Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    D, wat bedoel je met margarine? Je kan toch gewoon becel oid nemen? Of is dat halvarine? Of... :(
    Ik noem alles boter :D
    Maar goed dat is hier natuurlijk niet aan de orde ivm kma

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Morning Ladies

Lees overal dat j laagje margarine op de boterham moet smeren
    Maar staat nergens bij welk merk..
    Ik heb er ook geen kaas Uh boter :p van gegeten

Ml is lekker thuis n m'n schoonouders terug van vakantie
    Zl staat daar vanmiddag op t menu :p

Fijne middag meiden

3. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Joehoe ook een tandje Armande. Hier nog steeds niks.

D zoonlief groeit ook goed. Grote vent. Lekker pasta! Ik heb hier van de week voor het eerst potjes vanaf 6 maanden gegeven. Sophie eet iets meer dan de helft. Als daan het lekker vind gaat alles op. Zelf maak ik wel groente met puree maar vlees durf ik zelf nog even niet.

Brood heb ik pas een keer gegeven. Daan sabbelde dr aan en Sophie vond het niks. Binnenkort maar weer aanbieden.

Hier willen ze de pap juist niet uit bord. Ben ik aan een kant wel blij mee want in de ochtend vrij weinig tijd voor.

Poe Armande zo te lezen wat zware dagen gehad. Valt niet mee...

Gadver Roos schimmelinfectie. Had ik in mijn zwangerschap veel. Die jeuk is zo irritant..

D oh zoonlief kaal.. hier mag niemand aan de haartjes komen van mijn poppies. Daan krijgt trouwens echt veel en lang haar de laatste tijd. Sophie nog niet echt.

Armande knap zeg dat je meisje geprakt eten wil. Hier echt niet. Zodra ze een stukje proeven is het kokhalzen dus ik wacht nog even.

Haha krul een kunstgebit.. onze twins is ook niks te zien. En zijn toch bijna even oud als jouw meisje.

Ik heb slaapzakken van de Hema maat 68-80.

D wat ontzettend vervelend dat je steeds migraine hebt. Poe lijkt me niet te doen.. vervelend dat je therapie ook geen vooruitgang boekt.

Krul heerlijk weekend weg!

D het zit je niet mee. Migraine en nu ook nog gehoorgang ontstoken..

Vervelend al die gevoelens etc. Dat emoties bij jou zo heftig zijn. Ik heb daar gelukkig geen last van. Lijkt me erg moeilijk vooral als je niet de juiste hulp krijgt. Hoop dat je je snel beter mag voelen.

Hier ook geen spokende kids in de nacht gelukkig. Ze zijn dan echt knock out.

Bah alweer migraine D.. en ook spugen erbij, daar wordt je helemaal niet lekker van. Beterschap.

Armande vervelend nieuws van je werk zeg. Mijn buurvrouw zit met hetzelfde. Hele rare en onregelmatige werktijden. Soms gewon in de ochtend en avond en dan middag vrij, niet te doen..

Ik dacht ook dat margarine gewoon zo'n kuipje boter is voor brood. Volgens mij staat dat op mijn boter. Zal straks kijken.

Hier geen kater hoor haha, drink namelijk niet. Misschien een kater van de drukte. Ben te druk geweest en was er al bang voor om uitgeschakeld te worden. Had al tijdje geen migraine meer en gisterenochtend begon het weer. Nu gaat het weer wat beter.

Vrijgezellenfeest was echt zo ontzettend gaaf. Zijn in rotterdam geweest. Eerst in de middag bonbons gemaakt en toen erotisch dineren inclusief stripper haha. Ik heb me dood gelachen daar. Mijn schoonzus werd soms flink voor paal gezet haha. Brood etc was allemaal in de vorm van het mannelijk geslachtsdeel. Nou echt ontzettend gaaf. Echt een aanrader. Ze wilden daarna nog uitgaan in de hmh want daar was da dineren, maar uiteindelijk toch naar huis gereden was nog 1 uur en 15 min rijden namelijk.

Ik ga de kids de fles geven. De tweede pas ;)

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hoeveel slaapjes doen jullie kids? Hier ineens weer 4, ongeveer 45-60 minuten. Zijn max 2 uur wakker en bij jullie?

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @linss, ik denk ook vier slaapjes, altijd eten dan twee uur wakker en dan slapen. Ze heeft net een uurtje geslapen maar werd wakker van geluid. Ze reageert nog steeds op iedere piep.
    Soms slaapt ze zomaar 2u achter elkaar, meestal in de middag.
    Vanaf 18/19u slaapt ze soms wel, soms niet.

Hoeveel flessen krijgen jullie kids?
    Hier is t ongeveer zo
    6:30 180 cc pap
    9:30 Fruit en venkelthee (paar slokken soms wat meer)
    11:00 150/180 melk
    Broodkorstje of een maissnackje (zag ik bij de c1000)
    15:00 150/180 melk
    17:30 groenten
    19:00 180 melk
    23:00 180 pap

Best veel he?
    En die flessen van 11&15u gaan niet altijd op.

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Dl heeft trouwens een hele rode wang, had zl ook toen zn tandjes doorkwamen

7. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Schema vandaag
    7.30 fles pap 180
    Slapen
    10.30 fruithap
    Slapen
    13.00 fles 180 en heel inimini stukje brood
    Slapen
    16.15 fles 180
    Slapen
    18.15 half potje eten
    19.15 fles pap 180

Slaaptijden weet ik niet meer precies..

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Linss krijgen ze vandaag geen fles meer? Dus is die van 19:15 t laatste?

9. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ja laatste fles is altijd zo vroeg.. slapen nu lekker :).
    Zaterdag had Daan een hele pot groente op 6+ en ging toen na 3 flessen al slapen.

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi liefjes,

Pffff had vanmiddag echt een heel stuk getypt maar was t ineens weg. Mijn god wat was ik kwaad!!
    Maar goed, nu maar ff korte versie.

Armande, jemig schat, wat een rot gedoe op je werk. Dst kan toch niet zomaar??? Hebben ze dat overlegd toen je er niet bij was?? Er zijn toch vast meer mensen die het er niet mee eens zijn.

Lins en d, allebei weer fit vandaag?
    D, hoe is het met je oor? Heb je trouwens nog een x weer bloedverlies gehad?

Krul, meis. Waar ben je?? Hoe is het met je? Hoe was je weekend?

Over die boter: margarine wordt van plantaardige oliën gemaakt, halvarine is margarine maar dan magerder, en (room)boter wordt van melk gemaakt. De meningen wat beter is verschillen. Op de site van het voedingscentrum staat dat margarine beter. Alle smeerkuipjes, zoals becel en blueband zijn dus margarine.
    Heb t even opgezocht :D

Schema nu
    7.00/7.30 borstvoeding
    9.00/9.30 fruit met water als ze dat drinkt
    11.30/12.00 fles 180 cc met 6 scheppen
    15.00/16.00 fles 180 cc met 6 scheppen
    17..00/18.00 groente ongeveer 160/170 gram zelf gemaakt
    19.00 borstvoeding
    Vandaag heeft ml voor t eerst broodkorst aangeboden. Ze sabbelde er wat op maar hield het verder gewoon in haar hand. Morgen weer!

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Lins, leuk feestje gehad zeg!! Haha, grappig dat diner!! Zal idd vast erg hilarisch zijn geweest!

12. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hier spelen ze ook meer met het brood dan dat het op gaat. Vind steeds van die nat gesabbelde stukken terug. Geef ze ook elke dag tuitbeker met water. Daan wordt helemaal wild als hij die beker ziet en vervolgens zit hij in die tuit te bijten in plaats van te zuigen haha.. uit de fles lukt ook niet. Open beker kan maar dat wordt een knoeiboel dus blijf proberen.
    Ik voel me weer wat beter dus morgen waarschijnlijk weer aan het werk.

13. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wauw wat fijn linss en roos dat ze zo vroeg al slapen! Ik weet t, ons meisje is een uitzondering.... Onze schema's zijn vrijwel gelijk beh dan onze laatste fles. Ach wie weet duurt dat ook niet lang meer.

Margarine, ja dat bedoelde ik ook roos. Daarom snapte ik D niet zo goed omdat de medew van de ah t ook niet wisten. Die moeten dat toch weten? In becel zitten melkbestanddelen dus die kan ik niet geven. Wij hebben nu bio dus zal eens kijken of ze die wel mag.
    Hier is t brood vnml ook sabbelen hoor maar dat went vanzelf. Net als de bekers enz.
    Haha die daan, zie t helemaal voor me

Dat restaurant, kunnen we daar niet meeten? Vinden D en krul vást niet erg ;) :p

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Whahaha, das een goeie srmande!!
    Moet dan meteen aan onderstaand filmpje denken. Vind ik echt hi-la-risch!!!!

THE SWEETEST THING You're too big to fit in here - YouTube

Armande, idd nagenoeg zelfde schema behalve de laatste fles die vast ook binnenkort een x zal verdwijnen.

Hier zelfde verhaal met tuitbeker hoor!! Wil m suuuuper graag hebben om vervolgens enorm in te bijten!!

Ik ga slapen meiden!!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik kom morgen even schrijven
    Duik m'n bedje in.. Ti's zo koud n ben zo moe!
    Maar was n leuke gezellige dag!

Slaap lekker meiden

16. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hahahaa Roos, hij is grappig!

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    De laatste fles was inderdaad vroeger! 21:00u!
    Helaas, daarna spoken tussen 12 en 1 vannacht...... :(
    Zo moeilijk wat er dan is, geen honger iig maar of ze wil bij ons zijn of toch die tandjes, dr wangen zijn vuurrood. Dus zetpil gegeven en daarna sliep ze tot 7

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Morning Ladies

Hoe gaat lins? Weer aan t werk?
    Klinkt super leuk dat etentje
    Im in! :D

Ah Armande denk idd der tandje
    Bij Zl hielp Paracetemol echt goed

Wat is t koud he
    Moet op zoek naar n slaapzak met mouwen
    Heb er al paar gezien
    Vind t echt al te koud voor zonder
    Jullie?

Zl is vanacht ni wakker geworden
    Pas half acht n erna lekker terug slapen tot half elf
    Kan dit wel elke dag
    Nog maar even van genieten

We hebben 19 okt n afpraak staan in Lommel voor geslachtsbepaling
    As di weer n echo en intake
    De intake had ik dus gister
    Ben ik compleet vergeten
    Stom

Heb alle pakjes vast gehad en er stond er geen een waarop stond plantaardige margarine
    Alleen maar halverine etc
    Bij die van becel met omega drie etc stond dat t minder vet was als roomboter dus denk dat dat m is maar t staat er nie op
    Toch stom?

Verder weet ik nie meer wat ik wilde schrijven
    Ga douchen en zo fles geven

Wil wandelen vanmiddag, of iig naar de winkel maar heb de auto vandaag nie en t ziet er niet veelbelovend uit

Gelukkig nadert november..
    Dan gaan we weer met z'n allen op vakantie :)
    Sun here i Come!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    @Spoortniet.nl/Oooooverduidelijk zwanger :D wahaha

Mama komt met zo n pot Belgische mayonaise
    En omdat ik geen diepvries friet in huis heb maar wel aardappelen voor zl heb ik verse frietjes staan snijden
    Ik ga los binnen nu n 5 min
    Incl frikandellen

20. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Lekkerrrrrr :D
    Hihi de komende maanden kunnen we weer meegenieten met D haar menu!

Eten jullie nooit aardappelen dan???

Heerlijk op vakantie! Ik heb t echt gemist :( en center parcs zagen we echt niet zitten en geloof ik best prijzig in de zomer.
    Dan maar afwachten tot het skiseizoen begint :D

Heb net dentinox gehaald kijken of t helpt. Vannacht ook zetpil gegeven en bij ml op de borst in de schommelstoel in slaap gevallen.

Deel Deze Pagina