Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Het gaat beter lins thx.
    Met jou?
    Heb niet echt gelegenheid gehad te komen schrijven vandaag
    Leuke foto! Gezellige boel met alle kids!

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    zeker gezellige D!!

Fijn dat je je beter voelt D. Hoop echt dat de migraine nu lang wegblijft!

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoop t ook
    Las terug dat bij zl vanaf 16 wk beter ging tot week 37 paar dg weer n aanval

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Armande nog gefeliciteerd met j poppetje
    Roos vandaag onze kanjers 7 mnd!

Kom denk ni meer schrijven vandaag
    Straks tweede gedeelte intake n VNV uit eten met ml

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zucht..

Die instantie kan me niet helpen boehoe
    Blijkbaar too messed up
    N wordt doorverwezen voor verder onderzoek
    Wel fijn dat dit onderzoek duidelijk maakt dat ik geen baat ga hebben bij hun behandelwijze n ik nie weer onnodig tijd verlies zoals bij de instantie waar ik gestopt bent maar t hakt er wel ff in weer
    Voel me beetje kansloos..

Gelukkig VNV uit eten
    F iets leuks

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hai meiden

@dtje: Tuurlijk ben je geen hopeloos geval lieverd. Al snap ik dat dat wel even zo voelt. Laten we hopen dat ze er echt verstand van hebben en je goed doorsturen! psych wilde mij ook naar psy q sturen dus hopelijk is t de juiste plek voor je!

@armande: vreselijk dat huilen he. Hier speelt het nu ook. Ook geen pijn. Denk echt verlatingsangst. Want idd als je dr pakt is t over en n diepe zucht. Moeilijk om te laten huilen omdat ze wel echt bang is dan. Hier gaat w meestal naar dr toe en ook s avonds naar bed brengen. Ik heb r weinig geduld voor eigenlijk..:). en dat voelt ze ntl ook. Maar ml is nu ntl even weg dus dan is t Nog moeilijker om dit te handelen. Aftellen naar de dag dat ml r weer is!

@linss: gezellig je neefje! Zal zo even de foto bekijken!
    Mooie fles- en bedtijd daar. Hier t zelfde alleen avondeten om 18u.
    Leuk he als ze iets eten en boos worden als t valt of je t afpakt :p
    Morgen ook lekker vrij? ?

@roos: Hoe is t daar? alleen morgen nog en dan wknd toch? !

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoi meiden,

@D, gekkie toch! Ik snap dat t er ff inhakt, maar ik vind t persoonlijk fijn te horen dat ze duidelijk naar je zijn en je niet aan het lijntje houden. Er zijn echt wel mogelijkheden hoor.... Sterkte meid

Hier gaat t goed, al heb ik t wel druk maar dat geeft niet.
    Dl is eenkennig, alleen mama is goed. Dus dat wordt nog wat als ml weer thuis is...
    Ze heeft ondertussen besloten dat ik echt wel weer naar de box kom maar ze probeert t wel eerst door hard te huilen. Na een tijdje gaat ze maar spelen :D

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ah zielig he die verlatingangst en eenkennigheid. Hier lijkt het minder te worden. Ik ken wat je zegt armande.. soms als ik Sophie in de box leg huilt ze en gaat vervolgens spelen.

Fijn d dat je doorgestuurd bent. Tenminste geen tijdverspilling.. en een hopeloos geval, wel nee!

Morgen lekker vrij. Mijn oma komt met mijn ouders gezellig langs.. ook moet ik naar consultatiebureau om 8.15..

9. sunshineS1976

Nou armande je klinkt positief, fijn! !
    En idd in de box is t proberen Door te huilen maar gaan idd spelen. In bed in t donker is dat een ander verhaal :p

Linss: gezellig zo n dag morgen. Veel plezier!

10. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @krul, wat een leuke foto's heb je staan!
    Ik heb er ook nog twee geplaatst. (Had er laatst ook een paar geplaatst maar die heb je denk ik gemist...omdat je vroeg om foto's van de beebs ;) )
    Ik boycot de spijkerbroek tot het 1e jaar ;) en jij heel trots dat ze hem eindelijk past haha

@lins, dat klinkt gezellig!! Leuk dat je een oma hebt, die heb ik al jaren niet meer :( had haar graag nog erbij gehad (samen met nog veel andere mensen)
    Veel plezier!

@roos, alles onder controle? Weekend? (Ik ben echt de draad kwijt wb jullie werkdagen hoor)

@D, lekker uit eten geweest? Gaat t weer n btje?

Ik ga op kraamvisite, tot later!

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Thanks D, en jij en Roos ook nog van harte met de 7 mnd

12. sunshineS1976

Hahaha ja ik vind t zo leuk staan een spijkerbroekje :p
    Maar trek m ook vaak uit, sowieso in bed en als ff lkkr gaat spelen op kleed ofzo. Toch meer bewegingsvrijheid dan.

Wat stom dat ik je foto's gemist heb. Snap ik nix van want check regelmatig alle albums tegelijk om niets te missen. Zou zweren dat ze er toen niet bij stonden op de datum dat je ze plaatste. Maar erg leuk ook :D
    Wat worden ze groot he!
    Veel plz op de kraamvisite. Wat n verschil met dl!

Ik ga me bed maar s uit en nog wat shoppen in de stad en nog ff bij oma langs :p

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoi meiden!

Veel plz op kraamvisite Armande! Leuk! Hoe jong?

Linss succes op t cb!

Krul plz in de stad en bij oma!

Heb je t druk met werk roos?
    Bijna weekend!

Eten was gezellig n lekker maar had heel de dag n opgeblazen gevoel wat nie weg ging met n Rennie
    T was lekker allemaal maar zat al vol voor ik begon jammer genoeg
    Vanochtend werd ik weer nie lekker wakker maar kon blijven liggen dus na wat rust ging t weer, ben vandaag erg onrusig
    Gelukkig is ml thuis, gaan vanmiddag ook lekker naar buiten denk

Fijne dag allemaal

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @krul, ik heb ook vaak het idee dat ik alles heb gelezen van iedereen en dan later blijkt dat ik t eea heb gemist.... Ligt vlgs mij ook aan zp hoor!

Ja he ik vind af en toe ook dat onze meisjes op elkaar lijken! Hihi grappig dat jij dat nu ook zegt!

Boek heb ik van de bieb,het heet "baby's eerste speel- en voelboek" uitg van holkema en warendorf.

Thanks voor de tip van de haarbanden! Dat is echt goedkoop zeg! Ik moet soms nog even wennen aan het feit dat ik een dochter heb :D dus ik sla de hoek met speldjes en meidendingen altijd over. Ik weet wat ik zaterdag ga doen!

Ik ga nu echt ff wat doen, was laat terug van visite (8 weken trouwens) en toen dl fles, zl ophalen, eten, zl weer naar school en nu was dl aan het krijsen écht pijn, dikke tranen. Dus dentinox gesmeerd, ik gok de bovenkaak....zo sneu....
    Oh ze begint weer......ik ga!

15. sunshineS1976

Dtje: Nog even volhouden schat. Op naar de 16 wkn en dat je je dan eindelijk eens goed mag voelen en volop kunt genieten. Veel plz met ml en zl today!

Armande dat is idd grappig haha dat jij ze ook op elkaar vindt lijken soms!
    Jij hebt ook net zo n wit vestje voor dl. Leuk he? ! En zo goed te combineren.
    Thnx voor de tip van t boek! reminds me dat ik ook nog naar de bieb moet! We zijn lid van eci ook, , eenmaal in de zoveel tijd iets bestellen. Wil n collectie aanleggen voor dl. Ff kijken of ze dat boek hebben!
    Was kraamvisite leuk? lief zo n hummeltje van acht wkn! Nu weer back in business. Succes met alles! Hopelijk snel weer nieuwe tandjes als ze r last van heeft. Hoop dat t vannacht goed gaat dan! maar dentinox schijnt snel te helpen?

Ik maak me hier wel zorgen over de tandjes...
    Las hier net over kindjes van 14 en 16m die nog steeds niets hebben. Dat is toch niet normaal? ! Pff straks hier ook. Dan komen ze toch voedingsstoffen tekort omdat ze niet alles kunnen eten? en wat van spraakontwikkeling ?! Mondmotoriek is dan toch ook niet optimaal Door missen vd tandjes? !

16. sunshineS1976

Oh ja je moet echt voor haarbandjes kijken! Zo leuk! Je meisje heeft r ook echt n koppie voor. T leek me altijd vreselijk zo girly en overdreven maar vind het nu toch wel heel erg leuk haha t staat ook zoooo schattig:D

17. sunshineS1976

Armande:
    Lees net n artikel in nieuwe "ouders van nu" over succesvol troosten van (huil) baby's. Hele bekende arts schijnt.
    In vijf stappen krijg je je baby rustig:
    1 inbakeren
    2 op de zij leggen
    3 sshh in oortje fluisteren
    4 wiegen (al liggend)
    5 speen geven

Op YouTube staat de wieg techniek. Schijnt r griezelig uit te zien maar werkt echt kennelijk. Je moet even zoeken dan op happiest baby. Van dr karb.
    Of t bij pijn ook werkt weet ik niet maar ik ga t s proberen als t nodig is!

18. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Toevallig had mn schoonmoeder het daar laatst ook over, had artikel uit de krant. Ik zal eens kijken op internet.
    Eigenlijk troost ik haar ook altijd door 'shhh' te zeggen, vrij hard en constant en daar wordt ze rustig van. Inbakeren mag nu niet meer.... Maar als ze erg over dr toeren is hou ik haar heel stevig beet, armpjes bij elkaar (klinkt m btje gek nu ik t schrijf) maar daar voel je dr rustig van worden.

Ja de dentinox werkt snel hoor!

Zou me maar geen zorgen maken om die tandjes! Komen echt wel! Zl was bijna 8 mnd toen de 1e kwam! En t duurde lang eer zn gebitje compleet was maar dat geeft niks en alles is goed gekomen :D

Je kan ook boeken bij de bieb reserveren!
    Heb zoveel kinderboeken staan maar de bieb is gewoon leuk voor de afwisseling.

19. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hallo meiden, oma en mijn ouders zijn net weg. Mijn oma is nu 86.. is ook mijn laatste oma..
    Ben flink verwend, of ja de kids, kleertjes gekregen en speelgoed.

Consultatiebureau was goed. Zitten allebei iets boven gemiddeld. Doen het zo goed. Schema was prima, maar mag het wat aan gaan passen. Ze krijgen nu 3x fles 180+ en dan moet nu 2x180+6 en 1x in bekertje 90+3.. bij dit bekertje melk brood met beleg. Daarnaast mogen ze ook yoghurt hebben in de middag of na het avondeten.. ook noemde ze de rijstwafels.. ook was het beter geen antilekbeker te gebruiken omdat het zuigen niet meer belangrijk is. Hier kunnen ze sowieso niet uit antilekbeker drinken dus maakt niks uit hier.
    Ben benieuwd hoe ze reageren op hun nieuwe schema, begin er zaterdag mee. Ook de avond papfles is nu weg, nu krijgen ze zonder pap.. dat heb ik vandaag al ingevoerd, ben benieuwd.

20. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi meiden,

Ik kom snel weer reageren hoor! Was erg druk met werk en daarnaast rare week.... Ik zal het even vaag omschrijven want dit is uiteindelijk openbaar forum maar jullie hebben vast wel de krant gelezen/ nieuws gehoord over wat er in mijn stad deze week is gebeurd. Nou is m'n ml daar (voor z'n werk: jullie weten wat hij doet toch?!) geweest....... Echt zoooooo heftig allemaal. Was dus even met andere dingen bezig....

Nu echt even t huis fatsoeneren voordat dl zo weer wakker wordt! En vnd gaan we naar vrienden!!

Alleen f snel reactie op d: meis, jee, idd confronterend dat ze je niet kunnen helpen en erg balen maar wel eerlijk en wat armande zegt, ze gaan iig niet maar wat doen wat toch niet helpt. Doorverwijzing is dan niet verkeerd denk ik en vooral belangrijk dat je de juiste persoon treft!!!

Deel Deze Pagina