@Linss: echt knap dat Sophie al kan staan zeg! Ondernemend meisje!! Nog iets leuks gedaan dit wknd? @Roos: hier zit dl ook nog niet zelf. Probeert het wel, maar het lukt niet. En dat frustreert dan best. Ik zet r dan vaak neer, maar las hier weer ergens dat je dat juist niet moet doen. Gemakzucht. Uit frustratie moeten ze het kennelijk gaan leren Probeer dr wel iets minder vaak neer te zitten, maar soms vind ik het zo sneu dan haha Ze kan zelf goed zitten wel als ik r neerzet, ze laat zich niet meer achterover vallen, maar voorover om te tijgeren/kruipen. Gaaf fietsen met je meisje! Daar heb ik ook over gelezen dat het pas echt beter is als ze echt zelf kunnen zitten en ook na een flinke duw, nog steeds blijven zitten en niet omkappen. Ik wil van het voorjaar een mamafiets met zitje. Nu in de winter vind ik het toch eng om er met een fiets op uit te gaan omdat het weer zo verraderlijk is qua gladheid enzo. Ooh jouw meisje praat ook!! Welk woordje zei ze het eerst? Dat is ook wel echt kletsen! Ja passief begrijpen ze al veel he! Hier begrijpt ze nee ook al wel want als ik het gebruik trekt ze een lelijk gezicht en wordt boos haha. Knap hoor van je meisje al de hond benoemen en eten! Hier zit ze heel veel met de k-klank te oefenen. Koekje is kaka, zo lief om te zien haha. Als ik de zak maissnackjes pak of doos liga en zelfs als wij een cakeje eten ofzo is het meteen kaka. Ze gaan zo snel Zo ook 1 slaapje nu, wauw! Echt goed! Vergt wel wat meer aanpassingsvermogen en geduld van ons Ik ben zo blij dat ze na dr flesje van 7 uur nog twee uur terug gaat slapen haha Komt een moment dat dat ook voorbij is L Fijn dat je kat weer eet!! Nog steeds ziekjes, maar hopelijk nu wel snel aangesterkt! @melk: Overal zeggen ze hier wat anders over die opvolgmelk. Ik heb er ook wat naar gegoogled en besloten om nr 2 te geven tot 1 jaar. Nr 3 schijnt toch zoeter te zijn en er zijn kindjes die dan geen gewone melk meer lusten. Toevallig een vriendinnetje hier die een paar maanden ouder is, die moet dus idd geen gewone melk hebben. Gelukkig drinkt ze hier al halfvolle melk mee uit mijn beker dus ze vindt het lekker. Wil het na dr eerste jaar combineren met nutrilon nr 4. Maar op het CB zeiden ze dat de opvolgmelk eigenlijk commerciele onzin is en dezelfde stoffen in halfvolle koemelk zitten Lastig is dat. Maar gewoon je eigen gevoel volgen. @Armande: jeeeh daar ben je weer! Wat leuk om een lekker lang stuk te lezen! Fijn zeg vakantie, kun je even bijtanken!! Wat betreft slapen: vergis je ook niet dat veel mamas altijd zeggen dat alles goed gaat he? Veel willen ook niet toegeven dat het bijv s nachts niet goed gaat omdat ook voor hun gevoel zoveel andere babys wél doorslapen. Maar ik snap je wel, het zou toch wel fijn geweest zijn als er in je omgeving ook iemand was die precies hetzelfde dooormaakte. Oh wat leuk dat ze papa zei! Even goed in de gaten houden de komende dagen! Lief he als ze hun armpjes zo uitstrekken. Ze hebben nu echt de leeftijd om hun genegenheid te laten zien en hoe blij ze met je zijn! Zo lief!! Fijn dat het met zl goed gaat meis!! Maar s nachts is het gewoon niet leuk, ook voor zl dan niet nee. Geloof het helemaal dat dat er in hakt Hopelijk even bijkomen nu overdag in de vakantie! Heerlijk dat jullie meisje zo vlot gaat. Grappig he dat t zo kan verschillen. Tussen onze kindjes ook zoveel verschil, maar ook tussen broer en zus! Of je nou wel of niet stimuleert, ze bepalen het toch zelf! @Dtje: heeeerlijk dat amazing gevoel van je beebje voelen schoppen en contact maken!! En ml ook gevoeld!! Hoe geweldig! En de tijd begint al op te schieten nu, het is gewoon al bijna januari! Haha ik zie t voor me dat je ventje okuh zegt Heerlijk toch als je dingen vraagt en alles ok is! hihi Ook een erg grappig woordje haha Hoe is het met jouw katje?? Smakelijk he bij schoonouders vanaaf! @Hier: dl is ook niet lekker geweest. Denk vd prikjes. Gisteren bijna hap gebeld, maar het bleek mee te vallen. s Ochtends pas 9 u wakker, wakker moeten maken. Ze hing slap tegen me aan, reageerde helemaal niet. Dag ervoor helemaal niets willen eten. Maar goed, het gaat de betere kant op nu maar ze zit niet lekker in dr velletje. Heb app gedownload van Oei ik groei. Ze zit nu in een lastige periode volgens de app, klopt dan ook wel haha Af en toe word ik er ook gek van hoor echt een leerpunt voor mij, dat niet alles gaat zoals ik het wil. Ze wil dan helemaal niks en steeds aan mn benen zitten en omhoog willen komen, opgepakt willen worden. Maar als ik r dan in mn armen heb wil ze dat uiteindelijk óók niet. Om gek van te worden! Veel huilen en gewoon echt stront sjaggie. Ik hou mn hart vast voor Eerste Kerst. Gaan we uit eten met de hele fam en daar betalen we een smak geld voor, maar ik zie het al gebeuren dat het echt geen doen is met haar dan ga ik vragen of ze mijn gerechten in een doosje willen doen, warm ik het wel op thuis als ze in bed ligt Weet nog niet of ik morgen wel ga zwemmen als ze zo nukkig is maar misschien vindt ze dát wel nog steeds leuk.
Wat is er veel gekletst.. Hoop dat ik morgen even kan reageren.. Ben nu doodmoe en morgen weer werken dus ga lekker op de bank liggen. Fijne avond meiden!
Hier gaat ze ook nog niet uit zichzelf zitten hoor krul. Heel soms zet ik haar heer maar dan gaat ze idd ook meteen naar haar buik. Het is ook het beste (las en hoorde ik) dat ze uit zichzelf gaan zitten. Wat betreft t fietsen: cb zei dat het al wel kon omdat ze al een hele tijd goed in de kinderstoel kan zitten. Geldt voor jou dus ook, maar san alleen een klein stukje. Ik laat ook alleen nog maar t stuur erop zetten en wacht nog heel even tot ze echt uit zichzelf gaat zitten. Maar dan heb ik het alvast. Ik doe dus een mamastuur op m'n eigen fiets D, met een zitje van gmg yepp. Niet alle zitjes passen op t mamastuur rn dit zitje komt goed uit de test. Ik vind m ook mooi en makkelijk want is meteen lekker zacht en snel droog. Jaaaa je merkt nu zo ontzettend dat ze alles probeert na te zeggen. Eerste woordje hier is de naam Vd hond. Daarna hap en nu eten. Andere woorden zegt ze alleen nog na. Leuk hè! Zal nu wel in een sneltreinvaart gaan denk ik. Haha, ahhhh koekje is ook lief! Lekker eerste echte vakantiedag krul Jee zeg dat ze nog in de ochtend er weer in gaat, mazzel hoor! Hier echt al een hele tijd niet. Ze is echt gewoon wakker! 1 slaapje gaat heel goed. Wel makkelijker qua planning want de hele ochtend heb je nu en na t slaapje om dingen te kunnen doen. Tja wat betreft de melk.... Ik ga nu toch gewoon 3 geven want dat heb ik in huis 'n geef af en toe een slok gewone melk al. Vindt ze ook lekker hier. Nog wezen zwemmen? Hè bah, toch warsch last Vd prikjes.... Rot zeg! Niet leuk dat ze zich zo voelt. Hoop idd dat t met kerst over is..... Anders de hele tijd op schoot? Ahhhh dtje wat heerlijk om je beeb nu zo te voelen! Zoooo bijzonder! En ml ook, suuuuper. À Haha, ik hoor zl al okuh zeggen, te cute! Lins werkse vndg, snap t helemaal dat je lekker ff op de bank bent gaan hangen!
Was t eten gezellg gisteren d? Jaaaa lief die armpjes die ze uitsteken nu hè? En dan helemaal met je knuffelen, zucht, ik geniet daar zo intens van! Armande, fijn jew weer ff te lezen. Hopelijk zetten de nachten zich zo voort. Hopelijk tot snel weer. Hoe gast t met je kat d? Hier wel beter maar hij blijft een stuk passiever. Ik ga alle kasten eens goed doornemen of ze babyproef zijn! Vnvd kaasfonduen bij vrienden. Fijne dag!
Roos gelukkig is je kat wel weer een beetje aan het opknappen.. eten is al een belangrijke stap. Ah al 1 slaapje! Hier zitten we nu eindelijk op 2, heeeel soms nog 3 maar dat ligt eraan of ze heel moe zijn.. Grote schoonmaak, wat goed zeg.. Hier heeft vriendlief de oven en magnetron gedaan zondag en ik alle was! Afgelopen donderdag had ik al de badkamer gepoetst en een deel van de keuken.. Zojuist nog gestreken haha.. En vriendlief gestofzuigd en nu zit ik onderuit gezakt eindelijk op de bank.. Knap hoor D met je zwangere buikje zoveel doen en wat heerlijk dat je de kleine al zo goed voelt.. Ik weet het ook nog zo goed.. Al irriteerde ik me er op het eind mateloos aan, ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms erg mis.. Ja zwaar he Armande.. Poe Ik kan Daan soms amper tillen.. Ik heb soms van die dagen dan is mijn lichaam gewoon moe en dan moet ik ook nog steeds daan verslepen.. die woog bij de laatste controle 10 kg.. SOphie 9300 gr.. Poe ze moeten maar snel gaan lopen haha.. Hier sjeesen ze ook de hele kamer door.. PRoberen zich overal aan op te trekken.. AL paar blauwe plekken hier en daar, maar ja houd je niet tegen.. Kan niet elke seconde er achteraan lopen.. Echt lopen aan de rand als ze staan doen ze niet, maar ja ze staan gewoon... haha knap dat jouw meisje ook al een paar stapjes aan de boxrand zelf zet. Sophie loopt als ik haar bij de handjes pak, ze is dan helemaal in haar nopjes.. Eerst liep ze op haar tenen, maar dat wordt steeds meer op de platte voet en ze gaat al best snel.. Daan krijgt het nu ok door hoe hij vooruit kan stappen.. Toch wel leuk om te zien he Armande hoe kinderen zo verschillend kunnen zijn. Jouw zoon zo rustig en je meisje het tegenovergestelde.. Hier heb ik geen fietsstoeltje.. Ik fiets sowieso amper, en dan kan ik er toch maar eentje meenemen. Ik woon ook vrijwel in het centrum dus doe veel lopend met de wagen als de kids mee moeten.. Wat betreft het slapen Armande.. Poe ik kan ook slecht tegen slechte nachtrust.. Ik ben dan niet te genieten en kan ook niks onthouden. Snap dat je echt helemaal kapot bent en dan ook nog werken.. GElukkig heb je nu 2 weken vakantie! Beetje bijtanken.. hopelijk slaapt ze een beetje beter.. en klagen doe je zeker niet.. D de loopstoel is hier al niet meer interessant.. Maar wat je zegt herken ik.. SOphie en Daan rennen ook door de kamer achter ons aan als we met ze spelen.. MAar als we ze even erin zetten voor het gemak rijden ze gewoon naar ons toe en gaan ze stil staan.. Ze vinden het veel leuker op de grond en dan de gekste dingen uithalen.. Sophie gaat nu ook continu zelf zitten, zo goed van haar. Ze ligt en ineens zit ze.. Daan kan dat nog niet.. Ik ga zo eens je foto's bekijken D.. ik moet binnenkort ook maar eens een update plaatsen.. Weekend was wel relaxt, maar ook druk. Zaterdag naar mijn schoonmoeder geweest. Die zit in een verzorgingstehuis en we zijn even wezen kijken met de kids.. ZOndag hebben we de autostoelen in de auto gedaan en wat dingen in huis. GIsterenavond was sophie zowat de hele avond huilerig tot 23.00!! Fijne avond ROos! Lekker kaasfondue! Ik ben ALWEER verkouden en de kids beginnen nu ook weer te snotteren.. Poe lijkt wel een spiraaal waar geen eind aan komt. Heb de kerstboodschapjes in huis. Eerste kerstdag heb ik gourmet gehaald en de tweede kerstdag gaan we bij mijn ouders eten. Er was nog verrassend veel in de winkels.. Ik dacht er zal wel een hoop weg zijn, maar dat viel reuze mee.. WErken was vandaag wel rustig. Hoop morgen ook.
Ff snel @fietsen, klopt wat je zegt roos wb het zitten, kunnen jij en krul gewoon doen maar idd dan klein stukje. Mooi die yepp! Vond hem toen te duur hebben bobike. Linss, je kan eentje voor en eentje achterop nemen. Er zijn stoeltjes waar ze met 9mmd in kunnen achterop @inenten, ik geef hier nu tujababy van vsm van te voren en op de dag en de dag erna, geen klachten! Miss tip?! Lief en leuk jullie reacties ..... Probeer morgen jullie foto's te bekijken, ben benieuwd! Zal zelf ook zsm plaatsen.
Lekker veel geschreven Zit film te kijken n m'n Batterij is bijna leeg dus antw ff snel globaal en ego.. Zl heeft bij papa vandaag mama gezegd en in t bad bij mij papa Niet gericht maar zei t wel en t klonk zo lief Ook zat ie ineens tijdens t verschonen rechtop zonder zich echt aan iets op te trekken (zooo trots!) Sophie ook al lins! Wow! Gaaf! En als ie iets nie meer wilt zoals fles schudt ie echt nee nee nee Gister deed ie dat ook steeds als ik nee nee nee Of nanana zei dus hij begint t goed te begrijpen Hoe gaat t met je kat roos? Fijn dat ze iig weer eet hopelijk snel actiever Hier slaat de kuur goed aan al paar dg geen diarree gezien Dat is echt snel! Ben blij fijn alles in huis lins! Veel plz aankomende dagen! Klinkt gezellig! Wij morgenavond bij schoonouders eten met familie en met de kids en familie kadootjes uitpakken Eerste pannekoeken lunch hier en avond gourmetten bij m'n mama Tweede uiteten bij de italian, zl blijft dan paar uurtjes bij opa n oma O nee nie weer ziek worden lins! Ga duimen dat t mee gaat vallen! Niet nu hoor! Zeker de kids ook nie Hebben de kids al in de autostoel gezeten? Denk er ook al over hoor Hij zit zo nie meer lekker in die cosi Echt brullen ook.. Hoe gaat t met je schoonmoeder? Is ze al oud? Ze vond wel leuk zeker de kleintjes te zien? Heeeerlijk dat jullie al zoveel in huis hebben gedaan Hier is zijn de grondige klussen in de keuken ook voor ml Haat t.. Echt.. Net als strijken maar was al bekend Hier ook echte stapjes.. Benieuwd waneer die los kan lopen.. Ik ken een meisje die pas half jan 1 wordt en al n tijdje loopt! Hoe was t fonduen roos? Gezellig avondje gehad? Ah thx meiden.. Can imagine.. Bij mij begon t ook al zo snel te kriebelen.. Heerlijk om weer nieuw leven in me te voelen Maar t blijft nog steeds onwerkelijk allemaal Ga duimen dat je meisje weer snel in der hum is krul Hoop dat t allemaal goed mag gaan woensdag! Gezellig tafelen met z'n allen! Gelukkig knapt ze weer op.. Ik spreek je nu op de app.. En ben ook helemaal bij dus vandaar dat ik nie zo uitgebreid reageer op je post Slaap lekker allemaal En wie ik nie meer spreek fijne kerstavond en kerstdagen!
Ik kom morgen weer ff langs, nu lekker slapen! Btw, waren net dus bij vrienden en kan de fietsstoel van yepp overnemen van hun scheelt weer! Fijn dat je er weer bent armande Morgen reageer ik weer ff! Slaap lekker!! (Zwaait naar d die nog online is )
Ben ik weer ff Jee lins, net pas naar 2 slaapjes, wat een verschil dan hè? Wel lekker geen 3 meer want je kan dan zo weinig. Wat armnde zegt kan natuurlijk prima, 1 voor en 1 achterop de fiets. Lekker alles al in huis Jee zeg, sommige kids hier al stapjes en uit zichzelf zitten. Nou hier niet hoor, motorisch gezien vindt ze het allemaal iets minder interessant, ze kletst liever (haha wat dst betreft net mij ) Ik wacht echt met een kinderstoel in de auto tot ze er echt enorm uit groeit, schijnt echt veel beter te zijn. Maar goed, mijn meisje is ook nog erg klein dus dat scheelt. Fijn dat de kuur aanslaat bij je kat d!! Super dat zl mama gaat zeggen! Dat gerichte komt sneller dan je denkt! Hoe gaat het nu lins? Nog erg verkouden daar allemaal of valt het mee? Fondue gisteravond was erg gezellig! Wel lekker hoor, doe elke dag iets opruimen als dl op bed ligt. Alle kasten, lades, keuken ed aan het uitzoeken en meteen babyproef aan t maken. Al het kleine grut ligt nu hoog, sommige deuren met zo'n vergrendeling en sowieso alle flessen alcohol, glaswrrk en schoonmaakmiddelen staan hoog. Wel fijn gevoel. Moet boven ook nog ff overal langs hoor, maar eerst beneden alles goed voor elkaar. Ook wel goed want gooi ook meteen een hoop weg wat je toch nooit meer gebruikt! Verder is ml nu werken dus lekker avondje alleen thuis, prima! Denk lekker tv aan, of boekje en misschien nog wel in bad. Na de kerst ben ik van plan in de uitverkoop enorm te gaan shoppen iig voor dl, alvast ook voor volgende winter, en hopelijk ook nog wat voor jezelf.
Ik ben ook van plan om na de kerst eens te shoppen voor de kids. Maxi ccosi kon voor Daan echt niet meer, hij ging ook telkens naar voren zitten. Sophie kon qua lengte nog wel maar ze zat er gewoon ingepropt met haar winterjas aan.. was echt zielig. Stoelen vonden ze wel interessant.. ze zaten echt zo te kijken wat doe je nou weer.. Ik ben nog verkouden ., kids niet echt meer.
Kom jullie even een Merry X-mas wensen!! Dat iedereen maar erg leuke en gezellige dagen mag hebben en dat de kindjes het ook allemaal leuk vinden!! @Roos: top dat je het zitje over kon nemen. En zo een mamastuur? Wat is het voordeel ten opzichte van een gewoon stuur? En ten opzichte van een hele mamafiets? Heerlijk kaasfondue! Leuk dat dl zoveel gaat kletsen haha, dat heeft ze dus van dr mama? Veel woordjes kent ze al!! Lekker he als je even je handen vrij hebt als ze slaapt. Hier komende dagen ook van plan om te ruimen. In alle drukte gooi je het allemaal maar even uit het zicht, maar dat is niet echt opruimen ntl Zit dl trouwens nog wel eens in de draagzak? Ik heb er toevallig ook 1 aangeschaft, via mp, 5 euro! Dl vindt het niet erg, maar probeert er wel uit te klimmen haha. Heb hem aangeschaft voor de komende dagen. We gaan naar restaurants en ook bij anderen eten en ze zit niet in zo een fijne fase nu. Als ze weer zo een bui heeft kan ze toch bij ons zitten en hebben we toch onze handen vrij om wat te eten. Sneu dat je kat nog steeds passief is. Is de kuur voorbij nu? Moet je nog terug komen? Hier vanmorgen geheel onverwachts het ochtendslaapje ook overgeslagen. Best irritant haha Het schiet toch een stuk minder op als je nog op een baby moet letten Hoop dat ze nu een hele lange ruk maakt en we het vanaaf een klein beetje kunnen rekken. @Dtje: heeeerlijk dat geklets van zl en zn genegenheid naar jullie! En dan ook nog je babyboy zo duidelijk voelen schoppen. Geweldige dagen! Ze gaan zoveel begrijpen nu he! Je moet hem ook ja leren knikken he, belangrijker dan nee straks in de peuterpuberteit Fijne dag today bij je mams!! @Armande: Leuk dat jij het leuk vindt hier weer te zijn. Vinden wij nou ook! Thnx voor de tip van vsm, ken het niet. Zal eens kijken! Kan nooit kwaad, straks in april de bmr brr. Wat gaan jullie allemaal doen deze dagen?? @Linss: heb je ook fotos van ze in de nieuwe autostoelen? Zullen ze erg leuk hebben gevonden, ook lekker vooruit kijken nu! Valt mee he wat er in de winkels nog te krijgen was. Vond het ook! Vandaag lekker thuis gourmetten? Veel plezier! Lekker he om je huis weer even samen aan te pakken. Gaat twee keer zo snel. W doet het niet altijd helaas, moet hem wel een beetje achter zn broek zitten Oh wat gaat Sophie toch snel! Gaat het al beter met je verkoudheid? Je kids hebben het toch hopelijk ook niet he? Ik ga sowieso pas nadat ze 1 is kijken voor een andere autostoel. Dl moet dr beentjes wel een beetje vouwen maar verder gaat het nog goed, ze is er echt nog niet uitgegroeid. Volgens mij is het ook gemaakt tot 1,5 jaar (mits je ntl geen extreem grote baby hebt haha). Ik heb dr maar het liefst zo lang mogelijk in die cosi. Hun lichaampje is nog niet sterk genoeg om klappen op te vangen in een gewone autostoel mocht er een ongeluk gebeuren. Lets hope not zeg. Over zes weken vier ik gewoon de eerste verjaardag van mn dochter! Echt zoo bizar! Ik zag er altijd tegenop, 1 jaar leek me al zo oud en zo groot, maar ze is gelukkig in mijn ogen nog steeds heerlijk klein. Moet maar eens nadenken hoe we het willen vieren. Aan opas en omas en tantes en ooms gaan we in ieder geval geld vragen. Dat willen we gebruiken voor een nieuwe autostoel. Dingen zijn best duur en ik wil er het liefst 1 die zowel naar achteren als naar voren gericht kan. Nou ik ga eens wat fotos bekijken. Heel veel plezier vandaag en morgen. Ik wil wel leuke fotos zien hoor van jullie kindjes* eerste Kerst!! *Zeg nog automatisch beebjes...maar dat zijn ze eigenlijk al niet meer he...gaat zo snel
Ho ho ho merry christmas!! Hopelijk hele fijne dagen voor jullie allemaal! En hoe bijzonder nu als gezin Hier een dagje met het gezinnetje en is ml gewoon ziek, ligt nu op bed heeft buikgriep. Zo sneu voor hem en erg ongezellig Mamastuur is handiger dan zitje op je gewone stuur omdat t zitje in het stuur zit zodat je een bredere instap hebt. Een mamafiets is nog wel fijner maar duurder en ook meer vulling in de schuur... Plus mijn eigen fiets een een hele fijne en goede dus vandaar de keuze voor een mamastuur. Wij hebben de draagzak nog wel maar gebruiken m eigenlijk niet meer. Hebben nu ook een soort rugzak/draagzak met ijzeren constructie die echt coor grote wandeltochten gebruikt kunnen worden. We willen aankomende zomer of naar Corsica of naar Scandinavië om lekker veel te wandelen. Bizar snel gaat t he?! Alweer bijna een jaar.... Zat even terug te denken aan onze bevallingen, bijzonder om dat zo samen te hebben gedeeld!!! Mooi cadeau een autostoel om re vragen is idd idioot duur! Ik wil er ook graag 1 die eerst nog achteruit kan maar ook vooruit. Maar eens goed in gaan verdiepen maar voorlopig hou ik haar nog in de maxicosi, met zelfde reden idd. Morgen gaan wij met m'n schoonfamilie kerst vieren, zin in! Tot snel hopelijk!!
Ja wat gaat alles snel he.. alweer bijna 1.. Maxi cosi mag tot 13 kg. Daan is best lang en zwaar en moest echt proppen om hem erin te krijgen. Sophie met dr winterjas is ook een gedoe on erin te zetten dus daarom de autostoel. Vinden ze erg leuk. Ze lijken wel klein haha omdat ik zo'n meegroeistiel heb, die zijn best groot. Wij zijn naar de dierentuin geweest, naar schoonmoeder en thuis gegourmet.. nu ga ik slapen..