Klopt waarschuwde m'n kraam toen ook voor! Klinkt goed hoe je t wilt gaan doen.. Genoeg op internet over te vinden en anders even overleggen met t cb! Leuk om te zien he als iemand dierbaars ook even dat momentj van voeden kan beleven Hoewel niks intiemer is dan bv natuurlijk Maar t gaat met zowel zl als mij beter zo.. T was jammer genoeg n heel gestruggle geworden want j moet natuurlijk wel genoeg melk hebben!
Way beyond bedtime...... Maar wilde graag ff bijlezen en foto's kijken Reageren lukt niet meer doe ik morgen Hopelijk vergeet ik weer niet de helft.... Heb ook foto geplaatst, morgen ook nog een
Ik zou er ook in moeten liggen, deed me gister nl zo goed maar desperate housewives is zoooo leuk Kijk net zo lang tot ik zelf desperate wordt 😜
Hay meiden, Nou ben ik weer... pffffffff wat een poep hebben we gehad. De huisarts is maandag bij ons thuis geweest omdat ik het echt niet meer wist met de poepluiers van M, en vooral omdat ie nog wel vrolijk was. Nu blijkt het dus geen buikgriep te zijn maar van de Nutriton te komen, moest meteen stoppen en zowaar mijn mannetje is herboren, maar ja nu komt het spugen weer terug. Zucht. Vanmiddag prikjes van consultatieburo en met haar overleggen. Zie zo tegen de prikjes op, vorige keer waren ze zooooooo zielig. Ik heb wel wat terug gelezen maar kom werkelijk even nergens aan toe. @lins.... wat erg van de hond. Bah meid. @ rommel in huis, nou hier is het ook een bom, de vele vele kadootjes staan nog op de kast maar ik wil ze ook opgeruimd hebben. Misschien in het weekend maar eens kijken, maar aan de andere kant het wordt heerlijk weer dus daar moeten we het van nemen. Wat moeten we de kindjes dan aantrekken als het 20 graden wordt? Ik merk dat nu ik in de rust kom dat er steeds meer dingen van de eerste 10 weken naar boven komen. Ik kan om niks janken. Is ook vermoeidheid hoor. Hoe gelukkig ik ook ben met de mannetjes het blijft een heel verwerkingsproces. Kijken jullie wel eens kleine kinderen grote zorgen? Nou mijn mannetjes waren missch 3 weken ouder maar het is allemaal zo herkenbaar. Vooral als de verpleging en de artsen er tussendoor wat vertellen dan is het 1 groot herkennings punt. Hier in het ziekenhuis hebben ze ook 1 keer per maand geloof ik een bijeenkomst voor couveuse ouders, missch tzt maar eens heen. Nu nog niet. Iedereen had er al voor gewaarschuwd dat de klap nog wel zou komen. Gister middag was de fysio hier en die zei ook iets waardoor ik meteen in tranen was, en dat was ook goed het moet er uit. Ik ga weer even verder, flesjes doen zo, naar de apotheek voor paracetemol voor de mannetjes voor het geval dat en dan om 12 uur weer terug voor de prikjes. Sorry voor het lange ego bericht. Zal binnenkort ook weer even foto plaatsen het gaat zooooooo snel, en nu de mannen beide zonder sonde zijn is het wel tijd voor een update kwa foto's. liefs
And desperate i am... Te weinig geslapen ben niks waard Bah.. Kon maar ni slapen n toen ik sliep kwam zl Die vervolgens maar lag te persen n persen Geen olie was geen goed idee Aan t einde van t verhaal is m'n been onder gepoept n kon ik m'n bed verschonen Toen kwam die rond 8 maar dronk maar de helft n nu zit ie met de speen te kutten Zomaar ineens? Hij loopt door, is schoon n de spruw wordt alleen maar minder dus dat is t ook ni lijkt me Succes met de prikjes lies! En wow drie maanden al weer! Gefeliciteerd! Later meer hoor dames..
Armande; hoe is t eigenlijk met j wond/ontsteking? En al wat gehoord op j bod? Lies; het is zeker n heel verwerkingsproces en kan alleen maar zeggen neem alle tijd die j nodig hebt.. Het is niet niks allemaal he? Veel sterkte en blijf er over praten..
Aaaah ik kan gewoon tot half vijf slapen en dan uitgebreid douchen M'n mama heeft t even overgenomen.. Wat n luxe
@Marlies: gefeliciteerd met je mooie mannetjes!! Drie maanden alweer Gaat zo hard!! Succes vanmiddag op cb met de prikjes Zo niet leuk!! Ja ik ken het programma, kijk het altijd. Ontzettend emo en dan helemaal als je er zelf middenin hebt gezeten zoals jij. Wat D zeggen, blijven praten idd. Het is allemaal niet niks geweest! Hebben ze een oplossing voor het spugen van M als de nutriton geen goed middel is? @Armande: hoe is de nacht gegaan??? Hoe is het met je buik? Nog veel pijn?? @Caroline: ja jij hebt maar 10 weekjes gehad ntl. Ik ben zo bevoorrecht dat mn meisje met 37 weken al kwam... daardoor drie weken extra gehad. Zo fijn! Maar we moeten nog maar een paar weken en dan hebben we zomervakantie. Maar ik eerder denk ik, wij zijn vroeg dit jaar. 29 juni geloof ik al. Leuk een nieuwe bril! Wel lastig! Moet ook een nieuwe hebben en mn ogen weer laten opmeten. Komt nog wel. Leuk hoor alleen de stad in! Vond dat voorheen niets, maar met de kleine wel. Ben je niet meer alleen ntl Wauw wat heb jij veel melk! Echt super dat je dit je dochtertje kunt geven! Hoe lang heb je moeten kolven voor die 180 cc? Krijgt ze straks nog steeds bv als je weer moet werken of ga je dan afbouwen met kv? Wel heerlijk dat papa ook kan voeden op deze manier Voor alle twee vast ook een fijn moment. @Dtje: trusten Ik ga ff foto's kijken en eens kijken of ik er zelf ook 1tje wil plaatsen
Mooie foto's hebben jullie geplaatst meiden!! @Hier: twijfel over het babyzwemmen... lees op internet toch hele wisselende reacties over de leeftijd om daar mee te beginnen... misschien dat mn meisje toch nog wat te jong is. Bel morgen wel even t cb erover wat zij er van vinden.
@marlies: meis, het is ook heel wat, en daar hoort een heel verwerkingsproces bij. Alleen maar goed als de tranen er nu uitkomen!! Laat maar lekker lopen!! Dat programma heb ik een paar keer gezien en ik moet dan altijd aan jou denken! Kan me voorstellen dat t lastig is om te zien maar het helpt misschien ook wel bij g verwerken (want je moet toch door de gevoelens heen en ze niet wegstoppen. Hiermee rakel je ze op!) Ik zit er altijd wel bij te huilen merk ik.... @krul: ik heb dat dus ook over babyzwemmen gehoord. Het lijkt me wel heel leuk maar ik ga t toch niet doen. Wel dus misschien babymassage, maar dat is vaak maar een paar x en lijk me leuk om te leren. Veel melk he?! En dat in 9 minuten..... Wel alleen erg balen... Mijn melkproductie gaat door t kolven nog meer omhoog en daarbij is m'n meisje erg gulzig waardoor ze zich veel verslikt en na 6 à 7 min keihard begint te huilen en niet meer aan de borst wil. Zal wel genoeg hebben hoor, maar het is beter als het er niet zo snel ingaat en ook zo sneu dat ze zo overstuur raakt. Moet nu proberen het eerste beetje melk af te kolven want dat is minder voedzaam en schiet naar binnen bij haar. Ik wil zeker wel bv blijven geven, kolven gaat snel en makkelijk dus zeker de moeite waard om door te gaan. En ik kan op m'n werk ook makkelijk kolven doordat ik niet meer voor de klas ga staan. Mijn regio heeft als laatste vakantie, ik moet ds nog 10 wk werken,maar gaat vast heel snel. Marlies, hoe gingen de prikken?! Jippie, ben geslaagd voor een bril!!!!!! Lekker d dat je extra hebt kunnen slapen, wat n fijne mams heb jij toch!!!
Ik heb nog een paar fotootjes geplaatst, alvast een tipje van de sluier @Caroline: leeuk dat je voor een bril bent geslaagd! Wat voor montuur heb je?? Ja lastig hoor over dat babyzwemmen... je hoort veel 6 wkn, maar toch ook veel pas vanaf 4 maanden... ff afwachten wat t cb er morgen over zegt! Ik kon bij de drogist hier in ieder geval niet zulke kleine zwemluiertjes vinden, pas vanaf 7 kg. Weet niet of ze wel bestaan, ff googlen. Babymassage lijkt me ook super! Heerlijk die speciale aandacht voor de kleine! Geweldig hoor dat je bv zo goed gaat! Ja idd zeker als je niet meer voor de klas hoeft kun je makkelijk kolven. Ideaal! In 9 minuten 180 cc?! Tering.... haha Hoe doe je dat joh?! haha Goed idee om t begin dan ff te kolven ja. Maar idd, je productie moet niet nog meer omhoog gaan. Als laatste vakantie heeft ook wel weer wat! Nog lekker aan het genieten terwijl de rest alweer bezig is!!
Druk dagje gehad dus nu pas tijd om even te reageren. @lies, meid t valt ook niet mee. Vind t juist knap hoe je er nu in staat en weet waarom je je zo voelt. Idd blijven praten! Ik heb t tot de dag dat dl werd geboren regelmatig over de bevalling en zkh van zl gehad. Nu zij er is en ik weer in t zkh lag wordt t wel minder. Dus bij jou moet t hlemaal n inpact hebben gehad. Sterkte hoor! @D wil ik nou steeds al vragen, heb jij nog een kraamfeest? @caroline, wat gaaf zeg wintersport en helemaal dat je oppas hebt! Wij gaan zeker volgend jaar maar hebben geen oppas.... Had t liefst nu nog even gegaan en waren we ook van plan maar is voor ons meisje toch iets teveel van het goede. @krullie, volgens mij zei jij dat over het praten. Tis zeker een hele goede tip. Maar dat doen we dus al ik ben dat ook gewend door mn broer, die functioneert op babyniveau dus dat is me met de paplepel ingegoten. Maar het maakt idd weldegelijk uit of je wel of niet praat. @ego, buik is nog gevoelig maar de erge pijn is weg. Weet nu ook niet precies of t die ontsteking is die ik voel of de gewone pijn zeg maar. Tis iig nog niet over. Tis ook nog btje rood en dik, maar heb geen koorts. Meisje slaapt al twee dagen overdag heel ontspannen, niet ingebakerd en met dr armpjes naast dr hoofdje, trots! De nachten gaan ook goed! Vannacht kwam ze pas na vijf uur voor de volgende voeding. Ml heeft net schommelstoeltje opgehaald, gekocht op mp! Tis een schatje van een stoeltje en nog supermooi! (En dat voor de helft van een nieuwe) zal foto plaatsen. Morgen eerst schoonmaken en dan eens zien hoe ze t vindt! Ml gaat volgende week dus weer op reis, drie nachten met zn drietjes thuis....we shall see... Zit er niet tegenop, maar vindt t zoooo ongezellig! Als t goed is mag ik dan weer autorijden én heb ik mn nieuwe auto, dus dat maakt t alleen zijn wel een stuk beter. Wie weet heeft ie nog tijd om iets leuks (lees: lieve kinderkleertjes) te scoren in de usa
Ik ben zelf later begonnen met babyzwemmen, maar weet niet meer wanneer. Ik vond zelf t water veel te chemisch voor zo'n kleintje. Nu zou ik wel shantala massage willen doen....maar jullie raden t vast wel, dat is niet hier in de buurt grrrrr Zou zo goed zijn voor ons meisje... @krullie, hoe ging t met haar na de prikken? Het kan hoor dat ze er heel snel last van hebben. Zl,had bij de eerste prikken koorts en niet zo lekker en bij de twee alleen maar geslapen.
Dat is n mooie schommelstoel Armande! Goed gescoord! Heeft ze r al in gelegen? Ben benieuwd! Fijn dat t beter gaat met je meisje! Wat goed dat ze zo goed slaapt! Dat doet haar ook echt goed denk waardoor ze ook steeds beter slaapt.. cirkeltje.. Heerlijk zicht die armpjes zo boven t hoofdje he, tres ontspannen! En al 5 u tussen een voeding gehad! Super! Goede berichten! Fijn dat de ergste pijn weg is maar echt helemaal over is t nog nie he Lang herstel zo he met zo n ontsteking er nog eens bij Hopelijk mag j gauw in je nieuwe wagen rijden! Drie dagen is er natuurlijk elke dag 1 teveel maar t kan ook langer als ik t me goed herinner? Hopelijk gaan ze gauw voorbij! Is ook veel gezelliger met ml thuis en alles is veel beter te dragen.. Merk t zelf al nu ml er weinig is en ik moet alles alleen doen Fijn dat je geslaagd bent voor j bril Caroline! Wat voor montuur heb je? Ik heb er ook een voor thuis als ik m'n lenzen uit heb maar dat is maar een simpel ding hoor haha Woooow dat is echt veel melk! De melkunie zal er jaloers op zijn Fijn dat j j meisje nog lekker kan blijven voeden zo! Met kolven schiet t idd omhoog ja, maar er zijn goede schema's te vinden volgens mij en dan moet t goed gaan! @zl; problemen zijn nog niet verholpen ondanks t extra water en de olie T ging de eerste dag beter maar nadat ik stopte kwam t nog erger terug Overlegd gisteravond met de klantenservice van Nutrilon (24/7 bereikbaar) n de voedingsdeskundige gaf t advies Zsm over te stappen naar omneo Ook moet zijn voeding omlaag 6 x 160 is te veel voor z'n darmen al heeft ie t voor z'n gewicht en eetlust wel nodig.. Moet dat nog even kort sluiten met t cb maar ik kom volgens zo n berekening nu uit op 137.50 per voeding Aangezien ik 20 cc extra water mag toevoegen kom ik daar wel op uit Net met de assistente vd huidarts weer overlegd n na elven belt ze me terug. Ze wilt even met de huisarts overleggen mbt die verstopping n t advies van de voedingsdeskundige Ik denk zelf dat t goed is over te stappen Hij heeft al vanaf twee wk ook regelmatig krampjes N de voeding zoals hij nu krijgt is niet de oorzaak vd verstopping want hij zit nog netjes onder de max van 1 liter zei ze.. Wordt vervolgd!
@D, mn moeder zei laatst dat een moedergevoel vrijwel altijd klopt. Dus luister naar je gevoel zou ik zeggen En t is ook goed om niet steeds te switchen van soorten voeding dus idd even afwachten wat ze straks zeggen. Ben heel benieuwd! @stoeltje, ml heeft m pas gisteravond opgehaald. Ze heeft net even geoefend Nu zit alle bekleding in de was en moet t frame nog even schoonmaken. Hij is echt als nieuw dus zijn er blij mee. En idd goede berichten hier, t gaat echt met de dag beter! Zo fijn...! Nu ligt ze ook weer heel ontspannen erbij in de wieg. Merk wel dat ze nog van veel geluiden schrikt ook al denk ik dat ze in diepe rust is. @uitdaging: mn haren verven met twee kids om me heen
Hahaha is t gelukt met j haar?! Ben benieuwd! Cb vind t goed om over te stappen n ook noodzakelijk Maar denkt wel z'n oude dosis aan te houden gezien z'n eetlust n gewicht n vooral ook t feit dat omneo lichter verteerbaar is n t meest lijkt op bv. Sneller honger dus! Ook adviseerde ze laktuculose ivm de lang aanhoudende verstopping Dit wil ik even overleggen met de huisarts ivm z'n Meds voor spruw.. Het is nog ni helemaal over..maar wel veel minder Wil eigenlijk dat ze er f naar kijken want t cb twijfelde of t wel spruw was.. En gebruik t nu al twee weken die nystatine Pfff heel verhaal weer he Wordt vervolgd
Mogen de overstap maken Huisarts wilt n vanmiddag wel f zien voor de spruw en z'n darmen Hij is ni voor lactukulose en schrijft een zetpil voor van 60mg Paracetemol wat vaak gelijk al laxerend werkt Kwa hoeveelheid voeding n middenweg zoeken en t vooral zl laten bepalen, naar hem kijken.. Komt goed! Moet er 10 voor 2 zijn en gaan vanmiddag starten met omneo..
Je bent vast al in de wachtkamer nu! Succes! Ik ben gewoon gestopt met de nystatine, ze kon er niet tegen maar nu denk ik dat dat miss door de reflux kwam. De lk zei tegen me dat spruw vanzelf overgaat alleen langzaam, tis nu weg