van welke uitspraak gaat jou bloed koken?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke1610, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Mijn schoonzus: Gewoon een goeie wip en klaar.
    27 Rondes verder en bepaald niet zonder gewip. Ze denkt en kijkt niet verder dan haar neus lang is.
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.583
    3.474
    113
    Ja, ik word ook moe van mensen met opmerkingen als 'dat had je beter anders kunnen plannen' als het eventjes warm weer is ofzo.
    Of die steeds hun zwangerschap of die van tante Tiny/buurvrouw Truus etc. met jouw zwangerschap gaan vergelijken? Zij hadden nooit ergens last van, werkten minimaal 40 uur per week door tot 4 weken tevoren, kwamen maar 2 kilo aan...jajaja, het zal wel.
    Geniet nog maar van je vrije tijd, ook al meerdere malen gehoor. Ooh, het zijn de hormoontjes, als je kwaad wordt over een opmerking.
    En dan na de geboorte staan je natuurlijk nog alle opvoedtips en vergelijkingen met andere kinderen te wachten, nu al zin in.
     
  3. simalex

    simalex Bekend lid

    De huisarts maakte de volgende opmerking toen hij geconstateerd had dat ik hoogst waarschijnlijk een miskraam had

    'het positieve hieraan is, je weet tenminste dat je zwanger kunt worden'
    'je bent nog in een erg vruchtbare leeftijd'

    :( Alsof je dat wilt horen op zo'n moment! En alsof het minder erg is om een miskraam te krijgen als je 23 bent?
     
  4. Niet meer actief

    Met stip op nummer 1 nu:

    Er is er nog nooit 1 blijven zitten...
    (mijn antwoord na 2 inleidingen en valse starts, wedden dat ik de 1e ben?)

    Op nummer 2
    Gaan jullie nu de hond (labrador) weg doen?
    (mijn antwoord, nee, want ukkie komt er als laatste bij dus die gaat als 1e weg ;) . Voor de goede orde, er gaat helemaal niemand weg hier)

    Op 3
    Tjee meid, dat zijn je hormonen hè (als ik weer eens sjacherijnig ben).
    (mijn antwoord geen, want anders schuiven ze dat ook weer op je hormonen af!)

    De rest waar ik me ook mateloos aan ergerde tijdens de zwangerschap waren Is het gepland? Of weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Of je hebt geen dikke buik of je hebt juist wel een dikke buik. Of ik weet zeker dat je een jongen/meisje krijgt want je draagt zus en zo. En als ik vertel dat ik 9 maanden lang misselijk ben krijg ik vaak te horen Ja meid dat hoort erbij (NIETES), of Jij wilde graag zwanger worden (klopt als een bus, maar wilde niet 9 maanden lang elke dag spugen).

    Ik kan nog wel even doorgaan hoor, heb er zat te horen gekregen!

    Liefs, Tanya
     
  5. Niet meer actief

    hier nog 1


    mijn man vraagt na 5 jaar nog steeds:

    Fatma waar staan de glazen


    AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

    maar dit is een vraag i.p.v. een opmerking :oops:
     
  6. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb er al twee voorbij zien komen waar ik ook een hekel aan heb.

    Ik heb ook een miskraam gehad
    na een bbz, dit is geen miskraam, ik heb een zware operatie ondergaan dat is toch wel wat anders

    Je hebt er toch 1

    na mijn bbz werd dat door veel mensen gezegd omdat het niet zeker is dat er nog een komt

    en de ergste, stipt nummer 1

    dan maak je toch gewoon een nieuwe
    na een miskraam, ik klapte toen bijna, het ergste het was mijn eigen moeder

    knuffel
    conny
     
  7. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als je verteld dat je zwanger bent en ze vragen: Was je al lang bezig?

    Grrr, dat gaat niemand wat aan.
     
  8. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    grrrr hahah hier nog 1:

    Ik ben nu zwanger van m'n tweede kindje en ik weer het, het is erg snel na mijn eerste! Toch was het een bewuste keuze en absoluut geen ongelukje hij kwam gewoon sneller dan verwacht!
    Maar goed nu komt ie mijn vader is het er helemaal niet zo mee eens laatst had ik hem aan de telefoon zegt hij ja nou ik zou wel alvast de pil regelen want ja jij gaat minstens wel 1 a 2 jaar wachten nu...

    Kijk het is dan mijn vader en ik hou me in maar eigenlijk wil ik zeggen HALLO DIT IS TOCH MIJN LEVEN, MIJN LICHAAM, EN MIJN GEZIN? DAT BEPAAL IK MOOI EVEN ZELF!

    ja die vraag of het gepland is kreeg ik bij de eerste ook te horen nogwel van de verloskundige die ik net had verteld getrouwd te zijn en een heerlijke vakantie te hebben gehad.....
    en dan ook die manier was het wel gepland alsof ze anders maatregelen zou nemen...

    Bij de eerste controle zat ik in de wachtruimte en er kwamen nog een aantal zwangere vrouwen binnen.. zegt dezelfde verloskundige ohhh jij weer hier DAT IS WEL ERUUGG SNEL HE! JA JOH PAK EEN MICROFOON ERBIJ EN LAAT HET METEEN HEEL AMSTERDAM WETEN PFFF

    ach ja sommige mensen...
     
  9. Niet meer actief

    Toen ik het op mn oude werk vertelde was de eerste reactie/vraag: Was het gepland? Ik zeg ja we waren al anderhalf jaar bezig. Waarop ze zeggen: Ow valt mee dan, dat is helemaal niet lang!
    En dus niet eens een felicitatie ofzo....
     
  10. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Wat kunnen wensen toch ondoordacht en egocentrische dingen zeggen.

    Hier nog een aantal uitspraken waar mijn bloed van gaat koken.

    (Ik heb nog niet echt een buikje) Heb je al wel een echo gehad want ik zie nog niets. ( alsof ik niet echt zwanger ben) GRRRRR.

    Ben je er blij mee, is het gepland.

    En i.d. als ik eens fel uit de hoek kom of iets vergeet of onhandig doe, ja zwanger he!

    Goed gepland zo rond de kerstvakantie #-o , Jaja wij konden zelf bepalen wanneer het geboren zou worden handig he!
     
  11. bloempje82

    bloempje82 Actief lid

    12 jan 2007
    323
    0
    0
    Een man die tegen mij zei: '' Als kinderen krijgen echt zwaar was, dan hadden wij ze wel gekregen''. :confused: Alsof mannen beter zouden kunnen baren dan wij vrouwen :evil:
     
  12. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    "zo,jullie hebben nu een jongen en een meid,nu ben je wel klaar toch?'

    heel irritant!dat bepalen we toch zeker zelf?!

    mijn werkgever:Ik mag er vanuit gaan dat je nu geen kinderen meer krijgt?Want als je over een jaar weer zwanger bent heb ik niet zo veel aan je.

    Waar haalt ie het gore lef vandaan!

    dat zijn de 2 meest irritante uitspraken momenteel!
     
  13. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Toen ik al een tijde zwanger was zag ik een buurvrouw van een andere blok ze zag dat ik zwanger was. Zeg ze gefeliciteerd of is het niet gepland. Moet ik je dan sterkte wensen:S
     
  14. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Of je kinderen zo maar ff kunt maken, je maakt ze niet je krijgt ze.
    en het is helemaal niet zelfsprekend om een kind te maken/ nemen.
    Voor veel vrouwen is het niet zelfsprekend om zwanger te worden. Dan wordt je echt gek van die opmerkingen :(
    Hebben jullie dat ook?
    ( vind het moeilijk om een verhaaltje van te maken, Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
     
  15. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, ik heb dat toen ook gelijk gezegd. Alsof ik een broedkip ben die eieren kan leggen wanneer ik wil, was dat maar waar hahahaha dan was ik al zwanger
     
  16. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    je bent nog zo jong...

    Mag ik zelf bepalen wanneer ik aan kinderen begin en hoe belangrijk het voor me is?

    (ben overigens 23)
     
  17. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    'Ze leren tegenwoordig niks meer op school'!

    (Volgens mij moet 't zijn: ze leren tegenwoordig andere dingen op school ;))
     
  18. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    inderdaad die opmerkingen van je bent nog zo jong, je vergooit je leven etc daar wordt ik echt moe van.

    ook ik heb hiervoor een mk gehad met 11 wk en kreeg toen de opmerking "misschien wel beter zo je bent nog zo jong"nou echt de tranen sprongen in me ogen hoe kan iemand dat nou zeggen.

    of "ja je had beter je mond kunnen houden he tot 12 wk" waarom dat dan moet ik me schamen ofzo voor een mk. misschien ben ik wel blij met de steun die ik krijg nu ik die zo hard nodig heb.

    en ook de opmerking de "volgende keer beter"komt heel hard over vind ik, doen net of het een wedstrijdje is die je verloren hebt
     
  19. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Geniet met je man van je vrije tijd later kan dat niet meer als je een kind hebt dus maak je niet druk dat het niet lukt :(
     
  20. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Net was ik bij een man hier in de buurt, ach hij zei dit is leuk op de muur van een kinderkamer als je ooit gezinsuitbreiding krijgt. Ik zei dat dat ons helaas nog niet gegund was. Ach, zei hij; je vriend heeft toch al een dochter dan heb je ja toch al gezinsuitbreiding....
     

Deel Deze Pagina