Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hai meiden

@Armande: wauw geweldig zeg hoe vlot je meisje is!! Ze kan dan ook al zelfstandig zitten? Dat kan ze hier nog niet, of nou ja ze kan wel zitten, maar laat zich soms ook gewoon achterover vallen. Ze kan nog niet zelf omhoog komen.
    Leuk hoor een temperamentje, ze mogen goed van zich afbijten hoor! Grote broer kan dr vast wel begrip voor opbrengen :p

Bij de ha geweest inmiddels? 9 weken is wel heftig...wist niet dat het al zo lang bezig was. Dat is geen sprong meer nee.
    Je kent je eigen kindje het best, dus volg je gevoel als je denkt dat er meer aan de hand is.
    Laten huilen is iets wat je nooit zomaar moet doen of anders echt maar zo'n 5-10 min. Maar zeker niet als je gevoel iets anders zegt.
    'Laten huilen" is het makkelijkste advies wat je van bijna iedereen terug krijgt. Erg irritant eigenlijk, want het moet bij je passen én je moet zeker weten dat er verder niets aan de hand is met je kleintje.

Hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt zeg. Nog even en we hopen bijna dat ze iets kunnen vinden bij dl, zodat alles 180gr ineens verandert! Dat zou fijn zijn zeg!

@Roos: Dl al op dr knieen! Knap! Dan kan ze ook al zelf overeind komen?? Heb je er een foto van??
    Hoe is het met dr tandje? Groeit het snel? Maar eentje of ook twee? Geen last ervan? Ik moet nog gewoon geduld hebben hier!

Oh ja dat is echt wennen he geen bv meer :( Zeker als je in je hoofd echt gewoon het plan had om het tot tien maanden te doen. Dan moet je toch even omschakelen en het van je af proberen te zetten. Superfijn al die maanden dat je het hebt kunnen doen, maar idd het komt nooit meer terug. Best slikken he...

Ik ben niet meer ongesteld geworden na begin juni. Helaas pindakaas. Wij stappen binnenkort naar de ha voor een verwijzing. Ik wil begin januari weer beginnen bij de gyn :)
    Dan moeten er nog wel een paar kilootjes af alleen, maar moet lukken als ik me inzet. Ik heb in ieder geval een goed doel.
    Wbt die hypnose; het lijkt erg simpel, maar is het denk ik toch niet. Onder hypnose gaat de hypnotiseur je onderbewustzijn aanspreken en inprenten dat je af gaat vallen door sneller vol te zitten en de gezonde keuzes te maken, er van uitgaand dat je onderbewuste dit ook gewoon weet. Je weet wel dat een appel beter is dan een bitterbal, dat verhaal. Net als dat je zonder na te denken een auto bestuurd. Na al die jaren denk je niet meer over elke handeling na, nee je rijdt gewoon zonder na te denken van a naar b. Dat moet dus ook kunnen met afvallen, zonder met eten bezig te zijn, gewoon een appel pakken in plaats van een gevulde koek. Ik noem maar iets.
    Ik geloof er ergens wel in, maar toch blijft het gewenste effect hier nog uit. Of ik had te hoge verwachtingen. Kga ze van de week nog eens bellen.

Dl zit niet los in de kinderstoel hoor! Ik heb zo een tuigje dat ze dus bij dr buikje vastzit, maar ook de bandjes over de schouders kun je bij die sluiting tussen dr beentjes vastmaken. Maar ik maak dus alleen van onderen vast omdat ze die bandjes over dr schouders niet fijn vindt. Maar ze kan er niet uitvallen hoor zo.
    Als ze echt beweeglijker gaat worden, moet ik wel die schouderbandjes gebruiken denk ik, anders klimt ze er uit :p

@Linss: heerlijk die schatjes van jou, zo verschillend qua karakter ook! Geluk zeg dat Daan niet van Sophie wakker wordt, jeetje dan zou je er mooi mee zitten ,met twee kids!
    Spelen ze ook echt samen, reageren ze op elkaar of zijn ze in zichzelf gekeerd?? Lijkt me leuk om een filmpje van te zien :)
    Ja ze gaan zoveel dingen uittesten nu, genieten van al die bewegingsvrijheid!! Idd best eng, kan me je moeder wel voorstellen, maar je houdt het zeker niet tegen nee. Gewoon lekker laten gaan :) Maar wel een oogje in het zeil houden :)

Wbt autostoelen: wanneer wil je ze gaan gebruiken? Wat voor heb je? Ben er nog niet zo in thuis...maar ja je moet er twee kopen, das weer een hele investering!
    Ook stoelen die je achterwaarts moet vervoeren?
    Daar zijn ze nu mee bezig he. Dat je ze tot minimaal 2 jaar het veiligst achterwaarts kunt vervoeren. Zou ik echt jammer vinden, wil ze zo graag zien, maar ja veiligheid voorop eigenlijk.

Ik had net nog een artikel gelezen dat je kids niet te snel uit de maxicosi moet halen. Ze kunnen er tot zo'n 1,5 jaar in las ik. De cosi schijnt een van de veiligste vervoersmiddelen te zijn voor kindjes. Opgevouwen beentjes ed maakt niets uit. Pas als de oortjes erboven uit komen of gelijk aan de rand staan, dan wordt het tijd voor een autostoel wordt er beweerd.

Kan me voorstellen dat je het schema aan wil passen. Is idd wel laat dat ze brood eten. Ze zijn 's ochtends ook best laat wakker he? Kun je het fruithapje niet opschuiven naar 10 of slapen ze dan nog?

Ja ik heb ook slaapzak met mouwen, die ik er nu nog af heb. Ik heb geen deken, dl sjouwt het hele ledikant door dus een dekentje vind ik erg gevaarlijk. W zeurt er ook over hoor, dat ze een deken moet, precies om wat jij zegt. Maar bedenk je ook dat als jij nooit een dekbed had gehad en altijd in een slaapzak sliep, je een deken ook niet zou missen.
    Ik vind het ook niet zo geweldig, maar dl slaapt hier prima in slaapzak iig. Vanaf jaar of twee mogen ze pas een dekbed. Ik heb al een lieve overtrekset liggen! Maar nog ff geduld :p

Heeeel veel plezier in CP! Welke ga je???

@Hier: eindelijk is de verkoudheid over en heeft iedereen hier weer een goede nachtrust :)

We gaan van de week even een afspraak maken om een trouwlocatie te bekijken, leuk! Juni 2014 is het dan écht zover.

Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ons programma er uit moet gaan zien.
    Trouwen we 's middags en daarna diner, receptie en een feest tot in de late uurtjes of trouwen we 's ochtends en een lunch en feestprogramma tot 17u??

We zitten wel met dl... Die om 19u naar bed gaat. Wat moeten we met haar doen als wij dan nog een receptie en een feest hebben? Waar vrienden/kennissen en dus alle mogelijke oppassen ook zullen zijn? Wil ik haar wel ergens onderbrengen zodat wij kunnen feesten? Ze hoort er ook bij...maar ja dat is denk ik onmogelijk.

Lastig!!

Fijn wknd allemaal!

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi meiden,

Wat balen dst je nog niet ongesteld bent geworden, was zo fijn geweest. Goed dst je binnenkort naar de ha gaat. Januari starten is goed toch? Dan ben je wel echt ontzwangerd dus voor je lijf ook goed. En je weet natuurlijk niet hoe kang het gaat duren. Hoe lang duurde het bij dl eigenlijk voordat je zwanger was?

Die hypnose is iig het proberen waard! Moet je veel afvallen nog dan? Is dat omdat je gewoon nog wat wil afvallen of is t voor de kans op een zwangerschap te vergroten?

Ik las dat idd ook krul, zo lang mogelijk in de maxicosi houden, echt tot ze eruit groeien. Hoorde idd ook van die nieuwe wet die er misschiengaat komen voor t achteruit rijden. In veel landen is dat ook lekker zo. Lastig nu hè wat te doen?
    Snap dat je een stoel met meerdere opties koopt lins, scheelt weer geld alles is al duur zat!

Wat is je schema dan nu lins, ook met de slaapjes erbij? Dan kunnen we misschien met je meedenken?

Hier ook slaapzak, nu nog zonder mouwen en eronder pyjama. Verschillende diktes van de pyjama en verschil nog met of zonder broek erbij aan. Als het nou nog echt kouder wordt dan kunnen de mouwen erbij, hier hetzelfde als krul, meisje die het hele bed doorgaat, elke keer weer een verrassing waar je haar aantreft dus hier ook echt geen deken. Dekbed is idd pas vanaf jaar of 2 las ik. Ik denk idd dst de kids echt niet een deken missen hoor zijn niet anders gewend.

Heerlijk lins naar cp!! Genietse!!

Fijn dat de verkoudheid weg is krul!!

Spannend en lastig om al die keuzes te maken voor de bruiloft! Dl kan er misschien deels bij zijn? Bijv alleen bij de ceremonie en dan naar een oppas ofzo?
    Er is vast wel een moeder van een vriendin die kan oppassen? Zoiets?

Hier nog geen last van tandje. Je ziet en voelt een klein puntje.

Dl gaat op haar knieën en wiebelt heen en weer en nu soms ook op haar voeten (net zoals bij jou lins!) maar zij tijgert dan weerniet. Maar doet alles razendsnel in z'n achteruit.

Hier zit ze net zoals bij jou krul. En daarbij wil ze gewoon niet zitten, gaat meteen naar haar buik. Prima.

Ik mis de bv nog wel hoor....maar ja, niks aan te doen!

Slaap lekker zo meiden!

Armande, hopelijk trek je het allemaal nog!!

3. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Haha zolang in de maxi cosi dat is toch zielig.. ik dacht Max tot 1 jaar of tot ze met hun hoofd er bijna bovenuit komen. Daan zit echt helemaal opgekropt in de maxi cosi, zo zielig ziet dat eruit, lijkt me ook niet veilig als hun hoofdje er bovenuit komt. Ik heb een stoel die je vanaf 9 kg kan gebruiken en moet je voorwaarts plaatsen. Ik heb er 4 gekocht, kreeg wat korting.
    Ik vind de maxi cosi echt te krap worden. Autostoelen zijn net zo veilig.

Spelen niet echt met elkaar, maar soms wel. Ze reageren ook op elkaar.

Wij gaan naar het Heijderbos. Is heel dicht bij huis haha

Oh vervelend niet meer ongesteld.. toch weer de mmm..

Ik probeer morgen nog even te reageren..ook wbt mijn schema.

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    7.30-8.00 fles 180 met pap

Slapen meestal van 9.15_10.30

10.30-11.30 fruithap (hangt af van eerste fles)

12.30-14.00 slapen soms langer

13.30-14.30 brood en melk 90

16.00 slapen tot 16.30-17.00 vaak kort

Soms koekje tussendoor

17.00-17.30 avondeten

Soms yoghurt na, bijna nooit

19.00-19.30 fles 180

5. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Zoals jullie zien is mijn schema op zich mooi, maar ze slapen op de tijden dat ik het eten wil geven. Avondeten vinr ik wel een mooie tijd.
    Misschien moet ik geduld hebben want ze blijven natuurlijk niet zoveel slapen.

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik kom morgen ff reageren lins op je schema! Ga nu lekker naar bed!

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ben weer in nl meiden n heb bijgelezen onderweg naar huis
    T was super! Zl is n kanjer! :D
    Reageer later uitgebreider maar voor nu n fijne vakantie voor lins! Genier ervan! time flies!
    N nog van harte roos n lins met jullie verjaardag! :)
    Sterkte Armande, pittig allemaal :(! Krul spreek j op de App ;)

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Heeeeeeeeeeeeey d!! Back in town :D

Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad! En jouw zl is zeker een kanjer :)
    Ben erg benieuwd naar al je verhalen hoe het is gegaan met zl en met jou en je kleine beeb in je buik. Misschien voel je 'hem' al wel bewegen? Alweer ruim 18 weken, wat gaat dat hard zeg, alweer bijna op de helft.
    Hebben jullie lekker weer gehad? Leuke dingen gedaan? Goede vlucht gehad?

@lins, jouw Beebs slapen idd nog veel zeg. Het derde slaapje is erg kort zie ik. Ze kunnen denk ik wel 2 slaapjes aan. Je zou het volgende kunnen proberen (heb ik ook gedaan om op 2 slaapjes te komen en betere eettijden:
    Ze gaan nu rond 9.15 uur slapen. Dit zou ik proberen te gaan rekken en ik zou de fruithap voor het slapen gaan geven. Als ze dan wat later slapen en iets later wakker worden kan je daarna de lunch geven. Na de lunch wat proberen te rekken zodat ze echt naar een middagslaapje gaan.
    Als voorbeeld hoe mijn schema er nu (ongeveer) uitziet wat ik erg prettig vind: (tijden zijn niet altijd zo precies hoor maar een gemiddelde!)
    7.30 hele boterham en fles 180/6 scheppen
    9.30/10.00 fruit met wat water of thee
    10.15/10.30 slapen (meestal uurtje of ietsje langer)
    12.00/12.30 hele boterham en fles 180/6 scheppen
    14.30 stukje rijstwafel/maissnack oid met water/thee (sla ik weleens over)
    15.00 slapen (meestal 2 uurtjes)
    17.00/17.30 avondeten, soms toetje volle kwark/yoghurt
    18.45/19.00 fles 180/6 scheppen
    19.15/19.30 slapen

Wat me opvalt, je geeft niet meer zoveel melk, wel water dan? Had cb dst als advies gegeven? Want tegen mij zei ze ong 600 cc minimaal.

Veel plezier lins!! Lekker ff niet poetsen :)

Armande, lang niks gehoord (nu natuurlijk aan t werk) maar hoop dat je het allemaal nog trekt meis!! Al bij ha geweest?

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    O ja D, foto's?!!!

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #4590 D83, 18 nov 2013
    Laatst bewerkt: 18 nov 2013
    Hoiiiiiii

Ben nu bij m'n schoonouders, hoefde lekker niet te koken nog ;)
    Maar zal f snel paar foto's plaatsen. Heb er maar paar op m'n gel want alles staat op m'n fototoestel en op de film.
    De vakantie was super :) rond de 30 graden elke dag, veel zon, af en toe savonds een kort verfrissend buitje.
    Zl heeft elke dag meerdere keren gezwommen in de zee en het zwembad.
    Kreeg overal ontzettend veel aandacht van zowel t personeel als de toeristen. Genoot er volop van. Lachen, kletsen, echt op zijn manier aan t communiceren. Zo lief. Hij heeft zich volgepropt met vers fruit, diksap kreeg ik nie aangeleverd zo 300/350 ml op n dag, daarnaast drie flessen melk maar nie allemaal leeg. In de ochtend en bij de lunch een boterham of bruin bolletje, savonds een potje en wat losse hapjes van ons.
    Hij heeft totaal geen last gehad van t tijdverschil. Pastte zich zo goed aan.
    Deed z'n dutjes om de zoveel uur en zat zo in z'n ritme. Savonds/snachts hoorde je m niet meer.. Pas rond 7/7.30 werd ie wakker dus hebben ook heerlijk geslapen
    Lagen er rond 22u in omdat hij na aantal uurtjes slapen in de wagen op n gegeven moment niet meer lekker lag
    Hij slaapt nl graag op z'n zij. Soms werd ie voor tienen tussendoor nog wakker en dan was ie ook hartstikke vrolijk. Zodra we m op bed lagen sliep ie zo weer in..
    Hij huilde alleen als ie had gepoept, toe was aan z'n dutje of verveeld raakte wanneer hij te weinig aandacht kreeg naar z'n zin, want als meneer van iets houdt is t aandacht.
    Z'n ontwikkeling gaat ook als n trein. Kan ook supergoed zitten nu. Laat zich wel uiteindelijk vallen hoor. Ook heeft ie op handjes en voetjes gestaan op t ligbedje. Wist niet wat ik zag. Maar de klapper is toch wel dat ie in z'n handjes klapt. Vaak reageert ie nu ook op handje klap. T begon met klap klap en dan klapt hij op onze hand.
    Zo lief.
    Kruipen nog niet maar dat zal nie lang meer duren denk.
    Leuk dat er al kindjes achteruit gaan en zelfs kruipen. Gaan toch allemaal beetje gelijk op, de een wat vlotter met t een als t ander.
    Leuk om weer over jullie Beebjes te lezen..
    T gaat hard allemaal
    Erg benieuwd naar update foto's!

Hoe gaat t op werk Armande?
    Of heb ik er overheen gelezen?

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Beeb voel ik nog nie echt eigenlijk
    Wel soms t idee dat ik iets denk te voelen maar twijfel nog wel n beetje
    Kan iig nie meer op m'n buik liggen
    T groeit hard nu
    Had heel veel kleding die ik voor ik weg ging nog pastte mee, en toen daar na een week al nie meer
    Heb me goed gevoeld. Alleen de eerste dagen steeds sluimerende hoofdpijn. Was denk echt n aanpassing aan t warme weer ed
    Ben stukken fitter iig maar rond tien u was ik wel op.
    We hebben een aantal shopping malls bezocht, veel gezwommen en gewandeld. Was echt n groot resort en over t strand kun je ook echt prachtig lopen. Zal later als ik de foto's op de pc heb wat posten.
    Ml heeft n excursie gedaan met schoonzus en zwager. Ik & baby konden niet mee maar had alles al gezien waar zij heen gingen toen ik met m'n moeder 10 jaar terug daar was.

Ik kom gauw weer schrijven maar ga zo richting huis
    Moeheid slaat toe :p

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Slaap lekker d! Klinktgoed allemaal zeg. Wat wordt zl al een grote jongen he?! Heerlijk dat hij zo goed sliep at en aandacht wilde! Gezellig. Hoe deden jullie dat dan met hem?! Onder een boom op een matrasje slapen ofzo? Deed hij dat ondanks geluiden ed?! Jullie waren dus met meer familie, gezellig! Ben benieuwd naar je foto's. Ook lekker eten op t resort (erg belangrijk voor d ;) ).
    Je groeit dus goed, fijn! 18 wk is ook best vroeg om je beeb te voelen maar Miss herken je het nu eerder?! Bij twijfel zal t t vast wel zijn.

Gelukkig dat je hoofdpijn geen migraine is geworden!!

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Was ik weer even.. Vandaag lekker lang uitgeslapen.. Van 21 tot 11 geslapen (zl ook) en na fles n boterham weer tot 14u (wij ook :p)
    Erna grote schoonmaak in t huis en aan de was begonnen nadat de badkamer was leeggepompt door de riooldienst. Stond hier gister na t douchen blank in de badkamer.. Kon dus ook nie wassen.. Maar goed probleem verholpen en alles weer schoon.. Boodschappen gedaan.. Maccie gedaan en theetje bij m'n schoonouders n de dag was weer om..
    Lekker vanouds filmpje gekeken.. Wel weer lekker van de avonden hier..

Zl sliep daar vnml overdag in de wagen..
    In t vliegtuig gewoon in ons armen.. Zo slaapt ie meestal bij schoonouders ook.. Z'n dutjes zijn overdag maar kort 30-45 min 2/3 x per dag..
    Op vakantie in de wagen, als we zagen dat ie moe was deden we een wandelingetje en hij was vertrokken en dan zetten we hem in de schaduw onder n palmboom.. Of dat nou op t strand was of bij t zwembad, hij sliep overal doorheen..
    Savonds als ie na t douchen op bed 9 vd 10 x in sliep viel en we gingen eten sliep ie in de wagen verder maar na twee uurtjes probeert ie dan op z'n zijtje te draaien en gingen we naar de kamer. We waren dan zelf ook moe en gingen met m mee.. Soms gaven we m nog n fles die hij tegoed had, potjes zijn we in de middag gaan geven ivm z'n slaaptijden daar.. T buffet redde hij vaak nie meer..
    Maar als ie wakker werd gaven we m nog wel wat want hij kijkt echt t eten van je bord :p
    De terugreis heeft ie 90% geslapen en in de taxi naar huis ook..
    Ideaal..

Nu thuis gaat ie wel weer wat later naar Bed maar komt vanzelf wel weer..

Ga nu ook slapen, tot gauw weer

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat betreft foto's paar dg terug n paar geplaatst die op m'n tel staan
    Zodra ik n nieuwe lader voor m'n lap heb kan ik die van m'n camera plaatsen

15. sunshineS1976

Welcome back dtje!!
    Ik snak naar meer foto's! !
    Het klinktv echt geweldig allemaal, k ben zo jaloers! :p
    Echt trots zijn op je grote vent hij heeft t zo goed gedaan! mede ook door Hoe jij met hem omgaat! Zn eerste vakantie en hoe! ! Echt een mooi boek ervan maken he!

Linss: goed schema op zich! Ik sluit me aan bij de tips van roos met de slaapjes! Miss gaat dat lukken!
    Ben ook benieuwd naar jou verhalen van de vak, jullie zijn vast heel erg aan het genieten!

Roos: Ik geef nog steeds vier flessen. Jij?
    Drie normale van 180 en een kleine van 90 om half vijf. Zo wil ik m afbouwen. 90 gaat nog wel al is ze wel zeurderig. Melk weglaten gaat m echt nog niet worden.
    Ik dacht ook dat 600cc Nog nodig was. Hier zo lang geen cb... jammer wel. Moet r alleen nog maar heen voor prikken.
    Bijna wknd voor jou of ga je vrijdag ook nog?

Vieren jullie sinterklaas?
    Wij wel. Pakjesmiddag met de familie. Ik vond t niet nodig maar ze willen t perse. Denk dat dl erg verwend gaat worden!

16. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ongelooflijk d, wat super goed van je mannetje! Gewoon overal lekker slapen, lekker eten.wat een tevreden en fijn mannetje toch. Wat krul zegt, dat ligt zeker voor een gedeelte aan zl maar ook aan jullie. Doordat jullie waarsch ontspannen zijn gaat t ook beter.
    Bij mijn dl zou ik dat niet voor elkaar krijgen, zolang ze dingen hoort en ziet dan gaat ze gewoon niet slapen echt tot zo oververmoeid is... En dan komt ze zeg maar niet in slaap. Ze wil echt altijd alles zien en horen. Zooooooo nieuwsgierig.
    En wat hebben jullie heerlijk lang geslapen zeg!!
    Wat een gedoe met t riool, gatver maar fijn dst t snel verholpen is.

Hoeveel slaapjes heeft jouw dl dan krui?
    Hier ook in principe nog 4 flessen. 3 keer 180 (die niet altijd helemaal opgaan) en eentje van 60 of 90 afhankelijk of de andere flessen goed op gingen. Nu wel paar keer maar 3 flessen gegeven maar dat was alleen als de flessen echt leeg gingen en ze lekker wat water of thee heeft gedronken.
    Ik moet idd alleen nog morgen werken. Ik ga vrijdag niet. Moet ook zeggen dst t zou kunnen dst ik er niet volledig mee doorga. Er moet teveel gebeuren, wat echt veel langer zal gaan duren. Dst trek ik niet. Dus nu zijn we aan t kijken of er nog iemand kan gaan helpen en dat ik t alleen aanstuur e uitzoek. Hoop t eigenlijk wel, dan zal ik niet structureel 1 dag extra hoeven te werken want ik vind t eigenlijk erg zwaar....

Wij vieren ook Sint, maar ons nichtje is ook al groot genoeg. Voor dl hoeft het zeker nog niet maar daar zal vast ook wel wat voor in de zak zitten.

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx meiden. Ben ook erg blij dat t zo is verlopen! T kan ook zo anders. Zag n moeder bijna elke avond met der kleintje van t buffet weglopen en overdag ook meerdere keren naar de kamer ivm slaapjes ed
    Ik was ook niet zo ver gegaan als ik dacht dat t anders zo lopen..
    Maar eigenlijk heeft ie nog steeds m'n verwachtingen overtroffen.
    Wat je zegt over nieuwsgierig zijn ed herken ik ook wel roos.
    Hoort en ziet alles. Reageert op z'n naam. Leuk he om ze elke dag verder te zien ontwikkelen. T wordt met de dag leuker!
    Zl is alleen wel kwa avondslaap uit z'n ritme..
    Hij lag er tussen 21.00/21.30 in maar werd rond elf wakker en is zo hyper en actief..
    Kletsen, handjes klappen, spelen..
    Gelukkig slaapt ie uit anders zou t een kort nachtje zijn..

Hier is in de vakantie ook z'n schema veranderd kwa flessen
    Drinkt er nu ook drie 180/6 die niet altijd helemaal leeg gaan, compenseert dat dan wel weer deels met sap.

Ik hoor zl heel actief zijn n ml is gelijk verkouden sinds we hier zijn dus ga m f ontlasten

Reageer morgen f verder op de rest roos!
    Ben ook erg benieuwd hoe t nu met jou n ml gaat?

18. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoi meiden,
    Het gaat nog steeds niet goed hier. De koek is op. Dus ik kom even niet meer meeschrijven, lukt me gewoon niet. Doe alleen de hoognodige dingen.
    Heb net t eea teruggelezen maar heb de moed niet om te reageren.
    Qua update, dl doet t overdag goed, kruipt de hele kamer rond en heeft al een paar keer gestaan in de box (trekt zich op aan rand)
    Over de rest wil ik hier liever niet uitwijden.

Fijn te lezen dat het met jullie kindjes goed gaat!

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Armande, kijk maar wann je reageert.... Ligt natuurlijk ook niet je prioriteit. Eerst maar eens thuis hopelijk alles snel op orde meis!!

Krul, nu lekker weekend toch?! Heerlijk trouwens he zo'n leuke klas. Is soms ook zo genieten! Dat mis ik soms wel hoor!!

D, iedereen weer beetje jn het Ned. Ritme?! Ml opgeknapt?! Die kou zal ook wel f wennen zijn...

Lins, lekkere week gehad?? Ff kunnen ontspannen??!

20. sunshineS1976

Dtje: het had zeker heel anders gekund met een kindje zo een verre reis maken incl tijdsverschil!
    Heerlijk dat zl zo flexibel is, door jullie flexibele instelling ook!
    Wat dat betreft wou ik dat ik daar soms meer van had. Ik hecht te veel waarde aan structuur. Dl slaapt ook echt alleen in bed in een donkere kamer, no where else. Als ik haar had laten wennen om ook op andere plekken te slapen was ze daar vast wat flexibeler in geworden.
    Dus wat jij schrijft over die moeder die steeds heen en weer liep...haha that could have been me!
    Herinner me trouwens dat t ook echt zo ging afgelopen zomer in Duitsland. Dat we gewoon uiteindelijk de hele middag lekker op het dakterras of bubbelbad van onze hotelkamer zaten omdat dl moest slapen. Eerdere pogingen om een dag weg te gaan verliepen toen dramatisch ja haha
    Fijn hoor dat je zo nog alles gewoon kunt doen!

Ik houd mijn hart dus al vast met de feestdagen. Eerste Kerst uit eten met de fam. Om 17u schuiven we aan, zo vroeg gedaan omdat er meerdere kindjes zijn. Maar ik vrees dat ik niet rustig zal kunnen zitten en eten en om 19u alweer zal moeten gaan...

@Roos: jouw meisje kan dus ook niet slapen zoals zl van Dtje. Herkenbaar dus!
    Doet jouw meisje nog twee dutjes? Mijne wel. Hoe is jouw schema nu?
    Schema is al lange tijd zo:
    7.00-7.30 fles 180 (pap)
    8.00-9.30 slapen
    10.00 fruit en water/thee/sap
    12.00 brood + fles 180
    13.00-15.00 slapen
    15.00 sap + fruit/soepstengen/liga/rijstwafel/ u name it
    16.30 flesje 90 cc
    18.00 avondeten
    19.00 fles 180 en naar bed

Jouw schema? Heel soms slaapt ze 's middags langer waardoor de sap tijd ook verschuift en het flesje vervalt. Zo niet lukt het nog niet om dat kleine flesje eraf te laten. Dan is ze echt niet te genieten. En zolang ze alles ook nog altijd opdrinkt zal het wel goed zijn.
    Echter afgelopen twee dagen is ze gaan slapen met max 50cc van de avondfles op. Zonder problemen haalde ze het tot de volgende ochtend. Maar volgens mij als ze straks 10 maanden of 1 jaar zijn hebben ze ook geen avondfles meer nodig dacht ik, als ze genoeg avondeten binnenkrijgen??

Ik kan me voorstellen dat het veel energie kost die extra dag erbij voor dat project. Wat fijn dat het misschien zo opgelost kan worden. Hopelijk kun je iemand geschikt vinden dat je het kunt overdragen. Want structureel een dag extra is toch wel erg veel he. Je hebt je handen al vol aan je meisje na je drie dagen werken en dan heb je ook nog tijd voor je huishouden, man, fam en vrienden en jezelf nodig...

Wbt afvallen: ik moet echt nog 10 kg kwijt om in aanmerking te komen bij de gyn voor een tweede kindje... best k*t eigenlijk. Ik wil zo graag weer, maar het is erg moeilijk om het kwijt te raken. Veel moeilijker dan voor mijn zwangerschap! Zelf wil ik nog veel meer kwijt, maar op het moment zie ik het hopeloos in.
    En ik wil zo graag weer zwanger zijn voor ik mijn contract moet aanpassen... Als ik niet zwanger ben moet ik mijn contract wijzigen na de zomervak. In vier dagen denk ik. Drie durf ik economisch gezien niet aan nu. Maar als ik zwanger ben regel ik wel wat en houd ik vijf dagen wel vol tot ik weer met verlof mag. Of eerder ziektewet zoals bij dl...
    Maar goed...niets in het leven valt te plannen dus we zullen het wel zien. Eerst die 10 kg eens eraf zien te krijgen.

@Armande: oh nee :( Wat jammer, maar begrijpelijk op het moment... thuis is nu je prioriteit meis. Hopelijk lukt het je alles weer op de rit te krijgen en mogen we je hier snel weer zien!
    Veel sterkte en succes met alles!

@Linss: Hoe was je vakantie met ml en de kids?? Vast genoten! Nu ben je weer terug als het goed is en vast bezig om stapels was weg te werken :p
    Ben benieuwd naar je verhalen!

@Hier: Vandaag naar sinterklaasviering van mijn werk geweest met dl. Zó leuk! Lekker bij Sint op schoot gezeten, wat maar heel even goed ging want toen moest ze huilen haha
    Eerst leek me er nix aan maar je gaat toch automatisch mee doen met liedjes zingen en zo en foto's maken als ze bij Sint op schoot zit en een cadeautje krijgt :p
    Maakt toch iets in je los haha

Voor de rest lekker rustig aan dit wknd!

Jullie??

Deel Deze Pagina