Van week 5 naar (soon2b) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Armande: waaauww! Wat gaaf dat het nu de laatste dagen goed gaat met je meisje :D
    Geweldig meis! Hopelijk wordt deze lijn zo doorgezet!!

En een prachtig stoeltje! Die bedoelde ik precies!! Heeft ze het inmiddels beter uitgeprobeerd? Ben zo benieuwd hoe ze het vindt! Hopelijk geweldig! Dan kan je man met een gerust hart weggaan! Wel ongezellig dat je straks alleen bent met de kids, maar wel leuk met de nieuwe auto enz.
    Fijn dat de ergste pijn van je wond ook weg is. Nog steeds ab aan het slikken? Moet je nog op nacontrole??

Met mn meisje gaat het goed na de prikjes!! Ze heeft nergens last van dus mag niet klagen!

@Babyzwemmen:
    Vanmorgen met cb overlegd. Zij zien geen enkel bezwaar! Vanaf 6 weekjes kun je gaan zwemmen, mits het badje wel enigzins verwarmd is. Het chloorwater kan geen kwaad voor de longetjes, dat is een broodje aap verhaal.
    Het enige waar je bij deze leeftijd op moet letten is de lichaamstemperatuur, ze koelen nog erg snel af en het huidje. Dat moet je goed afspoelen na het zwemmen en lekker insmeren. Maar een half uurtje per week is juist heel goed voor de motorische ontwikkeling en de emotionele band tussen mama en kind! Doen dus zegt het cb!

Maar nu heb ik net nog eens het zwembad gebeld en daar hanteren ze toch liever 3 maanden naar alle eerlijkheid. Ik mag nu ook komen hoor, maar ze geven aan dat ze nu het half uur nog niet kan volhouden qua inspanning en temperatuur en dat ik er na een kwartier dan waarschijnlijk al mee moet stoppen.
    Dat is zonde van het geld en alle tijd en moeite die het kost om naar het zwembad te gaan, het uitkleden, zwemmen, douchen, aankleden en weer naar huis!
    Hebben ze wel een punt...dus we wachten hier geduldig af tot ze drie maandjes is;) Maandag 6 mei gaat de eerste keer worden!

2. sunshineS1976

Herkennen jullie dit trouwens?
    Heb sterk de indruk dat mn meisje een spelletje met me speelt. Voornamelijk met mij, want bij papa doet ze dit bijna niet!

De fles: ze heeft honger en qua tijd 4-5 uur na laatste fles, is het idd tijd voor de fles.
    Ze drinkt met zo'n tien minuten de eerste 80-100 cc weg. Vervolgens even pauze, dat mag. Even een boertje. En weer verder... vervolgens drinkt ze 10 cc en duwt die fles dan dr mondje uit. Ze moet m niet meer. Ik bied m wederom nog een paar keer aan, maar nee ze moet m niet. Als ik de fles weg zet, gaat ze opeens krijsen en met dr mondje aangeven dat ze m wél wil en ja hoor ze drinkt weer gulzig 10-20 cc. Vervolgens zelfde verhaal... ze moet m niet meer, ik bied m aan in de komende 10 minuten. Ze moet m niet, maar als ik de fles weg doe wil ze m ineens wél.
    En zo zijn we (ik) tegenwoordig (gelukkig niet elke fles, maar wel 3 van de 5 flessen) een uur bezig met dit welles-nietes spelletje! En ik word er doodmoe van... gisteraaf heb ik dr lekker laten huilen. Het was op een gegeven moment OF die fles nou eens snel leegdrinken (moest bijna weer nieuwe melk maken, stond bijna een uur) OF slapen. Fles wou ze niet, toen was ik er na dik 45min ook klaar mee en heb ik dr gewoon neergelegd en laten huilen... uiteindelijk in slaap gevallen gelukkig.

Is dit een eigen willetje ontwikkelen? Met twee maanden al?? Ik heb ook een sterke eigen wil haha en ik wil dat ze die fles gewoon in 30 min leegdrinkt zoals ze altijd heeft gedaan! Heb nu het gevoel dat ze een spelletje met me speelt haha

3. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hey moppies!!!!

Ben zo blij met m'n bril en Miss is hij dit weekend al klaar. Wil hem overdag ook wat vaker dragen want mijn lenzen zitten niet altijd even lekker. De bril die ik had was ook gewoon een simpele en niet zo'n leuke.
    Heb nu een kunstof montuur, donkerbruin met aan de binnenkant wat roze. Het is een ray-ban. Had eerst een Chanel uitgezocht die ook leuk was, maar deze was nog toffer en veeeel goedkoper qua montuur dus ook wel fijn.

Hier de link. Alleen waar de binnenkant bij deze wit is, is die van mij lichtroze.

Ray-Ban Glasses - Collection Optics - RB5255 - 5076 | Official Ray-Ban Web Site - Netherlands

@krul: dat babyzwemmen bij 3 mnd lijkt mij ook zeker wel wat! Leuk!!
    Fijn dat de prikken goed zijn gegaan!! En haha, lijkt idd wel een karaktertje te worden die meid van jou (en zou nie raar zijn als jouw karakter ook pittig is!). Kan vast en zeker wel hoor! Ik merk hier ook al dat mijn meisje pittig gaat worden, dametje weet heel goed wat ze wil en niet wil (en ik ben ook best pittig af en toe :))
    Ik denk dat t beste helpt om de aandacht er even af te halen en dan weer verder te voeden maar proberen dit zonder frustratie te doen want dat zal ze zeker merken. Want bij ml doet ze dit niet?! Misschien is hij meer ontspannen erin ofzo?! (Geen idee hoor...!)

@armands: ben ook heel benieuwd naar de wiebelstoel!!! Bevalt het?!
    Fijn dat t met je meisje steeds beter gaat!! Ook je wond herstelt dus wel. Idd nog aan de ab?!
    Balen die dagen alleen maar ja, dat hoort erbij bij zijn werk... Net zo goed dat mijn ml alweer gewoon nachtdiensten draait... Nooit leuk en ongezellig om alleen te slapen! Dit weekend ook weer 24 uurs dienst, dan in hij dus 24 uur op de post (vd ambulance) en slaapt dan ook daar.

@d: pfff wat een gedoe met zijn ontlasting zeg... Hopen dat t nu makkelijker gaat zo!! Dus nog geen lactulose begrijp ik?! Dat neem ik als t bij mij echt niet lukt.

Hoe is t met jullie bloedverlies??! D, je was toch ongesteld geworden, dus ondertussen al kunnen kleuren?! 😉 Hier is m'n bloedverlies eindelijk voorbij, maar moet nog even juist moment voor t kleuren zoeken (wel eerst wat gezelligheid en nie ff snel zeg maar ...) ook wel weer spannend eigenlijk, raar he?! Alsof je het opnieuw moet gaan ontdekken. Ik word hoogstwaarschijnlijk tijdens bv niet ongesteld, zou zooooo fijn zijn!

D, ik hb je nog niet over hoofdpijn gehoord, gaat dus goed of niet?!

Hoe is het met de tweeling mama's?!

4. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hey meiden,

Ik denk ik heb even een half uurtje tijd en reageer heel uitgebreid maar toen had ik foto;s geplaatst en moest ik die van jullie zien natuurlijk en nu hoor ik al weer gemopper uit de wieg dus moet opschieten

@Armande mooie stoel voor dl, lijkt me heerlijk voor haar.
    @dtje... J heeft wel tijdje lactulose gehad en deed het er prima op
    @Krullie joh voor je het weet is het 6 mei!
    @Caroline... mooie bril joh!
    @Lins... de hectiek nog een beetje de baas?

Hier gisteren prikjes gehad de twee keer, niks aan de hand een beetje meer slaperig that's it.

Verder heel verdrietig, moet morgen heel missch de kat in laten slapen. vanmorgen met spoed heen geweest en hij heeft longontsteking. Hij mocht weer mee naar huis met een spuit antibiotica en ontstekingremmers maar dat moet nu wel aanslaan en daar lijkt het nog niet op..... Zucht...we hadden nog niet genoeg voor onze kiezen gehad hier.

Oke ik ben weg, baby alarm in tweefout!

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gave bril Caroline! Vind m mooi! Hou van de betere merken kwa brillen, maar heb zelf alleen dure zonnebrillen omdat ik m'n bril toch alleen thuis Zo nodig draag..
    Hoop dat ie gauw klaar is!

Wennen he de mannen weer aan t werk! Vind er ook niks aan!
    Maar soms is t wel lekker als hij aan t sporten is bijv n zl slaapt dat ik f wat voor mezelf kan doen..

Nou Caroline, ben ik helemaal vergeten te melden maar was toch niet ongesteld was eenmalige actie :)
    Gister is t kleurboek open gegaan en hebben we snel n bladzijde vol gekleurd met diverse kleurtjes
    Korte strakke lijnen sieren t blad

Muahaha

Had ook veel plannen om n prachtige kunstwerk op te zetten met een divers palet maar m'n emoties namen de kwast :p over en zette t naar eigen hand!

Wat betreft m'n hoofdpijn heb ik tijdens de bv periode 1 x knallende migraine gehad.. En laatst n beetje er tegen aan maar t gaat eigenlijk best goed!

We zijn naar de huisarts geweest en die heeft zijn buikje gevoeld En even geluisterd en voelde dat er niet veel ontlasting meer zat en z'n darmen lijken prima te functioneren
    Ik heb een zetpil van 60 mg Paracetemol voorgeschreven gekregen.. Dit zou laxerend werken en dat klopt, binnen 20 min gepruttel en release! Thermometer wordt toch wel afgeraden, kan een enkele x gebruikt worden om te helpen maar er zijn wel risico's aan verbonden dus is geen structurele oplossing
    Verder raadde hij n speentje soja olie aan maar dat was nergens te krijgen zelfs ni bij de grote Ah dus Miss ga ik nog naar de toko
    Zonnebloemolie was iig ook n goede methode, paar druppels in elke fles
    Cb bevestigde dit ook.
    Olijfolie wordt echt afgeraden, hoewel t werkt is t te agressief
    Ben vanmiddag ook gestart met omneo..
    Cb zei hou 160 aan dit is ie gewend, Nutrilon zei 6x 120
    De huisarts zei zoek n middenweg en kijk vooral naar je kindje
    Dit is voor nu dus toch 160 want na 130 had ie nog honger
    Na z'n flesje en t Badj had nog even n nare kramp maar heb m beetje gripe water gegeven waar k eerder wel eens over vertelde en hij slaapt nu als n roos

Mi time

Zo lekker eten, hoef niet te koken, en dan lekker douche en voor de buis met n Wiener melange

Looking forward till da Good Weather :)

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Neeeee! Ik ga voor je kat bidden lieverd! Laat t aub aanslaan!
    Arm kind! Dikke knuffel voor jou en je kat! Dat t maar goed mag komen! Wat ontzettend naar die onzekerheid! Je wilt je lieve beestje niet kwijt! Hij heeft goede medicijntjes gehad, geef m maar veel liefde en aandacht (waar je kan als Twin mama) en dan stuur ik veel kracht en positieve energie jullie kant op en dan komt t hopelijk goed!

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @caroline, mooie bril! Lijkt natuuuuurlijk op die van mij :D
    Ik heb een soort oogafwijking waardoor ik een bril heb maar heb glazen zonder sterkte, lenzen bestaan hier niet voor.

Neem straks de laatste ab tablet in. Morgen op controle, dit was eigenlijk de gewone controle die al stond. En daarna mn auto ophalen jeeeejjj

@krullie, het kost idd veel inspanning omkleden zwemmen en weer omkleden. Ik vond t heel leuk om te doen, behalve onder water, dat is niet zo mn ding... Maar zl heeft zn guppie1 diploma gehaald :)
    Ik wilde niet vroeg beginnen puur voor t huidje, t droogt zo uit he.

@D, hmmm zij wel.... ;)
    Hier niet dus....denk steeds dat t vloeien voorbij is maar nee hoor...hoewel ik vandaag nog niets heb gezien.

En wat je zegt caroline, best apart weer he? En ik geloof dat t voor ml "aparter" is dan voor mij.... Je kan mannen duidelijk niet over één kam scheren ;)

Vanavond was dl best onrustig, pas nu ze de fles op heeft lijkt ze wat rustiger te worden. We moesten even weg vanmi maar of ze daar nou zo last van kan hebben? Denk van wel maar ze sliep wel (dacht ik)

Ze drinkt hier sinds t bezoek op t cb 150cc maar ze krijgt dit maar moeilijk op. Maar dat kan ook door de speen komen, dikkere melk en klein gaatje. Morgen hebben we een grotere speen.

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @stoeltje, lijkt mij ook heerlijk voor dr. Zl vindt t wel wat en wil steeds helpen, aanzetten enz. En ook t muziekje aan wat erin zit maar dat is nog wat teveel vh goede vind ik.

@stalker, weet niet meer wie t vroeg, maar t is idd steeds dezelfde, miss een spion ;)

Oja, t is gelukt hoor, haartjes zijn weer netjes :)

9. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @marlies: he bah!!!! Ik hoop zo dat katlief opknapt!! Gatver, ik ken dat onzekere rotgevoel als 1 van je diertjes ziek zijn. Hoe oud is hij/zij?! Dit vind ik NIET leuk!
    Fijn dat de prikjes goed zijn gegaan!

@d: hihi, 'met verschillende kleurtjes al', toe maar!! 😉 Goed bezig kunstenares 😀
    Hopelijk dat je snel een goede weg vindt voor zl en zijn ontlasting.... Idd zoals iemand hier al zei, volg je eigen gevoel!

@armande: haha, kon ook niet anders he, zelfde dienblad, natuuuuurlijk ook zelfde soort bril! 👓
    Te leuk, je nieuwe auto ophalen!!!
    Goed dat je haartjes zijn gelukt.

Ik heb onze 'stalker' al een tijd niet meer gezien, maar jullie dus wel?! Haha, wat krul volgens mij al zei: om ons in de gaten te houden wat betreft onze kunstwerken 🎨

10. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @d: idd zoals narlies al reageerde op de bewerkte foto van krul (door jou) hoe doe je dat toch?!!!

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Had ik ook laatst gevraagd, is een app voor :)
    Ik heb zelf van de week een leuke op mn tel gezet met allerlei borders enz. Gewoon in de appstore kijken staan er een boel. instagram is een bekende. En net heb ik even instaframe geprobeerd, ziet er niet zo gebruiksvriendelijk uit maar wel leuke lijstjes/borders. Kind kan de was doen;)

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hij heeft uit zich zelf gepoept n hoe! Maar wat n pijn er aan vooraf ging :(
    Elke scheet deed m zo zeer :(
    Hij is wat onrustig nu
    Honger maar drinkt ni alles uit
    Ga nog f proberen..

13. sunshineS1976

@Marlies: oh neeh meis....!!! Ik ga heeeel veel aan je denken en hopen dat jullie lieverd toch nog even bij jullie mag blijven! :(

@Caroline: gave bril!! Vooral lichtroze aan de binnenkant is leuk, mooie combi!!
    Heerlijk he, elke dag ontwikkelen ze zich verder en eigen karaktertje is zo leuk om te zien ontstaan!
    Ik ben ook best pittig al zeg ik t zelf, ze heeft t dan niet van een vreemde nee. Voor jou dochtertje geldt t zelfde denk ik ;)
    Ga mezelf nog best vaak tegenkomen denk ik zo met haar haha

Goeie tip idd van je... om mn frustraties niet te laten blijken...ontspannen pff! Ze deed net bij dr papa vanaaf t zelfde! Raar hoor! Maar toen hij haar in dr wipper zette, dronk ze m wel ineens in 1 keer leeg. Raar!

Spannend he dat kleuren :D
    Zoek jij maar een gezellig moment! haha
    Ik vond t ook doodeng die eerste keer weer hoor! Zolang niet gekleurd samen (of in ieder geval niet goed genoeg haha) hoe zou t voelen (pijn?) en zijn weer samen! Maak er wat moois van! ;) En ik wou ook een gewldige en romantische eerste keer weer, maar dat is m niet geworden hoor haha :p Dr is geen houden meer aan op n gegeven moment :p

@Armande: jeeh morgen nieuwe auto ophalen, leuk!
    Hopelijk is op controle ook alles goed!
    haha leuk zo'n guppy diploma!!
    Heeft ze al in dr stoel gezeten? Willen wel een foto zien he dan! :D
    Jammer dat ze weer onrustig was, kan toch wel komen doordat jullie weg waren hoor. Hier merk ik dat ook. Ze slaapt altijd wel onderweg, maar ze kan toch niet zo rustig en vast slapen als in dr eigen stille kamertje natuurlijk. Denk wel dat ze er iets van mee krijgen dat ze ergens anders zijn.

Fijne nacht allemaal meiden!

14. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Poe hier doodmoe, dus reageer even kort. Daan is zo onrustig, weinig slaap. Vandaag tot 16.30 ging het goed, nu weer wakker. Net fles op dus hopelijk gaat hij slapen. Maandag kinderarts, eens bespreken want dit s niet voll te houden.

15. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik heb nog een foto geplaatst van gisteren :)

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dus dat.. :p

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Pfff heavy linss.. Miss ook x naar de osteopaat?

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Prachtige foto's lins! :) ❤

19. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @lins, wat ik nog zat te denken, weet niet of daan 's nachts onrustig wordt van t verschonen? Maar hier gebruiken we geen koude billendoekjes maar warm water en n washandje. Dat vindt ze veel fijner en schrikt ze niet van, van de kou wordt ze onrustig.

@ krullie, ik herken dat niet hoor van dat drinken. Maar ik heb ook t idee dat ons meisje niet zover is, die leeft nog in t kleine.

20. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Nou wil ik ook kleuren hoor.....:( (en ook na n ks net zo nieuw weer, alleen geen evt pijn;))
    T zit er niet in hier, dan maar slapen! Morgen drukke dag!

Deel Deze Pagina