Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Miss is dit n goed moment om te gaan starten met minderen in combi met t extra water!

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    En hoe doe je dat sop dan? Beetje van babyzeep met wat water wat sop wordt??! Of gewoon alleen de zeep?
    Idd moet toch echt gaan starten maar dan idd in combi met water is handiger. Appel koken kan dan wel, doe ik de rest niet. Banaan is wel echt haar favoriet en heb niet het idee dat het daar alleen aan ligt. Het lijkt nu aan alles te liggen, haha!

Lig nu al lekker in bed, kom net boven, ligt dl op haar buik heerlijk te slapen!! Dat is de 1e keer. Schrok ervan. Ze draait eigenlijk nog nauwelijks op haar buik, in de box nu een paar x gedaan. Wel draait ze van haar buik continu meteen op haar rug als ik haar dus op haar buik leg. Heb haar toch maar weer lekker op haar zij gedraaid maar als ze nu telkens op haar buik gaat dan is het maar zo.
    Vind t dan wel spannend met haar konijntje. Daar lag ze met haar gezicht beetje tegenaan. Maar ja, dat doet ze op haar zij ook!

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Fijn d dat je je nog goed voelt! Hoop dat de symptomen niet gaan komen. Veel water drinken is zeker goed!! Je buik zal vast groter worden dit keer omdat het je tweede is.

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja gewoon beetje puur zeep heb zelf dove gebruikt maar vd baby kan ntl ook!
    Omschreef t niet goed, sorry!

Hoe vaak geef je banaan? Vinden ze vaak heel lekker maar denk dat 1 x per week genoeg is of evt 2 x maar dan in combi met bijv ander fruit zoals aardbeitjes..

Als ze eenmaal verstopt zitten en dat dwars zit zal iets anders geven niet 123 helpen
    Eerst verhelpen en dan de verstoppende dingen beperken en dan ondertussen dagboekje bij houden en dan als t beter gaat weer voorzichtig introduceren
    Deed ik na weeeeken met wortels en gelijk drama dus dat wordt m echt niet

Wel lekker voor der buikje als ze ze op der buik ligt
    Is met krampjes ook goed he
    Maar snap dat je schrok! Vond ook eng de eerste keren hoor
    En zeker als ze met z'n neusje ergens tegen aan kunnen liggen
    Hij krijgt niks mee eigenlijk of ik pak t later weg als ie slaapt n ik ook ga slapen maar heeft ook geen favoriet dus geen gemis

Hoop dat ze lekker slaapt!

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zl draait hier wel van rug naar zij en buik en hij is 1 x zelf terug gedraaid in z'n bedje
    Maar verder lijkt ie t nog nie echt te snappen

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Idd eerst maar eens goed leeg die darmen. Ga morgen eens zeep proberen en extra water bij t fruit. Heb nog pruimen dus die geef ik morgen. En evt laxo als te eind vd dag nog niet komt.

Tja, zij pakt echt heel blij haar konijntje en heeft hem bijna altijd vast en tegen haar aan. Pakte m eerst ook weg maar nu niet meer. Zij heeft t draaien ook nog niet echt onder de knie hoor. Wel van buik naar rug als ze op haar armen steunt. Ach, komt allemaal vanzelf!

Ik ga slapen! Moet er helaas uit als ze wakker wordt, kan niet meer weer gaan liggen helaas... Slaap lekker!

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @roos, idd btje zeep op thermometer, hebben wij 1x gedaan en blijkbaar deed mn moeder dat vroeger ook. En olie een beetje, geen hele scheut. Naar mijn idee is olie net zo natuurlijk als laxo? Alleen smaakt laxo lekker en olie is echt alleen om "door te smeren"
    Pruimen zouden moeten werken zou je denken! Hier gaat banaan goed, maar bloemkool eerst ook en nu niet.
    Ja hoor na hard persen kwam er een golfbal ;) en nu net weer gewoon dun.

@slapen, hier ook met een klein knuffeltje/konijntje, op dit moment maakt t niet heel veel uit welke het is, maar t moet klein en zacht zijn. Rechterduimpje in mond en linkerarmpje met knuffeltje over dr gezichtje *smelt*

Jep was reuzeleuke dag!!

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe is t gegaan Caroline vanacht/vanochtend?

N met jouw meisj Armande? Is ze lekker gaan slapen?

Hier had zl veel last van t tweede tandje
    Na heel veel vaak naar boven te zijn gelopen werd ie uiteindelijk gwn echt wakker
    Poosj bij ons gehad verschoond n flesje n de druppels ondanks dat ze weinig meer lijken te doen
    Toen werd ie 3.20 weer klaarwakker n toen die rond 4.45 weer sliep werd ie 6.45 weer wakker
    Toen heb ik m n zetpil gegeven
    Kon t ni meer aan zien/horen
    Had gelezen dat t mocht als ze er veel last van hebben
    Toen sliep ie daarna redelijk snel tot 11
    Benieuwd of t vandaag/vanacht nog zo gaat n of dat bij elke tand gaat zijn
    Denk ook dat n andere fles ipv Brown ook meespeelde want had ook veel lucht in z'n buik
    Blijf toch maar bij Brown voorlopig ipv difrax

Ga even douchen en eten! Fijne dag meiden!

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O n armande, bedoelde meer dat laxo natuurlijker is in die zin dat j ze ook al pruimen mag geven n olie niet zo gebruikelijk is
    Maar bij zl tijdje gedaan met die verstopping hoor
    Vond m te jong voor laxo
    Maar werkt beiden effectief iig!

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Lieve meiden,

Wat een k*zooi. Net nu ik slleen ben enorme migraine. Vannacht begonnen en zul je net zien dat ik er voor dl ook uit moest (draaide naar buik telkens stootte haar hoofd en huilen, en ook om 4 uur voeden...) dat is dus echt nooit zo! Gelukkig is m'n moeder er nu. Dl ligt nu te slapen als ze wakker wordt voed ik r snel en dan neemt m'n moeder haar mee naar beneden. En natuurlijk nu ook dat dl meer bij mij wil zijn en extra wil drinken... Pfff ben blij als t minder wordt!
    Sorry voor m'n klaagzang.... Maar wat voel ik me rot zeg!

Miss dat ik vnvd wat ben opgeknapt dan kom ik hier nog langs en anders hopelijk morgen wel!!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ook al zo n piep nacht! Voelde me al schuldig dat ik er de pest over in had maar dat hebben we dus allemaal wel eens..
    Ik vind dat ik nl echt nie mag klagen! Maar wou dat ik er dan daarom juist ook minder moeite mee had als ik eens n keer een gebroken nacht heb want hij heeft immers last niet ik, anders zou die wel lekker slapen gezien de goede slaper die hij is.
    Moet echt mezelf toespreken omdat ik zoooo moe ben als ik uit m'n slaap wordt gehaald en heb ook echt te weinig geduld, vervelende eigenschap
    Je doet t ntl allemaal wel, er gaat n knop om maar toch.. Pfff
    Beterschap lieverd! Hoop dat t snel zakt! Alles bij elkaar ineens he!
    Fijn dat je mama er is, hoop dat ze je kan ontlasten
    Hier ook n mama die aan t wandelen is met zl n boodschappen heeft gedaan!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dit vind ik ook echt wat voor jullie Armande n Caroline!
    Benieuwd naar alle lay outs

13. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Het is ook gewoon pittig om op te staan terwijl je lekker ligt te slapen. Iedereen moet zich er dan uitslepen.niemand die ff 'lekker' eruit gaat schat! Voel je dus niet schuldig. En de 1 slaapt dieper dan de ander en ligt ook aan het moment van wakker worden wat het wakker worden soms lastiger maakt. Ik moet mezelf er s ochtends ook uitslepen maar als ik er eenmaal uit ben en ik heb haar vast geniet ik weer, alhoewel ik d ochtends niet veel praat met r, ben niet zo'n ochtendmens.
    Pff en dsn opstaan terwijl je je zo rot voelt, Poe wat lastig zeg! Maar ook dan sleep je jezelf eruit omdat het wel moet. Een moeder kan gewoon niet ziek zijn 😕 ben zo blij dat m'n moeder er nu is en lekker met haar aan het tutten is!! Fijn he d die lieve moeders??!

Hier nu slleen nog hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid is weg (als ik lig dan).
    Heb dl roosvicee laxo gegeven met fruithapje en op flesje water! Dronk ze echt wat van! Leuk! En net een goede poepluier, eindelijk!!
    Thanks nogmaals voor de tips!!

Krul, hoe is t schat?? Druk met leuke dingen??!

Lins lekker van t weekend aan t genieten?

D, leuke link trouwens! Ziet er leuk uit!

Ik heb ook nog een tip voor een geweldige app!!!!!
    Lumify. Kan je filmpjes mee maken (of gemaakte filmpjes gebruiken) , dan heel leuk fragmenten achter elkaar zetten met muziekje erbij, effecten als je wilt ed! Echt zoooooo leuk en verslavend (net zoals de foto-collages!)

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    O ja, hoeveel cc water drinken jullie kleintjes ongeveer?!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dat is fijn om te horen! Wat zal haar dat opluchten! Net bij zl olie door t hapje gedaan want laxo doet niks vandaag
    Paar kleine konijnenkeuteltjes
    Zo maar in bad
    Hopelijk helpt dat ook nog wat

Zl drinkt per fles zowiezo 10 cc extra en daarnaast nog
    gemiddeld 30-50 cc extra maar met warm weer zo 100-150

Bedankt voor je lieve woorden
    Je hebt gelijk
    Maar t kan zo knagen he
    Want je bent altijd een mama niet alleen overdag haha
    En ik was idd net in m'n vaste slaap, en de keren daarna vanacht en vanochtend ook dus dan wordt ik link haha
    Maar fijn dat ik niet de enige ben

Fijn dat j mama zo met der bezig is
    En jij wat opknapt
    Nu die hoofdpijn nog weg! Bah!
    Wat mij wel heeft geholpen om t te onderdrukken is heel veel water
    Hoop dat t bij jou iets doet
    Want meestal als je t al hebt helpt ni veel behalve rust en medicijnen

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ga als ik in gelegenheid ben achter de die app aan! Klinkt super leuk! Wat n uitvindingen he
    Je hebt echt van die momenten die eruit springen in zo n filmpje
    Dus dit zou echt handig zijn om ze bij elkaar te plaatsen!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Btw ik ben serieus echt bang hoe zl ooit normaal kan eten zonder last te krijgen
    1 x verse bloemkool en zoveel ellende
    Hier kan ik m toch nie aan laten wennen?
    Potjes vallen dan gek genoeg toch beter
    Maar laat m'n kind toch ook nie maaaaanden potjes eten

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik heb precies dat gevoel... Maar t schijnt echt normaal te zijn. De darmen moeten echt wennen dus komt vast goed. Ik blijf wel alles geven maar wissel t af en geef het wel gewoon vers. Dan maar wat hulp geven...

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Water drinken is idd erg goed maar hoop n nachtje slapen en dat t dan over is!

En helpt de olie en het badje?!

20. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    K*Tzooi, ik druk op de knop "herstel" en alles weg! Grrrrrrr :x
    Waarom in hemelsnaam zit die knop op een ipad!?!

Ik had een heel verhaal geschreven aan Roos en D
    Sorry meiden ik heb geen fut om te herhalen, kortom: sterkte!

Deel Deze Pagina