Van welk goed doel ben jij lid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij de Tsunami wel gedaan. Bij Haiti niet naar giro 555. Inderdaad omdat het toch niet komt waar het moet komen. Bij de ramp in Haiti heb ik via een collega geld naar een kleiner goed doel voor Haiti gegeven. Daar heb ik dan meer vertrouwen in.. Hopelijk is dat dan ook zo..

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Mijn vriend is meer van de goede doelen dan ik. Hij krijgt dan ook regelmatig "bedelpost".

Na de geboorte van onze dochter zijn er twee doelen die we echt blijvend steunen, namelijk de Hersenstichting en de Ronald MacDonaldhuizen. En omdat we nooit naar de Mac gaan, doen we dat laatste ook echt als donateur.

Onze dochter heeft een hersenbloeding gehad, dat werd een uur of zes na de geboorte ontdekt. Ze heeft twee weken in verschillende ZKH gelegen (Meppel, Zwolle, Utrecht, Zwolle) en wij waren erg blij dat we in het Ronald MacDonaldhuis in Utrecht terecht konden (we wonen namelijk in de Kop van Overijssel). En toen we terug gingen naar Zwolle hebben we ook daar dankbaar gebruik gemaakt van het huis, anders zouden we toch nog 40 km moeten reizen om bij ons meisje te kunnen zijn. Als je zoiets meegemaakt hebt, besef je pas hoe mooi het is dat er zulke huizen zijn.
    Grappige vind ik dat vrienden die wel naar de Mac gaan eerder nooit geld in het Ronald MacDonald busje gooiden, maar nu dus wel :).

Toen krummel een paar maanden was, kwam er iemand aan de deur met de vraag of we donateur van de Hersenstichting wilden worden (haha, nu lijkt het of er een verband was, maar dat is er niet). Meteen getekend ;).

Verder geven we altijd aan collectes voor van alles en nog wat.

Ik denk dat voor veel mensen geldt dat ze structureel geven aan doelen waar ze echt iets mee hebben.

Deel Deze Pagina