Ingroeiende nagel net voor vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door missle, 9 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Na een ongelukje met mijn nagel is het nooit meer helemaal goed gekomen.

Maar natuurlijk nu net een paar dagen voor mijn vakantie begint het weer in te groeien en te vervelen.
    Toen ik vanmorgen twee pedicures belde werd ik een soort van uitgelachen dat ik dacht dat ik de komende dagen nog terecht zou kunnen bij een pedicure.... Alles vol...

Wie heeft een idee hoe ik mijn vakantie nog ga redden zonder steeds meer pijn aan mijn teen te gaan krijgen :confused:

2. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Misschien kan de huisarts iets doen?

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Elke dag een paar keer even omhoog liften??

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Voet in een bak soda. Zou ook de huisarts raadplegen.

5. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    De huisarts heeft 2x een wigexcisie gedaan wat dus niet gelukt is, dus de huisarts verwacht ik niet veel meer van eigenlijk... Het is nog niet ontstoken dit keer, het begint net weer te irriteren.

6. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Is er geen zalfje via de huisarts wat de boel een beetje verdooft totdat je weer bij de pedicure terecht kan?
    Ik denk maar even hardop hè, geen idee of dat bestaat:oops:

7. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Waar ga je op vakantie? Misschien ff googelen of je daar niet ergens voor een pedicure terecht kan?

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oké, mijn tip is niet vredelievend en het is ook geen lange termijn oplossing maaaar wel functioneel: peuter het hoekje waar hij ingroeit los en scheur de nagel kort. Is niet mooi, is geen lange termijn oplossing maar je kunt wel op vakantie pijnloos door het leven gaan.

9. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

Ik prop altijd een opgerold watje onder de ingegroeide kant. Dat zorgt ervoor dat het wat meer de juiste kant op groeit.
    Nu begrijp ik dat het bij jou wat ernstiger is, dus of dat helpt...?

Qua pedicures heb ik de fout ook gemaakt. Wilde met een vriendin nog even samen onze voetjes laten verzorgen, dat lukt in deze periode inderdaad niet.

Sterkte er mee!

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    En als je buiten je regio wat pedicures opbelt? Tegen alle verwachtingen in, belde ik gister naar een kapper en kan donderdag al terecht! Die ging zelf toch niet op vakantie nu ivm aanstaande kleinkind in aantocht dus de drukte kon ze mooi verspreiden.

11. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Dit.

Deed ik tot voor kort dus ook altijd (na jaren eindelijk een pedicure gevonden die me wél heeft kunnen helpen)

12. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Alles wat hierboven gezegd wordt eigenlijk in deze volgorde
    - probeer een lijstje pedicures wat verder weg? Ik zou even t probleem voorleggen misschien mag je er dan wel tussen (zeggen dat je niet gelakt hoeft enzo dat scheelt alweer tijd)
    En als t niet lukt:
    - voetje in de soda
    - hoekje nagel verwijderen

Sterkte hopelijk kun je met alle tips uit de voeten :D Ingegroeide nagel is echt zo vervelend :(

13. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik ga in Nederland op vakantie, dus dat kan inderdaad ook gewoon daar :rolleyes: Maar de optie om zelf te gaan prutsen staat nu bovenaan. Stel ik het probleem even uit tot na de vakantie...:cool:

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik knip het randje dat ingroeid er vaak af. In de lengte dus. Is wat pijnlijk en gepiel met een dun scherp schaartje maar dan ben ik er wel weer voor een maand vanaf

15. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Dit inderdaad
    Doe ik zelf ook weleens en ben dan van de pijn af!

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts, met mijn dochter,
    Ivm....ingegroeide teennagel :)
    Zal straks even zijn advies laten weten!

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.440
    1.030
    113
    Vrouw
  18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik zou je ook adviseren om een reepje nagel weg te knippen. Het hoekje wat ingroeit zeg maar. Daarna alvast voor na je vakantie een afspraak maken met een pedicure zodat ze je nagel beter kan begeleiden in de groei. On te voorkomen dat het weer gebeurd.

Huisarts met heftige behandelingen is echt het allerlaatste redmiddel. Vaak blijkt dat deze niet erg effectief zijn op de lange termijn. Omdat ik vaak mensen in mijn stoel heb die alsnog een vreemd groeiend stukje splinter van een deel van de nagel terug gegroeid krijgen (hè wat een rare zin). Met alle gevolgen van dien! Opnieuw ingroeiend en veel lastiger te verhelpen.

Echt, pedicures kunnen veel meer voorkomen/verhelpen dan dat de meeste mensen denken. Heb al heel wat nagels gered;)

Waar woon je? Misschien...!

19. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    De behandeling bij de huisarts was veel minder heftig dan het ongelukje :D Zonder alle details, mijn nagel is er af gerukt geweest en het nagelbed was ook beschadigd. Dus ik ben al lang blij dat de nagel weer redelijk netjes terug is gekomen... Het is het laatste stukje wat steeds mis gaat helaas. Kom je uit het zuiden van het land?

Edit: Drenthe kan ook, daar gaan we op vakantie.

20. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik ben benieuwd wat het advies gaat zijn! Bedankt alvast.

Deel Deze Pagina