Ik zie geen veroordeling van een naam in de post van Cygnet2 staan. Ze vraagt waarom iemand haar kind een naam heeft gegeven met een (voor haar) bepaalde betekenis, terwijl het woord dat die betekenis heeft, heel anders gespeld wordt. Dat is toch niet afkraken of veroordelen? Of ben ik nou zo insensitief? Ik heb voor mijn kinderen een andere spelling dan de 'standaard' spelling gekozen omdat ik dat leuker en bijzonderder vindt dan de standaards (Dean en Betty - voor mij leest dat alsof je het over andere kinderen dan de mijne hebt) en omdat die url's nog beschikbaar waren. Maar ik heb heel bewust wel gekozen voor een spelling die als naam al wel bestond, omdat ik niet wil dat mijn kinderen straks een meewarige blik krijgen van anderen: "ach gut, konden je ouders niet spellen of heeft de ambtenaar het verkeerd opgeschreven?" Dat is mijn uitleg voor de gekozen spelling van de namen van mijn kinderen. Nu ben ik (net als cygnet2) wel benieuwd naar die van zogezegend. Voel je vooral niet aangesproken of afgekraakt; ik zie hier zoveel namen langskomen die me verbazen of die me minder aanspreken. Dat zegt toch niks over jou of je kinderen? Niet iedereen zal die namen mooi vinden, nou ja, dat geldt voor die van mij ook. Prima toch? Als wij ze zelf maar mooi vinden en als onze kinderen er later ook maar tevreden mee zijn.
Ik zie er een hoop bijbelse/hebreeuwse/joodse namen tussen staan. Niet allemaal, bij mijn weten. Ach, het hoeft natuurlijk ook allemaal geen noemer of stroming te hebben, toch?
ik heb echt geen idee in welke categorie de namen horen die wij erg leuk vinden. voor een meisje vinden we onder andere leuk: Emily, Fay, Romee, Noa, Sofie, Benthe voor een jongen vinden we onder andere leuk: Liam, Aiden, Kian, Jesse, Collin, Tobias, Fabian, Ferry het maakt ons niet uit of een naam populair is. we vinden het wel belangrijk dat het bij de achternaam past.
Waar ligt het oordeel? Ik schrijf alleen maar dat het niet de reguliere speling is voor de betekenis die er aan gegeven is. En ik vraag me af waarom. Dat mag toch? Niet dat het er staat maar ik vind het inderdaad geen mooie naam (geldt nog heeeeel veel meer namen hier) maar dat maakt toch niet uit.. Smaken verschillen toch? Een oordeel heb ik niet.. alleen dat Desteny geen Engels is.
@Cygnet2 Zou ik mogen vragen hoe jullie aan de naam Pom gekomen zijn? Of waar hij vandaan komt? Had er nog nooit van gehoord .
Ik hou van Engelse namen al is mijn zoontje zijn naam eigenlijk Grieks en zijn 2e naam Keltisch. Maar het klinkt Engels/Amerikaans en komt daar dus veel voor. Namen zoals Jessy, Casey, Jaimy, Yenna, Chelsey vind ik erg mooi.