Ik denk dat die kinderen niet meer naar BSO gaan omdat ze met vriendje/vriendinnetje mee naar huis gaan om te spelen, die leeftijd vermaakt zichzelf. Bij jongere kinderen gaat dat vaak lastiger omdat het dan meer echt oppassen is.
Ik geef les aan groep 7/8 en zie dat kinderen in groep 8 eigenlijk niet meer naar de bso gaan, uit groep 7 wel. Mijn zoontjes gaan sowieso tot en met groep 7, daarna bekijk ik het wel weer.
Ik kan alleen kijken naar de situatie bij ons thuis vroeger. En mijn zusje ging al met 9 jaar zelf naar haar sportactiviteit met de trein 30 minuten van onze woonplaats. Maar wij waren ook echt hele zelfstandige kinderen. Onze dochter zou het ook wel kunnen met 9 jaar...maarof ze het durft..geen idee. Ik laat haar nu heel soms een half uurtje alleen als ik even naar de winkel moet. BSO is wel een ander verhaal. Uit school helemaal alleen thuiskomen vind ik voor een kind van 8 nog wel wat heftig.
Mijn zoon hoeft niet naar de BSO maar gaat na school naar oma en mijn man is om 4 uur al thuis dus het gaat om 45 minuten na school en ik had bedacht tegen de tijd dat hij 9 of 10 is dat hij die 45 min wel alleen thuis kan zijn. Dus zelf naar huis lopen en met de sleutel naar binnen. Maar echt van 3 tot 6 uur zou ik denk ik pas doen vanaf groep 7/8