@Dtje: jaaaa Gefeliciteerd! hihi We wachten met smart op de foto!!! Natuurlijk ben je een trots mama!! @Caro: heerlijk weer vandaag, lekker normale temperatuur! Ik ga geen witbrood geven, zie te veel kindjes die dat kregen en nooit meer bruin of volkoren willen eten. Volkoren mag nog niet pas met 1 jaar had ik gelezen, dus ze krijgt bruin. En ze vindt het gelukkig maar wat lekker! Ja je hebt wel gelijk, maar vind t doodeng als ze die kleverige stukjes toch niet weg kan slikken... Gewenning voor mama denk ik Ja ze zit in de kinderstoel. Echt zo leuk om gezellig aan tafel te zitten! Ze kan het zo'n tien minuten volhouden, dan zakt ze onderuit dus gaat ze even in de box of op schoot. Fijne dag!! Hoe laat rijden jullie terug vanavond?? Als dl meer water drinkt gaat ze dus minder bv drinken? Want ze lijkt hier juist meer melk weg te drinken naast al het water. Of dat ligt opeens aan nr 2 voeding... voorheen liet ze altijd wat staan, 70-90 cc was geen uitzondering maar nu gaat alles al een paar dagen op... Fijn dat bv zo goed afgestemd is he en je haar ook vaker nu de borst geeft met die hitte. Heeft ze ook eigenlijk geen extra water nodig, krijgt genoeg zo
Ff snel hoor Pfff dat huishouden gaat ook maar door he?! @caroline, kamperland dus, ook leuk toch? Hier dus ook overvolle supermarkten parkeerplaatsen enz. Welkom in toeristisch gebied Moest dus net luiers halen bij kv....grrrrr.....dat is dus echt drama @krul, ben t met je eens hoor van laten huilen is ook zo wat, maar nu drinkt ze niet goed de hele dag, pas vanaf 19u en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk, Hebben t nu niet gedaan omdat ze best huilerig was van dr prik. Ik ben vorig jaar begonnen met kleding in uitverkoop kopen voor zl echt ideaal! Op internet gekeken wat de maatvoering per leeftijd is en vooralsnog gaat dat goed! Toen hij net liep heb ik t ook met schoentjes gedaan, die had ie sowieso nodig. Nu voor dl heb ik ook t eea liggen. Zl had op zn 1e verjaardag maat 74 maar dat is dus klein. Dl zal deze winter 74 hebben want t is n flinke tante en ik denk 80 met dr verj. Heb voor zl wel een winterjas gekocht, hou ik helemaal niet van om dat nu al te kopen. Maar liep er tegenaan én de ervaring leert dat dat soort dingen gauw uitverkocht zijn, dus in nov een winterjas kopen is wel eens lastig. Maar heb je bv een jasje voor t eerste deel van de winter kan je vaak in de uitverkoop een tweede in maatje groter vinden. Fijne dag meiden! Oja D, je moet gelijk beginnen met poetsen he als t tandje door is @krul, je dl is nu ongeveer 6mnd en kan nu stukken voedsel eten als je t bekijkt vlgs de rapleymethode. Zl heeft zich nooit verslikt, hun reflex is anders dan bij volwassenen. Dl daarentegen verslikt zich juist nu wel eens terwijl t fijngemalen is.
haha Armande bezige bij! Ik zit hier in een aardige bende Ik heb totaaaaaal geen zin om daar wat aan te doen. Misschien morgen Nee ze moet niet 's avonds beter gaan drinken en overdag niet.. pff sterkte hoor daarmee. Lijkt me erg moeilijk om dat weer om te buigen en daarin vol te houden 's nachts. Goeie tip wbt de winterjasjes!! In de uitverkoop er nog 1 aanschaffen is geen gek idee! Heb je ook al schoentjes voor dl? Ik heb twee paar al Zo leuk haha Ik moest ook zeker aan jou denken en de Rapley methode wbt eten idd! Ik ga het nog eens even doorlezen...misschien dat ik het dan iets minder eng vind. Btw: laat even weten hoe of wat met die leuke mutsjes!! Als je iets kunt regelen, zou dat echt geweldig zijn want ik wil dr echt een paar hebben!! Wbt haarbanden heb ik er 1 gekregen van Nijntje (weet niet waar vandaan) en heb ik er 2 in Duitsland gekocht in een soort Wibra achtige winkel.
@D ja ik was meteen wakker inderdaad. Ben ook meteen gaan kijken. Hier vannacht daan blijkbaar op zijn buikje geslapen, want zo lach hij vanmorgen te slapen. Wat betreft troosten met duim. Dat doet sophie ook. Erg fijn. Spenen heb ik niet meer. Hier ochtenddutje heel kort.. langer middagdutje en dan later nog een kleintje. @Armande zielig hoor weer prikjes. Inderdaad lastig dat zoonlief naast haar ligt ander kon je het proberen. Ja ik stop de slaapzak ook in en dat werkt een beetje. Hier geen strand in de buurt dus ook nooit geweest met ze. Slapen in de wagen doen ze hier ook niet snel. Laatst met boodschappen wel trouwens. Had de maxi cosi erop omdat de reiswieg te klein is en stoeltje zijn ze nog net wat te klein voor maar misschien past het nu wel van de week nog maar even proberen. Ja krul ik ben weer volop aan het werk. Ben ook enige fulltimer en senior secretaresse nu dus flink aanpoten. Ben nu ook in de avond echt bekaf. Ik heb ook tuitbekers gekocht, ze snappen het wel, maar drinken nog niet echt. Wauw eerste tandje d! Heeft hij er last van? Hier heeft vriendlief 'vakantie' dus lekker thuis met de kids.
Meiden kom morgen reageren of als ik vanacht nie kan slapen want na een lange gezellige dag gaan nu lekker film kijken samen Party Bucket hotwings (kfc)in huis! Ben & Jerry's! Slaap lekker allemaal!
Fijne avond D! (En de rest natuurlijk ook ) @krul, ml komt net thuis dus ik vraag t zo gelijk ff van die mutsjes, hangt er vanaf waar hij heen moet en of die collega meegaat (dan kan ik de bestelling naar hun doen) Je hoort van mij! Zag net op tv een baby die voor t eerst borstvoeding ging krijgen.....pffff wat mis ik dat dan zeg.... Raar wezen ben ik toch
Wat leuk krul dat ze al even in de kinderstoel kan!!!! Het huishouden kan altijd, vakantie houden niet dus gewoon lekker genieten schat! D, klinkt goed jullie avondje!!! Geniet!! Pfff druk voor je lins..... Is ml alle dagen alleen met de kids als jij werken bent? Welke maat schoentjes dan krul?? Ik wil ook alleen bruin brood aanleren hoor en wil ook beginnen met het meeste lichte bruine brood.
Ach armande, snap t zo. Alleen al de gedachte te moeten stoppen met bv.... Het is zoooo ons moment samen. Zal t ook zo gaan missen!
Even in etappes.. Lig net lekker op dacht nog doen lezen bij m'n dinnies hihi Hoe is t nu met j meisj Armande? Nog last gehad van der prikjes? Is ze wakker geworden van t onweer gister of niet? He, Mooi gewicht! Top! Maar uhm Niet t beste moment/situatie nu idd om niet op verzoek te voeden Hoop dat ze gauw weer in haar ritme komt! Schattig dat ze ook der duimpj pakt! Goeie tip wat betreft de slaapzak onder t matras vouwen Hou t in m'n achterhoofd denk alleen wel dat t voor zl wellicht frustrerend werkt want die draait nog wel meerdere malen van Zij Zie je bij dl trouwens echt t wit, uh tandje ntl er ook al uitkomen of dat nog niet? Benieuwd Hoelang t duurt voor die halverwege is Kan met een week al zijn toch? Of zal t langer duren? J hebt alle benodigdheden voor n dagje strand in huis Armande! Ik heb voor de vakantie n halve koepeltentj gehaald voor op t strand Niet altijd overal heb je parasolletjes en dan is dat wel handig! Bij t zwembad zowiezo maar we willen ook echt aan zee en dan is dat ideaal lijkt me, al is t alleen al voor je spullen en t verschonen! Heerlijk zeg dat zl zo makkelijk was! O wat is je vakantie nog snel gegaan Caroline! Hoop dat jullie hebben genoten! Goed weer gehad en goede oplossingen bedacht om zo allemaal van t zonnetje en de rust te kunnen genieten Zonde dat je meisje zo overstuur werd Zl schrikt soms echt van heel harde geluiden Hij Raake laatst ontzettend overstuur van een ambulance die te dichtbij met harde sirenes voorbij reed, n neefje dat heel hard gilt is ook n reden om te gaan huilen al ging t vandaag goed dus Miss was t eenmalig haha.. Hij raakt iig overstuur van onverwachte harde geluiden J bent leuk geslaagd Caroline! Hier ook al heel wat stapeltjes vooruit gekocht voor t najaar maar ook voor de vakantie in okt Zowel sale als nieuwe collectie Hij draagt nu kwa rompers al 74/80 Kwa (spijker)broekjes 68, joggingbroekjes 6874 en shirtjes 68 Soms n kleine 74 In okt verwacht ik dat ie de shirtjes&broekjes in 74 wel aan kan In die maat ook twee stoere leren baseballjackets maar zoek nog echt n heel warm jasje en zag n leuke bij de hm voor maar 20 Twijfel over de maat.. Ik denk dat je best wel wat vooruit kan kopen Hier in t begin al gedaan en t past en staat m allemaal super Jaaaaa krul heeft echt n super mooie winterjas voor der meisje! Zal der prachtig staan! O krul en dan zit je ineens aan tafel met je meisje te lunchen Is toch geweldig! Echt weer n mijlpaal! Geniet saampjes! En blijf me van die geweldige foto's sturen!
Zo nu de volgende blz want deze "hersencellenuitgeperste-kalende-maardesondanks-kleurende-oma-opleeftijd" kan niet Alles meer zo goed opslaan Wow krul dus j meisje drinkt ineens alles lekker op? Zit er n ander smaakje aan? Nee zonder gekheid! Wat goed! Waar zou t aan liggen? De samenstelling? Benieuwd hoe t zit met verteren van stukken voedsel ipv gepureerd? Is dat niet moeilijker met als gevolg meer last vd darmpjes? Want dat wil ik ni voor zl maar f lijkt me wel goed als ie steeds grover voedsel gaat eten Soms zitten er al wat stukjes in m'n hapjes n dat geef ik gwn n gaat goed.. Hou maar over t huishouden Armande Onbegonnen ondankbaar werk haha Welke wagen had j ook al weer lins? Ik heb voor de joolz n verkleiner dus zl zit al sinds 3 mnd in de wandelwagen omdat ie graag wilde kijken n dat ni ging in de reiswieg n in de maxi mocht ie ntl nie te lang n heeft ie weinig bewegingsvrijheid Fijn dat ml vakantie heeft maar heeft t vast retedruk of niet? Hoop dat hij j wat kan ontlasten nu j t zo druk hebt n moe bent Ik doe t j ni naar hoor Petje af Op zich is t dan tot nu toe meegevallen wat betreft doorkomen Hij kwijlt alleen erg veel Kan wel om t kwartier n nieuwe slab omdoen Ben nu aan t wassen vanwege alle slabben Heb er nu zelf met plastice achterkanten omdat z'n kleding alsnog nat werd Maar hij kwijlt al best wel n poosj al, ti's alleen nog meer geworden N handjes sabbelen werden bijten N de laatste dg echt veel poepluiers Afgelopen nacht zelfs top geslapen Van 20.30-09.00 Wel paar x speentje vanaf 5 maar niet wakker Nu ligt ie er sinds negen in en twee x kort getroost met n aaitje en kusj So far So Good O can imagine Armande Wat was t bijzonder he Zo intiem Zo alleen hij n ik Dicht tegen me aan, in slaapvallend, zo voldaan.. Hoewel ik ook tegelijkertijd nu m'n schoonzus hoor over krampjes en me herinner hoe n strijd t was mbt wat wel n niet eten dat ik aan de andere kant ook rust heb in die zin dat ik niks verkeerds kan doen ofzo Weet ni hoe ik t goed moet omschrijven Wel heel leuk hoe m'n ervaringen met zl haar weer helpen met haar baby'tje Wordt al n ervaren mama Kon ik me vorig jaar echt nog ni voorstellen Nou is t laat geworden ga slapen meiden! Goodnight for All of you!
Was er als laatst en ben er al eerst Hahaha Nou hier de beste foto die ik kan maken van t beginnentje van zl z'n tandje!
Jaaaaa wat leuk! Ik ga t straks ook proberen van dl. Dat is niet zo ver als bij jouw zoontje maar je ziet wel streepjes....en ze is zó huilerig vandaag
Oef Dalijk gwn de combi prik en doorkomen tandjes! Je hebt van vsm druppeltjes die werken goed voor alle klachten rondom doorkomen van tandjes en je hebt chamodent wat t tandvlees verdoofd Maar dat weet je vast allang!
Ja ik heb net die druppeltjes van vsm gegeven. (Thanks anyway!) Ze was zoooo verdrietig.... Ze ligt nu eindelijk in dr wiegje te slapen, helemaal moe. Vannacht overigens wel goed geslapen, 23:00-6:30!
O super Armande! Goeie nacht! Hopelijk vanacht weer! Vanmiddag nog lang geslapen? Hier n door de war schema omdat ie 90 liet staan n dat rond drie wel wegdronk, 120 aangeboden alles op Derde fles zit er bijna in werden iets na vijven pas samen wakker Was zo kapot ben samen met m in bed gekropen hihi Heb alleen dus nu weet geen eten in huis n t regent steeds Ga liever wandelen dan met de auto naar Ah F kijken wat t weer doet.. Moet toch eten Goed eten schiet er weer vaak Bij in laatste tijd Maar neem ook steeds maar per 1-2 dg mee als k lopend ga..
@D, irritant he die regen?! Ik had ook geen eten en de winkel is best een stukje lopen en dan met twee kids zag ik echt niet zitten. Ml heeft gauw boodschapje gedaan die was "vroeg" thuis. Dl heeft eind van de middag geslapen en de rest van de avond wilde ze niet, echt krijsen! Om 21 u gedouched en nu slaapt ze. We hebben geprobeerd een foto te maken van de "streepjes" op dr onderkaak, maar lukt niet. Ze beweegt teveel dus foto onscherp. Ik moet echt dr tongetje naar binnen duwen en dan gaat gaat ze bijten en sabbelen. Miss dat t morgen lukt. Lkkr hoor D dat je hebt kunnen slapen! Dat ga ik ook zo maar eens doen. Doordat ze nog een fles krijgt rond 23u kan ik er ook nooit vroeg in. Ze drinkt nog steeds niet alles op overdag. Ze wordt zo onrustig en duwt de fles echt weg met dr handjes. Fijne avond!
Goedemorgen hoe hebben de kindjes geslapen? Hier om 23u papfles gegeven van 180 die gaat altijd op toen huilde ze om 1:30 leek honger te hebben maar was niet zo toen huilde ze nog een keer paar uur later en toen viel ze weer in slaap! Geen voeding gegeven en nu net om half 8 lag ze te kletsen in de wieg en zl was overigens niet wakker geworden! @D nee je voelt of ziet nog geen tandje maar je ziet twee streepjes alsof er vast is aangegeven waar ze moeten komen. twee naast elkaar. zl was bijna 8mnd toen zn eerste tandje kwam zag ik van de week in zn boekje
Grote maat draagt je zoontje D maar dat had ik ook wel verwacht zo uit je verhalen. ik kwam er gister achter dat ik nog een krat met maat 62 had staan van zl was ik dus vergeten.... We hadden alles uitgezocht voor de geboorte en op maat in kratten gedaan. en nu stond er dus nog een bak met 62 zitten best wat dingen bij die ze zozou kunnen dragen maar zijn nu denk ik toch te klein zo dom...en jammer.. Alles goed verder met iedereen?