Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ja zeker bijzonder roos en wauw nog twee oma's! Wat zullen ze trots zijn.

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    He meiden was k ook even moet zl zo in bad doen
    Maar lins zou die pap gewoon blijven geven
    Is lekker voor t slapen n papfles
    Desnoods laat j m ochtends staan want door de dag eten ze genoeg n er komt steeds meer bij
    Op n gegeven moment kan j m laten vallen
    Vind t zelf persoonlijk te vroeg om met pap te stoppen want die kan je echt nog n tijdje geven afgestemd op de leeftijd
    Zl krijgt ochtends 180/6 en 6 scheppen Bambix van n bordje, dan later in de ochtend fruit, tussen de middag een boterham, hij is gek op boter maar zal ook x appelstroop halen, hij heeft kaas en smeerkaas ook al gehad, melk drinkt ie nie veel meer tussen de middag dus denk dat ik die f tijdje laat vallen, en gewoon drinken aanbied. Dan tussendoor een toetje of Rijstwafeltje of nog wat fruit, 16 u de fles, gaat ook nie altijd leeg, 18 u avondeten soms yoghurt na en dan 20 u de fles die dan wel dan niet leeg gaat
    Hij slaapt tussen 8 en half 9 en komt dan tussen 8 en 9 weer soms ook weleens eerder.. Zoals vandaag half zeven maar sliep al om 8 n had toen maar 70 gedronken voor t slapen
    Wellicht door de 8mnd potjes die hij sinds gister ook krijgt omdat t meer stukjes zijn n die eet hij al goed..
    Hij ging na z'n flesje gelukkig nog slapen tot 9

Ik heb dezelfde wafeltjes als linss roos
    Van goodies met appelsmaak
    Hij is er gek op

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wow twee omas roos! Wou dat ik m'n oma nog had n zl kon laten zien! De oma van m'n vaders kant nooit gekend en al overleden toen ik jong was..

Heftig werk van ml
    Je hebt er vaker over verteld
    Ik zou t nie kunnen
    Niet eens als ml t zou doen en ik t een en ander mee zou krijgen
    Vind t echt heftig. Al zijn er ook goede aflopen, ik zou t me teveel aan trekken

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Plannen VNV meiden?
    Ik ga lekker op de bank met n filmpje en lekkers;
    Doritos Cheese in de oven met daarop n laagje sambal smeerkaas en een groot glas Ice tea :D

5. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ja ik kijk het een paar dagen aan nu. In de ochtend krijgen ze wel lekker pap. Misschien wordt het wat zwaar als ik dat in de avond nog een keer geef aangezien ze nu ook yoghurt mogen na het eten.. ze vonden het trouwens heerlik.

Hier beginnen ze om 7.30-8 met fles pap, 11.00 fruit, 13.30-14.00 brood met 90 melk in tuitbeker, 17.00 avondeten, daarna yoghurt en rond 19.00 fles 180. Als ze tussendoor zeuren krijgen ze koekje of rijstwafel. Jouw mannetje doet het ook goed D. Mooi schema.

6. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Oh en hier gaan altijd alle flessen en borden leeg haha..

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lekkere eters linss
    Zl heeft t hier beetje gehad met zoveel melk
    Want eten eet ie wel ;)
    Net kant n klaar dromerig avondpapje gegeven
    Die je aan moet maken gaat nl moeilijk door de fles
    Vorige x moest ie er niks van hebben
    Nu heeft ie er 130 van op..
    Benieuwd hoe die er op slaapt
    T smaakt zo lekker
    Zo bijna zelf baby willen zijn n een flesje van mama krijgen haha
    Je kan t afwisselen met de gewone melk
    Is lekker en leuk voor hem af en toe n speciaal flesje voor t slapen

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Dat dromerige papje heb ik hier ook staan. Maar Sophie vind het echt smerig haha dus gaf altijd normale pap.. misschien moest ze er aan wennen..

Ik ga slapen. Slaap lekker..

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja hij moest t de eerste x ook niet hebben
    Miss nog x aanbieden
    Die kant en klare gaat goed door de fles

Lekker slapen linss
    Morgen weer fit!

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Goedemorgen,

Lekker geslapen allemaal??

Hmm lins, ik vind t advies van t cb wel erg abrupt. Wel ineens veel minder van alles. Ik ben echt van t geleidelijk wennen aan alles. Nu dan bijv de voeding van 1600 aan t afbouwen, gewoon steeds ietsje minder. Als ze zo vroeg wakker worden hebben ze te weinig denk ik dus je kan ook iets minder pap maken, zou ik dan doen.

D, waren de doritos lekker???! Klinkt goehoed!!!

Wij waren gisteren bij vrienden. Zo balen, zijn bezig met ivf traject (ook pcos bij haar maar ook zwakker zaad bij hem) en nu 2e poging mislukt..... Bah bah bah.... Maar nog wel embryo's ingevroren dus kunnen hopelijk nog een x met deze poging. God wat ben ik dan blij dat t ons gegund is zeg... Wat een ellendig traject met al die teleurstellingen elke keer.

Dl is hier erg aanhankelijk laatste paar dagen. Echt sprongetje denk ik. Wil vooral op schoot n het liefst dicht tegen me aan. In de box slleen maar huilen... Gelukkig slaapt ze wel goed. Klopt trouwens ook wel weer met t boek.

Armande, al tandje te zien weer bij dl?

Nog leuke plannen allemaal vndg? Prachtig weer zeg!! Ik ga iig lekker even wandelen vndg. En moet nu aan t werk voor die andere school waar ik nu help. Mag gelukkig in m'n eigen tijd dus doe ik onder m'n eigen werktijd of in de avond of als dl slaapt of als ml thuis is. Krijg wel elke week extra dag uitbetaalt, ook wel lekker. En is maar periode hoor, niet voor vast.

Dtje, ik heb het soms ook hoor, dat ik die casussen van ml niet trekt. Vind t ook lastig want leef me ook meteen in. Heb ik ook op m'n werk als er iets ergs is met een gezin of iets naars met een kind. Best veel kinderen die worden verwaarloosd oid.... Echt heftig en je hebt sen band met die kinderen wat het nog lastiger maakt. Ik probeer het niet mee naar huis te nemen wat de ene keer beter lukt dan de andere x.

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    He roos

Gelukt met j schoolwerk? Nu lekker aan t lopen?
    Ik lig heerlijk in de tuin met de nieuwe cosmo n Ice tea!
    Lekker vers broodje op net, echt f aan t genieten
    Hoefde nie veel in huis te doen omdat k gister aardig wat had gedaan n vanochtend vroeg eruit was..
    Hoop dat jullie allemaal even van t weer aan t genieten zijn!
    Zl is bij m'n schoonouders n ml z'n broertje is net ook lekker met m wezen wandelen..

Pfff heftig he roos.
    Kan er nie bij dat ouders hun kinderen verwaarlozen
    Wat zijn dat dan vaak voor mensen?
    K denk dan meestal dat die er dan wel heel erg aan toe moeten zijn want ik verwaarloos m'n kind toch ook niet met mijn issues
    Wat zou er dan bij hen spelen? Of zijn t situaties die er spelen? Karaktereigenschappen? Ben er benieuwd naar!
    Heeft ml soort gesprekken ook met z'n team om te reflecteren en na te spreken? Lijkt me wel fijn in zulk werk!
    Hoe is t zo gekomen dat ie hiervoor heeft gekozen?

Dus je meisje wil lekker bij je zijn! Lief he hoe ze zich zo aan je kunnen vastklampen
    Zl pakt je zo lekker vast n hapt met z'n mond open over je gezicht haha

Doritos waren heerlijk
    Neem er straks nog denk ;)

Ah wat sneu voor je vrienden
    Oneerlijk dat t bij sommige mensen maar nie mag lukken n t bij anderen Zo snel raak is..
    Hoop dat ze snel zwanger mogen zijn!

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Vaak zijn het mensen die vroeger zelf ook verwaarloosd/mishandeld zijn en dus niet weten hoe ze wel liefde moeten geven. Vicieuze cirkel blijft t zo.... Ik zeg sltijd maar: t is maar goed dat je het niet snapt!

Ze hebben op z'n werk een opvangteam en daarnaast vangen collega's elkaar onderling ook erg goed op.

Oooo lekker wat voor een vers broodje heb je grmaakt? Ik moet nog bedenken wat ik vnvd eet maar heb errug zin iets lekkers en ongezonds.... Frietje ofzo...

Ja lief he, doet dl ook met open mond (en kwijl). Te schattig!

Lekker d zo'n dagje weer me-time! Geniet er maar van. Hier is de zon ondertussen weg maar wel lekker warm buiten.

13. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    En trouwens zijn er voor mensen die hun kinderen verwaarlozen ook risicofactoren als: armoede, gehandicapt kind, scheiding of slechte relatie, alcohol/drugs gebruik enz. Dan zijn ze teveel met zichzelf bezig ten koste van hun kinderen. Iig gebeurt het helaas echt veels te veel!

14. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Even snel, ben te moe. Hele dag visite gehad. Probeer morgen uitgebreid te reageren.

Wat betreft voedingverandering. Is niet heel veel anders. Alleen geen pap en tussen de middag meer brood en minder in de fles en dat gaat super! Vanmorgen waren ze trouwens pas 8 uur uit bed, dus denk eigenlijk dat ze gewoon wakker worden als ze wakker zijn en niet omdat ze honger hebben, dus zonder pap kan best wel denk ik. Volgens mij hebben ook niet alle baby's pap in de avond toch? Ons nieuwe schema gaat goed. Probeer ze ook meer water tussendoor aan te bieden maar dat lukt nog niet echt. Komt wel. Vanmiddag nijntje koekje op en ze vonden het heerlik en mama ook haha..

Tot morgen en slaap lekker!

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Geef je de koek in stukjes of sabbelen ze erop?!

Ik heb nog nooit pap gegeven dus is idd niet perse nodig. Komt bij mij doordat ik bv geef juist op de momenten als je pap zou geven (ochtend en avond).

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik geef t gwn in z'n handje en dan als t door t sabbelen stukjes worden gris ik t een en ander uit z'n mondje en geef ik stukjes in z'n mond en grote stukjes los

Thx voor je aanvulling
    Dacht al zoiets
    T is triest he..
    Raakt me echt erg diep
    Sinds ik moeder ben ken ik niks meer verdragen

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik geef ook alleen ochtends pap van n bordje
    Savonds melk of dromerig avondpapje in de fles
    Vnv ging alles op..
    Lust ook echt wel n slokje
    Ga die koekjes ook halen! Zag ze liggen! Zo leuk om zl te zien smikkelen
    Vandaag heeft ie lekker veel fruit op
    Hij lust werkelijk alles

18. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Daar ben ik weer even!

Ml is thuis en heb t nogal druk. Heb wel bijgelezen maar reageren lukt dan niet echt.

Zo met t mondje open noem ik altijd een kusje, deed zl ook en dit wordt later een "echt" kusje! Zo lief! Ze doet t alleen als ik dr uit bedje haal en een kusje geef, dan krijg ik t terug.

@eten, ik moet di naar t cb ben benieuwd wat t advies is. Ik ben met 6mnd niet geweest, die zijn ze vergeten dus nu zelf maar gebeld.

Dl mag de meeste dingen niet die jullie nu geven zoals dat papje. En ik moet eerlijk zeggen dat ik erg op let wat er voor ingredienten in ons eten zitten en dus ook in dat van haar. In die papjes en ook wel in bepaalde koekjes vind ik teveel toevoegingen zitten. maar door dr kma valt er sowieso heel veel af.
    Maar dit willen we niet meer zo heel strikt nemen, dus als er in brood melk zou kunnen zitten dan krijgt ze dat wel nu en dan en dat gaat goed.

Dit is schema van dl
    Papfles 180 (de laatste dagen al rond 6u)
    9:30 fruit en thee
    11/11:30 melk 180
    13:00 boterham, droog, boter of appelstroop vindt ze niet lekker
    16:00 melk 180
    18:00 avondeten (toetje mag ze niet)
    19:30/20 papfles 180

Tijden zijn ongeveer, want ze slaapt soms lang of later dan de andere keer.

Vandaag wilde de melk niet zo, miss is ze t zat.

Ik heb van de c1000 (ik weet t merk niet meer) maissnacks. Ziet er een btje uit als chipitos (ik weet niet hoe je t schrijft maar die kaaschips) maar dan groter en recht en witter (haha) is biologisch (zag ik bij toeval) en smaakt naar niks ;) maar dit vindt ze erg lekker.
    Springt sowieso uit dr stoel als er eten in dr buurt komt.

Vanavond heeft ze dr avondeten helemaal zelf gegeten a la raply! Ging supergoed. Brood en maissnacks eet ze allemaal alleen. Alleen als ik zie dat ze t niet wegkrijgt (vastgeplakt in verhemelte) dan haal ik het eruit. Verder laat ik haar aanmodderen en dit gaat prima :)

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Eten ze bijkletsen jullie al een hele boterham?
    Hier een halve maar dan wel met korstjes.

Ik heb hetzelfde armande, wil zoveel mogelijk vers. Hou ook niet van toevoegingen. Wil ook starten met toetje, maar wil dan kwark of naturel yoghurt geven, geen danoontje oid.

Ze eet dan dus echt hele stukken en sabbelt alles er vanaf? Wat geef je dan?
    Mooi schema hoor armande!!

Fijn dat ml weer terug is!! Jaaaa lief zo'n kusje he??!

Fijn dat hij alles lust he d?! Hier ook zo eentje. Kan haar echt alles voorzetten en ze eet het! Eet ook altijd alles op!

Had trouwens nog foto's geplaatst.

20. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Roos, hoi!

Deel Deze Pagina