Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx Ladies! Zijn onderweg naar Schiphol! Alles goed gegaan zover.. We hebben er zin in :) zal als ik terug ben wat foto's plaatsen (kwijlmateriaal :p) plaatsen!

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Roos: Ja ik had jouw receptje ff opgezocht! Maar de eerste x andere neusgat niet dicht geknepen en haar neergelegd. Liep niets uit dr neus toen ze slikte alles door. Heb t net wel op jouw manier gedaan en idd loopt t ook weer deels dr neusje uit. Maar t blijft pruttelen van binnen.... zit dieper ofzo. Waterige oogjes en hele rode wangen ook. Sneu hoor. Steeds dat gepruttel en dan denk ik echt; kon je maar even flink snuiten!
    Zesde dag nu hopelijk echte aftellen nu en is het eind in zicht.

Die zoutoplossing is 24u houdbaar in de koelkast toch??

Hoe is het met jouw mopje? Ook even verkouden geweest toch?
    Als t goed is heb je wknd na vandaag. Lukt het nog op je werk en met dat project erbij?
    Aantal pagina's terug had je t over dat zitje voorde stokke stoel. Die banden voor over de schouders. Ik heb ze ook voor over de schouders maar vooralsnog vindt ze t niet fijn om niet lkkr te kunnen bewegen dus ik maak nog alleen van onder vast. Maar ze is zo beweeglijk dat ze er ooit wel aan moet geloven als ze er bijna uit klimt ;)

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    He bah krul, wat shit dat ze zo verkouden is en blijft.... Balen ook dat r doorspuiten niet helemaal helpt. Zit t gepruttel idd misschien wat lager dan in haar neus?! Helpt t doorspuiten wel wat zodat ze even wat beter door haar neus kan ademen?! iig fijn dat onze beebs niet alleen maar meer door hun neus ademhalen!! Maar vermoeiend voor dl en ook voor jullie...
    Volgens t zh kan je het 48 uur bewaren, afgesloten en hoeft niet gekoeld.
    Mijn dl was maar 2 dg verkouden. Maar een verkoudheid kan idd altijd wel even duren (helaas...)

Heb nu idd weekend maar ga morgen even naar die andere achool. Moet zeggen dat ik het erg zwaar vind en soms denk waarom ik er ja op heb gezegd... Maar t is wel echt een erg leuke uitdaging!

Jij moet toch nog morgenochtend?!

Bij mijn dl vond ze de bandjes eerst ook niks, eerst huilen maar ik heb het gewoon genegeerd en nu doet ze haar armpje er al bijna zelf door en vindt ze het niet erg. Wel heb ik het zo vast gedaan dat ze nog wel kan bewegen en zelf ietsje kan gaan staan (wat ze zo leuk vindt).

Heb je nog een x hypnose gedaan voor t afvallen?

4. sunshineS1976

Ik wil daar wel een foto van zien Roos, je meisje in de stoel!
    Wel goed dat je het genegeerd hebt dat ze ging huilen met de bandjes. Zo zie je maar hoe knap ze nu gewoon al dr armpjes er zelf door steekt :)

Past een van de oma's op vrijdag dan ook op dl?
    Wel zwaar idd, ik snap dat het heel leuk is, maar hou je het wel vol? Hoe lang duurt het nog?

Het doorspuiten gaat nu een stuk beter, het gaat ook meer los zitten nu. Hoop dat het nu écht snel over is. Helaas is ze er sinds gisteren bij gaan hoesten...hoop maar dat t ook van korte duur is.

Armande en Linss; hoe is het daar bij jullie??

5. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Vandaag had ik me voorgenomen om even te reageren, maar te druk geweest. Morgen niks op de planning, dus hoop weer even te komen. Fijne avond

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Fijn krul dat het doorspuiten nu helpt. Is dan echt een verademing voor dl he?! Hmm alleen nu hoesten... Hoe gaat dat vandaag?! Misschien beetje kriebel of hoor je ook slijm?! Maar ja, ook dat laats kan er helaas bijhoren, hoor en zie ik zo om me heen. Ook onze kleintjes krijgen al die virussen te pakken.... Nou zullen ze hopelijk niet overal ziek van worden!

Ik heb foto geplaatst van kinderstoel :)
    Ben jij dan niet bang dat ze eruit valt? Ik durf nu met een gerust hart even iets te pakken.

Ik ga alleen naar dje andere school als ml geen dienst heeft. Hij begint ook vaak om 1500 dus dan kan ik in de ochtend maar ik werk ook veel thuis hoor en in de tijd van m'n eigen school. Zo hebben we het afgesproken. Duurt in principe tot voorjaarsvakantie maar hopelijk iets korter afhankelijk of ze iemand vinden die t werk daar kan gaan doen.

Hoe is het bij jou op school?!

Nog een x de hypnose gedaan trouwens?!

Nog aan t babyzwemmen?!

7. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Balen zeg krul dat je meisje zo verkouden is.. hier niks aan de hand. Gaat allemaal prima eigenlijk, ze worden wel zo nu en dan in de avond wakker.
    Kindjes tijgeren allebei. Sophie al een week en Daan sinds vandaag.

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Poe Sophie huilt alweer, net nu ik naar bed ga. Ik laat haar nu gewoon liggen, net. Even geweest en over de bol geaaid want wat consultatiebureau zegt klopt wel als ik ze er steeds uit haal en fles geef, blijven ze wakker worden. Hopelijk gaat ze7snel slapen en is deze periode snel weer over.

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoe is t verder gegaan vannacht lins??!

Krul, hier dan toch echt het eerste tandje die gaat komen bij dl. Bij jou al wat te zien?! Daarom sinds vndg besloten te stoppen met bv.... Maakt me wel verdrietig maar het is ook goed zo, ze is weer enorm aan t bijten en dat trek ik echt niet meer.

Werkse allebei vndg!!

10. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Huilen heeft ongeveer 30-45 minuten geduurd. Niet aan een stuk maar steeds even stil en dan begon ze weer. Heb haar laten liggen en zijn paar keer gaan kijken even aai over de bol en weer de kamer uit.

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoi meiden
    Houdt niet over hier...gaat niet goed 's nachts en nu ook wel laat op de avond dat het al begint.
    Overdag gaat meestal goed
    Ga terug naar osteopaat en heb afspraak gemaakt bij ha, wil evt doorverwezen worden naar kinderarts
    Eigenlijk is het hetzelfde als toen ze een week of 8 was, dat hartverscheurende huilen niet getroost willen worden niet bij je in bed willen liggen :(
    Toen was het de kma, maar nu?

De energie is op hier, probeer wel te lezen en als ik tijd heb te reageren
    Maar voor nu is dat gewoon even teveel

12. sunshineS1976

Armande: heeeeel veel sterkte meis!! Ik geloof je meteen nu dat het zwaar is!
    Ik hoop dat je dit nog leest. Ik hoop dat er geen oorzaken worden gevonden bij de ka, maar dat het van tijdelijke aard is.
    Je hebt de welbekende 8/9 maanden sprong, al geloof ik niet in al die sprongetjes...maar ik heb er ook een dikke week mee gezeten en op internet lees ik er zoveel over terug.
    Inderdaad hartverscheurend huilen, zo erg dat ik na drie dagen ook bij de huisarts zat. Het feit dat het overdag wel goed gaat, is op zich al een goed teken. Hoewel kindjes 's nachts zich natuurlijk ellendiger voelen dan overdag, als er iets aan de hand is.
    Hier is het dus echt een sprong geweest van een week. Overdag ging het goed, maar 's nachts was erg. Ook bij ons in bed niet ophouden met huilen, duurde heel lang voor ze rustig was. Ik dacht ook misschien aan een oorontsteking of wat, maar dat bleek het gelukkig niet te zijn. Na een week was het weer over... we waren kapot, maar gelukkig was het voorbij.
    Nu heeft ze alleen nog moeite met inslapen, ook echt huilen, maar dan laten we dr zo'n 10 minuten maar doen en dan slaapt ze heerlijk de hele nacht.

Goed dat je stappen onderneemt om in ieder geval medisch dingen uit te sluiten. Maar voor dl hoop ik dat het een fase is!

Hold on!

13. sunshineS1976

Herkenbaar Linss dat huilen! Hier hetzelfde...we laten t maar doen want ik heb echt geen zin om (ja sorry...heel ego waarschijnlijk) na een lange werkdag 's avonds een uur op de vloer naast dr bedje te zitten, te wachten tot ze slaapt om vervolgens echt geruisloos weg te sluipen en dat ze dat TOCH opmerkt en je weer van voor af aan kunt beginnen.
    Dus we laten dr nu huilen, gaan net als jij af en toe ff een kus en knuffel geven...tot nu toe is het na max 10 minuten steeds gestopt.

Wat gaaf dat ze tijgeren!! Kunnen ze ook al zelfstandig zitten of dat nog niet? Daan nog last gehad van zijn tandjes? Zijn ze ook goed door nu?

@Roos: aah gaaf! Gefeliciteerd, eerste tandje!! Foto! :D
    Hier nog nix :( Duurt maar en duurt maar :(
    Hoop dat t ooit goed komt! haha

Oh dat is wel mooi dat ml thuis is als jij naar de andere school gaat. Goed opgelost zo! Het is wel erg gaaf, maar kost je wel veel energie. TOt de voorjaarsvakantie is nog best een hele tijd!

Ja ben nog steeds aan het babywemmen. Twee weken niet geweest omdat ze niet lekker was. Maandag sprong ze zooo enthousiast in het water (ze springen zelf vanaf de kant in het water, wij vangen ze op) ze was zoo druk iedereen moest om dr lachen haha

Ik ga even je foto bekijken! Ik ben hier nog niet bang dat ze eruit valt. In de toekomst zal ik die bandjes wel vast moeten maken denk ik ja. Ze is niet zo beweeglijk eigenlijk...;)

Hier op school alles goed. Ik geniet van het lesgeven. Het is echt een leuk jaar. Steeds als ik denk dat mijn mentorklas niet nóg leuker kan, zijn ze toch weer leuker :p
    Drie dagen is ook echt prima te doen. Straks na de zomervakakantie mijn contract aanpassen naar vier dagen (drie gaat financieel niet. Ml moet eerder minder gaan werken dan) maar hopelijk hoeft dat nog niet omdat ik dan hoop weer zwanger te zijn...

Hypnose nog gedaan. Was gaaf, maar het verwachte resultaat blijkt tegen te vallen. Moet nog contact met ze opnemen of het nog een keer moet. Maar misschien had ik wel te hoge verwachtingen...

Dl is eindelijk aan de betere hand, hebben nu al twee nachten weer heerlijk doorgeslapen met zn allen!

Ah Roos wat jammer zeg dat je moest stoppen met bv. Best een erg moeilijk moment lijkt me!! Maar dat bijten kun je gewoon niet hebben! Je hebt erg lang kunnen doen, fantastisch. Daar heeft ze echt heel veel aan gehad, maar zo jammer dat je nu die intimiteit niet meer zo hebt als met de bv. Dat vond ik in ieder geval. Maar het is zeker verdrietig dat het niet meer gaat.

Tijgert jouw dl ook al?

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    He gatver armande, het blijft bij jullie elke keer wel weer iets.... Wat zwaar zeg!!! Heel verstandig om medisch dingen uit te gaan sluiten. Het klinkt zeker wel als een sprong ook (zoals ik t hoor en lees om me heen want vooralsnog hier niet, maar zowel bij krul dus en bij lins ook), maar het kan ook wel iets medisch zijn. Dus goed dat je het uit wilt laten zoeken.
    Nogmaals, pittig hoor! Voel je vooral niet verplicht hier te komen, of alleen ff update hoe het met jou gaat. Kijk maar!

Pfff bij jullie ook pittig geweest krul..... Jemig zeg.... Maar wat fijn dat het nu beter gaat. Goede oplossing hoor van t inslapen, zolang ze niet enorm overstuur zijn en ze binnen 10 min slaapt is dat juist goed hoe jullie het doen. Zo leert ze weer zelf in slaap te vallen. Plus daarbij, als deze manier bij jullie past is het goed! Je leest toch altijd van alles op internet en je hoort het (wel laten huilen, niet laten huilen e.d.) maar het gaat er ook om wat bij jullie past qua aanpak!

Wat leuk van dat babyzwemmen zeg! Jullie doen wel echt leuke dingen!!! Heerlijk dat enthousiasme van je dl.

Hoe zit het nu met je cyclus? Al een keer ongesteld geworden? Of ga je weer naar de gyn ervoor?!

Hoe zou die hypnose dan moeten helpen?? Wel jammer dat het (nog) niet het gewenste resultaat heeft.

Heb jij dan niet bij de stoel dat de zitting nog zo wijd is?! Hier kan dl zo ver heen en weer wiebelen en daarbij gaat ze steeds staan, dus geen handige combi....

Bij jouw dl komt dat tandje ook echt!! Je hoort vaak zat dat de eerste tand pas bij 1 jaar komt dus geduld geduld ;)
    Hier heeft ze er vooralsnog nog geen last van!

Lins, fijn dat Sophie uiteindelijk is gaan slapen!! Gelukkig.

Hier tijgert dl nog niet hoor krul. Ze zit al wel op haar knieën, en kruipt achteruit maar tijgeren dus nog niet.
    Bij jou dan?!

Ik vind het nog steeds heel raar om geen bv meer te geven. Komt met dl nooit meer terug..... Bah! Had eigenlijk tot iets van 10 mnd in m'n hoofd maar dit is idd ook echt heel lang al.

Ik ga nog ff relaxen. Fijne avond meiden en hopelijk een goede nacht!

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Meiden bedankt maar het is echt geen sprong (hou daar ook niet zo van hoor krul)
    Het duurt namelijk al 9 weken! Al met al in haar korte leventje pas 12 dagen (max) doorgeslapen.
    Denken echt aan dr maagje.
    Krijg goed bedoelde adviezen her en der om te laten huilen enz (zoals jij doet krul) maar dat is nu echt geen optie.
    Ik las dat babys met reflux snel gaan zitten en dat is dan ook het geval. Ze zit bijna de hele dag opde grond te spelen.
    Ook wel liggend maar vnml zittend.
    Ze speelt in de box en op de grond, wil alles hebben waar zl op dat moment mee aan t spelen is.
    Trok de hele treinbaan uit elkaar, zl boos.... Dat wordt nog wat...

Ze kruipt kleine stukjes maar nu vindt ze t vooral leuk om op handen en voeten te staan, kleine circusartiest.

Hier is dl dus juist héél erg druk, pffff niet gewoon meer. Ga ik ook aangeven. Maar kan ook nieuwsgierigheid zijn. Verschonen lukt soms niet in je eentje.

Grappig dat onze kids zo verschillend zijn!

16. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Sorr y meiden, hier geen tijd. Gisteren afscheidetentje van ons afdelingshoofd. Dus was laat thuis. Vandaag ben ik jarig:), dus ook geen tijd om te komen schrijven. Fijne avond.

17. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Wat toevallig!!!! Ik ben ook vndg jarig :)))))) gefeliciteerd natuurlijk! Net de mensen weg en ga nu snel naar bed. Kom morgen ff reageren!

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Armande, ik vind laten huilen alleen ee optie als je medische dingen, dorst, luier ed allemaal hebt uitgesloten. N daarbij is overstuur huilen sowieso niet de bedoeling!! Dus bij jou is dat ook echt even anders. Als je Googled op reflux herken je dan veel in t verhaal? Van een vriendin met een dochter met reflux hielp op de buik slapen al heel erg, verder weet k even niet wat ze nog meer deed. Want klinkt ook wel logisch omdat ze het niet heeft met zitten en ook graag zit! Heb je al een afspraak bij de ha?!

Hoe is het verder met jou?? Wou dat ik je een x kon helpen door even op haar te passen zodat jij goed kan slapen.... Maar helaas nie om de deur....

Haha heerlijk dat meidengedrag al van je dl!! Lekker de trein omstoten!! Wel sneu voor zl!

Jouw meisje is idd erg druk. Dat kan natuurlijk heel goed gewoon karakter zijn. Is 1 van jullie ook wat drukker?!

Leuk dat verschil he?! Dat is ook zo grappig bij een tweeling al te zien, zelfde dag geboren, zelfde opvoeding en toch zo anders!

Nou ml is het hele weekend weg.... Saai!!! Gelukkig wel wat afspraken staan.
    Jullie plannen?!

Krul en lins bijna weekend!!

19. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Wat leuk Roos!! Jij ook gefeliciteerd!! Leuke verjaardag gehad?

Armande, wat ontzettend klote zeg dat je meisje steeds zo huilt.. Vervelend om ook niet te weten wat er aan de hand is. Snap dat je haar niet laat huilen. Ze huilt waarschijnlijk niet voor niks...

Hier heeft Sophie nog steeds bijna elke avond dat ze even huilend wakker wordt, maar laat haar echt in bedje en dan valt ze weer in slaap. Ga wel even kijken of er niks aan de hand is, maar dan ga ik ook meteen weer weg..
    Daan slaapt overal lekker doorheen, gelukkig, want als die wakker is dan ben ik mooi klaar, want die slaapt niet snel meer.

Daan kan zelf zitten, al valt hij zo nu en dan wel om. Ze kunnen nog niet uit zich zelf gaan zitten. Sophie is te druk en kukelt echt meteen om. SOphie kan sowieso niet stil liggen, alleen als ze slaapt en dan slaapt ze soms nog onrustig. Daan is daarentegen relax en kan ook lekker bij je komen zitten.

Krul wat goed dat het werken zo goed bevalt. Hier ook hoor, zou echt niet thuis kunnen zitten..

Hier is Sophie echt een acrobaat. ze gaat op haar handen en voeten staan, helemaal omhoog haha.. mijn moeder vind het doodeng, maar ik heb zoiets tja je houd het toch niet tegen. Op haar knieën zitten doet ze al een tijdje en dan beetje heen en weer wippen, maar vervolgens gebeurt er niks. Echt kruipen kan ze nog niet. MAar met tijgeren komen ze beide al een heel eind. Wel ontzettend grappig dat ze qua ontwikkeling bijna gelijk op gaan..

Roos vervelend inderdaad dat je geen BV meer geeft, lijkt me inderdaad lastig na zo'n lange tijd.

WIj gaan aankomende maandag naar Centerparcs, ben ik echt aan toe. geen huishouden etc heerlijk!! Even helemaal niks, lekker zwemmen etc.

Ik heb autostoelen gekocht, vind vooral bij daan de maxi cosi een beetje een marteling worden haha.. Heb wel meteen een 1/2/3 stoel gekocht, heb geen zin om over 2-3 jaar weer een andere te kopen, kost allemaal toch al genoeg geld.

Wil binnenkort het eetschema aanpassen. Onze kids eten vaak pas tegen 14.30 uur brood en vandaag nog later. Wil dat ze dat tegen lunchtijd gaan doen 12.30-13.00 of 12.00 uur maakt me niet uit. Maar fruithapje is meestal tegen 11.00 uur, dus dan zitten ze al vrij vol. Misschien geef ik ze dan tegen 11.00 wel een liga of koekje met drinken en dan brood rond 12.00-12.30 en dan in de middag nog wat fruit. Ik overleg binnenkort wel even met het CB of zij een idee hebben. IK laat het de komende week nog even zo.

HEbben jullie ook slaapzakken met mouwen? iK heb er twee gekocht, maar bedenk me ineens hoe moet dat nu. Doe je er een dekentje over? Lijkt me wel toch? Ik vind het namelijk zefl ook niks als ik zonder deken naar bed moet..

Jouw meisje was volgens mij verkouden toch krul? Is het al over?

Volgens mij ben ik nog wat dingen vergeten, ga nog even een stukje verder teruglezen. HEb geen ipad meer, dus zit even op de laptop en vind het lastig om nu alles te leze en meteen te reageren.

20. sunshineS1976

Ff snel:

Linss en roos nog gefeliciteerd! !Hoe oud zijn jullie geworden? :p
    Hebben jullie het al gevierd? Wat hebben jullie gekregen?

Ik reageer van t wknd uitgebreider, duik nu lkkr mn bedje in.
    Linss voor als je t niet meer leest: heel veel plezier in center parcs!!

Armande bij de ha geweest intussen?

Deel Deze Pagina