Fitbit charge 3 of Samsung active watch?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bezige bij, 2 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Hi allemaal,

Ik wil graag een smartwatch de belangrijkste punten voor mij zijn
    - stappenteller/calorienmeter
    - fietsen kunnen meten
    - slaapmeter
    - whatts app kunnen lezen en eventueel kort standaard tekst terug sturen
    - zien wie er belt
    - timer/Wekker

Welke van deze 2 kan ik dan het beste kopen? Wie kan mij helpen kiezen?

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Ik heb zelf de Fitbit Charge 3 en de dingen die jij opnoemt kunnen daar allemaal mee!
    Hij bevalt mij goed, wat ik ook erg prettig vind is dat hij waterdicht is en je er ook mee kunt zwemmen.

Wat Whatsapp betreft wel één dingetje, hele lange berichten kun je niet helemaal lezen. Ik vind dat geen probleem, dan pak ik m'n telefoon er wel bij. Maar dat zal per persoon verschillen natuurlijk.

Bezige bij vindt dit leuk.
  3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook de Charge 3, heel tevreden mee.

4. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Je kan dus ook standaard berichtjes terug sturen?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat kan, kan je zelf instellen. Heb hem ook en ben erg tevreden!

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier ook de Charge 3. Heel blij mee en de batterij gaat zelfs een week mee voordat ik 'm weer moet opladen, wat het dus makkelijk maakt om 'm een langere tijd te dragen.
    Je kunt ook andere bandjes kopen. Zo heb ik een wat chiquer bandje bijgekocht.

7. liefsvanha

liefsvanha Niet meer actief

Ik heb ook de charge 3 icm iPhone, bij deze haha:
    + notificaties vanaf je telefoon werken top
    + Mooi compact niet zo lomp horloge
    + Relatief betaalbaar
    + Veel bandjes verkrijgbaar ook op Ali express
    + Batterij werkt een week
    + Prima hartslagmeter
    - Ik heb de special edition met nfc chip voor contactloos betalen. Rabo en ABN ondersteunen dit. Het idee was leuk, maar je moet een code invullen om de pas te unlocken op je horloge. Opzich wel zo veilig uiteraard, maar eer dat je die code ingevuld hebt op het mini schermpje heb je al 10x je pinpas of telefoon gepakt. De meerprijs achteraf gezien niet waard.
    - Het standaard berichten terugsturen heb ik nog niet gevonden haha
    - De stappenteller vind ik niet secuur.. meet ook fietsen als stappen. Mijn iphone meet beter stappen.
    - Nadeel van klein beeldscherm is onhandig menu. Wil je meer kunnen lezen erop dan zou ik voor de Versa gaan.
    - Aansluiten duurt eeuwen en mijn hemel wat een draak van een onoverzichtelijke Fitbit app. Als het eenmaal aangesloten is heb je daar geen last meer van.

Succes met de keuze maken! :thumup:

8. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie tips! Ik heb de Samsung active watch besteld. Ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen.

liefsvanha vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Vast goed. Ik heb de Samsung Galaxy watch en bevalt mij Veel beter dan de charge 2.

Bezige bij, RoIn en Baileyy vinden dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je hoeft in principe maar 1 keer de code in te geven, zolang hij je hartslag meet onthoudt hij de code, zou dus de hele dag kunnen zijn. Alleen bij mij niet, waarschijnlijk omdat hij soms toch even het contact verliest. Dat is wel een beetje jammer. Maar het is wel handig als je je pinpas vergeten bent ;). Bij mijn vorige charge 3 ging het beter, maar die heeft het begeven na 1 keer met water in aanraking te komen. De nieuwe die ik nu heb heeft in ieder geval 2 keer zwemmen overleefd :)
    Wat betreft de meldingen, klik in de app op charge 3, dan op meldingen en dan op snelle antwoorden. Op je fitbit zelf kan je als je de melding naar beneden sleept dan op antwoorden tikken.

liefsvanha vindt dit leuk.
  11. liefsvanha

@Snoopy1979 bedankt voor de tips!! :thumup::thumup: Haha nou ben ik wel bang om met het horloge te gaan zwemmen! Ik wist niet dat ie aan de hand van hartslag de access code voor je bankpas onthoudt, geinig. Heb jij ook dat je soms in een soort yoga houding voor het betaal apparaat moet staan eer dat ie je horloge herkent? :roflmao: Ben verder echt blij met het horloge, mooi compact formaat.

12. liefsvanha

@Bezige bij veel plezier met de aankoop! Ben benieuwd hoe ie bevalt. Heb heb hem even gegoogled maar is ook een mooi horloge, geschikt voor vrouwenpolsen ipv zo’n lomp groot ding haha!

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb echt echt een smalle pols, maar de galaxy watch 42 mm (rose) staat heel chique. het is natuurlijk heel persoonlijk wat je mooi vindt.

14. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Hij bevalt erg goed, hij staat erg mooi en vrouwelijk en draagt comfortabel. Vind het echt een hele leuke gadget die ook nog motiveert om te gaan bewegen. Het enige nadeel wat ik nu kan bedenken is de batterij duur. Die is na zo een 1,5 dag wel bijna leeg en duur zo een 2 uur voor dat hij vol is. Verder ben ik erg tevreden

15. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Leuk dat je er tevreden mee bent!
    Mijn man heeft ook een samsung, weet niet precies welke. Maar hij laadt nu altijd op als hij gaat douchen, plus dat kwartiertje/half uurtje in bed dat hij wat leest of nog even tv kijkt voor t slapen gaan. Daarmee redt hij het eigenlijk altijd!
    Dus mijn tip: opladen gewoon koppelen aan iets dat je toch elke dag doet, wanneer je horloge niet nodig hebt.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Was gewoon een productiefoutje bij die van mij hoor. Nu al een paar dagen een paar keer mee gezwommen en hij doet het nog steeds. Heeft zelfs het zwemmen herkend (kreeg daar een melding van), zo leuk :)
    Betalen gaat bij mij eigenlijk best makkelijk. Alleen zitten aardig wat caissières wel even te kijken ;)

Deel Deze Pagina