van welke uitspraak gaat jou bloed koken?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke1610, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik word ook witheet van de uitspraak "ach je bent nog zo jong je hebt nog een heel leven voor je " :evil: :evil:


    L.sybje
     
  2. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben een keer in een winkel hier op het dorp geweest en die mevrouw vroeg of het gepland was. Dat vond ik gewoon echt brutaal als je me nauwelijks kent. En waar mijn bloed ook van gaat koken zijn van die mensen die hele tijd achter je rug om over je lullen, en als je dan later hoort wat ze hebben gezegd. Vreselijk!
     
  3. Pollewop

    Pollewop Actief lid

    7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    nou de laatste maand ben ik dr best slecht aan.. slaap bijna nie enzo. vragen mensen: hoe gaat t?
    reageer ik al een beetje nuchter, ja, opzich goed, alleen die slapeloze nachten vallen zwaar en die pijn.
    Ja, wen dr ma aan, het hoort erbij! :evil:
     
  4. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Mensen kunnen blijkbaar erg kwetsend zijn.

    Bij ons gaan ze wel eens de collega's langs om te kijken wie ze binnenkort zwanger verwachten, ik krijg dan altijd ook een opmerking naar mijn hoofd.
    Is het jou tijd nog niet?
    Wil je geen kinderen?

    We zijn al zolang bezig en dit is echt kwetsend.

    Ik vind het ook heel erg als iemand die zwanger is en rookt zegt: "oh dan krijg ik een kleiner kind en dan gaat de bevalling wat makkelijker" dit vind ik zo'n domme opmerking.
     
  5. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    gister nog...zo je heb wel een bolle kop gekregen de laatste 2 weken.en dan maakt diegene ook nog eens bolle wangen,van zo zie je eruit
     
  6. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ja, die vind ik ook wel erg hoor! Weet nog dat wij net bezig waren met klussen, inmiddels ex-vrienden kwamen vertellen dat zij zwanger was. Hadden wij nog niet verwacht, aangezien ze eerst een huis wilden kopen.... En dan zeggen: "Ja, we dachten, we beginnen gewoon vast, dan zou ze tegen de tijd dat we een huis gekocht hebben wel zwanger zijn. Wisten wij veel dat het zo snel zou gaan!". Aaarrccchhh, alsof je niet van de eerste keer zwanger kan raken, hoezo blond!

    Maar ja, dit meisje dacht ook een paar jaar geleden dat ze zwanger kon zijn omdat ze het voor het eerst achterlangs hadden gedaan :(

    En die opmerking van
    Ook zo herkenbaar!

    Ik ben met 32 weken zwangerschap bevallen. Hetzelfde stel als hierboven vroeg als eerste: Dan was het dus niet zo heel zwaar om te persen?
    Ehm, natuurlijk wel! Mijn opening was nog niet echt voorbereid op een kindje, dus verhoudingsgewijs...... en wat te denken van de emoties die meekomen als je 8 weken te vroeg in de verloskamer ligt?

    Sommige mensen kunnen gewoon niet meeleven.
     
  7. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Jeetje, m'n bloed kookt al bij al jullie antwoorden!

    Hier de top zoveel:
    - was het gepland
    - hoe lang zijn jullie bezig geweest
    - je moet op mijn verjaardag bevallen
    - je moet het maar inhouden tot wij weer terugzijn van vakantie
    - jeetje, je buikje valt nog mee he
    - jeetje, je krijgt al een dikke buik!
    - blijf je werken?
    - standaad over hij praten en voetbal en neefje (schoonvader en broer van m'n vriend) terwijl het toch ook een meisje kan worden he!
    - geniet nog maar even van je verlof! (ik geniet er helemaal niet van, ben het zat en wil onze beeb NU!)
    - etc etc etc

    IK WORD ER GEK VAN!
     
  8. En wie is de donor?

    is een veel gehoorde vraag, zeker in het begin van mijn zwangerschap....ik vraag toch ook niet aan hun met welk standje het kind verwekt is!
     
  9. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Wat ik erg vind is de opmerking: Nou dat verandert heus nog wel! Dit omdat onze dochter heerlijk de nachten doorslaapt en eigenlijk bijna nooit huilt! Vind dat echt een stomme opmerking, net of ze je het niet gunnen dat je een tevreden en rustig kindje hebt grrrrrr
     
  10. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    of toen ik zwanger was: goh je moet zeker niet lang meer met zo´n buik! Was toen 33 weken.......grrrrr
     
  11. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    o nog een: goh je bent wel veel aangekomen he! en toen Laura al 10 weken was vroeg eens iemand: wanneer ben je uitgerekend! Ik ben helaas niet een van de gelukkige waarbij de kilo´s er af vliegen pffffff
     
  12. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Zeker stom! Vooral omdat het echt heus waar ook zo kan blijven: een tevreden kind dat 's nachts lekker doorslaapt! (hebben wij nl. ook met onze zoon van 20 maanden, die vanaf 9 weken doorsliep! En dat voor een prematuurtje die 6 weken te vroeg geboren is!)

    Ook een stomme vond ik:
    Waaaaat willen jullie het geslacht weten? Dan is het toch geen verrassing meer?

    :rolleyes: Alsof alleen het geslacht een verrassing is, denk ik dan... Zie het helemaal voor me: ben je net bevallen, zeg je alleen: oh, leg hem/haar daar maar neer! Niet meer interessant....
    En bovendien: de verrassing is even groot, maar je krijgt hem gewoon wat vroeger ipv bij de geboorte.
     
  13. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    wij zijn meer dan n jaar bezig en krijgen ook al; meer dan een jaar opmerkingen en ongevraagde tips(ze weten niet dat we bezig zijn)

    oa:

    -om de dag sexen dan ben je zo zwanger hoor,ik was binnen 3 maanden zwanger.(nou gefeli dat het bij jullie wel zo snel gelukt is)
    -willen jullie geen kinderen?
    -en wanneer word je moeder oma?
    -blikken op mijn buik,en dan vragen ze ben je zwanger?(als ik een opgezette buik heb van mn ongi)
    -en toen we gingen trouwen kwam er iemand die vroeg of ik zwanger was (en we dus moesten trouwen)
    -wanneer nemen jullie een kind?
    alsof je die zo maar even kunt bestellen. :(
     
  14. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Ik kreeg van mijn schoonfamillie te horen van je mag niet op 8,11,24 en 27 bevallen hoor. :( want dan is die en die jarig en opa is op 27ste jarig en dat is niet leuk. De verjaardag van opa vieren wij al lang niet meer.
     
  15. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Goh ben je aan het oppassen. :evil:
    Ga vaak met alle 4 de kids weg en dan vragen mensen echt van joh leuk ben je aan het oppassen mmm nee zijn mijn kids nou ze slaan zowat achter over
     
  16. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Toen we vorig jaar zeiden dat we gingen trouwen:
    "Is het een moetje?"
     
  17. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik wordt een beetje moe van MANNEN die steeds zeggen; Nou, bevallen doet pijn hoor. Alsof zij er 10 uitgepoept hebben.

    Of: Ja hoor, ik zie het al: het wordt een jongen! Als ik dan vervolgens lach en zeg; Nee hoor, het is een meisje. Vragen: Weet je het zeker, want je "draagt" alsof het een jongen is.

    ARGHHHHH
     
  18. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Of een vriendin van ons heeft twee kinderen (de enige in onze vriendkring tot nu toe). Op het moment dat we spraken was er eentje een half jaar, en de oudste 4 jaar.
    Zegt ze tegen mij en een vriendin van mij, dat we moeten opschieten met kinderen krijgen. Want haar vier-jarige heeft speelkameraadjes nodig :(.
     
  19. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    heb er een hekel aan als mensen een jkindje met syndroom van down een MONGOOL noemen, men weet blijkbaar niet dat dit ten eerste niet klopt (een mongool is een mensenras) en ten tweede is dit in Nederland een scheldwoord.
    Ja scheld dat kind maar lekker uit, vreselijk toch?
     
  20. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Nou ik denk als mensen het over een mongool hebben dit niet zeggen omdat ze iemand uit willen schelden hoor.... :(

    Ik denk dat de meeste mensen (incl. ondergetekende) dit zeggen omdat het een woord is wat in de volksmond veel wordt gebruikt.
     

Deel Deze Pagina