat ze iig goed der fruit en groente op heeft, morgen drinkt ze Miss al weer beter hoor! T weer is ook zo veranderlijk
    Miss is ze er gevoelig voor!

Vandaag sliep zl weer rond 9 maar moest k er paar x naar toe voor die echt in z'n diepe slaap kwam
    Nu ligt ie al tijdje lekker te slapen en zit ik film te kijken
    Hij heeft vandaag 5x! gepoept
    Zou er nu dan eindelijk n tandje komen?

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @Linss, hihi daan moest dus echt wennen aan zn slaapzak! Dl vindt prima, maar die is ook ingebakerd geweest miss scheelt dat.
    Zl heeft heel lang in slaapzak geslapen, was bijna soort van drama om dat af te bouwen bij hem!
    Ik vind t ook zo jammer van de lakentjes enz maar ja dit is veiliger.

Slapen alle kids eigenlijk in een ledikant? Dl slaapt nog in dr wieg :) maar duurt denk ik niet lang meer....snik... Ze begint aan de bekleding te plukken....

Wat goed linss dat je de foto's al hebt uitgezocht!
    Ik heb er door alles hier echt geen tijd voor gehad, maar onze comp wil niet meer aan en die heb ik toch echt nodig om te bestellen...

Ja hopelijk is dit gekke drinken van dl van korte duur, maar ben bang van niet. Denk ook echt dat voeding lichter verteerbaar is en dat jullie kids daarom langer kunnen slapen op een fles. Of dl krijgt gewoon echt te weinig melk binnen ;)
    Morgen naar cb voor prik, ik zal t eens vragen.

Ik ga nu maar eens slapen.... Btje veels te laat
    Film gekeken, chasing maverick, supermooi!
    Met gerard butler, das toch jouw hapje caroline?

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wahaha daar lust ik ook wel n hapje van Armande! :p

Succes op t cb met de prik n vraag t idd eens even na!

Zl heeft nooit in n wiegje gelegen omdat we al wisten dat ie langer dan drie mnd bij ons zou slapen dus meneer heeft gwn twee ledikantjes haha

Dat speelt zeker n grote rol de lichtverteerbaarheid
    Daarom ben ik weer overgestapt op standaard toen hij snachts weer kwam voor voedingen n niet meer genoeg had terwijl doe daarvoor al maanden doorsliep
    We waren de drie mnd ook al voorbij dus durfde t wel aan mbt krampjes en ontlasting
    Doe nog wel extra water bij de fles (10cc) en dat extra water helpt m ook makkelijker te poepen want hij heeft nog steeds wel aanleg om te verstoppen
    Wortels bijv kan die echt niet goed verteren..

Zo balen he van j pc kon die nou wel gemaakt worden met behoud van foto's, weet t nie meer..

Fijne dag allemaal!

10. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi lieverds,

Hier nog steeds enorm aan t genieten. Zijn nu lekker alleen met ons gezinnetje, heerlijk ontspannen. Wat een geluk met t weer hebben we ook zeg, alleen maar lekker weer en nu is de temp ook perfect vind ik. Wij gaan eigenlijk niet naar t strand met dl. Lees dat jullie dat wel doen? Hoe doen jullie dat dan? In de wagenbak leggen? Onder parasol? Blijft nl zo warm voor haar en ze slaapt dus niet.... Laatst hier ook uit eten geweest maar is geen succes. Waren gelukkig met schoonouders (konden we om de beurt met haar lopen of op de arm) maar dl slaapt dan dus niet in de wagenbak. Teveel prikkels en dus te nieuwsgierig. Uiteindelijk dan oververmoeid.... Bij iemand op bezoek lukt wel maar dan staat de wagenbak op n plek zonder prikkels. Op t strand zou dus alleen maar werken als ze wakker is maar dat is natuurlijk nog best kort en dan incl voeden en reizen heeft t zo weinig zin. Kortom: ik ben nu 2 keer lekker f alleen naar t strand van veerse meer geweest. Dl in bed, ml bij t huis onder de parasol en ik dus ff in de zon. Prima zo!

Armande, nog niet bij t winkeltje en terras geweest. Weet ook niet of we nog naar veere gaan 😕 want wij zitten aan andere kant van veerse meer (bij kamperland). Wel nog een x naar Middelburg (kan je toch veel beter shoppen 😄 ).
    Hier ook fruit en groente op een dag. Ze eet zo een hele vrucht op, maar geef ook niet al teveel want haar darmen moeten wel echt wennen. Hier bij haar ook aanleg voor verstoppen ben ik bang. Best vaak keutels waar ze flink voor moet persen. Gisteren pruimen gegeven en toen daarna gelukkig ff een goede volle poepluier. Kan nog niet echt ontdekken door welke groente/fruit t komt.
    Verder 4 a 5 x bv, nu 5 met dit warme weer.
    En t slapen, tja, daar heb ik echt enorm geluk mee. Ze slaapt t klokje rond en zodra ze ligt en slaapt hoef ik nooit naar haar toe, duimt ook he dus geen speen meer aan te geven ofzo. Besef goed hoeveel mazzel wij daarmee hebben.

Krul nog lekker van je vakantie aan t genieten?

D, fijn dat je je gisteren weer wat beter voelde, hopelijk vndg ook!!

Lins, nu wel slaapzak bij Sophie?
    Hier eigenlijk altijd slaapzak of alleen romper of pyjama bij warmer weer. Laken/deken trapt ze eraf en omdat ze ook vaak draait vind ik dat eng. Vind laken/deken idd leuker om te zien maar zo'n slaapzak is ook wel erg schattig! Er zijn zulke leuke te koop!

Armande, kan je idd nog wel bij je foto's dan??

Hier dl vanaf 3 mnd niet meer in wieg. De wieg ging naar m'n schoonzus omdat ze was bevallen. Ledikant staat bij ons op de kamer. Weet nog niet wann ze naar haar eigen kamer gaat, vind t zo heerlijk dat ze bij ons ligt 😁

Wat vervelend armande van die nachtvoedingen..... Toch heeft ze dan nog die behoefte aan die voeding. Zal idd eens bij cb om advies vragen.
    Succes met de prikken!!

Haha, ik wil best een hapje ja :D maar is niet enorm mijn hapje hoor, dat zijn toch echt dr dreamy van greys anatomy (patrick dempsey) en ook jude law *zucht*.....

D, ben echt benieuwd wann t eerste tandje komt bij zl. Hier kwijlt dl ook nu heel veel en ze kauwt/sabbelt echt t liefst op alles. Maar nog niks te zien.

11. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    O ja armande, hier slaapt dl overdag ook altijd nog 3 keer. Vrij snel na de ochtendvoeding maar vaak niet zo lang, uurtje ofzo. Dan altijd vroeg in de middag, vaak slaapt ze dan vrij lang, 2 a 3 uur en eind vd middag ook vaak nog ff kort, klein uurtje ofzo. Maar niet enorme structuur in ook hoor, allemaal afhankelijk van hoe laat ze eet, en geslapen heeft en of we weggaan ed. Meestal is ze tussen t slapen door ongeveer 2/2,5 uur wakker.

12. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hier ook in ledikant. Ja beide slaapzak.. maar kunnen nog steeds omrollen. Vannacht om 4.30 hard geschreeuw lag daan op zijn buik. Heb hem omgedraaid en hij sliep verder. Balen zeg dat ze dat steeds doen.

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Poeh nou ben j gelijk wakker he lins!
    Hier laatste dagen alleen maar weer zij
    N ook niet heel de nacht op z'n buik hoor dan moest ml m uiteindelijk nog wel x helpen terugdraaien

Idd echt super dat dl zich kan troosten met der duim Caroline want die heeft ze echt binnen handbereik he hihi
    Hier wel eens duimen ook maar uiteindelijk gaat heel z'n vuist erin haha
    Heerlijk dat j n gegarandeerde slaap hebt echt top!
    Hier ook geen vaste dutjes maar om de 2,5/3u n dutje van 30 min tot een uur.. Die drie u was dus n uitzondering
    Bij schoonmoeder slaapt ie wel vaak 1.5-2 uur
    Heel apart

Nu is ie tussen 7&8 wakker n de ene x slaapt ie na z'n fruit pas weer n de andere x na de fles tussen ons in
    Love That ;)

K ben nog ni met zl naar strand geweest hoor caro
    Alleen wonen we dichtbij zee/boulevard n dan ben ik n paar x klein half uurtje op t zand naar de zee gaan kijken
    N dan ook echt alleen einde middag als t was afgekoeld
    Wandelen over de boule n onderlangs doen we wel vaak n dan slaapt ie in de wandelwagen die heeft ook n ligstand

Heb j nog iets leuks gescoord in mburg
    Zl kan overal slapen eigenlijk maar denk niet meer in de reiswagen
    Als we buiten eten en hij is moe valt ie in slaap door beetje met de wagen heen n weer te duwen n anders na n rondj
    Maar nu ga ik niet meer rond z'n slaaptijd voor de nacht op pad want hij slaapt dan ni meer snel n makkelijk in
    Voorheen wel

Ga m op bed leggen tot later!

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Dl heeft prik gehad en is huilerig, nu begint t te onweren nu ze net in slaap valt.....
    Ze weegt trouwens 7,2 kg
    Op t cb gevraagd naar haar eetpatroon en zij denkt (en dat vermoedde ik al) dat ze dr dag-nachtritme aan t omgooien is.
    Eigenlijk moeten we overdag de voedingen gewoon aanbieden en de nachtvoeding niet geven en laten jengelen ;) dat een dag of twee volhouden en t zou omgedraaid moeten zijn.
    Maar ja zl zn kamer grenst aan die van haar en nu is t eigenlijk te warm en ze heeft t vocht nodig.
    Sowieso is t nu anders ivm de prik dus we laten t voor nu ff zo

@linss, ik herinner me ineens dat ik bij zl de onderkant van zn slaapzak onder t matrasje stopte aan t voeteneinde zodat hij minder makkelijk kon omdraaien.

Wel lastig zeg als ze omdraaien in de nacht....hoop dat dl dat nog ff uitstelt!
    Hier heeft dl gelukkig ook dr duimpje! Speen heeft ze nooit gesnapt, eerst vuistje, toen nam ze drie vingers en ineens dr duimpje.

Zag trouwens twee kleine streepjes op dr onderkaak in t tandvlees. Alsof al staat aangegeven waar de tandjes moeten komen. Voelde nog niks

@strand, wij zijn een paar keer geweest. Maar t is pas een echt succes als dl niet moe is of goed slaapt.
    We hebben de laatste x de kinderwagenbak meegenomen. Maar we hebben ook een deryantentje, ideaal.
    En ook een parasol en een matje met opstaande rand, soort opblaasboxkleed voor buiten van nijntje. Want op een badlaken draaide ze zo t zand in :)

Maar ook hier zijn t voor dl teveel prikkels hoor. In dat tentje zag ze ook teveel om zich heen en ging niet echt slapen.

Zl namen we overal mee naar toe. Toen hij net 1 was waren we kamperen en hebben toen uren gelunched met vrienden op een groot frans terras, heerlijk was dat want zl ging gewoon slapen! Zo makkelijk! Die andere kindjes deden dat niet en dat is dan gewoon lastig, voor jezelf en voor t kind. Ben heel benieuwd hoe t met dl zal gaan.

Ik ga slapen, ben zooooo moe

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @caroline, ik had toen voor in mn bikini op t strand een soort gelpads ipv zoogcompressen. Die zag je niet zitten in je bovenstukje en je kon er evt mee zwemmen.

16. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Goedemorgen,

Hoop dat dl geen last nu meer heeft vd prikjes?? Goed gegroeid zeg!!!
    Fijn dat t advies past bij wat jij zelf ook dacht, komt dan vanzelf wel een x dat je haar wel laat huilen en dat haar ritme dan omdraait.

Tja, dat slapen in de bak ergens werkt hier dus helaas niet, maar ach, je kan niet alles hebben.
    Gisteren waren we even in de (overvolle!!) supermarkt en ze begint toch te huilen. Zoooo zielig. Teveel drukke mensen. Op m'n arm stevig tegen me aan ging het weer goed (heel zielig maar bij ml werd ze niet stil....). Prikkel gevoelig meisje (maar dat is haar mama ook :) ).

Thanks voor de tip wb de zoogcompressen, maar ik moet zeggen dat ik ze niet meer nodig heb. Alleen in de ochtend bij ee voeding lekt de borst die ik niet geef op dat moment, maar verder niet.

Ohw armande, ze zou dus gewoon straks een tandje kunnen krijgen. Misschien ben jij wel de eerste!!

Heb in Middelburg leuk shirtje en bolero gekocht. Wit shirt met mintgroene stippen en opdruk met bloemen en mintgroene bolero met roezels. Was 50% korting :D

Hebben jullie al veel vooruit gekocht dus in grotere maten in de uitverkoop?? Ik niet maar zou ik eigenlijk wel moeten doen. Zag bv een enorm leuke winterjas maar weet niet zo goed welke maat dan handig is.....

Lekker hoor d dat je zo makkelijk even over de boulevard kan lopen!! Heerlijk!! Hier voor de zee wel eerst de hele duinen over wat best ver (en dus zwaar) is.

Morgenavond gaan we al weer terug.... Gaat zo snel! Vooral voor ml O jammer want ik heb thuis nog lekker paar weken vrij maar hij start maandag weer.

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Armande: je meisje is goed gegroeid zeg!! Super! Dat betekent dan toch dat ze in ieder geval gewoon goed groeit op de melk die ze krijgt? Dus niet te weinig dan.
    Hoe is het vannacht gegaan? Advies opgevolgd en laten jengelen en geen melk gegeven? Ik vind dat nogal wat hoor... weet niet wat ik daar mee zou doen. CB zegt dat nogal snel, maar je leest hier ook zat verhalen van kinderen van 1 die nog voor een nachtvoeding komen. Al vind ik dat eerlijk gezegd ook wel een beetje overdreven haha. Echt nodig hebben ze dat dan echt niet meer met al dat eten wat ze gewoon mogen hebben.

Heeft ze nog last vd prikjes ??
    Voorlopig even niet meer nu!

Heerlijk toch dat dl zo lang bij je in de wieg heeft kunnen slapen. Hier met drie maanden al niet meer, idd ze trok heel de bekleding eraf en botste steeds tegen de randen aan. Was gwn echt te klein. Heb twee moeilijke nachten gehad toen ze op dr eigen kamer moest ,maar daarna was het gewend en vond ik het eigenlijk wel lekker.

@Caroline: nou klinkt heerlijk daar! Lekker geshopt en gegeten en naar strand, super. Ja moeilijk he met zo een kleintje die nog zoveel rust nodig heeft. Was hier ook zo met naar het zwembad gaan. Hele onderneming en na drie kwartier was ze echt op maar slapen lukt daar niet in al die drukte. Worden ze gewoon te oud voor om overal nog te slapen. Gelukkig hebben jullie de taken kunnen verdelen en kon je toch lekker naar het strand!
    Veel plezier nog, geniet nog even van je laatste dagje! Gaat veel te snel he :(

Ik heb geen kleertjes vooruit... Ik heb wel rompers in maat 74 en 80 maar geen kleding nog. Moet ik nog voor kijken eigenlijk, maar dat is misschien nog zover weg, bang dat ik dan niet leuk meer vind als ze het echt aan kan.
    Ik heb wel een winterjas. Een hele gave gekregen van mn ouders, in maat 74. Die is wel goed voor de hele winter, ze verzuipt er nog in.

@Linss: mooi dat ze in slaapzakjes slapen! Niets waard he er midden in de nacht uitmoeten om ze om te draaien!
    Weer volop aan het werk he? Goed te doen?

@Dtje: Heerlijke vent heb je toch hoor echt haha
    Zorgt echt goed voor jullie, mag die van mij wel eens na doen. Ontbijtje halen, boodschapjes ophalen, huishouden...echt!
    En twee ledikantjes, wat een luxe!! Ideaal voor nummer 2 zometeen! Ik wou ook zo graag een ledikantje bij ons, dat ze nog bij ons kon blijven maar W wou het absoluut niet hebben :(
    Ach nu vind ik het toch wel lekker hoor dat ze dr eigen plek en rust en stilte heeft ;)

@Hier:
    Sinds twee daagjes heb ik elke middag een zeer gezellig eetmomentje met dl. Lekker samen aan tafel en smikkelen van brood! Geef dr nu elke middag een broodkorstje, geweldig vindt ze dat! Moest m al een paar keer afpakken omdat ze echt stukjes eraf sabbelde...vond ik toch nog een beetje eng.
    Ze kan ook zelf drinken uit dr tuitbeker. Drinkt nog aardig wat water weg elke dag!

Fijne dag meiden!

18. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Wat super leuk krul! Zit ze dan al in n kinderstoel??! Doe je dan korstje witbrood of lichtbruin? Zal t ook best spannend vinden maar in principe moet het gewoon goed gaan want ze kan goed slikken nu. En daarbij leert ze of iets niet te ver haar keel in gaat, krijgt vanzelf kokhalsreflex. Wat leuk ook van dat drinken!! Hier helaas niet, krijgt nog alleen bv en water erbij is niet verstandig (kan bv van teruglopen).
    Leuk dat je een jas hebt gekregen!! Ik dacht zelf ook aan maat 74, Miss dat ik er ook al wel 1 koop (je hebt nl aanbiedingen van jassen van vorige winter, vind ik prima!).

Wij gaan straks lekker met dl en de hond wandelen langs t strand, nu perfect weer voor. Lekker in de draagzak. Eerst zo nog ff slapen en dan daarna.

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Even ego want vandaag is weer ml z'n enige vrije dag dus kom VNV pas maar wilde even vd daken schreeuwen;

Zl krijgt Zn eerste tandje!
    Ik zie onder n wit klein streepje omhoog komen!
    Vastleggen lukt nog ni maar zodr ik n duidelijke foto heb post ik m
    Schoot bijna vol van enthouisasme!

20. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Whooooohaaaaaa!
    We hebben een winnaar!:D:D:D

Deel Deze Pagina