Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi lieve meiden,

Snap wel wat je bedoelt hoor. Eigenlijk zoals nu, even geen reacties met allemaal idd goede redenen. Betrap mezelf er ook op hoor, vooral op werkdagen heb ik soms de puf niet meer om s avonds te reageren.... En nu ben ik vrij en reageer ik ook niet veel... Maar goed, ook een ziek kind hier. Verkouden en koorts. Eet niet en drinkt weinig dus ook ff meer focus op thuis.
    Maar wat je zegt: wil wel heel grag blijven weten hoe het met jullie is. Misschien lukt het je verwachtingen te veranderen, dan vind je het misschien minder erg. Door de omstandigheden maakt het het gewoon niet altijd makkelijk on te reageren voor iedereen. Maar als we reageren, ook op elkaar, is het voor mij iig goed!

Hoop dat het verder goed met je gaat. Met je buik, net zl, met jou. Ben je nog verder gegaan met dat advies qua therapie?!

Krul, druk op werk? Lins ook?!

Armande, knapt dl al op??!

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ah ziek meisje:(.. beterschap Roos.
    Hier ontzettend druk. Werd gefilmd vandaag op werk haha. Hier gaat het goed. Niks te klagen haha.

3. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Deels snap ik je hoor D, het is gewoon het leukste als iedereen op alles zou kunnen reageren! Heel in het begin al aangegeven dat als de beebs er eenmaal zouden zijn het geen doen is om zo intensief te blijven schrijven.

We doen allemaal ons best hierin naar mijn idee. De andere drie meiden hebben een drukke baan, ik ga bijna aan het werk (nog 2 weken) en hier speelt het eea dat het gewoonweg niet lukt om te reageren en mn hoofd staat er soms niet naar. Het moet wel vrijblijvend zijn, toch? Jouw dagritme ziet er momenteel anders uit en straks helemaal ;) dus ik denk eerlijk gezegd dat dat ook wel meespeelt...

Ik vind het leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat ook al is dat dan maar kort en "ego". Dat is dan misschien niet (meer) dagelijks maar het contact ís er wel! Maar goed, dat is hoe ik er over denk ;)

4. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Roos, dl is niet ziekig, maar heeft nog wel last van dr oortjes. Vandaag weer bij ha geweest, allergie op kuur :( dus we tobben nog even verder ;)

Beterschap voor je meisje!

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Linss, kom je op tv? :D

6. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Nee gelukkig niet zeg haha.. wij gaan met een nieuw systeem werken. Filmpje is alleen zichtbaar voor alle werknemers. Ze wilden mij eerst interviewen, maar daar had ik geen trek in. Dus ze hebben alleen wat gefilmd toe ik aan het werk was.

He bah Armande zielig voor je meisje. Zit ook echt niet mee.

Oh ja Daan krijgt ook een tandje volgens mij. Voel wat hards en zie twee doorzichtige strepen.

7. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Leuk lins! Snap dat je geen zin had in interview, zou ik op film ook niet wat vinden.
    Aaaaah Daan ook tandje! Last van op dit moment?!

Goed verwoord armande, sluit ik me bij aan!
    Fijn dat dl er iig geen last van heeft want oorontsteking kan enorm pijnlijk zijn!! He gatver, allergie op de kuur... Bah! Hoe merkten jullie dat dan?! Krijg je nu een andere kuur?!

Hier drinkt en eet ze echt weinig. Denk dat ze last van haar keel heeft, had ik nl ook waardoor ze geen zin heeft in eten en drinken. Is wel levendig en vrolijk aan t spelen geweest gelukkig maar had wel 38.5 PCM gegeven. Ben bang dat ze vannacht weer wakker wordt.
    Heb haar neus doorgespoten, werkt fijn zeg! Daarna dronk ze echt even wat meer en beter!

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Nog 2 wk srmande.... Geniet nog maar heeeeeel goed (ondanks dat t vaak erg pittig is...)

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @D hoe is het met je? Heb je al een mooi buikje?
    Heb je eigenlijk al een vakantie geboekt? Jullie willen toch een verre reis gaan maken?

@Krul ook alles goed??
    Al een tandje in wording? ;)

@linss hoe is het met daan? Heeft hij erg last van zn tandjes?

@Roos hoe voelt je meisje zich? Hoe is de nacht gegaan?

Hier is dl vrolijk maar heeft wel pijn aan dr oortjes. ze graait er naar en moet huilen hopelijk heeft ze t ergste achter de rug. de allergie uit zich in rode pukkeltjes over dr romp.

Pfff ben moe zeg en moet straks nog weg.... gaaaaaap

10. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ah zielige meisjes van jullie. Hoop dat ze snel opknappen..

Hier gaat het goed. Daan heeft volgens mij ook geen last.. ze spelen gewoon en slapen ook. Merk niks anders.

Hoe is het met de rest?

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Goedemorgen!

Wat ontzettend vervelend dat dl dan zo reageert op een kuur. Zijn de pukkeltjes nu weg? Had ze er ook last van?!
    Hoe gaan de nachten nu?!

Fijn dat het zo goed gaat lins! Zou fijn ook zijn als Daan niet/weinig last krijgt van z'n tanden die doorkomen!!

Krul, je werkweek zit er weer bijna op, was het weer ff pittig na een week vakantej? Hoe gaat het met je knie?! Alles goed me dl?!

D, idd al een vakantie geboekt?! Alles goed met je buik en met zl en met jou?!

Hier was dl gisteren gelukkig al behoorlijk opgeknapt. Het enige wat nog niet weer 'nrmaal' is is haar eetlust. Normaal eet ze altijd alles op en nu wil ze echt alleen maar melk of fruit of yoghurt. Ben al blij dat dat er iig weer ingaat!

Nog plannen voor dit weekend?!

12. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ja dat is dd balen en ook erg sneu. Heb t idee dat t jeukt. Het rode is weggetrokken maar dr huidje is erg onrustig. Eigenlijk net als met de kma.
    De nachten zijn nog steeds drama. Rond 23/24u of 01/02 u wordt ze wakker en wil getroost worden. Ze huilt echt heel lang als je dr laat liggen. Ik probeer nu de plek waar t bedje staat wat kleiner te maken, afgebakend. Ben er nog niet helemaal uit hoe, maar denk dat dat prettig voor dr is.

Fijn dat je dl is opgeknapt, al is het eten nog niet het oude zoals ik lees.
    Hier eet dl echt de oren van je hoofd, alleen de melk op de dag drinkt ze niet helemaal leeg. Vraag me af of ze niet teveel krijgt of dat t miss een spurt is.

Linss, kan me voorstellen dat je liever niet geinterview wilde worden!

D? Krul? Joehoee!

Ik ga me zo even naar de fysio slepen samen met twee kids, geen oppas te vinden vandaag :( wish me luck!

13. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Miscschien toch een tandje roos?!
    Hoe gaat het met het bijten?
    Schrikt ze niet als je hard "auw" of "nee" roept?

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoeveel melk geef je nog dan? Geef je ook nog pap en hoeveel boterhammen?!
    Ml dacht ook aan tandjes, maar tot nu toe nog niks te zien. Net trouwens wel haar boterham op. Met boter hoefde ze niet maar die met appelstroop dus wel.... Dametje hoor!

T kan natuurlijk te maken hebben met verlatingsangst en dan is geborgenheid erg belangrijk. Snap dat je er een lekker plekje van wilt maken! Lastig hoor!

Hoe gaat t bij de fysio? Merk je resultaat?! Pfff met 2 kids erheen is idd lastig zeg.... Gelukt allemaal?!

Geef je nu met eten al echt de grote stukken a la rapley?!

Bijten is de laatste 3 ochtenden niet meer gebeurd :D pfff fijn als t zo blijft want dan kan ik voorlopig nog bv blijven geven :)
    Heel hard au roepen leverde alleen maar een huilende baby op.... Werd er niet minder op. Geen idee waardoor het nu minder is eigenlijk.

Idd d en krul!!! Joehoeeeeee!!

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Fysio is gelukt, het wordt wel steeds beter maar omdat zl en dl ziek waren kon ik nauwelijks oefenen dus gaat t langzaam :(
    Maar er is hoop ;)

Dit is haar schema ongeveer
    180 cc pap
    Fruit met liga (reageert ze goed op) en beetje thee
    180 cc melk (gaat niet altijd helemaal op)
    Hele of halve boterham (droog/boter/appelstroop)
    180 cc melk (gaat niet altijd op)
    Avondeten
    180 cc pap

En soms iets tussendoor bv maissnackje

Ze krijgt avond eten soms helemaal a la rapley en soms (bv rijst met tomaat) gewoon met een lepeltje. Vaak wordt ze boos als t op is en als wij dan iets eten wat zij ook mag dan geef ik bv nog brocolli in dr handje.

Huilalarm! Moet gaan!

16. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Maissnackje

Bijgevoegde bestanden:

17. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ja die snacks heb ik ook. N vriendin van me had ze ook en daar had ze er 1 gehad en vond ze heerlijk!

Nog echt 4 flessen dus. Hier richting 3 aan t gaan. Nu:

Bv en hele boterham (droog, jam van zonnatura, appelstroop of boter)
    Fruit en wat water of thee (maar drinkt dan weinig)
    180 cc/6 scheppen maar drinkt meestal 150 + boterham
    90/120 cc evt snack
    Avondeten en wat volle yoghurt of kwark naturel
    180 cc/6 scheppen maar niet altijd helemaal op.

Ik prak nu altijd het eten en geef wel stukjes van de groente of fruit als het zacht genoeg is.
    Zr heeft nu vnvd weer goed gegeten gelukkig!

Ik snap dat je niet altijd toekomt aan je oefeningen. Ook altijd veel gedoe vind ik maar als t helpt....! Fijn dat t wat vooruit gaat, gelukkig.

18. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    D, ik ben in je woonplaats vandaag :)

Alles goed met iedereen?

Roos, wb de flessen en voeding hier, ze moet zo laat mogelijk op de avond een zetpil en doen dit voor wij naar bed gaan. dan krijgt ze ook pas de papfles ipv 19:30 omdat ze steeds rond 12u wakker wordt. vervolgens wordt ze ook om 5/6u wakker en heeft ze echt honger. we kunnen t soms wel even rekken maar als we de fles geven valt ze echt aan! (bizar toch?)

19. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Roos ik rij langs t veerse meer ;)

20. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ga je lekker shoppen??! Veel plezier! Groetjes aan d ;)

Dan heeft ze dus wel echt trek! Lekkere grote eter dus :)

Ik ga zo ook lekker met dl en een vriendin de stad in om te lunchen en wat te shoppen.
    Vnvd goede vrienden te eten dus leuk dagje in het vooruitzicht!

Uhhhh krul en d, ik mis jullie nu wel wel erg hier hoor met jullie gezellige geklets. Heb jullie niet eens online gezien! Komen jullie nog wel weer langs hier?!

Lins lekker weekend!!

Deel Deze Pagina