tijdens mijn kraamweek kwam mijn schoonvader langs en die had de kleine vast zegt ie: zo nou zou opa jou eens even gaan opvoeden ik was zo woest! en tijdens mijn zwangerschap moest iedereen mij duidelijk maken dat ik alleen nog maar slapeloze nachten zou hebben, ja en daar heb ik dan toch lekker zelf voor gekozen! ik heb trouwens haast geen slapeloze nachten gehad dat vind ik dan nog het leukste.
Nu al zwanger? je bent nog zo jong, geniet eerst van je jeugd.... Ik was 23 en heel gepland zwanger, net of je met kinderen niet meer kan genieten :x :x
Waar ik gek van kan worden heeft niets met zwangerschap te maken. Ik heb mijn vriend op een bruiloft leren kennen, en als ik dat verhaal vertel dan komt spontaan de opmerking "je weet wat ze zeggen he, van een bruiloft....." En nee, niet 1 keer, maar ALTIJD krijgen we dat te horen, lief bedoeld hoor, maar na 100X wordt het een beetje oud nieuws. Als ik nu aan iemand vertel hoe ik mijn lief heb ontmoet zeg ik het er nu zelf maar bij, want dat maakt het minder irritant. We zijn nu 5 maanden samen, ben benieuwd welke opmerkingen er komen al mensen over enkele weken te horen krijgen dat we nu al een kleine verwachten
"Geniet nog lekker van je vrije tijd, straks kan het niet meer!" Wat een onzin, ik wil niet genieten van mijn vrije tijd want ik verveel me dood, ik wil mijn kleine in mijn armen!
Ja die vond ik ook verschrikelijk, bijna iedereen heeft dat gevraagd Wat gaat jullie dat aan? Kan je met 23 geen kinderwens hebben? 2 van mijn zussen zijn op dezelfde leeftijd zwanger geraakt en hebben die vraag nooit gekregen maar omdat ik de jongste ben moet het bij mij wel een ongelukje zijn? Ik ben daar zooo kwaad over geweest, mijn bloed gaat er nu nog van koken.
toen ik mijn vader had verteld dat ik zwanger was en het kindje houden wil, zei hij "het is geen pop die je zomaar even weg kan leggen hoor" grrrrr...
"Jaa.. nog eventjes en dan staat jullie hele wereld op z'n kop, even uitgaan, stappen, naar een voetbalwedstrijd, dat kan allemaal niet meer hoor" Zeggen vooral mensen zonder kinderen. Grrr. wij gaan bijna nooit uit, gaan wel uit eten en we kunnen ook om en om naar een voetbalwedstrijd oid. ALS we dat zouden willen. Ik antwoord altijd met dat wij daar totaal geen stress van hebben en dat we daar heel relaxed onder zijn. Maar eigenlijk wil ik wel een wat fellere reactie geven. "Ff stofzuigen/ramenlappen/hardlopen is er al niet meer bij? Oh, maar die en die ging op het laatst nog verhuizen/marathon lopen/fietstochten maken" EHM.. HALLO? IK zei alleen maar dat ik nodig weer es moest stofzuigen!
als die mensen die zinnen beginnen met "wacht maar...", daar heb ik een hekel aan! (tot ze tandjes krijgen/gaan kruipen/gaan lopen/lastig worden/naar school gaan/in de puberteit komen..)
Ja echt he, sommige mensen doen alsof je leven stopt als je kinderen krijgt en dat verschrikkelijk is. :x Het leven is nu pas begonnen en ik geniet van ieder moment!
wij gaan dus voor een derde , mijn zonen zijn nu 10 en bijna 12....als je dan verteld dat we voor een derde gaan is het eerste wat ze zeggen..WAAR BEGIN JE AAN ! zo helemaal opnieuw, weer helemaal in de luiers, vinden de jongens het wel leuk?... Eigenlijk zou je gewoon weg moeten lopen, maar ik heb altijd het gevoel om me teverklaren.. - dat we er enorm naar uitkijken om een brusje teverwelkomen in ons gezin. (mocht het ons gegeven zijn...) -jaaaaaaaaaaaa natuurlijk hebben we het er met de boys over gehad..je duwt ze toch niet zomaar een brusje door de strot niet dan, dit gaat ons hele gezin aan! grrrrrrrrrrrrrrrr......
Whaaaaaaaa zoooo irritant! Ook de reactie was het gepland? kan ik echt kwaad om worden. Vooral van mensen die het vragen vanuit eigen belang...
Ik ben zwanger van de 3e en mijn oudste is 3,5 jr en de jongste is 21 mnd. De opmerkingen die ik vaak te horen krijg; 'zo jij laat er geen gras over groeien', ( mijn antw: nee mijn auto zal toch vol moeten, rij een MPV) Ik heb 2 jongens, o je gaat voor een meisje. ( alsof ik met een jongen niet blij zal zijn geweest, grr) Ruby, ik kreeg vroeger ook vaak de vraag of ik wel nederlandse was, (maakt het wat uit dan?)
ik was zelf 18 dat ik zwanger werd en ik heb zovaak te horen gekregen: "Je bent zelf nog een kind" hoe gaan jullie dat ingoddesnaam redden? nou 10 jaar verder en ik snap het nog steeds niet wie zijn hun om te bepalen of ik het maar wel of niet zou reden...proved them wrong!
"moet ik je feliciteren of niet?" ... en dat uitgesproken door iemand die op de hoogte was van het feit dat ik een jaar in de MMM heb gezeten en bovendien zelf zwanger was! Maar ze bleef erbij dat het toch echt geen goede actie voor mijn carriere was... Ben niet van plan om ooit nog een zinnig gesprek met haar te gaan voeren!
ik had tijdens mijn zwangerschap bekkeninstabiliteit gehad en ben met verlof en al in totaal 8 maanden thuis geweest. eenmaal weer aan het werk had ik best last van mijn bekken dus ging ik heel even zitten terwijl ik servetten aan het vouwen was. komt mijn teamleider binnen zegt zo gaan we er tegenwoordig bij zitten? dus ik leg uit dat ik last heb van mijn bekken zegt ie daar heb ik je 8 maanden niet over gehoord dus daar wil ik je nu ook niet over horen!
over het algemeen kan ik best veel hebben en wordt niet zo snel kwaad van reacties van mensen maar nu ik zwanger ben is mijn al een paar keer gevraagt of ik wel blij ben met me zwangerschap omdat ik nog zo jong ben nou ja het is gewenst hoor natuurlijk ben ik blij, waarom gaan veel mensen er van uit dat de jonge meiden van nu allemaal per ongeluk zwanger zijn terwijl er ook nog meiden zijn zoals ik die er bewust voor hebben gekozen en die alles zo goed al voor elkaar hebben zoals huisje, lange relatie en verloofd, financieele zekerheid etc.
Mijn bloed ging koken toen m'n schoonzus gisteren zei: "Nou, dan nemen jullie toch ook gewoon een kind?" Pardon? Een kind 'gewoon' 'nemen'?
wat dacht je van "TIK-TAK TIK-TAK" om aan te geven dat je biologische klokje wel doortikt..................
Offtopic: Hier hetzelfde. Waar kom jij vandaan? Uit Nederland. Niet!!! Ja echt waar. Goh ik dacht dat je half Indo/Spaans/Marokkaans/Frans/Indisch was. Ontopic: Zo en wanneer gaan jullie voor de tweede? Als vrienden het geinteresseerd vragen dan vind ik het niet erg maar anders...
Lekker op vakantie gaan, dan word je wel zwanger! Jajajajaj 2 jaar verder en 4 vakanties verder ben ik echt nog steeds niet zwanger hoor!