Ja die diëten ga ik me ook niet in verdiepen, ben sowieso al een moeilijke eter dus haha. Maar ben eigelijk wel benieuwd Wat het nu dan is username. Volgens de theorieëneen jongetje dan 😉
Ik had hier ook een voorkeur na 2 jongens, wilde gewoon heel graag een dochter. Zij is (volledig onverwacht, maar dat is een ander verhaal) door seks 3 dagen voor de eisprong gekomen. De jongens zijn verwekt toen we steeds om de dag seks hadden. Die zaadjes die dus nog 'klaar' lagen (en volgens de theorie meer kans hadden om X zaadcel te zijn), hebben de strijd dus verloren Zo denk ik maar.... Maar ik snap je heel erg goed, ik hoop voor je dat je nu zwanger bent en dat het gewoon een meisje mag zijn voor je.
Bij oudste geen idee wanneer het precies tot een bevruchting gekomen is dat was namelijk niet gepland, maar dit keer elke dag geklust in de week van de eisprong en het is weer een meisje uiteindelijk blijft het toch 50/50 volgens mij
Volgens mij moet je het zo zien: zodra het eitje "springt" word het bevrucht als er op dat moment al zaadjes aanwezig zijn in de eileider. Zijn deze niet aanwezig omdat je bijvoorbeeld een tijd lang geen seks hebt gehad dan is het zaadje wat er bij een volgende lozing het snelste is de winnaar. Het is echter wel ietsje ingewikkelder omdat het niet elk zaadje per se lukt om door het ei door te dringen, de 1 leeft langer dan de ander etc, zo zijn er wel meer factoren.
Hier zaten er vijf dagen en drie dagen tussen, 'dus' twee meiden haha. Stiekem heb ik mijn hoofd ook al eens gebroken over jouw vraagstuk. Elke keer ging ik rekenen haha. Qua geslacht maakt het ons niet uit (nog een meisje zou leuk zijn maar opeens een jongen ook) maar erover fantaseren blijft leuk
Zo te lezen kan het hier dus nog alle kanten op mocht het zo zijn. 2 dagen vóór ei en geklust op dag van eisprong..
Ja dat weet ik maar of het te beinvloeden valt is denk ik lastig. Nu kun je de eiersprong aardig meten maar je weet niet welke zaadcel overleeft en welke niet. Het is geen exacte wetenschap helaas of gelukkig (het is maar hoe je het ziet haha).
Niet aanvallend of betweterig bedoeld (hoewel dit wel zo over gaat komen ben ik bang) maar ik had 'm eigenlijk gelijk door. Het had met klussen te maken en wanneer, toen ging er iets rinkelen (maar het is maar net waar je het mee associeert natuurlijk). Ik snap wel dat het toch vrij cryptisch was beschreven aan het begin. Het lijkt inderdaad alsof er een taboe staat op een voorkeur hebben voor een bepaald geslacht. Ik vind dat gewoon iets menselijks en prima.
Ja vin ik ook iets menselijks en gewoon heel normaal eigelijk. Maar soms lees je weleens van die topics waar dan vrouwen een bepaalde voorkeur hebben, en dan Lees je toch ook al gauw de wat minder leuke reacties. Dat vind ik best jammer. Vooral door vrouwen die al heel lang bezig zijn met zwanger worden bijvoorbeeld. Snap dat dat heel vervelend is, en dat het misschien frustrerend kan zijn omdat je na zo een lange tijd ook eindelijk een wondertje in je armen wilt, wat het geslacht ook is. Maar dan heb ik zoiets van. Lees dan zulke dingen niet en laat andere vrouwen lekker dromen. Ben ervan overtuigd dat iedere vrouw blij en dankbaar zou zijn met een kindje, ongeacht een jongen of meisje!
Hoi, Ik ben in verwachting van een jongen & meisje tweeling! Wij hebben het zogezegd de hele week rondom de eisprong gedaan..dus aantal dagen ervoor, tijdens en erna.. We wilden de kans optimaal benutten hihi Ben zwanger geworden met Clomid en door follikelmetingen wist ik precies wanneer mijn eisprong was. Heb ook gehoord dat vrouwelijke zaadcellen langer overleven en mannelijke zaadcellen sneller zijn.. Maar of dat alles zegt.. In ons geval lagen er iig zowel een jongens als meisjes zaadje vooraan op het moment van de eisprong Heb me er nooit in verdiept, maar ik denk dat het afhankelijk is van meerdere factoren.. dus kan denk ik echt alle kanten op! Begrijp best dat als jij al 2 zoontjes hebt dat je ook een beetje gaat verlangen naar een dochtertje. Het is ook heel bijzonder om het allebei mee te mogen maken. Wij hadden geen voorkeur, maar vinden het wel echt superleuk en bijzonder om een jongen en meisje tweeling te mogen krijgen Zolang je idd maar geen 'afkeur' hebt voor het een of ander is niet erg om een 'voorkeur' te hebben vind ik. Maar alle gezinssamenstellingen zijn leuk en bijzonder, dus of je nou straks twee zoontjes en een dochtertje hebt of 3 zoontjes, het is zoals het moet zijn denk ik altijd en hoe dan ook prachtig 3 wondertjes
Om antwoord op deze vraag te krijgen, zou je het sperma van je vriend/man moeten laten onderzoeken. En dan noch blijft het gissen. Zeker omdat er niet te testen is hoe lang zijn sperma in jouw lichaam in leven blijft...
Heb niet alle pagina's gelezen maar ik geef de keer op de dag van de eisprong zelf heel veel meer kans dan de keer twee dagen ervoor. Ik ben zeker drie van de vier keer zwanger geworden door een keer die op de dag van de eisprong of de avond voor die dag viel. Alleen van een van de v.mks weet ik niet zeker van welke keer omdat ik van die maand niet precies weet wanneer de eisprong was. Waarschijnlijk was ook die zwangerschap er een van een keer op de dag van de eisprong of de dag voor de eisprong. Hoe meer dagen voor de eisprong, hoe minder kans dat daar een zwangerschap uitrolt. De zwangerschap van mijn zoontje was overigens helemaal (per ongeluk) strakke timing; ongeveer 6-8 uur voor de eisprong, en spermacellen doen ongeveer 6 uur over hun reis naar de eicel .
Over 30 weken kan ik mijn ervaring hiermee hopelijk delen De twee jongens zijn op de dag van de eisprong verwekt en deze zwangerschap één/twee dagen voor ovulatie voor het laatst 'geklust'. Hier ook een heel lichte voorkeur voor een dochter (alhoewel, als ik denk aan later drie van die grote mannen thuis smelt ik ook..), dus heb er nog aan gedacht bij de positieve test. Alleen ben ik er tijdens het zwanger worden niet op die manier mee bezig geweest, wilde gewoon snel zwanger worden haha. We zullen het zien in september! Hoop op een mooi roze streepje voor jou deze maand!
Wat grappig en interessant om te lezen zeg! En domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden bestaan hihihi Ik heb helaas nog geen kleintje dus mij zal het een worst wezen wat het word als het maar komt! maar idd niets mis mee om eens te proberen op een meisje te mikken