Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Good Morning Ladies

Hoe gaat t met jullie?

Hoop dat jullie vanacht allemaal goed hebben geslapen!

Armande, hebben jullie slaap kunnen inhalen?

Krullie succes nogmaals bij t cb! Spannend!

Liesj, gaat t goed met j mannetjes?
    Helpt nutriton nog goed?

Caroline; om de Hoelang komt j meisj nu?
    Doet ze nog clusteren/regelen?

@ego; vandaag voor t eerst na de bevalling naar de kapper :D
    M'n mama komt hier oppassen dus mannetje blijft in z'n eigen huisj
    Ben benieuwd! Denk dat t wel goed gaat, afgelopen zaterdag was ze hier ook n heeft ze m volop vermaakt terwijl ik boven bezig was

@overlijden telefoon linssiej
    Ik denk dat ie t niet heeft overleefd..

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hallo meiden,

ben ik ook weer een keertje. Erg druk geweest met vanalles en nog wat. Eergisteren was hier een rampdag. Daan wilde gewoon niet gaan slapen. Hij heeft na zijn flesje van 8.00 alleen heel even geslapen bij ons in bed, maar daarna tot 20.00 niet meer. Vriendlife heeft hem toen bij hem gepakt uiteindelijk en toen viel meneer eindelijk in slaap. Gisteren ging goed met slapen tot de fles van 15.30. Ik dacht eindelijk ook lekker even te kunnen slapen haha. Had je gedacht mama Daan is wakker. Ik heb hem toen meegenomen naar mijn slaapkamer anders zit ik zo met twee babys. Ik heb hem lekker op mijn bed gelegd met voedingskussen en bank tegen het bed gezet. Ik ben er naast gaan liggen en heb aantal keer zijn speentje gegeven en hij viel als een blok in slaap en werd pas voor de volgende fles wakker. Daarna weer moeilijk in slaap te krijgen, maar uiteindelijk gelukt en na zijn laatste fles heb ik hem alleen in bed hoeven leggen en weg was hij. Daarentegen was sophie nu de moeilijke. We hebben nek haar staan wiegen, zingen etc maar geen succes, uiteindelijk waren we zo lang bezig dat ze weer tekenen liet ziet dat ze honger had. Heb haar nog een flesje van 30 gegeven en ze viel zo in slaap. Eindelijk konden wij ook naar bed. Nu liggen ze lekker te slapen.

Mijn telefoon deed het nog wel, maar heb hem nu uit staan om goed te laten drogen. Heb nu de galaxy 1 van mijn broertje terwijl ik de 3 heb, poe wat een verschil.

Ik heb nog niet terug gelezen. Las wel dat de kleine meid van krullie de prikken krijgt. Die van ons volgende week. Succes!

Verder ligt hier de eettafel vol met cadeaus, vond het eerst heel leuk, maap nu is het heel rommelig. Wil het allemaal eens op gaan ruimen.

Ik had consultatiebureau trouwens gevraagd hoe het toch kan dat daan zo moeilijk slaapt en sophie vorige week ook. Ze zei nou ze worden ouder dus slapen ze niet van fles tot fles meer en moet je met ze spelen. Ook zei ze dat ik de voeding wel wat op kon hogen om te kijken of dit effect had. Over dat spelen moest ik meteen lachen want dat lukt echt nog niet met die van ons hoor . In de box vinden ze niet zo leuk. Dan maar de babygym. Sophie vond het wel interessant, maar die kijkt altijd alhelemaal rond, zelfs tijdens de fles.
    Nou daan ook maar even, hij keek even en was het toen zat.

Meer voeding heeft enigszins geholpen. Ook het toevoegen van nutriton bij daam werkt goed. Als ik het niet doe spuugt hij meteen weer. Ontlasting is nu wel iets dunner, maar beter dan dikker.

Ik las van de week dat een van jullie kindjes harde ontlasting had. Van ziekenhuis heb ik informatie meegekregen en daarin staat dat je dan 10cc water toe mag voegen, hier meestal succes.

Heb net nieuwe bloempotten gehaald bij action. Zin om de tuin weer leuk te gaan maken.

3. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik moet ook naar de kapper , maar geen zin.
    Binnenkort gaan ik en vriendlief samen naar sanadome. Al albert hein hier kunnen we sparen voor korting. Ik zei tegen mama ik hoef die zegels niet want kan toch niet gaan. Mama zei meteen natuurlijk web wij passen wel op. Papa zei je mag ze ook wel een weekend brengen of een mid week om uit te rusten haha. Vorige week hebben ze twee ledikantjes gekocht die hij nu aan het opknappen is. Ook is de hond van mijn ouders vrijdag overleden na 13 jaar. Dus ze zoeken nu veel afleiding. Zaterdag stonden ze hier op de stoep . Heb niet veel hoeven ddoen. Fles geven deden zij en ook uit bed halen etc. Zijn ook nog samen wezen wandelen en even boodschappen gedaan. Binnenkort maar keertje weg brengen dan kunnen ze vast wennen voor als ik moet werken. 27 mei is mijn verlof afgelopen.

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Linss wat sneu voor je ouders.. Ik ken t gevoel helaas om je geliefde huisdier na zoveel jaren te verliezen.. :(
    Gelukkig bieden de kleintjes afleiding en hulp voor jou is zeker wel fijn!
    Voor de Twin mama's is alles toch dubbelop he! Vind dat jullie t goed doen hoor, petje af!
    Bedankt voor je reactie mbt extra water, dat ging over mij.
    Zoontje heeft vanochtend zelf gepoept en t was al heel wat Dunner
    Nog wel vervelende krampjes zo nu en dan maar is even krijsen en persen en t is al weer weg
    Wat is sanadome linss?

5. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Sanadome hebben ze bubbelbaden, sauna etc [:)

Ja het is een groot gemis. Ik woon nu 2 jaar op mezelf en heb ook 11 jaar net hem gewoond. Wilde toen ik klein was graag een hond en mocht er toen eentje uitzoeken, deze dus. Ach hij heeft het beste leven gehad dat er is, maar we zijn er wel kapot van. Heb nog wel leuke fotos net hem en de kindjes.

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ik las gister dat de hersenen van een zwangere vrouw 8% krimpen en dat dat de maanden na de bevalling heel langzaam weer terugkomt...... Dus.......

Goed, ik moest dus vanmo op t cb zijn en zowel ml als ik dachten dat we nog gebeld zouden worden voor een afspraak hahahaha
    Maar ik mocht alsnog komen er was een plekje vrijgekomen.
    Alles gaat goed, ze weegt nu 4420 en is 54 cm. :)

@linss wat lief van je ouders zeg! Zou ik zeker gebruik van maken!
    Herkenbaar hoor, bezig zijn met je kindje met wiegen en troosten enz en dan is t alweer tijd voor de volgende voeding. Valt niet mee soms..

Sterkte trouwens met t verlies van jullie hond.

Vannacht ging t beter ze kwam netjes om de voeding maar tegen 6u toch weer een poepluier, krampjes dus huilen, zl wakker afijn t was hier al vroeg dag :(
    Ze doet nog steeds hazeslaapjes, maar soms ook wel een diepe slaap.

@caroline, we hebben idd een schommelwieg, maar die piept en kraakt dus ml moet er maar olie ofzo in doen.
    En gister (dankzij D en Krullie) even zitten kijken naar die schommelstoeltjes. Heb een bod gedaan op mp en anders kopen we een nieuwe. Ml moet binnenkort weer op reis dus dan is t fijn als zij daar in kan als ik t druk heb met koken of zl. Hopelijk vindt ze t wat.
    Ml wilde er eerst eentje meenemen uit de usa maar t scheelt niet zoveel en ik wil hem graag hebben vóór hij vertrekt.

Hier ook alles kadootjes al opgeruimd maar de kleertjes hangen nog. Straks nog visite en daarna wil ik t weghalen.

Dames tot later, t huishouden roept ;)

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Had ik n heel verhaal getypt is t weg!

De verkorte versie ;)

@armande.. Dat zou n hoop verklaren dat weetje over t krimpen vd hersenen..
    Gelukkig gaat t de betere kant op ;) maar soms..

Fijn dat t beter ging vanacht! Maar zo vroeg dag zou me ook opbreken! Zou er ook echt vroeg in liggen elke dag maar goed dat moet dan ook maar kunnen

Eindelijk bij t cb geweest! Mooie cijfers! Fijn dat ze t goed doet allemaal!

@lins.. Lekker vooruitzicht lekker bubbelen enzo..
    Gelukkig heb je mooie foto's gemaakt, om voor altijd te koesteren!

Miss leuk als iedereen f een update foto plaatst
    Benieuwd naar de Beebs!
    En zou t leuk vinden om er een van mama Caroline met haar mooie meid te zien want zo goed heb k je nog niet gezien!
    Ga ook f paar foto's plaatsen!

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    poe zit met twee kinderen die niet gaan slapen. Zit nu op de babykamer. Wil ze niet uit bed halen.

Mijn telefoon leeft nog. Kan er alles nog mee. Heb hem vanaf woensdag in de rijst gelegd, schijnt het vocht op te nemen.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#1829 sunshineS1976, 9 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2013
    Haai meiden

Ben supertrots op me meissie! Ze heeft zich dapper gedragen tijdens de prikjes! Natuurlijk ging ze keihard huilen, zo zielig! Maar gelukkig maar voor even. Toen ik dr weer overpakte hield ze zo op, terwijl andere baby's maar bleven doorkrijsen :D
    Bikkeltje!
    Heb dr door de assistente laten vasthouden, doen ze wel vaker. Vond het gewoon doodeng om dr zelf vast te houden, wilde het niet zien...
    Ze is goed gegroeid! 57 cm nu en 4940 gram! Ik dacht al ver boven de 5 kg, maar zo snel gaat het nu niet meer!
    Ze vonden haar een erg vrolijk en tevreden meisje. Ik ben blij!
    Wel een creme moeten halen bij de apotheek voor haar huidje. Te droog, bijna eczeem. Iets om in de gaten te houden.

Ze is nu wel erg huilerig...kunnen ze er zo snel reactie van krijgen? Het is nu 6 uur geleden dat ze ze kreeg. Het is wel een totaal ander huiltje dan die ik ken. Echt zielig... ook niet echt te troosten, fles wil ze niet... hoop dat de nacht wel goed gaat.

@Armande: jouw meisje doet het ook supergoed :D Fijn dat je zo snel terecht kon bij het cb!! Goed gegroeid :D
    Fijn dat t beter ging vannacht! 6 uur is vroeg, maar gelukkig niet midden in de nacht! Half 7 is het al licht aan het worden! Daarna niet meer kunnen slapen zeker omdat je zoontje ook wakker was?
    Hoop dat je zo'n schommelstoeltje op de kop kunt tikken! Idd wel fijn om er 1 te hebben voor je man weer weggaat. Wie weet slaat het aan bij dr en heb je dr geen kind meer aan ;)

@Linss: ah meis sterkte met t verlies van jullie hond :(
    Weet ook hoe het voelt om je huisdiertje te verliezen. Kan me voorstellen dat je ouders afleiding zoeken. Gelukkig heb jij twee schatjes die ze daar goed bij helpen!!
    Heerlijk om naar Sanadome te gaan, wauw!! Een dagje of wil je er een weekendje van maken? De kleintjes zijn bij je ouders in goede handen!
    Een wonder dat je telefoon het nog doet, geluk! Maar anders was hij wel verzekerd toch? Of je dan alleen al je foto's enz nog hebt...
    Wat betreft het niet willen slapen... ja als je er dan ook nog eens twee hebt... ;) Het zijn groeifases, voor je het weet gaat het opeens weer allemaal lekker!

@Dtje: heeft je moeder het overleefd?? :p Heerlijk hoor, je weet dat je mannetje in goeie handen is en je mams geniet er ook van!
    Blij met je kapsel??

@Marlies: ben benieuwd hoe t met jou en je mannetjes gaat!! Houd je je zelf nog staande? ;) Helpt de nutriton goed?

@Caroline: hoe is het met jou meis?? Nog wat leuks gedaan met de kleine?
    Jij moet ook na de meivakantie weer beginnen met werken toch?

10. sunshineS1976

OMG!

Check weerbericht!

Zondag dik 18 graden en veeeeeel zon!! Woehoeeee! :D:D:D

Dat wordt naar buiten!!

11. sunshineS1976

Jaaa!!
    Net gebeld!

Maandagmorgen ga ik voor het eerst babyzwemmen met me meisje :D Er was nog plaats :D

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ga j Stalken op de app krul :D

13. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Ola!

Wat goed krul en armande van jullie meisjes op het cb.
    Krul: ahhhh gossie die prikken..... Niet leuk, maar ja idd wat je zegt, voor het goede doel. En wat betreft t huilen, volgens mij kunnen ze er wel last van krijgen dus zou niet raar zijn. Mooie lengte en gewicht ook!

Armande: jouw meisje heeft ook een mooie lengte en gewicht!!
    Snap dat je die wiegstoel snel wilt hebben en zeker voordat ml op reis gaat. (Zie je daar tegenop trouwens?!)
    Fijn dat je meisje de nacht goed deed, pfff maar wel weer vroeg voor jou door zl. Tja, dat is voor ons nog een voordeel van een 1e kindje krijgen....

Dtje: goed plan weer een update van alle beebs op de foto! En ook van de mama's (msrlies en krul....?!)

@krul: idd weer werken na de meivakantie.... Bah, veels te snel, heb dan ook maar echt het minimale verlof gehad van 10 wk na de bevalling. Tja, het is niet anders.

14. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Lekker d, naar de kapper geweest! Mooie haartjes geworden? Mams lekker opgepast?!

@lins: ohw heerlijk badderen in sanadome!
    Wat ontzettend k* van jullie hond.... Wel een mooie leeftijd, 13, maar wat een gemis he?! Weet er helaas alles van!
    Pfff, wat een gedoe met dat slapen. Tja, zoals iedereen al zegt, zwaar met 2 beebs.

@krul; jaaaaaaaaaaaaa whihaaaa 18 graden!! EIN-DE-LIJK!!!! Wij gaan mooi de tafel en stoelen weer buiten zetten.
    Wat leuk van dat babyzwemmen!! Ik wil misschien iets van babymassage gaan doen.

@ego; voor t eerst gekolfd, had (na een voeding) gewoon 180 cc!! Meisje heeft dag erna 1e flesje gehad van ml en dronk het zonder problemen (150 cc). Helemaal blij!!
    Vndg voor t eerst de stad in geweest (alleen want ml was thuis!) ik werd echt gek, zag TE veel leuke kleren maar had niet veel tijd omdat ik weer terug moet voor bv ... Uiteindelijk alleen naar nuttige dingen gekocht en wat leuke dingen voor dl. Nog niets voor mezelf maar dat komt dan nog wel. Morgen waarsch samen met ml en dl naar de stad want ik wil een nieuwe bril (draag ik naast mn lenzen) en dan kan ml meekijken.
    Verder doet m'n meisje het heel goed. Slaapt overdag goed in de wieg en de nachten helemaal. Meestal zit er iets van 6 tot 8 uur tussen de avondvoeding en nachtvoeding, fijn!!
    Hier begonnen met de cadeautjes op te ruimen. Wat een werk nog zeg, het is zo enorm veel!!

@armande: ik plaats ff een foto van spullen die m'n moeder zelf heeft gemaakt waar ze gister mee kwam, te lief!!!

15. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Foto's geplaatst! (Ff met telefoon, want geen puf meer om de pc aan te zetten waar de foto's op staan van de goede camera, dus daardoor niet veel keuze...)

@marlies: hoe is t bij jou?!

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ga gelijk kijken!!!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb gereageerd Caroline! Leuk!

Ja t is weer naar m'n zin, minimaal puntje eraf want t is net zo lekker lang, uitgroei bijgewerkt en lekker veel highlights en hier een daar wat choco bruine..
    Was heel de middag weg, maar mama heeft t goed gedaan
    Ze heeft gelijk de ramen gelapt en de wc en afwas gedaan, zo lief! :)

Wat goed zeg! Genoeg melk! Moet een fijn gevoel zijn! Kun je ook lekker n voorraad opbouwen he! Heb j een schema of hoe ga je t doen?
    Hoe vond manlief t om n flesje te geven?

Leuk he de nieuwe collectie :D
    Wil oooook
    Veel plz morgen en succes met t uitzoeken van n nieuw bril!

18. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @d, lieve reacties!!!! Wat veranderen die kleintjes idd toch snel hè?! Ik hou idd wel van inrichten, beetje landelijke stijl.
    Plaats jij ook weer foto's? Ben benieuwd naar jouw mooie mannetje! wat heerlijk van je haar (ik moet ook nog steeds...) en wat lief van je mams!!!! Heerlijk!

Ik heb nog niet echt een schema. Nu 3 keer in een week ofzo om haar aan de fles te laten wennen en dit opbouwen. Daarnaast ook een voorraad in de vriezer gaan aanleggen (maar advies van cb is om ook weer niet teveel extra te kolven omdat m'n bv dan nog hoger zal worden en het is al heel veel). Ml vond t erg leuk om te geven! (En zo lief om te zien zij saampjes. En ik ben er wel blij om want dan kan ik tenminste straks ook wat langer weg!
    O ja,fijn dat de ontlasting vndg goed ging!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb ook foto's geplaatst!

20. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik heb net even nieuwe foto's geplaatst.
    Daan ligt lekker te slapen. Sophie niet. Die had krampjes dus zit nu lekker bij mij.

Deel Deze Pagina