Van welk voedsel krijg je niet zo snel maagzuur?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door iris73, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Ik heb vooral 's avonds zo'n pijn in mijn maag,en ik slik niet zo gauw een rennie,waar moet ik mee uitkijken,wat voeding betreft?

(rennies helpen niet eens,eigenlijk)

Iris.

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Koolzuurhoudende drank, vruchtensap, kruidig eten en te veel eten en vet eten brent het maagzuur in opstand.

Vaak helpt kalk houdende produckten zoals melk en yogurth...rennies niet meer nemen als het niet helpt...onnodig een pil slikken is nooit goed...suc6

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    en kwa eten zou ik geen pittige dingen maar milde dingen eten.
    en voordat je naar bed gaat een glas melk nemen dat neutraliseert.

4. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    kleine porties delen over de dag, water drinken, proberen een beetje rechtop te slapen,
    de vk heeft vast wel een recept voor het maagzuur, ik heb een drankje gehad wat behoorlijk dik (en vies) was, maar hielp echt heel goed! weet alleen zo de naam niet meer

verder als rennie niet helpt kan je eens maalox proberen is eigenlijk hetzelfde maar had het idee dat een slokje toch beter hielp dan eerst een rennie opzuigen, je hebt maalox ook in poeder en pillen.

Verder hebben ze mij juist afgeraden melkproducten te nemen tegen maagpijn/zuur omdat dit vetten bevat en een of ander zuur wat juist averechts werkt, het lijkt verlichting te geven maar schijnbaar is het niet goed

ikzelf kan nu nog door met eens heel af en toe een rennie, maar als het te erg wordt dan ga ik toch terug naar de gyne voor een (vies) drankje

succes

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb het altijd savonds ik neem altijd een glas melk voor ik naar bed ga dan is het binnen 5 min weg

6. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    wat ik ook eet of drink, vet, mager, pittig, mild en wel of geen melkproducten..ik word de laatste 2 weken standaard na een uur of 2 slapen wakker van brandend maagzuur, het doet gewoon echt pijn en er is weinig dat dan nog helpt :(

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    vriendin van mij heeft 40 weken rennies gegeten en heeft een kind dat overal een allergie voor heeft...zelfs gras en zand en groente....

Wil niet zeggen dat het door de rennies komt maar zou alleen iets nemen als het echt niet te harden is ;)

8. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Beastie
    hey das precies wat ik zeg eens heel af en toe ;)
    en anders krijg ik van de gyne een of ander smerig drankje waar ik nu ff niet op de naam van kan komen hahaha

9. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik las dat meloen helpt. En inderdaad, niet zo snel als Rennies, maar ik krijg meestal rond de anderhalf/twee uur nadat ik gegeten heb last van maagzuur. En als ik daarvoor meloen eet is het een stuk minder.

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik krijg van puur chocolade en appelsap een maagzuur helaas.... en ook tandpasta :( !

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Doe je goed...vieze drankkies...Bleeeh! :( Maarja de rest van de tijd met brandend maagzuur is ook geen leven..

Melk help tot nu toe wel bij mij **zoekt ongelakt hout om aftekloppen** soms moet je ook gewoon wat proberen..die meloen tip klinkt in iedergevan niet vies! :D

12. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Tegen brandend maagzuur en oprispingen helpen over het algemeen;

- rustig eten
    - kleine porties
    - na het eten 30 min. rustig blijven zitten of liggen, even uitbuiken dus

Voedselgewijs helpen;
    - een beetje droge toast of een cracker
    - een bekertje melk of karnemelk (heel gezond, helaas vind ik het zo gruwelijk smerig)
    - yoghurt

Wat vooral zuurbranden opwekt;
    - kool, chocolade, citrusvruchten, koffie, alcohol en vet (gefrituurd, saus, kaas, ...)

Heel veel groente is een koolsoort, probeer uit bij welke groente je het minste last hebt. Bij sommigen zijn juist peulen de boosdoeners. Maagproblemen zijn bij iedereen anders en het is dan ook een kwestie van een weekje dit laten, een weekje dat laten en hopen dat je er snel achter komt wat voor jou op dit moment het beste dieet is.

Sterkte.

13. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    ok........wat een tips!dankjullie wel!

Ik heb idd best wel vet gegeten afgelopen dagen....dat zal dus niet echt goed geweest zijn,en ook appelsap gedronken.

Maar weet je wat ik nu heb genomen?,aardappelsap,van rauwe aardappel,dat helpt echt! En is natuurlijk!

14. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    ik heb bij de apotheek kindley's gehaald..Dat zijn kleine dropjes ze smaken niet geweldig maar ze werken echt !
    Heb ook veel last van maagzuur en als ik dan een paar van die dropje op heb , heb ik er geen last meer van.

15. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hoi, bij mijn vorige zwangerschap heb ik heel erg last gehad van maagzuur, en bij mij hielpen de kauwtabletten regla ph heel erg goed (andere middelen hielpen ook niet) en dit mag je gewoon gebruiken.
    ze zeggen dat cola drinken of vanille vla eten ook helpt, maar dat heb ik niet uit eigen ervaring. Ik kreeg ook het advies om het hoofdeinde van het bed op blokje hout te zetten, zodat jeiets schuin komt te liggen, heel veel sterkte.
    groetjes kikker

16. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Het lijkt me dat dat inderdaad wel zal helpen. Maar ik moest er opeens aan denken dat je je voeteind omhoog moet doen als je vocht vasthoudt. En toen zag ik allemaal dubbelgeklapte, zwangere vrouwen voor me... :) :) :)

17. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    rauwe aardappel had ik ook al van gehoord maar trekt me niet echt :( Meloen lijkt me een betere optie!
    Ik krijg op t moment van "bijna alles" wat ik eet t zuur. Erg vervelend.
    De ene keer helpt melk of vanille vla en de andere keer is een pepermuntje voldoende... denk dat t bij iedereen wel verschilt....

succes ;)

18. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Graviscon zou moeten helpen tegen zuur .Bij mij hielp het niet .
    Soms helpt een beker warme melk voor het slapen gaan of een schaaltje vla .
    Rennies helpen wel maar ,wel tijdelijk .
    Regelmatig eten helpt wel en kleine porties over de dag .

Deel Deze Pagina