van welke uitspraak gaat jou bloed koken?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke1610, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    En een mongool is geen mensenras, het zijn mensen die uit Mongolië komen.

    Nederlanders zijn toch ook geen mensenrassen?
    Mensenrassen bestaan niet. Dat vind ik pas een opmerking waar mijn bloed van gaat koken.
     
  2. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    dat bedoel ik ja, een mongool is iemand uit dat land, hetzefde als dat ze een marokaan een turk noemen, ook weer zo dom :(

    menserassen bestaan trouwens wel, een emns behoort tot de orde der dieren voor het geval niemand dat weet, alleen de mens zelf is zo dom om zich zo verheven te voelen dat hij denkt geen diersoort te zijn, maar wie vroeger opgelet heeft bij geschiedenis, weet wel degelijk dat mensenrassen dus WEL bestaan :)
    kwestie van niet slapen onder de les hihi
     
  3. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    een nederlander is geen mensenras nee maar een mens behorend tot een land...
    in nederland kunnen verschillende mensenrassen voorkomen.

    pff hier gaat mijn bloed van koken, mensen die zoiets simpels nou niet snappen.

    maar vooruit, uit de dikke van dale:

    RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

    men·sen·ras (het ~)
    1 elk van de grote lichamelijk onderscheiden groepen van mensen
     
  4. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mongolië is ook gewoon een land hoor. Waar volgens jou theorie dus ook meer verschillende mensenrassen kunnen wonen.
     
  5. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    En ik noem een Marokaan geen turk, dat vind ik ook niet slim, nee.
    Ik heb niet geslapen onder de les, maar ik ken genoeg mensen die met mensenras wat anders bedoelen dan zoals jij dat omschrijft, vandaar.
    En in dat licht, vind ik dat mensenrassen niet bestaan.
     
  6. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Overigens:
    En zo heb ik het ook op school geleerd, dat je mensen met het Down-suyndroom oftewel trisomie-21 geen mongolen mag noemen. Dus ik heb wel degelijk opgelet, want ik heb ze ook nooit van mijn leven zo genoemd. Net zoals ik de term Zwakzinnig ook niet gebruik. Maar Verstandelijk Gehandicapt. (ook op school geleerd).Ik heb dan ook ervaring met het werken met Verstandelijk Gehandicapten.
     
  7. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    je snapt hem ja :D
    in een land kunnen verschillende mensenrassen wonen :D
     
  8. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zoals ik al zei, ik ken genoeg mensen die met rassen wat anders bedoelen. En da's dus de reden waarom ik tegen die term ben. Over het algemeen bedoelen die mensen namelijk racistische dingen met rassen. Maar goed, dat heb ik net al uitgelegd.

    Dus om nou een beetje te doen alsof ik dom ben, en nu ineens iets snap :rolleyes:.
     
  9. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    en er zijn mensen die mogolen ook als beledigend op te vatten, want in nederland worden mensen vaak uitgescholden voor mongool..
    maar blijkbaar vind je dat wel kunnen en de benaming mensenras niet.

    hoezo snap je het dus niet?
    ik heb helemaal niet gezegd dat je het niet snapt, maar wil het wel nog eens uitleggen als het je te moeilijk is ? ;)
     
  10. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Als je dit stukje gelezen had, dan wist je dat ik het niet normaal vind.
    Even ter herhaling:
    [/quote]
    Denk dat hierin wel in blijkt dat ik de term dus niet (en ook nooit) als scheldwoord zal gebruiken!

    Als ik het over Mongolen heb, zal ik het dus altijd hebben over mensen die uit Mongolië komen. En aangezien ik het nooit heb over mensen die uit mongolië komen, gebruik ik het woord Mongool praktisch nooit. In dit topic heb ik het woord al vaker gebruikt dan in mijn hele leven.
     
  11. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    oh ja hihi je hebt gelijk, heb eroverheen gelezen ;)
    sorry daarvoor.
     
  12. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Kan gebeuren. Ik hou er nu over op. Volgens mij ben je nl. meer met mijn hormonen aan het discusieren dan met Daisy zelf ;).

    En ik denk dat we elkaar inmiddels begrijpen.
     
  13. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Mijn bloed ging koken toen een ex collega zei na een mk, tsja....je moet er ook niet zoveel mee bezig zijn, dan komt het vanzelf goed.
    Nou vraag ik je.....waar heeft zij in vredesnaam haar verpleegkundige opleidingafgerond, want op de mijne heb ik geleerd dat een mk niet te maken heeft met ergens veel mee bezig zijn, maar met het feit dat er bij het vruchtje iets niet goed gaat! Dom wijf! Pfoe! Maak me weer boos!
     
  14. Deb26

    Deb26 Bekend lid

    3 okt 2006
    626
    0
    16


    Bij mij precies zo ja, erg irritant hoor.
     
  15. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    als ze 2 weken na mijn keizersnede zeggen: sow jouw buik is nog niet weg he, dat zie ik wel! :evil: :evil:

    Hoe in hemelsnaam haal je het in je hoofd om te denken dat je na 2 weken weer blokjes hebt :confused: echt te beledigend voor woorden ;)

    Zwanger, ploep beeb eruit en blokjes :) was t maar waar hihi
     
  16. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    O ja, nog 1 die me te binnenschoot:

    Oh, heb jij een keizersnee gehad? Lijkt me zo lekker makkelijk, dan heb je helemaal niet de pijn van de bevalling!

    Ja, maar als de verdoving is uitgewerkt krijg je de pijn (wat mij betreft althans) echt alsnog op je bord, en moet je gewoon herstellen van een buikoperatie! Dat vergeten veel mensen dan even....
     
  17. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    KS of niet volgens mij vergeten mensen sowiso dat je bevallen bent en dat het leven meteen weer normaal is maar dan met een baby :rolleyes:

    Ook zoiets: wij gaan nog even een terrasje pikken(savonds)...ja wij kunnen dat nog jullie nu niet meer he :( hoezo niet? :rolleyes:
     
  18. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    maar dat is toh ook belachelijk dat je dat na 2 dagen nóg niet kan ;););)

    sommige mensen, die hebben geen hersens denk ik dan altijd maar.
     
  19. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    hihi sinds wanneer mogen baby's niet meer op terrasjes verschijnen...
     
  20. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Oh ik kan niet tegen die uitspraken van mijn schoonmoeder! Zij is nogal ehh dom, en ik ben vrij snel van geest om het maar even zo te zeggen, en als ze weer eens een discussie niet kan winnen (over iets simpels waar ik simpelweg alleen maar een andere mening over heb) zegt ze standaard: Daar kom je wel achter als je ouder bent.... Oeh mijn haren staan dan recht overeind.

    Ik heb haar laatst op de man af gevraagd: Mag ik uberhaupt een mening hebben, of moet ik daar standaard mee wachten tot ik ouder ben? Want dan hoeven we ook niet meer met elkaar te praten, ben ik nog veel te jong voor dan.... ;)
     

Deel Deze Pagina