Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Pfffff ze heeft geslapen van 21 tot klokslag 23u. Vervolgens kon ik niet slapen en heb ik wakker gelegen tot half 1 :(
    Dl werd wakker om 5:15 en dit duurde een uur. Steeds een btje huilen. Ik dacht ik neem dr ff op de arm.....had ik beter niet kunnen doen want zodra je dr neer legde huilde ze weer. Ze had geen pijn in dr mondje vlgs mij
    Zucht....
    Gelukkig kon ml vandaag wat later beginnen (ipv 7u de deur uit) en sliep zl tot 7:30 daardoor heb ik ook nog even kunnun slapen
    It's gonna be a looooong day.....

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @krul, jij dus ook al een nachtbraker.... Hoe is t vannacht gegaan?

Drukke dag voor de boeg, ik ga er vandoor doeiii

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Pfff frustrerend he moe zijn n ni in slaap kunnen vallen
    N dan lig j net lekker n gaat t "alarm"
    Hoe is t nu met der?

Ga fruithapje maken
    Laters meiden

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Jaaaaaaaa weekend!! 3 dagen werken voelt nog zo lekker kort aangezien ik sltijd fulltime heb gewerkt. En altijd heerlijk een lang weekend. Ook wel blij mee want ben hartstikke ongesteld en dan nooit echt fit.

Ach lieve armande, pffff pittig voor je zeg.... Wat zal er toch zijn geweest?! Arm meisje ook. Maar gelukkig wel geslapen uiteindelijk. En wat fijn dat ml er dan is zeg en je kan helpen!
    Zl is nu natuurlijk naar school maar moet je zo weer ophalen. Komt zijn rooster eigenlijk een beetje uit qua slaapjes van dl?!

Dtje, was de film (of jullie eigen film ;) ) leuk?!!
    Nou dat moe zijn ja..... Pfff slopend soms he ook al doe je niks. Tja er gebeurt nu ook zo enorm veel in je buik!!!

Krul, leuk om weer wat van je te lezen!!

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Roos, nee de slaapjes, poepluiers en flessen komen bijna nooit uit in het ritme van school...ben blij dat ik altijd een auto voor handen heb want ze is nog te klein om mee te gaan op de fiets en hij is te klein om t hele end tussen de middag te lopen.

De eerste schoolweek kwam het steeds goed uit, dan sliep ze als ik naar school moest maar deze week is ze steeds mee geweest. En dan heb ik ook nog de fysio twee x deze week.
    Maar ja joh er zijn ergere dingen ;)

Weet niet wat er aan de hand is geweest. Geen gekke dingen gedaan gister. Dus of ze was te moe, of sprongetje, of tandje of gedroomd.....
    Hopelijk gaat t vandaag beter en aankomende nacht.
    Zal ook schelen als t tweede tandje door is, kan niet lang meer duren.

Heerlijk dat je weekend hebt! Genieten maar!

@D, hoe was je film? Jullie film ;)
    Hebben gister friends with benefits gekeken, vond m errug leuk!

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    @temp op kamers: verwarming aan op n slaapkamer raden ze echt af. Wat je wel kan doen is anders tussendoor de verwarming aan en als je je kleintje er neerlegt zet je hem uit en doe je ook het raam open, iig een ventilatierooster. Sowieso is het goed om tussendoor het raam even goed open te gooien. Temp advies is idd tussen de 15 en 18. Ze slapen dan juist het beste. Beter iets te koud dan te warm.
    Hier slaapt dl in pyjama in zomerslaapzak. Temp is nu 18 graden bij haar, al een tijdje, altijd raam op een kier en tussendoor lekker ff helemaal open. Ze voelt altijd lekker warm. En als ze het te koud heef gaan ze huilen. Bij te warm moet je juist uitkijken. Kunnen ze suf van worden.
    Als t nu nog kouder wordt doe ik haar een dikkere slaapzak aan maar nu nog zonder mouwen. Das voor als t nog kouder wordt en dan wil ik ook nog zo'n flanellen pyjama halen.

Ik heb nu een open beker van difrax gehaald, die makkelijker is voor kleintjes. Daar wil ik nu mee gaan oefenen met water.
    Leuk krul dat je al stukjes brood geeft zeg!!

Jaaa d, de geslachtsbepaling komt al steeds dichterbij, spannend hoor!!!

Hier voor het allereerst een snotneus bij dl. Liep er gisteren echt gewoon uit. Op zich was ze verder vrolijk en ook geen verhoging.
    Alleen om 23.30 werd ze wakker. Liggend is t toch lastiger. Toen heeft ml haar neus doorgespoten met een zoutoplossing (doen ze in het ziekenhuis altijd, mag je zo vaak doen als je wilt, neusje gaat echt hekemaal open en is niet schadelijk). Hb even goed gekeken hoe het moet. Ze was echt opgelucht daarna en sliep echt heerlijk!!
    Dus als jullie kleintjes een x volle neus hebben: geen neusspray maar echt zoutoplossing gebruiken! Dat adviseren alle artsen en werkt echt super!! Ik kan je zo vertellen hoe je het maakt en hoe je het moet doen.

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Jep roos, dit is idd het advies wat ik ook ken wb de slaapkamer.
    Kan me voorstellen hoor dat ml van D bang is dat hij het koud heeft, ze zijn zo klein he? Maar het is echt beter om het niet te doen!

Hier ook dunne slaapzak en pyjama, romper zonder of korte mouw.
    Ze huilt idd als ze t koud heeft, denk daarom dat ze meestal rond 5u wakker werd/wordt omdat t dan meestal op zn koudst is in de nacht.

Mijn moeder maakte ook altijd zoutoplossing, dus hier voor de kids ook. Ik heb een flesje met een pipetje om te druppelen. Doorspoelen zou ik niet weten.

Heb net brood gegeven aan dr! Geen beleg oid maar gewoon voor dr neergelegd, ze vindt het t einde!

Ik moet nu weer weg maar zal hopelijk vanavond een paar fotos plaatsen.

Oja sinds gister zit ze in de andere kinderwagen!

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heel stuk getypt pleurt m'n tel uit grrrrr
    Sorry ga t ni weer typen :p
    Ga zl eten geven
    Fijne avond meiden

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Goedemorgen,

Armande, wat doet dl dsn precies met het brood? Stopt ze het al echt in haar mond en eet ze het?

Doorspuiten met zoutoplossing doe je met een klein spuitje die je bij iig de apotheek kan halen. Soort waterspuitjes. Je zuigt het op en spuit het vervolgens met wel wat snelheid door haar neusgat (andere hou je dicht). Ze slikt het dan door. Dan het andere neusgat. Hierdoor spuit je echt het snot weg en loopt de neus helemaal leeg.
    Zoutoplossing maken is heel simpel: water koken. Je neemt dan 125 ml en lost daar een halve theelepel zout in op. Beetje af laten koelen. Afgedekt kan je het op kamertemp 48 uur bewaren.

Wat een rotweer he??! Bah bah. Moet wel echt de deur uit en dl moet dus mee maar vindt t maar irritant met dit weer.

Gisteren tas met speelgoed gekregen van n vriendin. Echt leuk!
    En ga straks naar een andere vriendin waar ik nog wat kleertjes van krijg. Fijn! En wil wat pyjama's gaan halen. Tips welkom!

Jullie nog plannen?

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust

Dat is zoooooooooo irritant!!!! :x

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ben zooooo moe :(
    Dl is alweer n paar dagen om 5u wakker....
    @Roos, staat daar iets over in je boek bij de 6mnd sprong?
    Ml gaat nu met zl boodsch doen en dl ligt in bed zodat ik ook ff kan liggen....dat was t plan....maar goec dl ligt te huilen....vette pech voor mama

@brood, ja ze stopt t in dr mondje en sabbelt en eet t zo op. Nog niet veel hoor maar ze weet wat ze moet doen, erg leuk om te zien.
    Ik heb t ook gefilmd miss dat ik t kan plaatsen. Moet drnk ik via you tube?
    Fotos plaatsen is gister ook niet meet gelukt. Staan op mn tel die ligt beneden.
    Houden jullie tegoed.

Leuk kleertjes en speelgoed krijgen!!

Duidelijk vh spuitje! Thanks!

Bah wat n baggerweer! Tis monumentendag niet echt leuk met dit weer.

12. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Pyjamaatjes, ik had voor zl die flanellen van snoopy bij kruidvat vandaan, maar die moeten ze maar net hebben. Ook gewone katoenen had ik daar vandaan. Ff folder in de gaten houden.
    Ik heb ze nu v wibra soms van zeeman. Bijna nooit v hema (ik heb t nu ook over zl hoor) die zijn veel duurder en worden net zo scheef na de was ;)
    Ik vind t belangrijk dat t geen wijde pijpen heeft. Die vd zeeman hebben vaak elastiek (manchet, heet dat zo bij pijp?) aan onderkant

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    I know
    En t was echt n lang stuk
    Met hier en daar leuke grappen :p
    Die zijn nie grappig als j ze gaat herhalen ;)

Bedankt voor de tip
    Ga t onthouden

Ga je doen vandaag?
    Meisje geen verstopte neus meer?

Hier weer van 20.15 tot 8.50 geslapen
    Heerlijk
    Wel echt nodig dat ik ochtends rustig kan opstarten
    Blijven ook altijd liggen erna
    F spelen en knuffelen tot z'n dutje en dan er uit voor fruit
    Dan eet ik en douche ik etc en is t tijd voor z'n boterham
    Hele fles melk gaat dan nie op maar gister bijna heel t binnenste vd boterham omdat er boter op zat
    Vind ie lekkerder dan smeerkaas

Ga straks naar m'n mama

Fijne dag allemaal!

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja dat is fijn he idd.. Lekker warm over de sokjes heen
    Heb ze ook vd zeeman en wibra

Hoe is t vanacht met je meisje gedaan Armande?

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    @Armande; Je eerste bericht wordt later geplaatst als de laatste
    Ga even lezen

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O Armande.. Wat zul j moe zijn
    Kan hij dl ni meenemen of slaapt ze ni gauw in de cosi?
    Kun jij f rusten terwijl zl speelt Miss?

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Tis zulk slecht weer en eigenlijk wilde ze slapen want ze was moe. Alleen was ml vergeten een slaapzakje aan te doen.....*houd even wijselijk haar mond*
    Dus had ze t koud, kon de slaap niet vatten enz enz
    Nu ze weer thuis zijn even gegeten met zn viertjes, dl droog brood en nu lijkt ze te gaan slapen.
    Ik ga mezelf even onder de douche slepen, want door al het andere dat moest gebeuren ben ik nog steeds niet aangekleed. Kan t me niet heugen zo laat te zijn.....
    Moet zo naar een verjaardag en wilde met zl op de fiets. Vlgs mi waai je weg....

Zo balen als de tekst weg is....en nou missen we ook nog je leuke grappen!!

Raar hoe de berichten geplaatst worden...ik heb wel vaker t idee dat ik dingen mis en dan later staat t er wel...vreemd

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dus je legt gewoon een boterham neer en ziet wel wat ze ermee doet? Goed plan! Dat doe ik dus nu met korst maar doet er nog niet wel mee. Miss idd met boter erop wel. D, geef jij het jn stukjes?

Neusje gaat stuk beter, je hoort soms dat er nog iets snot zit maar neusje is open en loopt verder niet.

Pfff idd handig van ml....not. Och armande, hoop zo dat ze jullie weer wat meer slaap gunt. Enneh, 6 mnd is idd een bekende sprong: met alles erbij zoals alleen maar bij mama willen zijn, meer huilen en ontevreden, minder willen drinken/eten en minder slapen. Dus dat zou zeker de verklaring kunnen zijn! Hier merkte ik t iets van 2 wk geleden heel erg: vooral door t hangen bij mij en ze wilde eigenlijk niet in de box ed.

Ik wil ook idd pyjama met elastiek aan de onderkant. Wilde toch naar de kruidvat (vind de sokken van hun erg fijn!) dus ik hoop dat er wat pyjamajas zijn!! Hema zijn idd erg duur! En bij de zeeman waren ze er de afgelopen keer niet (of echt lelijk en dat doe ik dan dus echt niet!!).

Zl heeft goed geslapen d!! Fijn voor mama :)

De kleertjes die ik heb gekregen net zij echt te gek!! Zij heeft echt dezelfde smaak als ik, dus super!!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe is t Armande?
    Is t allemaal gelukt?
    Hoe was t op verjaardag?
    En hoe gaat t met je rug n buikspieren?
    Wanneer moet je weer terug? Vanaf nu twee x in de week toch?
    Heb je t gehad over je oefeningen? Dat t er bij in schiet?

Fijn roos! Zo sneu verstopte neusjes!
    Ben je geslaagd?

Wij hebben een gek loopstoeltje voor zl gescoord
    Ga m di met ophalen bij de Van Belle
    Hij vind t helemaal t einde
    En t zitje kan ook verschoven worden zodat ie t als soort "rollator" kan gebruiken als ie ken lopen..
    Weet t baby woordje er nie voor Hahaha
    Dit is m
    Echt top service trouwens want bij babydump is ie 99€ en bij van Belle 124.95 maar krijg m voor 99€ en heb nog n tegoedbon dus heb m voor n prikkie
    Hij ging al echt voor- en achteruit door de winkel
    Ze mogen er alleen niet lang in maar t is wel leuk om zo t lopen nog wat meer te stimuleren/voor te bereiden want hij staat al stevig op z'n beentje en probeert te stappen
    Kruipen probeert ie ook maar komt niet vooruit haha
    Zo n grappig zicht die kont omhoog

Ga f t badje klaarzetten hij was in slaapgevallen in de auto dus als ie zo wakker wordt kan die er meteen in..

Fijne avond meiden

O ja wat betreft boterham
    Smeer m in met boter en dan snij ik inimini stukjes en die stop ik in z'n mondje en dan kauwt ie wat en slikt t door
    Als ik een stuk geef bijt ie grote stukken eraf
    Net tijdens t eten heeft ie stukjes kip n Brocoli mee gegeven
    Vond t geweldig! Is toch soort rapley al geef ik t in z'n mond?
    Als t zo goed gaat durf ik m wel stukken aan te bieden..

20. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Whahaha Dtje die kar! Dat noem je een loopkar ;) althans wij hier thuis...
    Ff zl op bed leggen veulsss te laat
    Kom strakkies weer en hopelijk kan ik t filmpje plaatsen!

Deel Deze Pagina