Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Nou idd hoor d, jouw zl is echt heel erg flexibel!! Heerlijk!!
    Krul, je kan het haar altijd nog leren hoor, gewoon doen dan went ze er nog wel aan.
    Hier kan dl wel op andere plekken slapen zolang het maar in bed is. Vndg bijv bij een vriendin op verjaardag van haar zoontje heeft dl daar ik campingbedje in de middag geslapen. Gaat prima! Dat doe ik best weleens en ze is ook al wel eens een nacht uit logeren geweest.
    Wat ze alleen niet kan ik slapen waar mensen bij zijn of lawaai, dan wil ze blijven kijken en luisteren. In de wandelwagen werkt dus echt niet en ook niet op de arm. Miss uiteindelijk maar dat gebeurt dus bijna nooit.

Pff jee krul, nog 10 kilo.... Bij meer mag je niet starten??! He bah wat een druk dan om af te vallen. Snap dat je dat lastig vindt!!

Wat leuk Sint vieren op je werk!! Is ook best eng bij Sint op schoot. Ik heb het volgende week op t werk van ml. Ben benieuwd!!

Mijn schema nu is:
    7.30 boterham en fles 180
    10.00 fruit en water/thee
    10.30 slapen (meestal uurtje)
    12.30 boterham en fles 180
    14.30/15.00 maissnack of rijstewafel met water of thee
    15.00 slapen (meestal 2 uur)
    17.30 avondeten en soms toetje
    19.00 fles 180 en daarna slapen

Deze tijden zijn niet helemaal vast hoor kan echt nog heel erg verschillend zijn maar hier dus ook 2 slaapjes. Zit nu wel eht op 3 flessen en die gaan nu ook altijd op.
    Wat voor n sap geef je dan krul?!

Hoe doen jullie t met de soepstengrl?! Laten jullie gewoon afhappen? Ik vind de stukken soms zo groot en hard en daardoor kokhalst ze wat meer...

Geven jullie al grote stukken met het eten?

Hier laat ik peer en banaan afhappen en soms ook met boterham. Avondeten prak ik allemaal.

Ik heb eigenlijk geen idee wann die avondfles eraf gaat...

Ik heb morgen niet veel in de planning. Alleen s avonds eters en overdag lekker rustig aan doen denk ik.

Nu lekker in bad met choco pepernoten :)

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#4602 sunshineS1976, 23 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2013
    Mooi schema roos!
    Dl slaapt ongeveer net zoveel :) alleen andere tijden.
    Jij geeft dus al brood s ochtends. Gaaf. Zal ze hier ook wel lusten. Vind het nog zo lekker om op vrije dag of wknd in bed fles te geven en lkkr rustig wakker te worden. Dl gaat daarna weer terug en kan ik ook nog ff slapen :p
    Maar ja over niet al te lange tijd zal daar wel een eind aan komen haha

Ik doe hetzelfde met eten! Erg rijpe peer mag ze van happen, banaan ook. Avondeten prakken idd. Gaat nu heel goed stukjes eten.
    Soepstengel soms grote stukken idd maar die werkt ze wel weer naar buiten of ik pak t. Heb ik met rijstwafel ook. Liga of lange vinger of maissnack worden tenminste zacht in de mond. Maar ze vindt t zo leuk om n soepstengel weg te knagen haha

Van sap geef ik diksap en versgeperste jus. Vindt ze heerlijk. Drinkt zo n 90cc weg aan jus 's middags. Gwn in tuitbeker dus die pakt ze wanneer ze wil. Moet haar zelf laten oefenen met zelf drinken uit gewone beker nog.

Genoten van je bad? Heerlijk choco pepernoten. Die heb ik liever dan de gewone!

Leuk dat jullie volg week sint op het werk hebben! Ben benieuwd hoe ze het vindt!

Knap van dl met slapen! Het heeft hier best lang geduurd voor dl in bed op haar eigen kamertje bij mn ouders wou slapen waar ze elke vrijdag is. Slaapt dus echt niet overal. Andere omgeving is zo wennen dan.
    Ik zou haar miss nog kunnen laten wennen maar ik heb liever dat ze toch alt in dr eigen bedje slaapt en zo de meeste rust krijgt. Dan ga ik maar wat minder weg haha. Irritant maar zo vasthoudend aan eigen omgeving en structuur ben ik dan ook weer. Vind het zelf irri maar kan er weinig aan doen. Ik zou graag dag op pad gaan met zn allen maar ja gaat niet want ze moet slapen...

Cool dat dl al gelogeerd heeft, wist ik niet! Hoe is jouw dat bevallen? Jij bent ntl ook al wkndje weg geweest he een keer. Ik wil dr overdag een keer naar mn ouders doen zodat wij ff dagje weg gaan. Maar dr een nacht missen kan ik echt nog niet. Hoe graag ik ook een keer ongegeneerd Tot twaalf uur in mn nest zou willen liggen uitslapen :p

3. sunshineS1976

Hoe is t met t tandje van dl?? Al stukje omhoog? Heeft ze dr last van?

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dat is ook heerlijk nog ff in bed! Werkt hier helaas echt niet meer, ze gaat niet meer slapen. En omdat ik tot voor kort nog bv gaf werkte pap niet vandaar dat ik boterham gaf. Vindt ze echt heerlijk!

Probeert ze soms die grote stukken soepstengrl niet door te slikken?! Hier soms nog wel maar dan kokhalst ze gelukkig wel.

Geef jij al echt de rijst gewoon en bv pasta stukjes? Dat pureer ik vaak nog en dan prak ik de groenten. Weet niet zo goed wann het nog grover kan.
    Appel rasp ik trouwens vind ik erg hard om kleine stukjes te geven.

Verse jus doe ik ook regelmatig maar dan gewoon om 10.00. Soms ook met bv appel of banaan oid erdoor! (Neem ik dan zelf ook altijd, heerlijk!!!)

Ik geef tot nu toe nog geen diksap. Alleen nog water en heel soms thee.

5. sunshineS1976

Jaa zo lekker dat ze na de fles 's ochtends nog terug gaat! Maar dat zal echt niet lang meer duren.
    Als ik moet werken gaat ze gwn mee naar beneden en dan kijkt ze de boterham uit mijn mond. Ik geef dan ook wel wat stukjes haha
    Dol zijn ze op brood he! Vind het zo grappig idd. Ik heb het na 28 jaar wel een keer gehad met brood :p

Ja ik doe ook mee met dl met dr sapjes en fruit! :)
    Voor ons net zo goed ntl ;)

Ik geef de rijst en macaroni (eten dan die fijnere macaroni) zo ja. Kan ze echt heel goed eten! Kun je gewoon proberen. Het is zo zacht, zal gelijk met de groenten gekauwd worden hoor.
    Kwestie van uitproberen met prakken wanneer het wat grotere stukjes kunnen zijn. Straks met meer tandjes is dat makkelijker weer.

Ja probeert ze wel door te slikken die soepstengel, gaat ze idd kokhalzen en komt het er weer uit. Schijnt automatisch reflex te zijn dat ze zoiets tegenhouden en het niet doorslikken.
    Je kunt met kleine stukjes beginnen die net boven dr knuistje uitkomen. Dan kan ze steeds toch maar een klein stukje afbijten. Daarna pak je de stengel weer om hem te verschuiven in dr handje bijv als er toch weer een lang stukje uitsteekt.
    Zo speel ik dan ook meteen het spelletje "geef maar aan mama" en "alsjeblieft en dank je wel" :)

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Bad was heerlijk!! Pepernoten ook :)

Uit logeren idd al vaker, afgelopen di zelfs nog. Moest de avond werken en m'n schoonouders hebben toen opgepast. Zouden de volgende dag sowieso oppassen dus is ze blijven slapen. Ik heb haar ook liever bij me hoor maar kan me er wel overheen zetten dan.
    Ik vind eigen bedje ook t beste maar beetje flexibel op z'n tijd wel handig! Dus neem haar regelmatig mee en ze slaapt daardoor overal wel in een bedje. Wel zo makkelijk!
    Tandje zie je nu uitsteken maar is nog maar klein stukje. Ik poets m nu ook :) gaat heel goed, merk niks aan haar. Bij jou al wat te zien??!

7. sunshineS1976

Heerlijk zo een bad. SOms wel jammer dat wij er geen hebben.
    Kun je heerlijk fris en soezerig je bed in!

Oh al vaker zelfs uit logeren! Dat was wel makkelijk ja afgelopen week. Je zou gek zijn om het niet te doen zo. Ja ntl mis je dr, maar hoe vaker het gebeurd, hoe meer het ook wel went denk ik.
    Ja goed hoor van dl! Flexibiliteit is zeker handig... i know! Maar het is iets wat mij zelf ook in de weg zit hoor! Ik vind het ook erg lastig om met onvoorziente situaties om te gaan ;) Ik vind het lastig; hoe kan ik dl flexibiliteit bijbrengen als mama het gruwelijk vindt :p Ik ben echt altijd aan het stressen als iets niet gaat zoals het zou moeten :p

Oh wat leuk poetsen!! Wanneer doe je dat? Hoe vindt dl t???
    1x per dag? Voor het bed gaan of? Je leest verschillende meningen wanneer het t beste is. Voor bed gaan, dus net na de fles schijnt niet goed te zijn voor het glazuur... sommige doen het voor de fles. Maar iets drinken of eten met net gepoetste tanden vind ik zelf altijd zo goor...
    Spoel je na of hoe je dat met de tandpasta?

Nee hier echt nog niks noppes nada te zien... ik mik op dr verjaardag :p Voorlopig zit t r niet in haha
    Mensen zijn ook maar gestopt met vragen of ze nog geen tandjes heeft :p

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Wat goed dat je dat sl geeft!! Moet ik idd ook maar eens gaan doen. Geef je het eten nog wel door elkaar of echt al apart?!
    Ja hier zijn brood (liefst met appelstroop) fruit en volle kwark echt favoriet!! Soms huilen als t op is :)

Ik weet idd dat t kokhalsreflex heel goed is maar ik blijf t spannend vinden.... Gelukkig gebeurt dat niet vaak!!

Hoe warm leg jij dl op bed?!

Hier is t nu 16 graden (zal denk ik vannacht 15 worden) en nu romper lange mouw en pyjamabroek en winterslaapzak met mouwen. Raam heel iets op n kier.

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik poets voor t slapen gaan. Tja, overal zal wel kern van waarheid in zitten maar ik vind t lekker fris en ook t moment waarop t straks ook zal gebeuren dus na de fles. Nu 1 x per dag en je hoeft niet te spoelen (ik heb zendium).
    Ze vindt t heerlijk!! Is ook lekkere smaak.

Snap je wel hoor, je houdt zelf erg veel van structuur en niet van onvoorziene dingen. Lastig dan om wel flexibel met dl om te gaan. Misschien kan je dan bv met jezelf een afspraak erover maken. Bijv 1 keer in de week neem je haar mee en leg je haar daar te slapen. Zo heb je dsn toch iets van structuur maar ben je ook flexibel ;D kan nstuurlijk ook minder vaak maar dsn soort van afspraak met jezelf. Voor dl is structuur natuurlijk super maar flexibel zijn is ook erg belangrijk om beetje aan te leren. Gaat je vast lukken!!

Ik ga nu slapen!! Slaap kekker

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Idd ik gok qua tand ook op haar eerste verjaardag :)

11. sunshineS1976

Ik meng dr eten nog wel, maak er wel een lekker prakje van :)
    Maar soms als dr bordje al leeg is geef ik dan nog wel losse stukjes aardappel, groenten of vlees/vis/ei.

Acch huilen als het op is haha sneu!! Geef je dr te weinig?! :p
    Oh ja appelstroop is hier ook favo! Jam ook al geprobeerd? Vindt ze ook erg lekker. Doe ook plakje kipfilet en soms boterhamworst. Probeer veel af te wisselen, maar soms nog wel eens lastig. Ze vindt toch de gesmeerde dingen op dr brood het lekkerst. Hap slik weg!
    Geef je het al met korst? Dat werkt hier nog steeds niet zo. Ik geef de korstjes er na in dr knuistje. Dan eet ze het wel goed weg. In kleine stukjes niet, keer op keer kokhalzen dan.
    Lekker kwark! Naturel of gezoet en met fruit?
    Hier krijgt ze ook altijd yoghurt na.

Ja het is altijd opletten geblazen als ze eten hoor!
    Ik zit er ook sterk over te denken om nog zo een kinder-ehbo cursus te volgen. Ooit tien jaar geleden ehbo gedaan en diploma gehaald maar daar is echt heel weinig van blijven hangen.
    Bij zo een kleintje wil ik wel weten wat je nu echt precies moet doen als iets in hun keel hebben bijv... Ja op het ruggetje tussen de schouderbladen slaan ofzo. Maar ja zo een klein lijfje.
    Moet nog eens kijken of zo een cursus in de buurt wordt aangeboden.

Ik heb hier het raam dicht. Eigenlijk altijd. Heb het zelf altijd snel koud. Als ze niet slaapt heb ik het raam open om te luchten.
    Verwarming is uit en volgens de babyfoon is het tot nu toe overdag 19-20 en 's nachts 17-18.
    16 is ook netjes! Ik vind zo een raam open 's nachts een beetje eng. Schijnt goed te zijn, maar ben bang voor kou of verkoudheid enzo dat het dan te fris wordt.
    Hier ook romper lange mouw, broekje en slaapzak met mouw!
    Ligt heerlijk warm! Wel altijd koude handjes trouwens 's ochtends. Verder heerlijk warm, maar vind het dan wel sneu dat dr handjes zo koud zijn. Iemand begon toen meteen over slechte doorbloeding als ze dat hebben?!

12. sunshineS1976

Ja goeie thnx, moet ik eigenlijk echt doen!
    Want idd ik weet dat het mezelf behoorlijk in de weg zit af en toe, dus ik moet het haar wel proberen mee te geven eigenlijk :)

13. sunshineS1976

Ik ga ook slapen!
    Trusten, sweet dreams :D

14. sunshineS1976

Nog even vanuit mn bed :p
    Mooi dat dl het poetsen heerlijk vindt!
    Nu nog wel :p

Ja het lijkt mij ook het beste moment voor het slapen gaan. En hebt gelijk wbt het juiste moment ook voor later als ze ouder is. Het hoort erbij zo voor het slapen gaan idd.

Nu ga ik echt :p
    Over minder dan zeven uur moet ik er al weer aan geloven.

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    ik geef brood wel met korst. Vanaf het begin af gedaan. Dat gaat hier dan juist weer goed. Ik denk eigenlijk dat het er vooral om gaat dat je dingen aanbiedt zodat ze eraan kunnen wennen. Ik moet dus meer een soepstengel aanbieden en voor jou zou stukjes met korst goed zijn.
    ik merk bv ook elke keer als ik eter grover geef dat ze het eerst niet wil... na 2 keer aanbieden ofzo dan eet ze het goed op. Gewoon wennen dus!
    jam geef ik ook, of geprakte banaan of gewoon boter. Heel soms smeerkaas maar dat wil ik niet te vaak doen. Dat vindt ze trouwens lastiger om te eten omdat het wat meer plakt.
    Ik geef kwark altijd naturel en dan de volle. Of ik geef biogarde ook naturel. Soms doe ik er een beetje fruit doorheen, bv geprakte banaan of geraspte appel.

Ik zou echt als ik jou was die cursus een keer doen. Ik heb voor werk elk jaar weer BHV en daar wordt altijd speciaal gefocust op kinderdingen, heel handig! En mijn ml weet natuurlijk echt alles van hulpverlening aan kinderen. Dus weet van hem ook nog eens meer. Vind ik wel erg fijn!
    Stel dat ze zich verslikt: eerst altijd afwachten af ze het zelf oplost (eigenlijk altijd), zo niet dan 5 keer tussen de schouderbladen slaan, helpt dat niet dan haar vastpakken met haar buik op je onderarm en haar hoofd meer naar beneden, dan sla je weer tussen de schouderbladen. Je kan kijken of je iets eruit kan halen, maar hierbij altijd alleen als je er echt bij kan anders heb je kans dat je het alleen maar erger maakt.
    Maar vooral preventief zijn: altijd eten rechtop zittend doen, dus als ze straks kan lopen haar nooit wat in haar hand te eten geven. Haar goed aanleren dat ze niks in haar mond mag stoppen en natuurlijk al het kleine spul uit haar buurt houden (ogen goed open houden!!). Let vooral goed op ballonnen die kapot zijn, dat zijn echt gevaarlijke dingen!! Sowieso als je een ballon laat opblazen door een kind hier altijd bij zijn en meteen weggooien als ze kapot op de grond liggen.

16. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Raam open is echt inderdaad juist goed, heeft ze meer zuurstof wat gezond is! Als je een ventilatiestrook hebt en die hebt openstaan is het ook goed. Wij hebben altijd ventilatiestrook open staan en als ze niet in bed ligt idd ook altijd het raam open maar meestal ook als ze in bed ligt. Of het moet wel heel koud worden. Ze kan nooit ziek worden van een open raam hoor, of ze moet echt op de tocht liggen, daar kan je goed opletten. Als wij naar bed gaan voel ik altijd nog even of ze warm genoeg is (in nekje en aan haar hoofd). En als ze het echt te koud hebben worden ze vaak wel wakker.
    Hier ook vaak koude handjes, maar verder is ze altijd lekker warm. Heb het nagevraagd op cb en schijnt te maken te hebben met de doorbloeding idd, omdat het hart het verste weg zit van handen en voeten is het niet raar dat als ze slapen en dus niet bewegen er iets minder bloed richting de voeten en handen gaan. Is niet erg of gevaarlijk!

Lins, hoe is je week geweest? Alweer terug?\

D, vandaag denk ik dagje me-time?

Armande, hoop je snel weer te spreken!!! Mis je!!

17. sunshineS1976

Precies Roos :)
    Dingen aanbieden om aan te laten wennen. Daar gaat het in deze fase ook echt om.
    Ik geef volle of halfvolle yoghurt of kwark maar wel met vers fruit of kant en klaar met fruit erin. Vind het zelf naturel ook niet zo lekker :p

Thnx voor de tips in case of dl zich verslikt. Meteen maar weer even opgeslagen. Voorzichtigheid en voorkomen is prio nr 1 natuurlijk. Mocht er ooit iets misgaan ben ik liever voorbereid idd. Ik zou het trouwens ook wel fijn vinden als de oppasoma's dit zouden doen...hmm Weet niet of ik ze daaraan krijg.

Echt wel een hele fijne geruststellende gedachte zeg dat ml direct weet hoe te handelen! En jij idd ook heel veel van hem hebt geleerd.

Kunnen ze niet ziek worden van een open raam? Ja wel meer zuurstof...true. Hmm volgens mij heb ik geen ventilatieschachtjes boven in de kozijnen. Zal morgen eens kijken. Beneden wel, die heb ik ook vaak dicht haha
    W doet ze altijd weer open. Maar ik vind het zo fris dan. Ik ben echt erg haha

Oh weet wat geleerd wbt koude handjes :p
    Wist ik niet maar idd goede verklaring.

Je kreeg eters toch vandaag? Was het gezellig en lekker gegeten?
    Hoe gaat het met jou en ml???

Nog maar vier weken werken en dan weer lekker twee weken bij mn meisje :)
    Net als jouw man zijn werk echt heeeel erg handig is met kids, vind ik ons werk ook ideaal. Zo lekker veel vakantie en zoveel bij ons kindje kunnen zijn :)
    Heb soms ook echt medelijden met W dat hij maar 6 weken op een heel jaar heeft.

Fijne aaf nog en lekker slapen straks!

18. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ben net thuis:). Kids hebben het geweldig gehad en wij ook. Kom morgen weer kletsen..

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hello Ladies! Lekker veel geschreven! Toch weer beetje vanouds!
    Denk dat t idd gwn goed is zo.. Schrijven wanneer we kunnen, de ene keer kan dat wat meer als de andere keer..
    Was er nu ook even wat minder omdat zl nog nie helemaal in z'n ritme zit en hij en k sinds vrijdag ook verkouden zijn geworden
    Denk dat we t onder controle hebben en t de betere kant op gaat..

Goeie tips mbt verslikken.
    Ben n x zo geschrokken met n Nijntje koekje
    Ik maakte de fout om het nog verder door te duwen maar uit reflex wou ik t zo snel mogelijk weghalen.
    Gelukkig schoot t goed door.. Maar vanaf nu laat ik me niet meer zelf knabbelen aan koekjes en rijstwafeltjes
    Eerst ging t super maar meneer is zoooo gulzig,
    Propt alles in 1 x naar binnen...
    Wat betreft eten, eet ie vaak nog wel potjes ook. Daar zitten stukjes in.
    Bij m'n schoonouders eet ie rijst met kleine stukjes kip zo van t lepeltje
    Als ie mee kan eten met wat wij eten geef ik losse stukjes.
    Hij kan echt goed kauwen.
    Fruit geef ik ook in kleine stukjes. Hij is echt gek op fruit
    Soms geprakt ook idd door de jus
    Maar sinds gister ook verse sapjes in de fles.
    Geef ochtends ook n boterham en tussen de middag.
    Varieer met kaas kipfilet banaan en appelstroop of alleen boter. Smeer boter er standaard op, is ie echt gek op.
    Moet nog op zoek naar n suikervrije jam.
    Iemand tips? Denk ook van zonnetura Miss?
    Geef niet altijd n toetje maar wel regelmatig. Lust werkelijk alles. Zou bijna zeggen dat t n kind van mij is :p

Hoe is t met jou n ml nu roos? Hoop dat jullie wat meer tijd voor n met elkaar hebben.
    Goed plan wat betreft je werk! Op tijd aan de bel trekken hoor!
    Wanneer weet je of t allemaal gaat lukken?

Fijn dat je er weer bent lins! Benieuwd naar de foto's!
    Heb er ook weer n paar op m'n tel, zal er n aantal plaatsen.

Armande sterkte met alles.. Hoop je gauw weer te lezen!

Ja krul we zien onszelf allemaal terug in de manier waarop we t doen met onze kleintjes.
    Soms loop je er in vast, n wil je t liever anders doen maar heeft t ook
    Weer voordelen die ook zeker wat waard zijn!

As vrijdag de 20 wk echo alweer..
    Time flies. Zaterdag zitten we al op de helft.
    Soms nog steeds Erg onwerkelijk..

Zal nog f paar foto's plaatsen!

20. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik heb even je advies gelezen wbt slaapjes Roos. Op zich goed idee, maar dat krijg ik echt niet voor elkaar. Ze willen gewoon graag naar bed en als ik ze op hou zijn ze echt vervelend. Ik moet maar even afwachten, zal vanzelf wel minder worden het slapen. Melk is 500 ml volgens ons CB , mocht niet meer geven. Ze drinken minimaal water. Heb met CB overlegd maar zij zeggen dat ze genoeg binnen krijgen. Donderdag maar weer overleggen. Heb ook niet het idee dat ze iets te kort komen.. in center parcs waren er kindjes die ouder waren en kleiner waren haha. Thanks voor de tips, maar ben toch bang dat de slaap rekken hier geen vruchten afwerpt..

In Center parcs sliepen ze wel wat minder. Heb ook echt de slaaptijden genegeerd. Mama zei wanneer ze moe zijn gaan ze wel slapen en dat deden ze ook netjes. Had de maxi cosi mee naar het zwembad en daar sliepen ze heerlijk in, zonder kleding is de maxi cos i nog te doen. Ook als we ergens heen gingen, sliepen ze netjes in de wandelwagen..
    Ze vonden het zwemmen ecut geweldig. Daan is echt een waterrat.. hij dook steeds met zijn kop onder water en spetteren haha . Sophie was meer van het relaxen en lag lekker in het water. Foto's volgen snel. Mijn vader heeft ze op de camera..

D alweer bijna 20 weken.. wow wat vliegt de tijd..

Nu ga ik even verder teruglezen..

Hier zijn we allemaal verkouden op vriendlief na.. Ik was halverwege de vakantie verkouden en de kids sinds gisteren. Zo zielig.. Sophie vannacht paar keer huilend wakker. Neusje gesprayt en schoon gemaakt en vanochtend lekker bij mij in bed.. daann gaat wat beter, maar ook lekker snotterig, dus hier beetje de ziekenboeg..

Deel Deze Pagina