D, heb je dsn wel een goede nacht gehad?! Ik ken dat vermoeide gevoel.... Had ik gisteren toen m'n meisje al om 6 uur kwam, heb haar toen lekker in bed gevoed en daarna weer in haar wiegje gelegd en zelf weer gaan slapen! Wat fijn dat je al echt een beetje een ritme hebt zeg! Hier echt niet hoor. Eerste voeding is tussen 6 en 8, en daarna komt ze 3 à 4 uur later, wat dus al enorm varieert. De laatste voeding is ergens tussen 19.00 en 23.00... Heel verschillend dus! Maar dat is nou eenmaal vaak zo met bv, komt als t goed is steeds meer een ritme. Wel heeeeeel goed, gisteravond laatste voeding om 19.30 en toen kwam ze pas om 3.30, gewoon 8 uur geslapen! @krul: wat jij beschrijft zo rond etenstijd heb ik de laatste week ook. De ene keer is het erger (vaak door krampjes) dan de andere x maar altijd erg druk rond etenstijd. En wat je zegt, slaapt ze heerlijk bij je, leg je haar weg en dan is het krijsen! En bij mij is het ook vaak clusteren, dus wil ze veel drinken. Verder qua slaapritme: qua tijden dus nog niet echt een ritme, maar wel altijd na voeding even wakker en dan leg ik haar altijd weer in haar wieg. Als er visite is leg ik haar soms even beneden zodat ze haar kunnen zien, maar ik probeer dat max 1 keer per dag te doen. En d, ik merk ook dat ze juist met geluiden ook goed slaapt. Maar wil haar niet teveel aan beneden laten wennen. Fijn armande, dat je een goede nacht hebt gehad!!!
Wat goed zeg, al acht uur achter elkaar! Hier is t op z'n langst 6.5 u geweest, als ie overdag echt slaapt 4-5 u, snachts zo n 5-6 u.. Maar vandaag ben k al vanaf 7.15 op Na z'n voeding heeft ie terwijl ik kolfde even geslapen en toen ik wilde slapen was meneer klaar wakker.. Toen volgde een poepluier en uiteindelijk weer honger Ik ga vandaag overleggen met de lactactieverpleegkundige hoe verder want k kom dr niet uit Wel/niet aanleggen, wanneer kolven, wanneer kv n hoeveel.. Lastig.. Ik heb alleen ochtends 120 cc en dan ben k wel 30-40 min bezig En savonds voor t slapen had ik ook zoiets, als ik overdag om de 3/4 u kolf is t niet meer dan 30/40 Zie de bomen door t bos niet meer..
Goed dat je gaat overleggen d! Ik heb dus geen idee hoeveel melk ze krijgt. Iig genoeg. Volgende wk voor t eerst kolven. Merk wel dat 1 borst meer melk heeft dan de ander. En 6,5 uur is ook al enorm goed zeg! Pfff ben zo zenuwachtig voor de tandarts.... Stom he?! Ergste pijn gehad (bevallen) en dan bang voor dus prik in m'n mond....
Zo ik heb ook even tijd om te reageren op jullie. Hier ritme is om de vier uur in princiepe maar de afgelopen nachten zat er 2 keer 6 uur tussen dus ik klaag niet. Gisteravond om 22 uur fles en toen werden ze om 1 uur wakker. Daarna pas om 7 uur weer vanmorgen... I love it. Zometeen komt er iemand van de couv langs om te horen hoe het gaat. Dan vraag ik of ze M zijn sonde willen verwijderen. HIj drinkt super goed dus niet meer nodig! En als ze volgende week weer komt dan denk ik dan J ook volgt, maar die is er nog net niet aan toe. vanmorgen hebben ze hier hun RS prikjes gehad, dat is een soort bescherming voor het RS virus in de maanden als de r in de maand zit. Ze krijgen deze omdat ze onder de 32 weken zijn geboren. Ze liggen nu alletwee achter me in de wagen te pruttelen. heerlijk die geluiden. Vandaag voor het eerst helemaal alleen thuis overdag. Spannend maar so far goed te doen. Stofzuigen kan ik hier ook prima doen als ze slapen hoor. Ze slapen overal door heen. Alleen samen in de box is niet een succes, ze trekken en meppen om het leven... Ik zal even een foto plaatsen.... @caroline.... viel het mee bij de tandarts??? Brrr dan denk ik ook wat kan er erger zijn dan een bevalling.... maar ook ik sterf duizend doden hoor. Ik moet in mei weer, bah schiet ook al op. Het is hier stralend mooi weer, wil heel graag wandelen maar ja het waait hard en het is zoooooo koud dat ik het maar even niet doe. ga maar even wat poetsen zo.....maar eerst even foto plaatsen!
hihi Marloes dat ken ik als ze samen in de box liggen dat er nog al eens een arm bij de ander in het gezicht beland etc. Ik leg ze meestal als ze slapen een beetje uit elkaar. Als ze wakker zijn vind ik het wel leuk als ze een beetje met elkaar bezig zijn haha.. Laatst had Daan zijn speen uitgespuugd bij Sophie op haar hoofd haha. Ik vind het zo geweldig om te zien hoe die twee op elkaar reageren. Als de een moe is van het huilen gaat de ander verder etc. Hier gisteren hebben ze na de fles van 20.00 geslapen tot 00.30 uur, komt niet vaak voor dus was heerlijk. Meestal zijn ze om de 3 uur wel wakker. Ik en vriendlief zijn gisteren om 21.00 uur naar bed gegaan en schrokken om 00.30 wakker van het gehuil van Daan haha, ik dacht nee hè heeft hij net zijn flesje gehad begint hij alweer en toen realiseerde ik me dat ze na 20.00 uur geen fles meer hadden gehad haha.. Wel grappig dat ze beide doorslapen, dat vind ik erg gek. Nu vanmorgen met Daan naar huisarts geweest. Hij huilt namelijk erg gek en zacht en piept ook af en toe. Kraambezoek gisteren vroeg of we een puppie hadden. Gelukkig bij huisarts bleek er niets aan de hand, kan door slijm komen. Veel kleinjes hebben slijm. Ik mag zoutoplossing gebruiken, maar hoeft niet want is niet gevaarlijk of hinderlijk. Nu liggen ze nog steeds lekker te slapen terwijl ze normaal om 14.00 echt voor de fles komen. Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden. Ik hoor wel wat geluidjes, maar heb ook een hele gevoelige babyfoon. Wel fijn als ze lekker lang slapen dan heb ik tijd voor andere dingen. Eindelijk alle administratie hier thuis weggewerkt en opgeruimd in de klappers en ook nog eens de belastingaangifte gedaan. Ik moet zo even naar de winkel als vriendlief thuis is want een van mijn difraxflessen is nu al kapot. Heb ook meteen maar even een klachtenbrief naar ze verstuurd. Sophie heeft ook vaak last van krampjes, zo zielig is dat. Voornamelijk in de avond begint het. Nu heeft ze nog steeds niet gepoept. Heb al geprobeerd met thermometer, 10 cc extra water in de fles, maar niets helpt. Straks maar een lekker warm badje, dat hielp de vorige keer heel goed. Nu hoeven ze niet iedere dag te poepen met kv maar ik heb het idee dat ze er echt last van heeft. Hier hebben ze soms ook uren dat ze echt niet gaan slapen en dat is voornamelijk rond etenstijd bij ons. Als wij willen eten gaan hun niet slapen. Vanmorgen was Daan na zijn laatste flesje ook steeds wakker en toen ik hem in de Maxicosi zette om naar de huisarts te gaan sliep hij! Heb nog steeds niet al jullie berichten teruggelezen. Iedere keer komt er wel wat tussen.
qua luiers vind ik de pampers niet fijn. Deze zijn namelijk nog erg ruim bij onze twins. Kruidvat daarentegen ben ik erg tevreden mee, maar ik heb nog 3 pakken pampers om op te maken. Wel grappig want de meeste zijn niet te spreken over kruidvatluiers omdat ze daar doorheen plassen.. Nog nooit gebeurd hier, wel met de pampers, maar dat komt omdat ze vaak los gaan zitten terwijl ik ze al strak dicht maak. Dus als ik door de pampers ben ga ik kruidvat gebruiken denk ik. Voeding gebruik ik Friso.. Nou meiden duty calls Sophie ligt te krijsen!
En mag m's sonde eruit schat? Hope So! Wat goed van M! J ook al bijna! Ze doen t goed! En heerlijk thuis, fijn dat je zo geniet! Ze slapen ook echt al goed door he! Komen ze tegelijk? Ah wat schattig dat getrek aan elkaar, je zou t moeten filmen Is leuk! Spannend he de eerste x alleen! But you can do it! @lactactiedeskundige; Heb overlegd, ook met m'n oude kraamverzorgster en t plan is om heel de dag(ben er al mee bezig) in bed te blijven/t rustig aan te doen en m om de 2/3 u aan te leggen.. Zo komt de productie als t goed is zsm weer op gang omdat de borsten reageren op de vraag Kraam zei evt bij te voeden als ie echt niet genoeg lijkt te hebben, lactactiedeskundige zegt probeer t niet te doen maar m aan te leggen. Ga ik ook zeker doen maar als ik merk dat er echt te weinig komt en hij daar onder lijdt voed ik bij.. Hoop dat de productie snel weer op gang is, en er een soort van ritme terug komt Ze gaf aan dat t vnml behoefte is om dicht bij mama te zijn, en zei dat een draagdoek en bloot op bloot ook echt aan te raden is.. Wordt vervolgd...
Linssiej! Krullie had dat dus ook met zo n difrax fles! De onderkant knalde er zo af! Dat kan toch niet! Wat is er bij jou gebeurd?
Wat bij ons zoontj hielp was n kleine beetje zeep op de thermometer en dan in brengen.. Daarnaast gebruiken we gripe water als ie last heeft van krampjes en dat werkt echt snel.. J zou ook nog met haar beentjes fietsbewehjbgen kunnen maken, dan ontsnapt er ook nog wel eens wat lucht. N een warme doek/kruik op der buik is Miss ook fijn, evenals ronddraaiende bewegingen rondom haar naveltje.. Goed laten boeren hebben de krampjes hier verminderd.. Hij boert niet zo snel/goed dus gaven we t in eerste instantie snel op maar toen had ie dus wel meer krampjes... Leuk j twins stories te lezen n wat fijn tijd voor j zelf n dat soort dingen die anders blijven liggen n zich ophopen!
bij mij zit het probleem boven in de fles. Ik heb de dop op de fles van Daan geprobeerd en dan lekt hij niet, dus zit echt in de fles. Nu is het zo dat de difraxflessen de enige zijn waar ze normaal uit drinken, de rest tanken zo zo snel leeg. Ja met haar beentjes fietsen helpt inderdaad wel. Boeren doet ze altijd, zelfs tijdens de fles met speen in haar mond. Bedankt voor de andere tips. Sophie heeft de fles weer op. Daan slaapt nog lekker. Maar dat is niet zo gek want die heeft vanmorgen niet geslapen dus die laat ik lekker liggen. Bij ons hebben de tweeling normaal wel echt een ritme. Dit komt denk ik doordat ze in ziekenhuis telkens op zelfde tijd wakker gemaakt werden voor de fles. Donderdag moet ik op controle voor mezelf. Wat een rust in huis als ze beide lekker slapen. Ik zal even foto plaatsen als het lukt met me telefoon.
@Lins, heb je al de dokter brown fles geprobeerd? Die gaat krampjes tegen. Werkt hier als een trein. Ja M zijn sonde is verwijderd ze waren dik tevreden. Hij ligt nu heerlijk in de box te keuvelen en broertje lief slaapt in de wagen. Tot nu toe komen ze redelijk gelijk op voor een fles, maar das even afwachten hoe dat zich verder gaat ontwikkelen. Vind het wel zo makkelijk. Lekker op de bank alletwee in het voedingskussen en hoppa 2 de fles tegelijk.... en als ze om de beurt komen is ook prima.... O jeeeeeee baby alarm uit de box.... laters
Wat goed msrlies!! En mag baby j denk je ook binnenkort?! Dat ritme van beide twins is heel niet verkeerd zeg! Zou mooi zijn als dat zo blijft. En marlies al dagje alleen, knap hoor!! Zo die rot tandarts weer gehad... Gelukkig verdoofd (maar wat een rotprik blijft dat toch... En dan te bedenken die downunder ook te hebben gehad wat ik toen helemaal niet erg vond!) en gaatje is weer gevuld. (En nee krul niet dat gaatje 😉 )
Hahahaha Caroline geweldig Gelukkig zit t erop! Hopelijk ben je r voorlopig vanaf! Hier ook tevreden over dr Brown flessen, zeker een aanrader! Ben benieuwd hoe ze er samen bij liggen als je ze voed lies! Super dat ze min of meer gelijk op komen zeg! Of achter elkaar idd maar niet dat als je de een voed de ander t op blèren zet.. Zag laatst foto's van twin moms die bv geven! Lijkt me pittig! He maar wat goed de sonde er uit! Dat hebben jullie maar mooi bereikt zeg! Top! Ga f kijken of t gelukt is linss met t plaatsen van een foto
Nou, we zijn echt tig x naar boven gelopen: wiegen, speentje aai over haar bol, maar ze is gaan slapen in haar wieg (en ook even laten huilen). Nu nog 1 voeding. Hopelijk rond 23.00 en dan hopelijk daarna een wat langere ruk! (Dus krul, gisteren twijfelde jij ook wat betreft door laten huilen en haar er niet uit te halen. Wij hadden dat dus ook en nu maar eens samen doorgezet!).
Weer lkkr gekletst vandaag! Had n hoop bij te lezen zeg! Mn moeder was er heel de dag gezellig dus nu pas tijd om te reageren. @speen, ik heb twee spenen uit die dozen maar de dental en de kers blijven niet goed in dr mondje. Ze moet dit nog leren denk ik? Zl had nooit n speen die duimde. Voor de flessen maakt t haar echt niet uit, ze drinkt uit alles. Maar ik probeer zoveel mogelijk de fles te geven die helpt tegen krampjes. Hier was er niks te krijgen dus mn moeder is op pad gegaan voor ons. Dr brown was bij haar ook niet te krijgen maar wel de "mam" die is ook fijn. MAM babyflessen: Anti-Colic, spenen & hold-me-bottles: bestel nu online! @luiers, pampers zijn hier ook nog te groot maar houden toch net iets meer vocht vast dan kruidvat. Vind op zich de kruidvat prettiger, al ging t alleen maar om de prijs ik kijk t nog ff aan. Zl droeg altijd kruidvat maar sinds hij zindelijk is draagt hij 's nachts pampers omdat hij met kruidvat nog wel eens doorlekte na n nacht. @D drink je genoeg? Dus bij iedere voeding of kolfbeurt een glas water?? En je kan ook nog speciale thee drinken, moet je maar ff googlen. Succes! T komt echt wel weer op gang hoor! Veel rusten en goed drinken en vaak aanleggen. Best intensief he? Ik was er na al die maanden ook echt heel moe van. @ritme, als ze wakker wordt krijgt ze meteen n voeding. Daarna even op schoot en dan in de box. Zodra ze tekenen v vermoeidheid vertoont direct in dr wieg waar ze wakker ingaat. Ze moet leren zelf in slaap te vallen. Dan huilt ze even (of op dit moment al n tijdje....) en dan valt ze in slaap. Wanneer ze blijft huilen laat ik haar in de wieg maar troost haar door dr vast te houden ze wordt dan meestal weer rustig. Ook doen we standaard t muziekdoosje aan als ze gaat slapen. Alles steeds in vaste volgorde. 's Nachts proberen we alles met zo min mogelijk licht te doen en zo min mogelijk geluiden/praten. Vanmo was ze erg aan t huilen, echt overstuur, ze bleef echt in dr huilen hangen en vergat adem te halen. Moest echt in dr gezichtje blazen. Geen idee wat er dan aan de hand is, zo zielig. Want ze wordt dan ook niet stil op je arm enz. Dat kindjes huilen aan t begin vd avond heeft vlgs mn kraam te maken met de schemer die invalt. Veel kindjes huilen rond die tijd.
Oja en direct voeden op t moment dat ze tekenen van honger vertoont, dus sabbelen op dr handjes en zoeken naar de borst. Ik kijk dus niet zozeer naar de klok. @caroline, zo doen wij t ook. Al gaat t wel tegen je gevoel in soms he? Maar ritme is zo belangrijk. Nu kan ze ook de slaap niet vatten, net zo aan t huilen als vanmo. Dus nu maar ff bij ml op schoot, maar ze blijft huilen,,zo sneu...
Ah wat naar dat ze zo huilt Armande.. Geen krampjes? Hier is t of krampjes of honger Ik drink n eet genoeg.. J hebt me daar tijdens m'n zwangerschap al op gewezen en is echt blijven hangen Nu zei de lactactiedeskundige dat ik om de 2/3 u moet aanleggen Maar wat als ie eerder komt? Ik leg m maar aan als ie z'n handje in z'n mondje steekt n soortgelijk hongertekenen vertoond Maar weet jij nog of j j zoontje vaak aanlegde? N Hoelang hij deed over n voeding? Ik ben benieuwd hoe t vanacht n morgen gaat.. Vanaf twaalf doe ik t om de 2.5u maar na die van kwart over 5 kwam die nog geen half uur later weer De lactactiedeskundige zei dat t soms moeilijk te achterhalen is of t nu troost is of echt honger Vind ook lastig.. Maar doe m'n best.. Idd uitputtend Vind vooral moeilijk erin te vertrouwen dat ik echt genoeg heb n t goed komt n dat vertrouwen heb k juist nodig.. Zucht... Dit is vaak t moment waaro veel vrouwen stoppen zei ze Maar hoop dat ik door kan zetten Wil t echt Maar dit is moeilijk weken vol te houden Kan zo de deur ni uit Ze zei dat t rond 3 mnd nog n x voorkomt ivm dr ontwikkeling vd hersentjes Als iemand nog tips heeft? Welkom