Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Haai meiden

Ben ik ook weer even.
    Lang geleden. Ook druk gehad, maar ook omdat ik ook even niet zo veel zin had.
    Ik kan me ook wel vinden in wat Dtje schrijft namelijk.
    Er wordt veel minder op elkaar gereageerd en dat vind ik ook gewoon erg jammer.
    En dan heb ik nog het gevoel dat dat eigenlijk nog het minst op mij is. Correct me if I’m wrong maar soms lijkt het wel of ik niets heb gepost wat dat betreft. En reageert er niemand of alleen Linss.
    Ik heb ook wel een zware dagen of nachten gehad, maar geen reacties dan. Misschien is het minder erg omdat ik het niet elke keer heb? Het is hier niet zo erg als bij Armande, maar een meelevend woordje op zijn tijd is dan toch ook wel fijn als je dat ook even nodig hebt…
    En natuurlijk schiet het er wel eens bij in want we hebben allemaal zo onze bezigheden, maar het gebeurd de laatste tijd wel erg vaak, er is eigenlijk altijd wel iets…
    En dat vind ik dus ook ontzettend jammer. Want ik mis het gezellige geklets en het veel met elkaar delen. En daar hoort dan eigenlijk ook het op elkaar reageren bij.
    En dat heeft niets te maken met verwachtingen bijstellen, wat geschreven werd naar Dtje, want het is iets wat we altijd deden. Kletsen en reageren op elkaar hebben we altijd gedaan. Natuurlijk nog meer toen we nog zwanger waren maar zeker ook nog steeds toen we mama waren. Alleen de laatste weken is het wel echt veel minder. Dat valt mij ook gewoon op. En al die dingetjes bij elkaar laat je dan minder schrijven. Vind ik. Ik doe zelf altijd mijn best om alles terug te lezen en op alles te reageren, zelfs als ik dagen niet ben geweest. Ik zoek wel een momentje om even achter de laptop te kruipen en alles te lezen en te reageren. Als iemand een verhaal schrijft om te delen met elkaar vind ik het wel zo netjes (en daarnaast ook gewoon leuk) om dat te lezen en daar op te reageren. Dat ben ik blijven doen (laatste twee weken veel minder) maar ik ben zelf veel minder gaan delen. Simpelweg om het feit omdat er niet echt meer op gereageerd wordt en je je dan ook afvraagt of het überhaupt wel gelezen wordt. En misschien ook omdat je niet altijd meer wat te delen hebt omdat het gewoon goed gaat…

Dus ik vind geklets wel erg gezellig, maar dan moet je wel het gevoel hebben dat iedereen dat vindt en dat iedereen (oprecht) geïnteresseerd is in elkaar…

En qua verwachtingen: ntl neem ik het niemand kwalijk als je het druk hebt en ff niet in staat bent te reageren, maar keer op keer is niet gezellig meer. Dan kunnen we het ook zo doen dat we alleen nog updates plaatsen en gewoon helemaal niet meer reageren op elkaar? Dan is het gewoon duidelijk :)

Fijne dag en wknd allemaal!

2. sunshineS1976

@Linss: fijn dat t weer goed met t slapen met Sophie!
    Tandjes nu echt aan het doorkomen bij Daan? Daar is hij dan ook weer zonder problemen doorheen gefietst! Heerlijke kindjes heb je :D
    Oh leuk dat je gefilmd bent :p Kunnen wij dat ook zien? :p Hard werkende Linss :p

@Roos: sneu dat je meisje is ziek geweest. Gelukkig weer opgeknapt. Eetlust komt vanzelf weer. Fijn dat bv toch nog gaat. Bijten moet je niet hebben nee.

@Armande: ai een oorontsteking...en slecht reageren op een kuur...poeh kan dl ook nog wel erbij hebben zeg. Sterkte! Heb die maiskoekjes hier ook zien liggen idd.

Sorry kon het niet laten kort te reageren ;)

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Poe jee, dit gevoel had ik dus al, dat jullie beide zoiets zouden hebben. Als ik t zo lees lijkt t dus dat zowel armande als ik minder reageren en dan vooral op jou. Vervelend dat je dat gevoel hebt. Ik wil mezelf verder niet gaan verdedigen, maar voor m'n gevoel vraag ik ook altijd naar jou en reageer ik wel, ook met mindere dingen zoals je knie of als dl niet goed heeft geslapen oid. Maar kennelijk hebben zowel d als jij dat gevoel dus van niet. Ook al ben ik er een paar dagen niet, ik lees wel altijd even terug en reageer. Dus om eerlijk te zijn begrijp ik jullie beide reacties niet helemaal. Maar goed, ik zou kijken of ik nog meer bewust wel kan reageren.

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hier geen tijd vandaag!! Vanmiddag verjaardag en nu veel te moe. Morgen weer verjaardag.

Krul ik snap je gevoel... Maar door ieders drukte is het niet realistisch om overal op te reageren helaas. Snap ook dat je denkt dat je dan overgeslagen wordt, maar ik merk ook dat ik over dingen heen lees..

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    He meiden
    Geloof dat ondanks de naar mijn idee duidelijke uitleg van ons beiden wordt gemist wat we nou eigenlijk precies proberen te zeggen
    Worden van alle kanten redenen genoemd die aanleiding vormen voor t minder of niet reageren/aanwezig zijn maar dat geven we zelf aan dat we 1001 redenen kunnen bedenken waarom we hier allemaal minder zijn en minder uitgebreid reageren/schrijven en dat we dit ook begrijpen
    Wat we aangeven is dat we t op deze manier niet meer zo leuk vinden als vroeger en daardoor minder schrijven en t in mijn geval heeft geleid tot helemaal geen zin meer om mee te schrijven
    Daarmee beantwoorden we volgens mij wel de vraag waarom zijn jullie er niet/minder.. T is geen "aanval" maar n eerlijke uitleg over t wat wij er bij voelen dat we er allemaal minder zijn en minder intensief op elkaar reageren
    Aan begrip ontbreekt t nie en heeft t nooit gedaan naar elkaar toe
    Praat even in wij vorm omdat ik denk dat krul hier t zelfde over denkt
    Maar correct me if im wrong

Ik ga trouwens 7/11 naar de Dominicaanse republiek dus ben er zowiezo dan voorlopig een tijdje niet..

Hoop dat alle kleintjes snel weer lekker in vel zitten!
    Evenals de mama's!

6. sunshineS1976

Jullie hoeven je niet te verdedigen! !
    En nogmaals er zijn allerlei redenen waarom t niet lukt, dat herkennen we en snappen we ook. Het is alleen gwn dat dat niet meer echt uitnodigt om zo te kletsen en alles te delen zoals we deden :)

En roos je hoeft echt niet bewust te gaan reageren. Dat wil ik niet dat. Je moet r niet zo mee bezig gaan zijn. Het moet ook niet overdreven worden ;) ik ben niet desperate op zoek naar aandacht :p

7. sunshineS1976

Haha dtje das toevallig!

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Weet je, als je zelf even terug leest schrijft krul toch echt wat anders. Dat er minder op haar wordt gereageerd. Want wat jij nu schrijft d, geldt ook voor krul. Die is soms dagen niet op zp en reageert pas later op alles. Vind ik allemaal geen probleem trouwens want vind de reacties dan nog altijd fijn en leuk om te lezen. Maar door dit 'gedoe' is mijn zin ook nu even ver te zoeken... Snap er echt helemaal niks van want vind het gewoon altijd lekker om hier te lezen en te schrijven.

9. sunshineS1976

Dus dat moet je ook gwn blijven doen roos! Lezen en schrijven. Het is niet dat ik je een naar gevoel wil geven of je zin ontnemen!

10. sunshineS1976

Nou ja duidelijk is het wel toch... we hebben even van ons af kunnen reageren. Wat mij betreft hoeven we t r niet verder over te hebben...

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Uhm dat is niet voor niks dat krul afstand heeft genomen
    Die zin is er niet meer
    Dat is wat ze probeert uit te leggen
    En verklaart daarom denk ook n groot deel van haar afwezigheid..
    Dit komt ntl nie van de een op de andere dag

12. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Fijn dat jullie het hebben kunnen afreageren.
    Jammer dat ik er een naar gevoel aan over hou.
    Ben me van geen kwaad bewust en toch doet het me wat dat jullie dit zo schrijven aan ons.
    Ik weet niet of ik op deze manier nog wil blijven schrijven.
    Ik vond het hier altijd prettig om te schrijven met elkaar en mn ei kwijt te kunnen, blijkbaar was dat teveel "ei" ;)

13. sunshineS1976

Ik heb nu ook een naar gevoel.
    Het is nooit de bedoeling geweest om jullie een naar gevoel te geven.
    Ik kwam gwn minder de laatste tijd. Jullie vroegen waarom en dan geven we eerlijk antwoord. Het is geen aanval... gwn dat wij het zo voelen en het jammer vinden dat r niet meer zo uitgebreid gereageerd wordt op iedereen zoals voorheen. En dat we dat ook wel snappen maar dat we dat wel niet leuk vinden.
    Zo had ik in de herfstvakantie een hele leuke dag gepland met iets spannends dat heb ik met jullie gedeeld maar r wordt helemaal niet op gereageerd. Ja dat geeft mij dan een vervelend gevoel. Voor wie schrijf ik dan en waarom?

En nee armande je hebt niet te veel je ei hier kwijt geschreven dat zeggen we niet. We steunen elkaar in good n bad times toch. Alleen zou het fijn zijn als je daarnaast wat vaker kon reageren op andere dingen al begrijpen we ook echt wel dat dat niet elke x kan.

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik heb gewoon even niks meer te zeggen nu.... Kan ontzettend een discussie aangaan of van alles zeggen, maar dat doe ik maar niet. Vind het gewoon ontzettend jammer dat dit zo gaat en dat er voor mijn gevoel erg veel zout op de slakken wordt gelegd.

Hier moet met zin worden geschreven, vrijblijvend, zonder gedoe.

15. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Poe wat jammer dat het zo gaat nu.. iedereen heeft weinig tijd. Maar vond het altijd leuk om te lezen hoe het met de andere baby's gaat en ook om soms wat te vragen.

Leuk he trouwens die wintertijd?

16. sunshineS1976

Fijn he linss wintertijd! Heerlijk zonder kids maar met :p
    Hoe doen je kids het? ? Veel last r van nog steeds?
    Op Facebook snel iets gelezen dat ze vroeg wakker waren.

Hier was ze gisteren behoorlijk sjaggie. Vandaag stuk beter. Half zes wakker maar heb dr gwn laten liggen. Na n half uur weer in slaap gevallen maar zelf lig je dan ook wakker...

Hoest met daan zn tandjes? ? Wil r wel n foto van zien als dat lukt!

17. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Lukt nog niet foto maken, zijn nog niet ver genoeg door.

Hier ook eerste dag 5.30, tweede 6.00 en vanmorgen 6.30 iets gehoord maar niet wakker en hoorde van vriendlief dat ze pas 7.45 wakker waren. Ik laat ze ook liggen als ze zo vroeg zijn, vallen vanzelf ik slaap vaak. Huilen ook niet, alleen even kletsen.

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Meiden.. Weet nie of jullie hier nog lezen.. Maar wou toch nog wel even kwijt dat ik t jammer vind dat t zo is gelopen..
    Ik vond t erg fijn om met elkaar te schrijven en dat jullie t toe lieten "mee te kijken" in jullie levens
    Bijzonder om jullie kleintjes te zien opgroeien vanaf geboorte en te horen hoe t met hen en jullie vergaat
    Niks te veel ei zoals je Miss denkt Armande
    We schreven hier om te spuien te delen te herkennen te vermaken, you name it.
    Ik vind t gewoon echt alleen maar jammer dat t laatste tijd niet meer zo intensief was als voorheen en nogmaals daar heb ik alle begrip voor want ben deels ntl ook op de hoogte van alle persoonlijke situaties
    T punt is en was dat t mij minder uitnodigt uitgebreid als voorheen te schrijven want steeds vaker wordt er dagen nie geschreven en dan gezien de situaties die er spelen ook maar kort gereageerd of even geupdate
    En t was altijd fijn dan weer bij te zijn, echt. Dan weet j wat er speelt ed
    Ik spreek krul ntl bijna elke dag op de app dus op elkaar reageren we hier zowiezo al bijna nie en dat speelt Miss ook n rol waardoor ik hier minder schrijf als er weinig wordt geschreven

T zou jammer Zijn om zo "uit elkaar" te gaan
    We konden t altijd goed vinden al zijn we allemaal een voor een verschillend en hebben we onze eigen opvattingen en visies mbt opvoeden en verzorgen
    T klikte! Toch?

Hoop dat t jullie goed gaat
    En zo ook jullie kiddos
    Met mij gaat t iig goed
    En met zl ook!
    We kijken uit naar de vakantie!
    Linss jij gaat toch ook een deze dagen weg?

19. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hee D!! Ik vind het ook jammer dat het nu zo uiteen gaat... Vond het interessant en leerzaam om te lezen hoe jullie kindjes het doen en hoe jullie dingen aanpakken.
    Ik weet dat ik hier weinig uitgebreid kan reageren, maar dat probleem heeft iedereen.

Nee ik ga pas over twee weken:). Wanneer ga jij?

Ik lig ziekjes op de bank. Kids zijn bij mijn ouders omdat we morgen gaan winkelen. Hoop dan wel wat beter te zijn..

Hoe is het met de rest?

Deel Deze Pagina