Ik ben wel eens benieuwd! Welk liedje zing je om je baby/dreumes rustig te krijgen? Manlief zingt bij het naar bed brengen vaak 'Jigglypuff' van Pokemon haha. En het werkt! Ook van 'The lion sleeps tonight' worden ze rustig.
Hier oze wieze woze,een cristelijk liedje dat mijn man altijd zingt omdat zijn vader dat vroeger ook voor hem en zijn broers heeft gedaan.aangezien de oudste er altijd rustig van werd heb ik het overgenomen. Ik kende het namelijk zelf niet.
Ik ga het hele rijtje meestal bij langs: Slaap kindje slaap, klap eens in je handjes, papagaaitje leef je nog, hoedje van papier, 'k zag twee beren broodjes smeren... enz Maar hij wordt ook erg rustig van instrumentale pianomuziek!
Haha, wat enorm toevallig. Dit is echt het enige liedje wat werkt bij mn dochter! Laatst in de auto krijssen, heb ml laten stoppen, ben er naast gaan zitten en na 3 keer was ze in slaap. Lukt alleen met dit liedje.
Ayo uit het boek eigenwijs. Zingt ook erg lekker wanneer je een gigantisch slaap tekort hebt en bij andere liedjes de draad kwijt raakt.
Opeens herken ik die titel, volgens mij zongen mijn ouders dit voor mij vroeger! Gaat dat niet zoiets als; oze wieze woze, wieze walla christalla?
Dat klopt ja. Oze wieze woze, wiese walla chistalla, cristose wieze woze , wieze wies wies wies wies .
Haha ik ook! Of Berend Botje Ik zing alleen om te spelen en samen lachen trouwens. Als het slaaptijd is zet ik babyfoon aan met Twinkle Star en ga ik de kamer uit. Ze slaapt al voor t liedje voorbij is
Mijn dochter word blij van k3 liedjes en zowel zoontje als dochter vinden het leuk als ik meezing met Engelse liedjes. A thousand years Christina perry, all of you, legend, im yours jasonmraz, your beautiful Bruno mars etc etc
Het liedje van de maan: Wist je dat de zon al slaapt hij was van de dag zo moe, Net als jij van alles meegemaakt deed hij blij zijn oogjes toe. Maar vlak voordat het licht uitging vroeg hij zachtjes aan de maan wil jij op (naam kind) passen, dan kan hij/zij ook slapen gaan. Is een liedje wat je kan downloaden voor zoveel euro dus ik heb hem maar uit mijn kop geleerd haha en zoon en dochter slapen er beide op. En bij dochter is het zelfs zo dat ik als ik in het liedje haar naam noem ze mij een bredelach geeft
in de maneschijn is hier wondermiddel no1. Wil ze niet eten? in de maneschijn. is ze chagrijnig? in de maneschijn. is ze verdrietig? in de maneschijn. is ze de auto zat? in de maneschijn.. edit: ik had trouwens als kind een graf hekel aan dat nummer. dat is de reden waarom ik na 2x peuterspeelzaal er niet meer heen wilde (omdat ik het liedje al kende en hem niet leuk vond en ze het daar een paar keer per dag zongen)
Niets. Zodra ze muziek hoort al is het een toonladder die ik speel (zit bij een fanfare) dan begint ze heen en weer te wiegen. Haar manier van dansen
Voor onze oudste zing ik altijd het liedje uit de serie Knofje: 'nocha, nocha, dushi klein' als ik hem naar bed breng. Mijn kinderen worden meestal heel vrolijk van muziek en gaan dansen. Grote hit hier is 'happy' van Pharell. Maar ook 'foute' muziek van Rihanna en Lady Gaga is populair...
Mijn dochter viel als kleine baby heerlijk in slaap bij de 'Forrest Gump suite' uit de bekende film. Ik krijg nog steeds een brok in mijn keel als ik die muziek hoor.