Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Snap t lins. Dan gaat alles langs je heen he!

Zl ligt lekker op bed ga lekker even douchen n voor de buis
    Fijne avond allemaal!

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O krul dat vroeg jij he maar nee hij is echt obsessed door madagascar deel 2,
    Deel 1&3 bij gehaald voor variatie maar hij zag een stukje van 1 hij keek echt van what the piep! Keek mij ook zo aan en weer terug naar t beeld
    Drie is weer met wat meer muziekjes en kleurtjes dus die vind ie Miss wel leuk
    Maar twee is ook echt leuk he
    Hij gaat ook echt stuk bij bepaalde scènes
    Jammer dat ie nie lang meer in z'n bouncer kan want die is maar tot 9 kilo n met z'n gebounce begeeft ie t nog :p

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Omg ik ga stuk hier :D:D:D
    Dat meeeeen je gwn niet!!
    Hahaha Hahaha Hahaha Hahaha Hahaha

Ik zie dat slimme koppie zo voor me!
    GE-WEL-DIG

4. sunshineS1976

Echt ongelofelijk! Ik lach me dood! ! Doe t Nog s en maak er n foto van :D:D:D

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja en t eindigde zo dat ie zelfs ging huilen en ik 2 moest opzetten! Z'n favoriete figuurtjes deden alles anders

Autistisch? Hahahahahhaha

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Speciaal voor krul, inside joke
    🍒🍰 beelddenken

7. sunshineS1976

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha

Ja beebjes houden nou eenmaal van voorspelbaarheid :D

I like to move it move it :D:D *dans*

8. sunshineS1976

Oh dat lukt wel hoor Hahahahahaha :p

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoi meiden
    Vandaag een dag op stap geweest met t gezinnetje :) in het kader van we-gaan-niet-op-vakantie-dus-doen-we-leuke-uitstapjes!
    Komen met thuis en dl heeft even qualitytime nodig!
    Heb alles ff snel gelezen maar op alles reageren lukt vast niet ;)

@krul, ik neem t cb altijd met een kilo zout, moet je ook maar doen hoor! Als je over een jaar weer op t cb zou zijn is alles toch weer veranderd. Wat @linss zegt, vroeger kreeg ze fruit en dat is ook goed gekomen ;)

@D, dat meeeen je niet van de bank! Wat een gedoe zeg! Maar gelukkig nu een mooie! Wat voor iets is het geworden? Snelle levertijd trouwens!

@roos, welcome back :D,
    Ik dacht dus....roos? Naam van dl? Huh liesje had toch twee knullen hahahahaha
    Maar kheb m hoor!

@linss, groot gelijk dat je de kids niet meeneemt, t zou heus wel goed gaan denk ik maar dan komt t idd allemaal op jou neer en nu kan je gewoon gezellig meefeesten!

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat hebben jullie gedaan Armande? Leuk gehad?
    Knuffel je meisje maar lekker! Slaap lekker!

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi moppies, ben ik ook weer ff!
    (En idd armande, het is helaas niet liesje.... Gewoon 1978 maar dan als roos en niet meer Caroline! ;) )

Fijn dat jullie een dagje hebben gedaan armande!! Wat hebben jullie idd gedaan??!

Jeeeeeemig d, wat een gedoe met die bank idd.... Pffff word je toch gek van maar gelukkig komt er nu eentje die wel past!

Pfff ja krul, echt raar dat cb dat zei tegen je want hier weet ik dat de adviezen met 6 mnd zijn. Waar het namelijk volgens mij vooral om gaat (heb ik me laten vertellen door vriend die kinderarts is) is dat je voor 6 mnd geen granen moet aanbieden (ivm evt glutenintolerantie) maar met 6 mnd kan dat dus wel. Ze moeten het slikken oefenen. Korstje is om te oefenen om te sabbelen, kauwen en uiteindelijk te slikken. Door kokhalsreflex zal het niet zomaar achter in hun keel komen en zo trainen ze hoe ze moeten eten. Gewoon lekker mee doorgaan!
    Als jij ziet dat het goed gaat en vertrouwen hebt is het goed!

@lins: kids niet mee snap ik zeker ook . Ff avondje voor jezelf ook erg fijn!

Dtje, hoe is het met je buik??! Nog niet misselijk aan het worden of andere rare fratsen?

@ego: dl is steeds meer aan het schaterlachen, zoooo leuk en aanstekelijk. Helemaal als er kinderen zijn, die hebben echt een aantrekkingskracht bij haar.
    Maak me toch steeds meer zorgen over haar ontlasting. Nu 3 dagen achter elkaar alleen maar keutels.. Toen ik cb belde was het nog afwisselend keutels en soms wat meer en wat dunner. Nu dus niet. Net wel echt wel wat meer keutels dus er komt wel wat uit maar ze is zo veel aan het persen, zo sneu! Advies van hu was om niks te doen. Maar nu durf ik dus niet met afbouwen bv te beginnen want dan komt vaker obstipatie voor en ik wil niet dat het nog erger wordt en natuuuurlijk is het nu weekend en kan ik niet cb bellen...
    Verder is ml tot en met maandag weg, niks aan! Heeft wel de hond mee, scheelt gedoe maar is wel stil in huis en ik voel me zo veilig met de hond...

Nou heel ego verhaal, sorry!!

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hihi d, ik zie zl helemaal voor me tijdens dat filmpje!!! Te cute!!

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Meis! Geef beetje laxo met water half dopje met 30/40 cc of door haar hapje
    Anders evt pruimen of n beetje zonnebloemolie door de fles als je x gekolfd geef

Ik denk dat t alles te maken heeft met de hapjes
    Geef je alles vers?
    En wat geef je allemaal?
    Hier geef ik altijd wat drinken erbij.. Miss voor dl toch ook wel goed hoor
    Beetje diksap met water of nog beter alleen water maar dat vind ie nie zo
    Bij elke fles doe ik zowiezo nog steeds 10 extra water en dan nog komen er nog steeds meerdere malen per week en laatste dagen weer wat meer dikke plakkaten uit
    Net klei soms nog harder en keutelig maar dat zelfs aan n plak
    Ze krijgt nog nie zo heel lang fruit en groente volgens mij he?
    Dus lichaam heeft zowiezo tijd nodig om t te verteren en denk dat kindjes die alleen maar bv hebben gehad daar meer moeite mee hebben gezien de lichtverteerbaarheid van de melk
    Sommige fruitsoorten ongekookt zijn ook moeilijker verteerbaar zoals bij appel maar je kan nie elke fruit koken ntl
    Peer en pruimen werken bijv laxerend maar banaan is echt een verstoppen
    En heb gemerkt kwa potjes iig de wortels n sperziebonen ook
    Is ntl ook allemaal nie puur zit toch van alles nog in
    Ga nu ook de groente vaker vers aanbieden en helemaal over na vers zodat ik potjes beperk
    Jij geeft vers volgens mij dus zou dagboekje bij houden tot 24 u kunnen ze er last van krijgen dus je krijgt wel snel overzicht waar t aan ligt
    Ik heb t zo iig wel door gekregen

Probeer echt extra water
    En voor nu of morgen dan even met half dopje roosvicee laxo dan is alles iig kwijt
    Mocht t er zelfs moeilijk uitgaan kun je eenmalig beetje zeep aan de thermometer doen en beetje draaien dan is ze ook zo alles kwijt

Hier gaat t veel beter
    Maar denk dat t er ook beetje bij gaat horen kwa leeftijd dat t dikker wordt

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Om even in de poep te blijven ;) hier net een persend meisje en er kwam hele harde ontlasting, gister bloemkool op en dat is denk ik de boosdoener, laatst ging t wel goed met bloemkool en worteltjes is hier ook stoppend.
    @roos kan je miss een btje olie door dr eten doen? Ik moest dat toen door n fles doen maar dat gaat btje lastig met bv

Ivm meelezers wil ik de naam liever niet noemen waar we waren ;)

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @roos, balen t wknd alleen :( en ik kan me dat voorstellen dat je je prettiger met hond voelt! Daarom hebben wij een alarm op t huis..... Voel me gewoon een stuk meer op mn gemak als ik alleen ben.
    Sterkte hoor.... Alleen zijn is soms niet erg maar kan zoooo ongezellig zijn...

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    God nou vind er ook niks aan
    Avondje oke.. Soms wil je echt f een chick film/serie kijken en chick dingen doen maar liefst wil ik m gwn thuis hoor
    Gelukkig is t eind seizoen in zicht.. Ben t beu :p

Heeft ze uiteindelijk wel kunnen poepen Armande
    Geen olijfolie geven hoor dat is te sterk
    Zonnebloemolie is t beste..
    Maar denk laxo Miss nog beter want dat is zo ntl..

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Voel nog nie heel veel
    Soms schiet t ineens weer te binnen
    Ben zwanger
    Maar soms "vergeet" je t zeker als ik me goed voel en dat voel ik me laatste dagen wel hoor
    Drink heel veel water en dat scheelt tot nu toe heel goed
    Weinig sympthomen
    Af en toe steekje liezen, licht krampje buik en wat onderrug pijn zo nu en dan (laatste dagen weer geen last)
    Ben benieuwd wanneer ik n buikje krijg!

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ohw meiden thanks voor alle tips!! Ga t idd allemaal opschrijven en bij houden. Eergisteren heeft ze pruimen gehad (zou laxerend moeten zijn) maar gisteren dan weer boontjes.
    Ik wist niet dat gekookt fruit beter gaat. Want ik kook het nooit. Geef idd alles vers, nog nooit potje gedaan.
    Bij cb zeiden ze dus om geen water te geven maar ga ik dan maar wel doen denk ik. Maar durf nu niet te minderen met bv maar moet wel echt binnenkort beginnen wil ik niet meer kolven op m'n werk straks.
    Thermometer net gedaan idd met wat vaseline en ee kwam alleen een kleine keutel.
    Pfff d, jouw mannetje heeft er ook snel last van he??! En bij armande dl dus ook al! Idd hoort het ook bij de overgang naar vast voedsel en is het wennen voor de darmen.

Wat betreft olie armande? Gewoon een druppeltje zonnebloemolie? Of iets meer?

Snap dat je de locatie niet zegt! Maar het was dus leuk?

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja half theelepeltje is genoeg
    En sop werkt beter aan de thermometer
    Dan komt t binnen no time er allemaal uit en t kan echt geen kwaad als je t maar af en toe doet!

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    En niet al t fruit gekookt he
    Maar appel bijv zou dan beter verteerbaar zijn..

Deel Deze Pagina