In de maneschijn. We oefenen momenteel ook de bewegingen erbij, Dit is echt een nummer 1 hit hier in huis, dus laten we het dan ook maar gelijk goed aanpakken
Voor het slapen gaan, slaap kindje slaap. Of slaap *naam baby* slaap En een zelf bedacht 'lalalalala' is altijd goed, al vanaf de 1e week
Om 'm rustig te krijgen maakt het niet uit wat ik zing, het gaat erom dat hij zachtjes m'n stem hoort en dat kan helpen of niet. Neuriën kan ook al genoeg zijn, dan neurie ik vaak mee met z'n muziekdoosje en ga erna vrolijk verder. Liedjes met gebaren zijn momenteel erg in trek, vooral "Klap eens in je handjes", maar die dienen dus niet als troost, hooguit als afleiding, verder gewoon voor de fun.
Wij hebben een 'familieliedje' met een eigen tekst en eigen melodie. Daarnaast werkt 'slaap kindje slaap' hier erg goed.
Misty Mountains Cold (dat dwergenlied uit The Hobbit). Verder werkt Mr. Tooth van Ylvis hier heel goed.
Hier voor het slapen gaan ook slaap kindje slaap. Je ziet haar dan ontspannen en ze gaat met haar hoofdje op mijn schouder liggen. Ze beseft dan echt van de dag is voorbij, nu lekker slapen. (Alleen als ze geen zin heeft om te slapen dan wordt ze er niet rustig van, maar zet ze het juist op een brullen haha. Ze hoort het liedje en denkt dan IK WIL NOG NIET SLAPEN )
Ja, dat zing ik ook! Wist niet dat het christelijk was.... Ozewiezewoze Wieze walle kristalla Kris oze wieze woze Wieze wies wies wies wies En dan ook Slaap nu mijn kindje slaap zacht Je moedertje houdt nu de wacht Doe nu je oogjes maar toe Want jij bent van 't spelen zo moe Slaap nu mijn liefje, slaap zacht. Dat zong mijn moeder altijd en mijn dochtertje vindt het geweldig!
Verschilt per periode. Nu Dikkertje Dap, hij wacht vol spanning op het einde van het liedje (roetsssssjjj, boem, au!), dus dan wordt ie heel rustig en geconcentreerd .
Visje visje visje in het water... Haha echt het lievelingsliedje van m'n dochter. Ze begint 's avonds zelf al als ze naar bed gaat met sisje sisje sisje (zo zegt zij visje)
Mijn zoon, nu bijna 11 werd altijd rustig van een liedje op de tv van het wereld natuurfonds. Heel bijzonder om te zien, als dat liedje erop was, was hij gelijk stil en keek heel fascinerend.